جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
محصولي را خريداري کنيد که اصالت دارد!
-(4 Body) 
محصولي را خريداري کنيد که اصالت دارد!
Visitor 304
Category: دنياي فن آوري
تعدد سازندگان محصولات ديجيتالي باعث شده است که مشتري جماعت سردرگم شود و نتواند سره را از ناسره تشخيص دهد. نتيجه آن خواهد شد که حجم زيادي از محصولات ديجيتالي خريداري شده، آن‌گونه که بايد مورد استفاده قرار نمي‌گيرند و باز اين چرخه تکرار مي‌شود!
يکي از راه‌هاي عاقلانه‌اي که مي‌توان مورد توجه قرار داد تا احتمال خريد محصولات درست و درمون را افزايش داد توجه به اصالت سازنده محصول است. مثال‌هاي متعددي براي شفافيت بحث مي‌توان آورد، اما حتم دارم که برخي از دوستان ترش خواهند کرد که چرا چنين سخني گفته شده است.

? اصالت يعني چه؟
 

هنگامي ‌که شرکتي وارد وادي توليد مي‌شود، محدوده مشخصي را براي فعاليت خود انتخاب و براي موفقيت لاجرم بر آن تمرکز مي‌کند. چنانچه موفقيت در آن وادي حاصل شود، به توسعه فعاليت‌هاي خود اقدام خواهد کرد، اما کم نيستند شرکت‌هايي که هيچ تخصصي در وادي خاصي ندارند، اما به دلايلي که براي نگارنده شفاف نيست وارد آن مي‌شوند. البته عکس اين ماجرا هم صادق است و هستند برخي شرکت‌ها که در حوزه‌هايي فعاليت مي‌کنند که تخصص چنداني ندارند، اما خداوکيلي موفق نشان داده‌اند. براي مثال، هيچ‌يک از متخصصان و اين‌کاره‌هاي بازار باور نمي‌کرد که Samsung بتواند در بازار ذخيره‌سازهاي مغناطيسي موفق شود. جالب اين است که سودي که اين شرکت از بازار هاردديسک‌ها کسب کرده، بيشتر از برخي فعاليت‌هاي فوق تخصصي خود است!
اصالت يعني اينکه فلان شرکت در حوزه فعاليت خود هم دانش لازم را دارد و هم تجربيات گران‌قدري گردآوري کرده است و مخاطبان را خوب مي‌شناسد و محصولاتي منطبق بر نيازها طراحي مي‌کند. البته لازم نيست که شخصا آن محصولات را توليد کند،‌ بلکه طراحي مهم است که خود انجام مي‌دهد!
پانل بسياري از نمايشگرهاي Sony که کيفيت قابل توجهي دارند توسط Samsung ساخته مي‌شوند. همچنين پانل اغلب نمايشگرهاي LG از تکنولوژي‌هاي فاخر Philips بهره مي‌برند. درباره توليدکننده وطني نيز مي‌توان فراسو را مثال آورد که در حوزه قطعات و لوازم جانبي خوب عمل کرده و سازنده‌اي اصيل قلمداد مي‌شود، اما در زمينه توليد نمايشگر، لپ‌تاپ و فلش آن‌گونه که بايد موفق نشان نداده است. ممکن است اين دسته از محصولات فروش بالايي داشته باشند. مهم ميزان فروش نيست، بلکه ارتباط مفهومي محصول با بازار و مشتري مهم است. محصولات بسياري را مي‌توان در همين بازار داخلي نام برد که فروش بالايي دارند، اما از بعد کيفي مزخرف‌ترين موجودات عالم هستند!

? طراحي و سازنده اصلي
 

شايد اين شائبه رخ دهد که شرکت‌هاي بزرگي مانند nVIDIA و Apple نيز محصولات خود را به شخصه توليد نمي‌کنند، بنابراين آيا محصولات ايشان اصيل نيست؟ ذکر اين نکته را ضروري مي‌دانم که شرکت‌هاي فعال در عالم فاني در چند دسته قرار مي‌گيرند. دسته اول، فقط سر در کار طراحي محصولات دارند و حتي يک پيچ ناقابل نيز توليد نمي‌کنند و توليد محصولات را به شرکت‌هاي دسته دوم مي‌سپارند. دسته دوم، شامل شرکت‌هايي مي‌شوند که فقط در کار توليد هستند و نامي از آن‌ها در بازار فروش شنيده نمي‌شود. دسته سوم، شرکت‌هايي هستند که هم محصولات را طراحي مي‌کنند و هم توليد مي‌کنند و اگر عشق‌شان بکشد در بازار حضور مي‌يابند.
گونه‌اي ديگر از شرکت‌ها در دسته چهارم قرار مي‌گيرند که نام معتبري براي خود دست و پا کرده‌اند، اما نه طراح محصول هستند و نه سازنده، بلکه هر دو را به شرکت‌هاي ديگر سفارش مي‌دهند. اين قبيل شرکت‌ها بازار را مانند کف دست خود مي‌شناسند و مي‌دانند که کدام محصول را بايد چگونه بفروشند. برخلاف تصور اوليه بايد بگويم که بسياري از شرکت‌هاي اصيل در همين دسته آخر قرار مي‌گيرند. پيش‌تر شرکت آمريکايي Dell توزيع‌کننده و فروشنده اصلي چاپگرهاي HP در سراسر دنيا بود. پس از مدتي HP را رها کرد و به ‌صورت مستقل وارد بازار چاپگرها شد.
طراحي و توليد چاپگرهايي که با نام Dell در بازارهاي جهاني توزيع مي‌شود و طرفداران پر و پا قرصي نيز دارد به ‌طور کامل توسط Lexmark شکل مي‌گيرد. اما هستند شرکت‌هايي که در همان مسيري گام برداشته‌اند که سال پيش Dell طي کرده است، اما اصيل نيستند و استفاده از محصولاتش توسط افراد کاربلدي توصيه مي‌شود. همين حالا مي‌توانيد تشريف ببريد تايوان و از Compal بخواهيد که براي شما دو سه هزار عدد لپ‌تاپ بسازد. به ‌طور حتم اجازه ديدرا به مديران سطح سوم و چهارم هم به مشا داه نخواهد شد و بايد از ميان مدل‌هاي محدودي که وجود دارد يکي را انتخاب کنيد تا پس از چند هفته با نام شما در بازار توزيع شود.
اما اگر مجموع سفارش شما از چهل پنجاه هزار عدد فراتر رود، به نحو ديگري با شما برخورد خواهد شد و حتي امکان اعمال تغيير در برخي امکانات و ظاهر بصري لپ‌تاپ را نيز خواهيد داشت. بديهي است که دستگاهي که در حالت دوم توليد مي‌شود واجد برخي ويژگي‌هاست که در مدل‌هاي ديگر وجود ندارد. اين موضوع يکي از وجوه اصالت محصول است!
منبع:هفته نامه بزرگراه فناوري
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image