جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وقايع و حوادث ناگوار در هوانوردي
-(5 Body) 
وقايع و حوادث ناگوار در هوانوردي
Visitor 388
Category: دنياي فن آوري
گهگاه بدليل خرابي ونا هماهنگي در سيستم مورد استفاده، تاخير ناخواسته اي در برنامه پروازها ايجاد مي شود ( و به ندرت بروز تصادفات و سقوط هواپيماها). در اول جولاي سال 2002 ميلادي يک فروند هواپيماي توپولف تي يو-154 و يک فروند بوئينگ 757 در آسمان برلينگن و در نزديکي مرزهوائي تحت کنترل، بين آلمان و سوئيس، با يکديگر برخورد کردند. اين حادثه در حالي اتفاق افتاد که ظاهرآ زمانيکه کنترلر مسئول هدايت، دستور کم کردن ارتفاع را به هواپيماي توپولف، متعلق به شرکت اسکاي گايد( Skyguide )، که در حال پرواز به سمت جنوب بود، صادر کرده بود، دستگاه اتوماتيک جلوگيري از تصادم نيز که در هواپيما نصب شده بود همزمان دستور صعود را صادر کرده بود. در همين حين نيز هواپيماي بوئينگ که در حال پرواز به سمت شمال بود و مجهز به دستگاه متشابه بود، با بکار گيري اطلاعات مشابه، در حال کم کردن ارتفاع بود. کليه خدمه پروازي و مسافران هر دو هواپيما در اثراين حادثه جان خود را از دست دادند. روابط عمومي شرکت اسکاي گايد ( Skyguide ) قبلاً تاکيد کرده بود که به علت کوچک بودن فضاي هوائي کشور سوئيس وزمان نسبتاً محدود براي هماهنگي هاي مورد نياز با مقامات کشورهاي مجاور در ارتباط با عبور و مرور هوائي در مرزهاي هوائي با کشورهاي همسايه توجه ويژه اي مورد نياز مي باشد.
تصادفات مرگبار هوائي ديگري نيز در هندوستان و منطقه هوائي زاگرب واقع در کرواسي براي خطوط هوائي حادث شده است. در صورت مشاهده يا آگاهي از هر گونه خطر برخورد بين هواپيماها، خد مه پروازي و کنترل هاي زميني به نوبه خود گزارش جداگانه اي، که اصطلاحآ گزارش عبور نزديک (air miss) و يا کاهش جدائي (air prox) ناميده مي شوند ، به مسئولان زيربط مراقبت پرواز ارائه مي نمايند.
با اينکه سازمان هواپيمائي فدرال آمريکا (FAA ) تا کنون مبلغي بيش از 3 ميليارد دلار آمريکا براي نصب نرم افزارهاي مورد نياز هزينه کرده است، ولي با اين حال هنوز تا در اختيار داشتن سيستمي کاملآ اتوماتيک فاصله زيادي وجود دارد. انگلستان اخيراَ خد مات مرکز کنترل جد يدي در سوانويک واقع در همپشاير راه اندازي کرده است که کمک موثري براي کاهش ترافيک مرکز کنترل ديتون غربي در ميدل سکس واقع در شمال فرودگاه هيتروي لندن، بوده است. ولي با اين وجود تاسيسات سوا نويک به علت مشکلات موجود د ر سيستم ارتباطي و همچنين مشکلات نرم افزاري ايجاد شده در آن باعث ايجاد تآخير و همچنين تعطيلي متناوب در روند ترافيک هوائي شده است و اين موضوع علت از کار افتادن ترافيک هوائي منطقه شده است.
منبع:دانشنامه رشد
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image