جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
زندگينامه کارل بنز
-(6 Body) 
زندگينامه کارل بنز
Visitor 2024
Category: دنياي فن آوري
کمتر کسي را سراغ داريم که با نام ماشين بنز آشنا نباشد و روياي داشتن آن را در سر نپروراند. بنز اولين خودرويي است که با سوخت بنزيني به حرکت درآمد. خالقش پسري بود خلاق و بااستعداد که در خانواده‌اي فقير به دنيا آمد. پدرش تعميرکار و مکانيک موتورهاي اتومبيل بود و پسرش عاشق تحصيل و علم. کارل بنز علي‌رغم اين که پدرش بسختي معاش زندگي‌اش را تامين مي‌کرد، توانست به همت والدينش به تحصيل ادامه دهد و قدم در دانشگاه بگذارد.
او توانست در دانشگاه در رشته پلي‌تکنيک فارغ‌التحصيل شود؛ البته در کنار درس به پدرش در تعمير اتومبيل نيز کمک مي‌کرد.
کارل اهل يکي از شهرهاي آلمان به نام کارلسروهه بود. پس از پايان تحصيلاتش، اولين تجربه کاري‌اش طراحي ساخت يک کارخانه در شهر مانهايم بود، ولي ديري نپاييد که کارش را از دست داد و وارد شرکتي ساختماني در وين شد.
او سپس در سال 1871 تصميم گرفت در شرکتي که متعلق به خودش است، کار کند. به همين خاطر با يک مکانيک به نام آگوست ريتر، اولين شرکت خود را در مانهايم آلمان تاسيس کرد، ولي نتوانست به همکاري با شريکش ادامه دهد. او تصميم گرفت با کمک نامزدش، برتا ريگر، موانع موجود بر سر راه خود را بردارد. برتا جهيزيه‌اش را فروخت و به او در خريد سهام ريتر کمک کرد. آنها يک سال بعد با هم ازدواج کردند و صاحب 5 فرزند به نام‌هاي ايگن، ريچارد، کلارا، تايلد و آلن شدند.
کارل بنز اگرچه در ابتدا در تجارت موفقيتي به دست نياورد و شانس به او روي خوشي نشان نداد؛ اما با تلاش بي‌وقفه توانست چند امتياز مهم براي توليد و تکميل موتورهاي دوزمانه دريافت کند. او تا زماني که به استانداردهاي موردنظرش نمي‌رسيد، دست از کار نمي‌کشيد.
وي با کمک مخترعان و همکاران جديدش و با پشتيباني مالي يک بانک در مانهايم، يک شرکت سهامي را تاسيس کرد. 50 درصد سهام اين شرکت در اختيار کارل بود، ولي به عنوان يک عضو هيات‌مديره و سهامدار از حق اظهارنظر کمتري نسبت به ديگران برخوردار بود؛ چراکه همکاران و ديگر سهامداران شرکت درصدد بودند به نوعي نفوذ خود را در شرکت افزايش دهند و اين رفتارها و در نهايت برخوردها سبب شد که کارل بنز پس از يک سال شرکت را ترک کند.
در همان سال بنز يک پشتيبان مالي ديگر به نام فردريک ويلهم ايلينگر در ماکس رز پيدا کرد. فردريک يک فروشگاه دوچرخه‌فروشي داشت و بنز متوجه علاقه زياد او به وسايل موتوري شد و در همان زمان بود که بنز با کمک فردريک و يک شرکت ديگر، شرکت خود را به نام بنز راه‌اندازي کرد.
آنها توانستند نيروي کار شرکت خود را به 25‌نفر افزايش دهند. آنها تا جايي پيشرفت کردند که ديگر قادر بودند امتياز توليد موتورهاي بنزي خود را به ديگران واگذار کنند. بعد از اين بود که بنز تصميم گرفت تمام وقتش را صرف توسعه موتورهاي اتومبيل کند. سرانجام او موتورهاي چهارزمانه بنزيني خود را روي کالسکه‌اي نصب کرد و در سال 1886 بود که توانست از اولين خودروي بنزيني خود بهره‌برداري کند و آن را به نمايش عمومي بگذارد.
تا سال 1887 او 3 مدل از اين نوع خودروها را طراحي کرد. بنز، مدل اول را در سال 1906 به موزه آلمان اهداء کرد. مدل دوم را چندين بار طراحي و بازسازي کرد و مدل سوم هم داراي چرخ‌هاي چوبي بود که همسرش، برتا براي اولين بار با اين خودرو به مسافرت طولاني رفت. در سال 1886 بنز توانست به مرحله‌اي از موفقيت برسد که توليداتش ديگر جوابگوي تقاضاي مردم نبود، در نتيجه تصميم گرفت کارخانه خود را توسعه دهد.
بتدريج «بنز» در امر خودروسازي پيشتاز شد و در سال 1899 به يک شرکت سهامي بزرگ تبديل شد. به طوري که در آن زمان سالانه 572 دستگاه خودرو توليد مي‌کرد.

دوران پس از موفقيت‌
 

در سال 1903 کارل از کارهاي فني کناره گرفت تا به عنوان ناظر هيات مديره به کار خود ادامه دهد. اين اقدام او به دنبال مشاجره‌اي بود که با مديرعامل داشت. اما 3 سال بعد به اين نتيجه رسيد که شرکتي به نام خودش يعني «کارل بنز» در ليرنبورگ آلمان تاسيس کند. سهامداران اين شرکت خودش و پسرانش بودند. آنها در ابتدا تمام تلاش‌شان را بر اين گذاشتند که خودروهايي با موتور بخار توليد کنند. ولي زمان در حال تغيير بود و تقاضا براي اين موتورها کاهش يافت، بنابراين او مجبور شد خط‌مشي خود را تغيير دهد. در سال 1912 «بنز» شرکت را به عنوان يک شريک ترک کرد و پسرانش را تنها گذاشت و شرکت بسرعت پيشرفت کرد و شعبه‌هايي در بازارهاي مختلف ايجاد کرد.
براي مثال در انگليس خودروهاي توليدي اين شرکت به خاطر کيفيت بالايي که داشتند به عنوان تاکسي به کار گرفته شدند و هر روز بر محبوبيت آنها افزوده مي‌شد. در سال 1923 کارل آخرين خودروهاي توليدي خود را ساخت. اين خودرو 8 و ديگري 25 اسب بخار قدرت توليد مي‌کرد. هر دوي اينها را بنز براي استفاده شخصي خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت و اين خودروها اکنون در موزه نگهداري مي‌شوند.

انتخاب نام مرسدس‌
 

مرسدس نام يک دختر اسپانيايي است و نام دختر اميل يکينگ، تاجر بزرگ اتريشي است و کارل نام او را روي محصول خود گذاشت. پدر اين دختر نماينده فروش محصولات بنز بود. کارل بنز در چهارم آوريل 1929 در منزلش واقع در ليدنبورگ درگذشت و امروزه خانه‌اش به عنوان دفتر مرکزي مرسدس بنز استفاده مي‌شود.
اگرچه خودش چندان از ثروتش بهره‌مند نشد، اما امروزه کارخانجات بنز زيباترين و بهترين اتومبيل‌ها را به بازار عرضه مي‌کنند و سبب افتخار بازماندگان کارل مي‌شوند.
درآمد بنز گروه خودروسازي مرسدس متشکل از برندهاي مرسدس بنز، ماي‌باخ، اسمارت، مرسدس بنز AMG و مرسدس بنز مک لارن است. اين گروه در سال 2004 بيش از يک ميليون و 226 هزار و 800 دستگاه از خودروهاي خود را به فروش رساند. به دليل برخي از مسائل زيست محيطي، فروش برند مرسدس بنز در سال 2003 دو درصد کاهش داشت و اين در حالي است که فروش بخش اسمارت اين گروه به دليل معرفي مدل جديد 22 درصد افزايش داشته است.
درآمد گروه مرسدس در سال 2004 به 6/49 ميليارد يورو رسيد.
گروه مرسدس سعي کرده است به منظور سودآوري بيشتر، عمده تمرکز خود را متوجه مسائل مربوط به کيفيت، راندمان و قدرت محصولات خود کند.
کيفيت يکي از مهم‌ترين خصيصه‌هاي برند مرسدس بنز است. آنها در طول روند توليد بارها خودرو را مورد آزمايش قرار مي‌دهند و پس از آن نيز سعي مي‌کنند با ارتباط با فروشندگان و مشتريان از کيفيت و چگونگي محصول خود پس از توليد اطلاع حاصل کنند.
فروش 2004 گروه مرسدس در بازارهاي توسعه يافته متفاوت بوده است. به عنوان مثال در اروپاي غربي 3 درصد کاهش و در اسپانيا 10‌درصد افزايش داشت و در بازار چين با 6 درصد افزايش به 9800 دستگاه رسيد.
ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت : amir918
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image