جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بهينه سازي سايت در موتور هاي جستجو
-(0 Body) 
بهينه سازي سايت در موتور هاي جستجو
Visitor 412
Category: دنياي فن آوري
هدف از بهينه سازي صفحات وب جايگيري در صفحات نخست نتايج جستجو است. قرار گرفتن در رده هاي بالاي نتايج جستجو مي تواند صدها و شايد هزاران بازديد کننده را روزانه به سايت شما راهنمايي کند. اين دسته از بينندگان که در پي جستجوهاي خود به سايت شما وارد شده اند، کاملا هدفمند به دنبال موضوع مطرح شده در سايت شما بوده اند. فرآيند بهينه سازي موتورهاي جستجو شامل مراحل زير است:

1. انتخاب کليدواژه ها
 

کليدواژه ها همان کلماتي هستند که وقتي مورد جستجو قرار مي گرفتند سايت يا سند ما در صفحات نخست نتايج جستجو (حداقل 3 صفحه اول) ظاهر شود. در انتخاب کلمات کليدي بايد به چند نکته توجه شود :
ارتباط معنايي با محتويات سايت :
کليدواژه ها بايد با موضوع سايت مرتبط باشند. اگر اينچنين نباشد رتبه سايت بسيار پايين خواهد آمد و حتي ممکن است به عنوان تقلب (Spam) شناخته شود.
ميزان محبوبيت :
محبوبيت کليدواژه به معناي ميزان تقاضاي آن از طرف کاربران است. هر چه اين محبوبيت بيشتر باشد، بدون شک بعد از قرار گيري در رتبه بندي موتور جستجو، ترافيک بيشتري بوجود مي آيد. دامنه محبوبيت هم از اهميت بالايي برخوردار است. مثلا يک واژه آلماني بين يک عده خاص ( آلماني زبان ها ) داراي محبوبيت است.
در نظر گرفتن رقيبان :
اگر کليدواژه شما از محبوبيت بالايي برخوردار است اما رقيبان بسيارزيادي با شما رقابت مي کنند (بويژه که از سايت هاي مهم باشند) بهتر است از آن واژه صرفنظر کنيد و يا تا حد امکان تخصصي تر آن را دنبال کنيد، يعني با ترکيب واژه با ديگر واژه ها يک عبارت چند کلمه اي بسازيد. کيفيت رقباي شما نيز خيلي مهم است. يعني آن ها چقدر "مهم" هستند. مثلا رقابت با سايت ebay خيلي سخت تر و دشوارتر از رقابت با يک وبلاگ محلي است.

2. بکارگيري کليدواژه ها در URL
 

نام دامنه سايت خود را متناسب با محتواي سايتتان انتخاب کنيد و کليدواژه ها را در نام پوشه و نام فايل بکار بريد.

3. بکارگيري کليدواژه ها در صفحه
 

عنوان صفحه - Title
عنوان صفحه شامل 5 تا 10 کلمه است و همان متني است که بالاي گردشگر اينترنت ظاهر مي شود و موقع ذخيره کردن صفحه و اضافه کردن آن به صفحات محبوب به عنوان اسم پيش فرض ظاهر مي شود.
تگ توصيف - Meta Description
برخي از موتورهاي جستجو اين متن را که شامل 25 تا 30 کلمه در توصيف صفحه است بعد از عنوان سايت در نتايج جستجوي خود نشان مي دهند. از کليدواژه ها در اين متن استفاده کنيد.
تگ کليدواژه ها - Meta Keywords
اين تگ جزو تگ هاي بسيار مهم سايت است زيرا موتورهاي جستجو براي اين بخش ارزش زيادي قائلند. ابتدا کليدواژه اصلي، بعد کليدواژه دوم و بعد چند کليد واژه مشابه را قرار دهيد.
تگ سرصفحه - H1
کليدواژه خود را در سرصفحه قرار دهيد.
تگ تو پر - B
بکارگيري کليدواژه در متن در حالت تو پر باعث نتيجه بهتر مي شود.
تگ مشخصات عکس - Alt
وقتي در سايتي ماوس را بر روي عکسي نگاه ميداريد براي چند ثانيه متني ظاهر مي که شامل توضيحي در مورد عکس است. موتورهاي جستجو حتي اين توضيحات به ظاهر کوچک را در نظر مي گيرند به همين دليل از کليدواژه ها در اين متن استفاده کنيد.
نام فايل هاي عکس
نام فايل هاي عکس موجود در سايتتان را از ميان کليدواژه ها انتخاب کنيد و نام را فارسي انتخاب نکنيد.
متن صفحه - Content
ارتباط کامل متن با موضوع و نگارش ساده و صحيح آن مهم است. کليدواژه ها را نيز طوري در متن صفحه بکار بريد که ساختار متن حفظ شود. پارامترهاي زير را در بکارگيري کليدواژه ها در نظر بگيريد :
جايگاه کليدواژه (Prominence)
منظور ميزان نزديکي کليدواژه به ابتداي صفحه است. اولويت به ترتيب در مکان هاي زير است : عنوان متن ، عنوان فصل ها ، اولين کلمه پاراگراف ، خط هاي اول پاراگراف اول ، پاراگراف اول ، خطوط بالاي متن .
چگالي کليدواژه (Weight/Density)
منظور از چگالي، نسبت دفعات تکرار کلمات کليدي به کل متن است. بايد مقدار اين پارامتر را در حد معقول نگهداريد. فرمول محاسبه درصد چگالي : 100 * تعداد کلمات متن/ تعداد کليدواژه ها براي متن صفحه، چگالي بين 3 تا 7 مناسب است.
تعداد کليدواژه (Frequency)
منظور از تعداد کليد واژه، دفعاتي است که يک کليد واژه بکار برده مي شود. هر چه دفعات تکرار بيشتر باشد، نمره اين پارامتر بالاتر مي رود.
توزيع کليدواژه (Proximity)
منظور اين است که کليدواژه ها چقدر از هم دور يا به هم نزديک هستند. بايد سعي شود که کليدواژه ها خيلي به هم نزديک نباشند و در همه جاي متن وجود داشته باشند.

4. تهيه نقشه سايت - Sitemap
 

ليستي از تمام صفحات سايت به همراه توضيح کوتاهي در مورد آنها، در صفحه اي قرار دهيد و لينکي به آن در صفحه اول سايت قرار دهيد. نقشه سايت کار موتورهاي جستجو را براي شناسايي صفحات سايت آسان مي کند.

5. محبوبيت لينک - Link Popularity
 

اين بخش از بهينه سازي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و از چند جهت برسي مي شود:
تعداد لينک هاي ورودي
اهميت و کيفيت لينک هاي ورودي. لينکي که بين دو سايت با زمينه کاري مشابه رد وبدل شده، با کيفيت است و لينکي از يک سايت با رتبه بالا مهم است.
متني که لينک مي شود (Link Anchor Text)
وجود کليدواژه اي که صفحه بر مبناي آن بهينه سازي شده در اين متن مهم است چون موتورهاي جستجو اين پارامتر را هم در نظر مي گيرند.
منبع:www.avazeh.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image