جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هفت راه ارتباط با مشتريان از طريق نام تجاري
-(3 Body) 
هفت راه ارتباط با مشتريان از طريق نام تجاري
Visitor 449
Category: دنياي فن آوري
اگر يک شرکت تمايل دارد که از طريق نام تجاري خود ارتباط عميق و معناداري با مشتريان خود پيدا کند، ناگزير است در جست وجوي نقاط مشترک، تمايلات و علايق واحد با آن ها باشد. نام تجاري بايد قادر باشد قلب و روح مخاطب خود را تسخير کند.
در دنياي امروز که بازارهاي آن مملو از محصولاتي است که از لحاظ فيزيکي تفاوت چنداني با يکديگر ندارند. خلق شخصيت مناسب براي يک نام تجاري، مي تواند تمايز چشمگيري را ايجاد کند. براي تحقق اين امر و خلق نام تجاري که در اذهان و قلوب ملکه و ماندگار شود بايد به جست وجو و بررسي پرداخت، شناسايي زمينه هاي ميان مشترکيان از يک سو و نام تجاري از سوي ديگر، از جمله زمينه سازي هاي برقراري ارتباطي موثر براي جلب مشتريان بيش تر است.
هر نام تجاري، شخصيت خاص خود را دارد. نام هاي تجاري که هويت و اهداف خود را مشخص و متمايز مي سازد و چهره اي ملموس و دوستانه از خود ارايه مي دهند، قادرند که با مشتريان خود ارتباطي غني و سودمند برقرار کنند و نه تنها بخشي از قلب و ذهن آن ها بلکه بخشي از زندگي روزمرهء مصرف کنندگان را تسخير مي کند.

هفت راه ارتباط با مشتريان از طريق نام تجاري

دستيابي به چنين رويايي با در دست داشتن هفت کليد طلايي برقراري ارتباط با مشتري دور از دسترس نيست. اين هفت کليد در واقع نکاتي را شامل مي شوند که بايد بر وجود آن ها و وجه مشترک آن ها با مشتريان تاکيد شود:
1) ارزش ها (صلح، مساوات، آزادي و...:) يکي از قدرتمندترين ويژگي نزديک کنندهء انسان ها به يکديگر، ارزش هاي مشترک ميان آن هاست. ارزش هايي چون صلح جهاني، عدالت، آزادي و فرصت هاي برابر باعث گردهم آمدن مردم، سازمان ها، نام هاي تجاري و شرکت هايي مي شود که اين ارزش ها را باور داشته و فعاليت هاي خود را حول تحقق آن ها متمرکز ساخته اند.
مردم حاضرند زندگي خود را براي حاکميت اين ارزش ها خرج کنند. زماني که يک نام تجاري وفاداري خود را به يکي از اين ارزش ها نشان دهد، اين مساله به صورت بخشي از هويت آن نام تجاري درخواهد آمد.
بنابراين هر آنچه اين نام تجاري بگويد يا انجام دهد به مثابهء فراخواني است از مشتريان خود که به ارزش هاي يکساني پايبند هستند. اين امر زماني چشمگيرتر مي شود که کالاها و خدمات ارايه شده توسط اين نام تجاري، پاسخگويي نيازها و انتظارات اين گروه هدف باشد.
2) مباني مشترک (مذهب، قوميت، زبان، فرهنگ، تابعيت، تحصيلات، تخصص، مکان جغرافيايي و...:) يکي ديگر از ويژگي هاي مهم در برقراري يک ارتباط طبيعي و سريع، مباني و ريشه هاي مشترک است. مردم با نام تجاري که نشان دهندهء فرهنگ، موقعيت جغرافيايي، مذهب يا پيشينهء مشترکي با آن هاست، زودتر ارتباط برقرار مي کنند و به طور طبيعي جذب آن مي شوند و حتي قبل از برقراري ارتباط به بسياري از نقاط مشترک مورد نظر پي مي برند. براي درک بهتر، يک مسافر را در کشوري خارجي تصور کنيد اين شخص قطعا در جست وجوي رستوراني خواهد بود که غذاي مورد علاقهء وي را داشته باشد.
3) دغدغه هاي مشترک (سياست، محيط زيست، حيات وحش و...:) ارزش ها و دغدغه هاي مشترک سبب جلب مردم به سوي نام هاي تجاري مي شود که از مبارزات و فعاليت هايي که در زمينه هاي مرتبط رخ مي دهد، حمايت کند. مثلا افرادي که در جهت حفظ محيط زيست و حيات وحش فعاليت مي کنند به سرعت جذب نام هاي تجاري مي شوند که فعاليت هاي مشابهي دارند آن ها به سرعت به سوي نام هاي تجاري در صنعت اتومبيل سازي گرايش مي يابند که به توليد و گسترش اتومبيل الکتريکي مي پردازند. نمونهء ديگر افرادي هستند که از طرفداران کاهش وابستگي به نفت و سوخت هاي فسيلي به شمار مي روند، آن ها تمايل به خريد وسايط نقليه اي دارند که به سوخت فسيلي نياز نداشته باشد. حتي اگر مجبور شوند هزينهء بيش تري بپردازند (محصولاتي که به محيط زيست آسيب نمي رسانند)، اين کليد طلايي از اهميت دوچنداني برخوردار است و نبايد از توجه به آن غفلت کرد. زيرا همان طور که گفته شد مشتريان هدف حتي حاضرند قيمت هاي بالاتري بپردازند، اما کالا و خدمات مورد علاقه شان را که براي آرمان هاي آن ها ارزش قايل است، خريداري کنند.
4) علايق و منافع مشترک (ثروت، قدرت، اطلاعات، شهرت و...: )يکي ديگر از مواردي که فاصلهء ميان مردم و نام تجاري را کم مي کند علايق و منافع مشترک است. مردم تمام تلاش خود را در جهت کسب ثروت، قدرت يا دانش بيش تر به کار مي گيرند. نام هاي تجاري که با اين گروه هاي مشتريان همبستگي هاي بيش تري نشان دهند و يا حتي به آن ها در تشخيص و دستيابي به منافع و علايق شان ياري رسانند، در برقراري ارتباطي موثر و عميق موفق تر خواهند بود.
5) شيوهء زندگي مشابه (مد، خانه، رستوران ها، نحوهء گذراندن تعطيلات و...:) وجود الگوهاي مشابه در شيوه و سبک زندگي مي تواند نقاط مشترک فراواني بين مردم و حتي بين افراد و نام هاي تجاري، ايجاد کرده و سبب نزديکي آن ها شود. افرادي که سليقهء مشترکي در مد، مسافرت يا نحوهء گذران اوقات فراغت دارند مستقيم يا غيرمستقيم به اين نتيجه مي رسند که از الگوهاي مشابهي در شيوهء زندگي خود بهره مي گيرند. افرادي که متعلق به يک طبقهء اقتصادي، اجتماعي هستند عموما الگوهاي مشخص را در شيوهء زندگي خود پياده مي کنند. البته نبايد اين مساله را ناديده گرفت که برخي افراد، تلاش مي کنند شيوهء زندگي گروه هاي اجتماعي را نشان دهند که به آن ها تعلق ندارند و آرزو دارند که نحوهء زندگي آن ها به آن صورت به نظر برسد، اما در کل اين موضوع تاثير چنداني بر نحوهء خريد آن ها و نام هاي تجاري که با آن ها ارتباط برقرار مي کنند، نمي گذارند. نام هاي تجاري موفق، نمادي از يک شيوهء زندگي خاص بوده اند و به گونه اي در اذهان نقش بسته اند که محصولات آن ها نمادي از يک سبک خاص زندگي به شمار مي رود به گونه اي که مردم با استفاده از آن ها، پيام هاي مشخصي را دربارهء نحوهء زندگي خود به دنياي خارج مي فرستند.
6) سرگرمي هاي مشابه (ورزش، هنر، موسيقي، مسافرت و...:) از داشتن سرگرمي هاي مشابه نيز مي تواند افراد را به يکديگر نزديک و آن ها را به سوي نام تجاري جلب کند که به سرگرمي هاي مورد نظر آن ها علاقه نشان مي دهد. مثال هاي فراواني در اين مورد وجود دارد که در بخش ورزش به شدت خودنمايي مي کنند.
7) ترجيحات مشابه (غذا، نوشيدني، اتومبيل، لباس و...:) افرادي که ترجيحات مشابهي دارند به طور طبيعي داراي نقاط مشترک بيش تري خواهند بود مثل افرادي که به غذاي ايتاليايي، شکلات سوييسي يا ميني ماينر علاقه دارند، آن ها زمينه هاي مستعد بيش تري براي نزديکي و برقراري ارتباط، با يکديگر مي يابند. زماني که يک نام تجاري به برجسته سازي ترجيحات گروه هدف خود بپردازد مشتريان خود را به نام تجاري نزديک تر احساس مي کنند و اين امر حتي مي تواند موجب تحريک مشتريان بالقوه و بالفعل به خريد محصولات جديد يا مدل هاي جديد محصولات قبلي آن نام تجاري شود.
بايد به اين نکته توجه داشت که هنر برقراري ارتباط، به اندازه يا نوع شرکت بستگي ندارد، بلکه ديدگاه شرکت هدف و رسالت آن است که در اين جا نقش بزرگي ايفا مي کند، راز دستيابي به اين هفت کليد بسيار ساده است، اما در عين حال مي تواند بسيار دشوار و پيچيده باشد. يک نام تجاري بايد صورت انساني خود را به نمايش بگذارد، کارهاي درست انجام دهد و بهترين ها را براي بهبود زندگي مشتريان خود پيشنهاد کند. زماني که هر آنچه انجام مي دهيم با تمامي وجود و احساس مان آميخته باشد، اين ارتباط شگفت انگيز برقرار خواهد شد و کليدهاي طلايي درهاي موفقيت را به سوي نام تجاري ما باز خواهند کرد.
منبع:پايگاه اطلاع رساني مديران ايران
ارسالي از طرف کاربر محترم : omidayandh

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image