نکات مهم در مورد بازاريابي الکترونيکي
![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) -(5 Body)
|
نکات مهم در مورد بازاريابي الکترونيکي
Visitor
358
Category:
دنياي فن آوري
تحقيقات ثابت کرده است که مشتريان هر روز بيشتر از قبل به ارزش بازاريابي الکترونيکي پي برده وحتي اين روش را به ديگر روش هاي بازاريابي ترجيح مي دهند ? راهکارهاي مناسب براي آنکه مشتريان پيام هاي الکترونيکي شما را بخوانند تحقيق اخير Doubleclick در سال 2004 با عنوان" ارسال پيام هاي الکترونيکي به مشتريان" احساس و نظر دريافت کنندگان اين پيام ها را در باب بازاريابي الکترونيکي به شکلي جالب توجه بازگو مي کند و همچنين راهکار هاي موثر در ايجاد بازدهي بيش تر را براي بازاريابي الکترونيکي پيشنهاد مي کند. بر اساس اين تحقيق مشتريان هر روز بيشتر از قبل به ارزش بازاريابي الکترونيکي پي برده وحتي اين روش را به ديگر روش هاي بازاريابي ترجيح مي دهند: ? 54% عقيده دارند که بازاريابي اينترنتي بايد جاي گزين بازاريابي تلفني شود. ? 45% معتقدند بازارياب اينترنتي بايد جاي گزين تماس هاي تلفني فردي شود. ? 40% آن ها پست الکترونيکي را به پست معمولي ترجيح مي دهند. ? 33% مي خواهند پست الکترونيکي نقش تقاضاها وفرم هاي خرده فروشي را به عهده بگيرند. اين بررسي همچنين رشد شعور و آگاهي دريافت کنندگان پيام هاي الکترونيکي را در کنترل inbox وبه طور خاص پيام هايي که آن ها را مي گشايند وبه آنها پاسخ مي دهند را نشان مي دهد: "شناسايي فرستنده و موضوع مطرح شده ، کليدهاي اساسي بازاريابي الکترونيکي موفق هستند، چراکه هردو تاثيري چشم گير درايجاد علاقه فرد به باز کردن پيغام دارند." حال چگونه مي توان به اطلاعات مربوط به اين موضوع دست يافت وآن را در فعاليت هاي بازاريابي الکترونيکي و جذب مشتري به کار برد؟ در قدم اول اطمينان حاصل کنيد دريافت کنندگان پيام ها شما را مي شناسند. 64% پاسخ دهندگان به پرسش هاي اين تحقيق ، محل ذکر آدرس را به عنوان مهم ترين عامل تحريک کننده به گشودن emailها نام مي برند. (منبع:Doubleclick) 1) علامت مشخصه ي تجارتي خود را در محل ذکر آدرس بگنجانيد. در محل آدرس براي معرفي بهتر خود نام، نام شرکت، نوع توليدات شرکت وخدمات مربوطه (همه ي اطلاعات مورد نياز مشتري) را ذکر کنيد. مهم ترين بخش کار همين قسمت است. نام وآرم شرکت، گيرنده ي پيام را از صحت و قابل اطمينان بودن پيام و فرستنده آن مطمئن مي سازد و به خصوص در صورت تداوم اين روابط، شناخت وصداقت ايجاد مي کند. 2) آرم شرکت را در خط معرفي موضوع بياوريد. ممکن است آرم شرکت را به هنگام معرفي موضوع ضميمه کنيد. اين روش زماني بکار مي آيد که آرم را در محل آدرس ذکر نکرده باشيد. به اين نمونه توجه کنيد: ? پيام الکترونيکي خبرنامه تقدير شده Debbie Weil . گزارش WordBizدر يک inbox: From :Debbie Weil [ dweil@wordbiz.comThis email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it ] (آدرس) ? تيترمربوطه و [wrdbiz]: Subject (موضوع) ? Debbie ، ناشر خبرنامه و بازارياب online (روي خط)B2B وبرنامه ريز موضوعي، اسم خود را در محل آدرس ذکر مي کند؛ زيرا نام شناخته شده او نمايان گر آرم شرکت نيز است. او سپس آرم خبرنامه؛ يعني WordBiz را در خط معرفي موضوع، ذکر مي کند. ? اطمينان حاصل کنيد که آن چه مورد نياز مشتران است به آنها عرضه مي کنيد. "ميزان تمايل افراد در پاسخ به اين پيام هاي الکترونيکي بسته به اين است که موضوعات تا چه حد بر علايق خاص افراد متمرکز شده باشند (%72)، در اين بين 68 درصد پاسخ دهندگان به سوالات برقراري ارتباط را مهم دانستند. واضح است که گيرندگان پيام اولويت هاي خود را مد نظر دارند." (منبع: doubleclick) طبيعتاٌ در مورد يک پيام الکترونيکي به دليل امکان ارتباط مستقيم و سرعت آن ، بيش تر احتمال مي رود که دريافت کننده ي پيام آن را باز کرده، خوانده و به مطالب آن توجه کند. موضوعات دلخواه و تنوع ارتباطات بازاريابي الکترونيکي در مورد هر شغل و هر مخاطب متفاوت است. خود شما چطور از برخي مسايل سر درمي آوريد. بديهي است که با سوال پرسيدن مي توانيد مشکل را حل کنيد. پرسش را مي توان هم به شکل رسمي و هم غيررسمي انجام داد. مطمئن باشيد مشتريان شما از انتشار عقايد و اولويت هاي مورد نظرشان بسيار خرسند شده و از اين که از آن ها نظرخواهي شود، راضي خواهند بود. از همه مهم تر اين که مي توانيد از اين اطلاعات در تنظيم محتويات پيام هاي الکترونيکي و برقراري ارتباط صحيح با مخاطب استفاده کنيد، که در بيش تر موارد براي مشتريان يکسان بوده و آمار پاسخ گويي به پيام ها را بهبود مي بخشد. 3) علايق مشتريان. موضوعات مورد علاقه مشتري را در فرم عضويت وب سايت خود جمع آوري و از آن استفاده کنيد. گاه ممکن است، وسوسه شده و يک پيام الکترونيکي چند منظوره به تمام مخاطبان بدون توجه به علايق آن ها بفرستيد. اما فعاليت هاي ثبت شده و تحقيق اخير doubleclick به اين نکته اشاره مي کنند که از ديدگاه گيرنده ي پيام (تنها چيزي که واقعاٌ اهميت دارد) عدم برقراري ارتباط مي تواند يک پيام الکترونيکي خوب را به يک هرزنامه تبديل کند. به اين ترتيب براي ترغيب مراجعين، مشتريان يا اعضاي شرکت به انتخاب اطلاعات مورد نظرشان، نياز داريد زماني را به تهيه موضوع، برقراري ارتباط و تداوم آن اختصاص دهيد. در يک کلام اجازه دهيد کسي که عضو ليست ايميل شما مي شود، دامنه ي علاقه اش را تعيين کند؛ به عنوان مثال بگذاريد مشترکين اين نکات را انتخاب کنند. ? توليدات يا انواع مختلف خدمات ? توضيح عملکرد شغلي يا معرفي شرکت ? نوع ارتباط مورد نظر (به عنوان مثال از طريق خبرنامه، گزارش فروش، آگهي مربوط به خدمات يا توليدات جديد) ? هم چنين مشخص کنيد، مشتري چه نوع اطلاعاتي دريافت خواهد کرد. به عنوان مثال "با عضو شدن در خبرنامه بازاريابي الکترونيکي emarketingway.ir هر روز اين خبرنامه را دريافت کنيد و به يک بازارياب الکترونيکي ماهر تبديل شويد. 4) هيچ فرصتي را براي تحقيق از دست ندهيد. ? دفتر کار يا محل فروش ? تماس هاي مربوط به فروش، جلسات، يا به هنگام بررسي حساب ها ? خدمات مشتري/ ارباب رجوع، خدمات پس از فروش تلفني ? کارت ها يا فرم هاي نظرسنجي 5) يک فرم نظرسنجي الکترونيکي بفرستيد. نظرسنجي هاي الکترونيکي از طريق ايجاد امکان جمع آوري نظرات مشتريان، از روشي رسمي موثر و سازمان يافته بوده که مکمل فعاليت هاي شما در زمينه ي بازاريابي الکترونيکي مي باشند. ابزارهاي نظرسنجي اينترنتي ZomerangTm راحت و با قابليت دست رسي بالا هستند و خدمات حمايت از مشتري را در سطوح بالا حتي براي شغل هاي کوچک و متوسط عرضه مي کند. 6) از گزارش هاي تان استفاده کنيد. به هنگام استفاده از خدمات بازاريابي الکترونيکي، مي توانيد گزارش هاي تان را مرور کرده و به اين ترتيب طبق رويه اي منظم روند واکنش مشترکين خود را بررسي کنيد. (باز کردن پيام، کليک روي موضوع، پاسخ به آن، عدم توافق و گاه برخي اعتراض هاي بيهوده) به عملکردهاي موفق بازاريابي الکترونيکي به دقت توجه کنيد. فرصت هايي براي شناخت گيرندگان پيغام ها ايجاد کنيد. به آن ها توجه کنيد. سپس در ارايه ي خدمات مورد نظر آن ها همه ي تلاش خود را بکنيد و مطمئن باشيد شايسته مخاطبان پاسخ گو و صادق هستيد که شما را به اهداف مورد نظرتان خواهد رساند. گردآوري:گروه سبک زندگي سيمرغ www.seemorgh.com/lifestyle creativity.ir منبع: : پورتال سيمرغ ( www.seemorgh.com ) ارسالي از طرف کاربر محترم : omidayandh /ع
|
|
|