جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
10 اشتباه نابخشودني تبليغات اينترنتي
-(5 Body) 
10 اشتباه نابخشودني تبليغات اينترنتي
Visitor 451
Category: دنياي فن آوري
اگرچه تبليغات اينترنتي يکي از بهترين روش هاي ترويج کسب و کار در بين صاحبان صنايع و بنگاه هاي اقتصادي است اما افزايش روزافزون کسب و کارهاي جديد و گرايش تمامي آنها به سمت تبليغات به عنوان تنها ابزار ترويج سازماني، شرکت ها را بر آن داشته است که بدون رعايت استانداردهاي تبليغات در اينترنت و غافل از ارزيابي حرکت رقبا تنها با صرف هزينه هاي تبليغاتي گزاف در بمباران تبليغاتي قرن 21 پا به ميان بگذارند. امروزه بازاريابي در فضاي مجازي به يک کسب و کار مدرن تبديل شده و بسياري از صاحبان مشاغل را درگير خود ساخته است به طوري که شرکت ها به هر طريقي مي کوشند تا ورود خود را به ميدان رقابت از طريق وب سايت هايشان اعلام کنند.
شکي نيست که با گسترش ارزيابي اينترنتي و گرايش مصرف کنندگان به سمت خريد آنلاين، تبليغات نيز پا به اين عرصه بگذارد و حضورش را در تمامي رسانه هاي ارتباطي جشن بگيرد. اگر چه تا چندي پيش تبليغات تنها روي بيلبوردها، روزنامه ها، مجلات، شبکه هاي راديويي و تلويزيوني، بدنه اتوبوس ها، ايستگاه هاي مترو، ميادين ورزشي، پل هاي عابر پياده و... خودنمايي مي کرد اما حالا ترکش هاي تبليغات را در جاي جاي فضاي مجازي و به خصوص پرده نمايش وب سايت هاي پربازديد مي توان ديد البته تبليغات اينترنتي تفاوت آشکاري با ديگر گونه هاي تبليغات دارد و آن هم برقراري يک ارتباط دوسويه با مصرف کننده است به طوري که او را قادر مي سازد تا به تنهايي از منافع حاصل از محصول مطلع شود و حتي اقدام به خريد آنلاين کند. فراموش نکنيد که ارزش تبليغات در اينترنت بسته به جايگاه، نحوه تبليغات و مکان استمرار آن متفاوت است. در واقع هر چه شما در انتخاب شيوه تبليغات اينترنتي مطلوب و مکان نمايش مناسب محصول خود تمرکز کنيد شانس بيشتري براي توفيق در ارتقاي کسب و کار خود خواهيد داشت.
امروزه با ورود نسل جديد مرورگرهاي اينترنتي و همين طور افزايش سرعت دسترسي به اينترنت، شرکت ها در گرداب تبليغاتي رقبا گرفتار شده اند و براي رهايي از آن تنها با الگوبرداري کورکورانه از تبليغات همکارانشان تن داده اند.
آنها تنها در اين انديشه اند که در عرصه رقابت، پا به پاي همتاهايشان قدم بردارند و در اين فضاي پرپيچ و خم به يادآوري نام تجاري خود در ذهن مشتريان بالقوه شان بپردازند. از اين رو حجم عظيم تبليغات اينترنتي تا حدودي ميزان اثربخشي اين نوع تبليغات را کاهش داده و شرکت ها را به پرداخت هزينه هاي هنگفت در جهت حرکت موازي با يکديگر وادار ساخته است. اگر چه هنوز شرکت هايي وجود دارند که با هوشمندي بالا و صرف هزينه هاي معقول به بهره گيري موثر از ترفندهاي تبليغات اينترنتي مي پردازند و حتي با وجود رکود اقتصادي در بعضي از مناطق جهان همچنان به سير صعودي خود ادامه مي دهند و با توجه به شرايط محيطي پيرامونشان از شيوه هاي تبليغاتي مناسب در جهت حفظ سهم بازارشان بهره مي برند. در ادامه با توجه به اهميت تبليغات در اينترنت و همين طور اشتباهات مکرري که از سوي صاحبان شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي در انجام اين نوع تبليغات سر مي زند به 10 اشتباه رايج تبليغات اينترنتي اشاره مي شود.

1) تبليغ در وب سايت هاي نامرتبط
 

بدون شک هيچ شرکتي خواهان دورريختن پول هايش در جهت تبليغات بي ثمر نيست اما به هر حال بسياري از صاحبان شرکت ها ناآگاهانه به پرداخت هزينه هاي تبليغاتي گزاف و بي مورد در وب سايت هاي نامرتبط تن مي دهند که تنها بازديد اوليه بسياري از خوانندگان وب سايت را به همراه دارد. اگر چه سايت هاي خبري، بانک ها، مقالات و سايت هاي سرگرمي از پربازديدترين وب سايت ها به شمار مي روند و در نتيجه توجه بسياري از صاحبان کسب و کار را به خود معطوف مي سازند اما تبليغ برخي از مشاغل يا محصولات در اين وب سايت ها به معني ديده شدن در نزد مشتريان بازار هدف نيست و ممکن است حتي اثرات ضد تبليغ را نيز به دنبال داشته باشد. پس به ياد داشته باشيد که تنها در وب سايت هايي تبليغ کنيد که بيشتر به انتشار اخبار و مقالات حوزه کاري شما مي پردازند و به طور تخصصي در يک صنعت مشخص فعاليت مي کنند. حال اگر چنانچه وب سايت مرتبط با فعاليت سازماني خود را يافتيد بهتر است بخش هاي پربيننده صفحه اصلي آن وب سايت را مورد هدف قرار دهيد.

2) ارسال اي ميل هاي ناخواسته
 

اگرشيوه تبليغاتي خود را براساس ارسال اي ميل هاي ناخواسته (spam) بنا کرده ايد مطمئن باشيد که تنها به نابودي شرکت خود کمک کرده ايد. همانطور که مي دانيد در حال حاضر بازاريابي اي ميلي به عنوان يک ابزار ترويجي موثر در بين شرکت ها رواج يافته است اگر چه اين شيوه قواعد مشخصي دارد که بايد براي انجام يک کمپين تبليغاتي موثر از آنها تبعيت کرد. متاسفانه بسياري از شرکت ها درک دقيقي از بازاريابي اي ميلي ندارند و با ارسال اي ميل هاي ناخواسته موجبات انزجار مشتريان بالقوه را فراهم مي کنند و تصوير نادرستي از شرکت خود در ذهن آنها حک مي کنند.

3) استفاده از يک شيوه تبليغاتي
 

فراموش نکنيد که تبليغات اينترنتي روش هاي متفاوتي دارد و يک شرکت نبايد تنها از يک شيوه مشخص در امر تبليغات خود استفاده کند. بازاريابي اي ميلي، ارسال خبرنامه، به کارگيري بنرهاي تبليغاتي و... برخي از روش هاي تبليغات در اينترنت محسوب مي شوند، از اين رو هر شرکتي بايد براساس استراتژي هاي بازاريابي اش و به تناسب فضاي کسب و کاري که دنبال مي کند، از روش هاي تبليغات اينترنتي به درستي بهره جويد. متاسفانه بارها شاهد آن بوده ايم که شرکت هاي بسياري تنها به يکي از شيوه هاي تبليغاتي بسنده و در هر بازار هدفي از آن استفاده کرده اند، بدون آنکه علايق و رفتار مصرف کننده آن بازار را مورد ارزيابي قرار دهند. پس به ياد داشته باشيد که اگر قرار باشد تمام سرمايه خود را بر يک شيوه تبليغاتي متمرکز کنيد، مطمئناً از سرمايه گذاري در ديگر فرصت هاي بالقوه به راحتي صرف نظر کرده ايد

4) افزايش بازديد،افزايش فروش
 

متاسفانه بسياري از مديران شرکت ها هنوز بر اين باورند که افزايش بازديد از وب سايت هاي شان به معناي افزايش فروش محصولات شان است. استمرار اين نگرش اشتباه در سطح سازمان و در بين کارکنان مي تواند موجبات سقوط شرکت و دور شدن آن از آرمان هايش را به دنبال داشته باشد. ممکن است شما وب سايت پربازديدي داشته باشيد، اما در فرآيند فروش توفيق چنداني به دست نياوريد يا بالعکس از وب سايت شما بازديد چنداني صورت نگيرد اما از حجم فروش بالايي برخوردار باشيد. پس در هر دو حالت به دقت ميزان بازديدهاي خود را مورد ارزيابي قرار دهيد و ببينيد که چه تعداد از بازديدهاي شما منجر به فروش محصولات تان شده است. فراموش نکنيد که نتيجه اين ارزيابي ها مي تواند اطلاعات سودمندي را در اختيار شما قرار دهد که نهايتاً توفيق مضاعف شما را به دنبال خواهد داشت. همانطور که در مقالات پيشين گفته شد يکي از مزاياي افزايش بازديد، ارتقاي رتبه وب سابت در موتورهاي جست وجو است که اين خود ارتقاي نام تجاري شرکت را به همراه خواهد داشت. براي مشاهده مقالات بيشتر مي توانيد به وب سايت www.spbyte.com مراجعه کنيد.

5) به کارگيري بنرهاي تبليغاتي کم اثر
 

اگر بگوييم که بنرها همچون بيلبوردهاي تبليغاتي مورد رويت بسياري از مصرف کنندگان قرار مي گيرند، چندان گزاف نگرفته ايم. همان طور که مي دانيد طراحي بنرهاي تبليغاتي بسته به نوع فعاليت شرکت ها متفاوت است. استفاده از رنگ هاي سازماني، فونت هاي جذاب، اشکال هندسي معرف آرمان هاي شرکت و همين طور به کارگيري قالب هاي اثربخش در طراحي بنرها مي تواند مشتريان بيشتري را به امتحان يکباره محصولات شما ترغيب کند. پس هميشه به ياد داشته باشيد که بنرهاي موفق ارزش و روح زندگي را به مخاطبان عرضه مي کنند و هرگز به دنبال گمراه ساختن آنها نيستند چرا که در بسياري از بنرها پيام اوليه با محصولات مورد عرضه چندان همخواني ندارد و در همين قدم اول موجبات بي اعتمادي بازديدکنندگان بالقوه فراهم و تا هميشه هويت نامناسبي از شرکت در ذهن آنها تصوير مي شود. در اين خصوص توصيه مي شود در طراحي بنرها تنها از اطلاعات ضروري استفاده کنيد و بيشتر به دنبال ترغيب مخاطبان براي بازديد از وب سايتتان باشيد.

6) عدم ارزيابي ارزش تبليغات
 

مطمئناً هر يک از شرکت ها به دنبال بازگشت سرمايه خود هستند و در اين راستا به دقت رابطه بين سرمايه گذاري و بازگشت سرمايه شان را دنبال مي کنند اما متاسفانه بسياري از آنها از ارزيابي بازخورد تبليغاتشان به کلي صرف نظر مي کنند و تنها به فلسفه حضور تقليد کورکورانه از رقبايشان مشغول مي شوند. شما به راحتي مي توانيد با ارزيابي بازديدها و نحوه ورود بازديدکنندگان از ميزان اثربخشي وب سايت تان مطلع شويد و با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد ادامه روند تبليغات تان تصميم هوشمندانه اي اتخاذ کنيد. پس اگر متوجه شديد که يکي از شيوه هاي تبليغاتي تان اثربخشي چنداني به دنبال نداشته است با تغيير رويکرد بازاريابي خود و سرمايه گذاري در ديگر شيوه هاي تبليغاتي از هدر رفتن بخش عظيمي از سرمايه تان جلوگيري کنيد. به بيان ساده براي ارزيابي ارزش تبليغات خود تنها بايد آن را از نگاه مشتري و نقطه نظرات او بسنجيد.

7) استفاده از پنجره هاي تبليغاتي سرزده
 

پنجره تبليغاتي سرزده (pop-up) گونه اي از تبليغات آنلاين محسوب مي شود که از سوي موتورهاي جست وجو مورد حمايت قرار مي گيرد و با شناسايي کلمات کليدي موردنظر بازديدکننده به عنوان يک پنجره مرورگر مجزا در جلو ديدگان او نمايان مي شود. اگرچه اين شيوه مي تواند مشتريان بيشتري از بازار هدف را مورد شناسايي قرار دهد، اما در موارد بسياري کاربران توجه چنداني به اين پنجره ها نمي کنند و به سرعت آنها را مي بندند. از اين رو با تجهيز بسياري از مرورگرها به فيلتر اين پنجره، ديگر اين نوع تبليغات عملاً شانسي براي خودنمايي در جست وجوگرها ندارند و سرمايه گذاري در اين شيوه تبليغات اينترنتي تنها از بين رفتن سرمايه هاي بي بازگشت يک شرکت را به دنبال خواهد داشت.

8) تقليد کورکورانه از تبليغات رقبا
 

متاسفانه هنوز شرکت هاي بسياري به دنبال کپي برداري صرف از تبليغات رقبايشان هستند و در اين مسير از هيچ تلاشي مضايقه نمي کنند. همانطور که مي دانيد اين نوع تقليد تنها منجر به ارتقاي نام تجاري رقبا مي شود و هيچ حاصلي را براي شرکت به دنبال ندارد. در اين خصوص توصيه مي شود که تنها با استفاده از شيوه هاي الگوبرداري تبليغاتي به ارزيابي تبليغات رقبا بپردازيد و با اطلاع از تکنيک هاي اثربخش آنها و ترکيب با تجربيات و يافته هاي خود تبليغات اينترنتي موثري برپا کنيد. فراموش نکنيد که وجه غالب تبليغات در تمايز آن با تبليغات رقباست و شما براي ديده شدن تنها زماني توفيق بيشتري خواهيد داشت که تفاوت ها را آشکار کنيد.

9) عدم به کارگيري کلمات کليدي
 

وقتي شما مي توانيد بهترين مبلغ براي خود باشيد چرا به راحتي از اين ويژگي استفاده نمي کنيد. حتماً بارها در مورد اهميت کلمات کليدي و نقش آن در ارتقاي جايگاه وب سايت ها مطالب بسياري شنيده ايد. امروزه کلمات کليدي به عنوان يک کمپين تبليغاتي در جهت جذب مشتريان بيشتر عمل مي کنند و شرکت هاي معتبر را در معرض ديد ميليون ها بازديد کننده که از طريق جست وجوي محصولات موردنظرشان پا به عرصه فضاي مجازي گذاشته اند، قرار مي دهند. پس تا مي توانيد در عنوان و توضيحات وب سايت خود از کلمات کليدي مرتبط استفاده کنيد و بيشتر به دنبال ارتقاي رتبه وب سايت خود در صفحات موتورهاي جست وجو باشيد که مطمئناً از اين طريق ارزش نام تجاري خود را در قالب چند کلمه کليدي رايگان در اذهان مشتريان بالقوه خود دوچندان مي سازيد.

10) تبليغات براي بخشي از مشتريان
 

متاسفانه بسياري از شرکت ها زماني که روي نوار پيروزي حرکت مي کنند از به کارگيري تبليغات يادآوري کننده به کلي غافل مي شوند و از اين طريق تعداد بسياري از مشتريان بالفعل خود را از دست مي دهند. در اين مرحله شرکت ها بيشتر به جذب مشتريان جديد مي پردازند و تمامي شيوه هاي تبليغات اينترنتي خود را براساس تبليغات آگاهي دهنده بنا مي کنند. همانطور که مي دانيد هزينه هاي جذب مشتريان جديد سه تا 30 برابر هزينه حفظ مشتريان قديمي است پس همزمان که در حال استفاده از تبليغات آگاهي دهنده براي جذب مشتريان بالقوه هستيد با به کارگيري شيوه هاي مدرن تبليغاتي از تبليغات يادآوري کننده استفاده کنيد و به معرفي مزاياي جديد محصولات تان به مشتريان قديمي بپردازيد.
منابع:
1-ww.allbusiness.com
2-www.spbyte.com
روزنامه سرمايه ( www.sarmayeh.net )

ارسال توسط کاربر محترم سايت : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image