جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
فروش غير مستقيم در محصولات IT و نيازبه يک جايگاه هدايت کننده
-(0 Body) 
فروش غير مستقيم در محصولات IT و نيازبه يک جايگاه هدايت کننده
Visitor 513
Category: دنياي فن آوري
بيش از سه دهه از ابداع فروش هاي غيرمستقيم در کشورهاي پيشرفته صنعتي مي گذرد که توليدکنندگان و فروشندگان انواع کالاي بادوام و بي دوام مصرفي با بوجود آوردن سيستم هاي فروش غيرمستقيم با واسطه قراردادن يک منبع مالي قوي مانند بانک ها توانسته اند به مزاياي قابل توجه دست پيدا نمايند؛ در واقع فروش هاي غيرمستقيم که به فروش هاي با شرايط اقساطي معروف هستند جهت بوجود آوردن شرايط ايده آل تري در پرداخت براي مشتريان بالفعل و بالقوه کمک شايان مي نمايند تا ظرفيت بودجه ايشان به صورت بهينه اي ظهور پيدا نمايد.
بررسي، در اين گذر به صورت کلي از مفهوم و انواع آن و نيز ارتباط آن با فروش غير مستقيم خواهد بود و اميد اينکه جان کلام در بهره برداري از اين تکنيک و روش فروش در بخش بسيار مهم IT بتواند همواره چراغ راه همگان در صنف مزبور باشد و بتواند مشکلي از مشکلات ذينفعان اين حيطه را حل نمايد.

? وام کليدي براي تجارت
 

زماني که کار و تجارت جديدي را آغاز مي نمائيم براي سرمايه گذار، توليدکننده و تاجر مربوطه هميشه دو راه براي افزايش توان سرمايه وجود خواهد داشت:
? تزريق پول بيشتر
استفاده از تسهيلات منابع مالي بيرون از سيستم و وام هاي مربوطه.
بحثي که در اينجا مد نظر ما مي باشد بر افزايش توان سرمايه اي از طريق اخذ وام متمرکز است و در حقيقت مزيت و مضار اخذ وام براي وام گيرنده روشن باشد. البته مضاري که بر برخي از وام ها وارد مي گردد: با اخذ هر گونه وام شما به عنوان سرمايه دار، توليدکننده و يا تاجر در هر صورت موظف به پرداخت اصل و بهره مربوطه به وام دهنده هستيد و اين در واقع ريسک و خطريست که به وام گيرنده منتقل مي گردد.
اما مزيت واقعي اين نوع وام ها اينست که وام دهنده فقط مبلغي را به عنوان بهره در قبال فراهم آوري وام دريافت مي دارد و در سود شما و يا سهام شرکت سهيم نيست. زماني که شما وامي را از بانک يا هر شخص حقيقي يا حقوقي ديگر دريافت مي داريد متغيرهايي بر خوبي و يا بدي آنها در کار شما دخالت دارند؛ در واقع متغيرهاي قابل مذاکره که عدم استاندارد وام را به اثبات مي رسانند گوياي اين حقيقت هستند که وامي تحت عنوان وام استاندارد وجود ندارد. بنابراين قبل از ورود به عرصه وام بايد اين متغيرها را براي خود و تجارت خود مشخص کنيد:
? تاريخ سررسيد
? پرداخت بهره
? هزينه هاي وام
? تسويه حساب قبل از سررسيد
? زمان تاخير در سررسيد پرداخت ها
? هزينه هاي ديرکرد
? وثايق
? ضامنين
? بالاخره هزينه هاي وکالت.
از ظهور وام هاي تجاري و وام هاي فروش اقساطي کالاها براي خريد کالاهاي مصرفي بادوام و بي دوام روزگار زيادي نمي گذرد به طوريکه خريداران کالا ها تقريباً از مزاياي وام هاي بانکي يا وام هاي خصوصي دوستان و اقوام خود توامسته اند بهره مند گردند. امروزه منابع مالي متعددي براي اينگونه وام هاي تجاري و خريد کالا در دسترس مي باشند. از نظر نوع، وام ها به سه شکل اصلي تقسيم بندي مي شوند:
ـ وام هاي کوتاه مدت
ـ وام هاي ميان مدت
ـ وام هاي بلند مدت
شکل کلي استفاده از تسهيلات چه به صورت تجاري و چه به صورت شخصي (خريد کالاي مصرفي بادوام و بي دوام) به يک گونه مي باشد و قبل از اينکه اقدام به اخذ چنين وام هايي صورت پذيرد، وام گيرنده مي بايست مشخص نمايد :
- منظور از اخذ وام مربوطه چيست؟
- چه مقدار تسهيلات مورد نياز است؟
- برنامه مالي خود جهت بازپرداخت وام مربوطه چيست؟
- تهيه مدارک مالي شخصي و وثايق مربوطه جهت تضمين وام.
انتظار جهت دريافت وام مي تواند ناراحت کننده باشد. بنابراين راه هايي وجود دارد که شما بتوانيد اين زمان را کوتاه کنيد که در واقع يکي از بهترين راهها، آماده نمودن مدارک اخذ وام تجاري مي باشد که شما بايد در زمان درخواست وام به وام دهنده ارائه نمائيد:
ـ پرونده کاري
ـ برنامه ريزي تجاري
ـ درخواست وام
ـ قضامين مربوطه
ـ صورت هاي مالي شخصي و تجاري.
همچنين اين مدارک در زمان اخذ وام هاي فروش اقساطي کاملاً به شرايط وام دهنده بستگي دارد که مي توان به مواردي از قبيل:
ـ فيش حقوقي
ـ گواهي کسر از حقوق
ـ صورت وضيعت حساب شخصي
اشاره نمود.

  فروش غير مستقيم در محصولات IT و نيازبه يک جايگاه هدايت کننده

? وام هاي قسط السنين (وام هاي خريد غير مستقيم)
 

به طور کلي اين نوع وام ها به تعداد زيادي وام هاي کوچک که در زمان هاي کوتاه مدت بازپرداخت مي شوند، برنامه ريزي مي گردند. اکثر اين قبيل وام ها مستقيماً براي خريدهاي مشتريان در نظر گرفته مي شوند به طوري که توليدکنندگان، فروشندگان و تجار، محصولات مورد فروش خود را به واسطه کمک اين نوع وام ها از طريق يک شخص حقوقي ثالث مثل يک موسسه مالي و اعتباري، بانک و يا حتي در مواردي اشخاص حقيقي به مشتريان خود واگذار مي نمايند؛ حتي در مواردي نيز وام هاي تجاري خريد تجهيزات نيمه سنگين و يا وسايل صنعتي از قبيل تراکتور و يا اتوبوس نيز از اين نوع وام هابه حساب مي آيند.

? مزاياي وام هاي فروش غير مستقيم
 

وام هاي فروش اقساطي کالاها يا همان وام هاي غير مستقيم در فروش يکسري مزايايي را بر کل فروشندگان، خريداران و وام دهندگان بوجود مي آورند که مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
امکان بوجود آوردن يک برنامه ريزي پرداخت براي مشتري در يک دوره خاص.
دادن امکان و توان مالي فزاينده به مشتري در زمان خريد کالاها و اجناس مورد نظر خود.
وجود يک سيستم مطمئن براي فروشنده با توجه به اينکه کليه تضامين لازم توسط وام دهنده حقيقي يا حقوقي از مشتري اخذ گرديده و امکان سوخت شدن کالاهاي فروش رفته تقريباً صفر است.
ايجاد گردش هاي مالي براي توليد کنندگان، فروشندگان و تجار و در نتيجه کسب اعتبارات بيشتر نزد وام دهندگان.
تسهيل ايجاد چرخه هاي صحيح اقتصادي در زمينه سياست پولي و مالي کلان کشورها.

? وام هاي فروش غير مستقيم در محصولات IT
 

در قسمتIT و در واقع عمدتاً فروش سخت افزار در کشور ايران، سابقه اين نوع فروش به کمتر از يک دهه محدود مي گردد و با توجه به فراگير شدن استفاده از کامپيوترهاي شخصي و همراه در امور خصوصي، تجاري و اداري با اشاره به گران بودن اين تجهيزات و سطح درآمد شاغلين در کشور، يکي از اهرم هايي که نشر و گسترش تجهيزات IT را ميتواند افزايش دهد و استفاده کنندگان خانگي و اداري را در استفاده از اين تجهيزات بيشتر تشويق نمايد فروش اقساطي محصولات IT مي باشد.
با اشاره به وضيعت اقتصادي و مالي کشور و وجود منابع مالي و بانکي قابل حصول در اين بخش، بکارگيري صحيح و بي عيب و نقص سيستم هاي مالي و اعتباري جهت واگذاري وام هاي غير مستقيم خريد به استفاده کنندگان محصولاتIT يک الزام مي نمايد. همانطور که در سطور بالاتر اشاره گرديد با توجه به اينکه وام استاندارد وجود ندارد معهذا مي توان براي بوجود اوردن يک سيستم فروش هماهنگ اقساطي يک استاندارد ويژه براي اخذ وام هاي محصولات IT بوجود آورد که به نوعي حمايت يک سازمان يا اتحاديه در اين خصوص جهت هماهنگي هاي لازم در اين بخش امري حياتي مي نمايد؛ در اين ميان مي توان به سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور اشاره نمود که با توجه به توان بالفعل و بالقوه خود مي تواند با ترکيب توليد کنندگان، فروشندگان، تجار، منابع مالي و نيز يک عنصر حمايت کننده فروشنده و خريدار و هدايت هر يک در بخش فروش اقساطي مي توان به يک استاندارد تخصيص بودجه براي يک شخص به عنوان مصرف کننده محصولات IT رسيد، و کانال هاي فروش را در واقع به سمت ايجاد چنين تسهيلاتي براي مصرف کنندگان رهنمون کرد.
دليل ديگر مبني بر لزوم اين عنصر حمايت کننده (سازمان نظام صنفي رايانه کشور)، برطرف نمودن کندي فروش با توجه به نياز به مدارک لازم جهت ارائه به وام دهنده از سوي مصرف کنندگان محصولات فوق الذکر مي باشد که اطلاع رساني صحيح و کافي با تشکيل کانالهاي فروش عملي، کاناليزه کردن جايگاه هاي فروش محصولات IT منتج شده و مصرف کنندگان از طريق اين جايگاه هاي فروش که در واقع همان فروشندگان محصولات IT هستند مي تواند کارايي سيستم فروش غيرمستقيم يا همان فروش اقساطي را افزايش دهد و اين مهم در واقع تشويق مصرف کننده نهايي به استفاده از محصولات IT خواهد شد؛ ضمنا کنترل کانالهاي فروش فوق الذکر حهت حمايت از مصرف کنندگان محصولات IT با بهره وري بيشتري ميسر مي گردد و در واقع تمامي اين مساعي ترويج و پيشبرد استفاده بهينه و بيشتر از رايانه در کشور را به همراه خواه داشت.
منبع:سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور
ارسالي از طرف کاربر محترم : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image