جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بازاريابي درسطوح گسترده جهاني
-(3 Body) 
بازاريابي درسطوح گسترده جهاني
Visitor 436
Category: دنياي فن آوري
مشاوران بازاريابي west pacific ، در نظر دارند که سرويس هاي بازاريابي براي محيط هاي تجاري تعيين شده اندونزي ،آسيا و ناحيه west pacific ارائه دهند. اين طرح در جستجوي اين است که رشد عمده اي در فروش و سود کمپاني ، از طريق مشاوره توزيع ( در سطح عمده فروشي ) ، مشاوره پروژه اي ، جستجو و تحقيق بازار و تجزيه تحليل صنعتي ، امکان سنجي ، تجزيه و تحليل استراتژيک و سرويس هاي گزارش دهي ، در مقايسه با سال گذشته ، ايجاد کند.
ويژگي هاي برجسته اين طرح هدف گيري هاي آن هستند که بر روي حاشيه سود ( خالص و ناخالص ) متمرکز شده اند. دستيابي به اهداف در زمينه افزايش سود و درآمد ، از طريق اتخاذ يک رويکرد فعال نسبت به مشتريان منتخب ، همکاري با عرضه کنندگان تکنولوژي و عرضه کنندگان خدمات مهندسي مشهور ممکن مي شود ، زيرا اين رويکردها به کاهش رقابت ، تثبيت قيمتها و کاهش ريسک ، کمک مي کند.
Business Plan مربوط به بازاريابي اين گروه که در اينجا مطرح مي شود، بر پايه تحقيقات بازاريابي 5 ساله شکل گرفته است که از مارس 1996 الي نوامبر 2000 ادامه داشته است.
داده هاي بدست آمده در اين پژوهش ، اندازه و رشد بازار و اجزاء اصلي تجاري در مناطق مختلف ، نياز مشتريان ، گرايشهاي مصرفي مشتريان و رفتار مصرف را ارزيابي کرده است و پيش بيني شده که اين روندها در پنج سال آينده نيز به همين شکل ادامه پيدا کنند.
گروه مشاوران west pacific معتقدند که مي توانند شکافهاي موجود در زمينه بازاريابي را بپوشانند و از اجزاء برنامه جديد خود ، سود حاصل کنند.

? اهداف :
 

گروه مشاوران west pacific در نظر دارد که يک سود عادلانه در زمينه سرويس دهي در دو نوع زير حاصل کند:
( BTOB ) ( Business to Business ) ( بين تامين کنندگان )
( BTOC ) ( Business to Customer ) ( بين تامين کنندگان و مشتري )
در زمينه دستيابي به اين هدف ، شرکت بايد به ارقام زير دست يابد:
? فروش 1/2 ميليون دلار در سال 2001
? 5/2 ميليون دلار در سال 2002
? 3 ميليون دلار در سال 2003
? 6/3 ميليون دلار در سال 2004
? 3/4 ميليون دلار در سال 2005
? حاشيه ناخالص متوسط 18/80%
? درآمد خالص از طريق فروش 1/44% در سال 2001
? 04/45 %در سال 2002
? 9/45 % در سال 2003
? 69/46 % در سال 2004
? و حدود 50% در سال 2005

? ماموريت :
 

گروه مشاوران بازاريابي west pacific ، به شرکت ها ، نهادهاي دولتي ، نهادهاي غيردولتي و افراد حقيقي ، سرويس هاي مشاوره قابل اعتماد ، با کيفيت بالا و با قيمت مناسب ، براي برآورده سازي اهداف گوناگون ، عرضه مي کند.

? سرويس هاي اين گروه شامل :
 

? توسعه تجاري
? توسعه بازار
? هوش بازار ( تکنولوژي هاي هوشمند بازار )
? تجزيه و تحليل بخش هاي صنعتي
? توسعه سيستم کانال ها در مقياس جهاني

? همکاري در زمينه فروش محصولات شرکتهاي بين المللي ، در بازارهاي اندونزي
 

در حال حاضر ، بازارهاي اندونزي با مشکلاتي از قبيل کمبود انگيزه براي سرمايه گذاري مواجه اند. با آگاهي از دشواري ها ، گروه مشاوران west pacific ، بعد از پايان تحصيلات 5 ساله ، به اين نتيجه رسيده است که مشتريان بالقوه ، انجام کارها به روشهاي هوشمندتر و با پشتيباني قوي و مؤثر نخبگان بازار ، علاق مند هستند.
اين مشاوران عقيده دارند که مي توانند راه حل ها و ارزش آفريني هاي مؤثري به اين مشتريان ، ارائه دهند.
مشاوران اجرائي عمده اين شرکت ، بيش از 14 سال با برخي از کمپاني هاي مطرح بين المللي ( که اصليت آنها آمريکايي است ) همکري کرده اند و لذا دانش وسيعي در زمينه محيط هاي تجاري آسيا ، اندونزي و اقيانوسيه ، دارا مي باشند.

? عوامل موفقيت کليدي (بحراني) :
 

گروه مشاورين west pacific ، بر دو عامل کليدي براي موفقيت ، تمرکز کرده است :
1) عوامل داخلي
2) عوامل خارجي ( عوامل مرتبط به محيط تجاري )

ـ بررسي عوامل داخلي :
 

اين شرکت احساس مي کند که موفقيت خود را از طريق برخي عوامل داخلي کنترل مي کند :

1) قدرت فروش و بازاريابي :
 

سرويس هايي که اين شرکت ارائه مي دهد ، بصورتي جذاب ارائه مي شوند تا همواره يک درصد مشخص و بالايي از مشتريان در زمينه هاي BZB و BZC متقاضي اين سرويس ها باشند.
اين شرکت به عنوان يک ارائه دهنده سرويس هاي تجاري و ارائه دهنده سرويس هاي مشاوره اي ، در زمينه کسب شهرت به عنوان يک نام تجاري معتبر ، موفق بوده است و همواره به ارزش آفريني براي مشتريان خود ، پرداخته است.

2) متعهد در برآورده سازي تعهدات :
 

مشتريان ، خريدار ويژگي نيستند بلکه خريدار سود مي باشند. براي فهميدن مفهوم " سود " ، نياز به ارائه يک ادعا و اثبات آن مي باشد. اين کمپاني در ارائه ادعا و اثبات آن ، موفق بوده است.

3) توسعه ديد ( visibility ) براي ايجاد روشهاي جديد تجاري :
 

همکاري اين شرکت در تعامل on-line با مهره هاي معروف تکنولوژي هاي تجاري الکترونيکي ، يک امر لازم است. دو نمونه از اين مهره هاي اصلي ، palo AHO software و BZB to day مي باشند.
همچنين ، ايجاد همکاريهاي استراتژيک با شرکتها ، نهادهاي دولتي ، غيردولتي ، خصوصي ، منطقه اي ، ادارات دولتي و غيردولتي و افراد حقيقي نيز ، يک الزام مي باشد.

4) سرويس هاي با کيفيت بالا و مؤثر در ايجاد و خشنودي مشتري :
 

هر آنچه که توسط اين شرکت فروخته مي شود ، گارانتي شده است. بنابراين سرويس هاي خدماتي شرکت ، دقيقا" آنچه را که مشتري مي خواهد و به نحو احسن ، انجام مي دهند. خشنودي و رضايت طولاني مدت مشتري ، يک عامل کليدي براي بقاي شرکت تلقي مي شود.

5) ايجاد موقعيت هاي چندگانه با استفاده از تخصص گرايي :
 

مشاوران west pacific ، قادر به ايجاد موقعيت هاي چندجانبه مي باشند. از انواع اين موقعيت ها مي توان به موارد زير اشاره کرد:
? توسعه تجاري
? توسعه بازار
? سيستم هوشمند بازار " Market Mielligine "
? تجزيه و تحليل بخشهاي صنعت
? توسعه سيستم کانال ها در مقياس جهاني
? همکاري در زمينه فروش براي کمپاني هاي بين المللي در بازارهاي اندونزي

6 ) تيم مديريت کليدي :
 

تيم مديريت ، متمرکز و داراي پشتوانه اي محکم در بازاريابي ، مديريت ، سرمايه گذاري و امور مالي و توسعه سرويس ها مي باشد.
اين شرکت ، به تيم مديريتي خود ، ايمان دارد.
ـ بررسي عوامل خارجي (محيط تجاري )
سواحل آسيايي قيانوس آرام ، هم اکنون در محيطي جذاب به سر مي برد.
فرآيند تغيير از " اقتصاد قديم " به " اقتصاد جديد جهاني " منجر به رشد سريع در زمينه تجارت الکترونيک ، گردش سرمايه و آزادسازي ، در منطقه شده است. از آنجايي که اقتصاد جديد ، منجر به ساختارهاي جديد تجاري ، ساختارهاي جديد صنعتي و ساختارهاي جديد نهادي شده است ، " تعريف مشتري " در آن نيز ، دچار تغيير شده است.
مشتريان از " متقاضيان راه حل " به " متقاضيان ارزش " و از " مشتري " به " همکار تجاري " تغيير يافته اند. شرکت مشاوران west pacific ، بر روي تثبيت روابط با کمپاني ها ، نهادهاي دولتي ، ادارات دولتي منطقه اي ، نهادهاي غير دولتي و افراد حقيقي ، به عنوان همکاران تجاري ، تمرکز کرده است.

? خلاصه اي راجع به کمپاني :
 

پايه گذاران اين شرکت ، بازاريابان سابق شرکتهاي بزرگ چند مليتي در زمينه هاي مهندسي ، ساختماني و همچنين بازريابان با تجربه در بازارهاي جهاني مي باشند. اين افراد ابتدا کمپاني بزرگتري به نام pacific global trading portal را پايه کار قرار دادند تا سرويس هاي ctoc,Btoc,BtoB ( مشتري به مشتري ) خود را بصورت رسمي ارائه دهند.
کمپاني مادر در سال 1999 توسط Jaka.Legawa و رقباي تجاري او از شيکاگو ، کنراس و سنگاپور ، شکل گرفت. کمپاني کوچکتر west pacific در سال 2000 توسط همان سرمايه گذاران ، پايه ريزي شد.

? مالکيت شرکت :
 

شرکت مشاوره توسط يک فرد اندونزيايي به نام Terbates ، در جاکارتا در سال 2000 شکل گرفت.

? محل قرارگيري کمپاني :
 

محل قرارگيري کمپاني در يکي از نقاط استراتژيک ، در قلب منطقه تجاري اندونزي ، در جاکارتا در Komplek Pertanian مي باشد.

? سرويس هاي شرکت مشاوره اي west pacific :
 

اين شرکت ، يک شرکت مشاوره اي بر اساس e-business ( کسب و کار الکترونيک ) مي باشد ک سرويس هايي با کيفيت بالا به مشتريان خود ارائه مي دهد که همانطور که قبلا" گفته شد ، اين سرويس ها به شرح زير هستند :
? سرويس هاي توسعه تجاري
? سرويس هاي توسعه بازار
? سيستم هوشمند بازار
? تجزيه و تحليل بخش هاي مختلف صنعت
? سيستم توسعه کانال ها در مقياس جهاني

? همکاري در سيستم توزيع
 

همچنين شرکت قادر به ارائه سرويس هاي مشاوره خود ، در شکل هاي مختلف مي باشد تا مشتريان بتوانند از مزيت هاي بيشتري استفاده کنند. اين سرويس ها شامل :
? مشاوره عمده فروشي
? مشاوره پروژه اي
? تحقيقات بازار وتجزيه و تحليل بخش هاي صنعت
? امکان سنجي
? تحليل استراتژيک و گزارش دهي

بازاريابي درسطوح گسترده جهاني

? مزاياي رقابتي :
 

خط مشي شرکت ف همکاريهاي تجاري به جاي رقابت کردن مي باشد که علت آن ارزش آفريني براي مشتريان ، علاوه بر ارائه راه حل مي باشد.

? مشاوران ، پژوهشگرن بازار ئ عرضه کنندگان :
 

? ارتباطات توسعه يافته
? دسترسي به بازارهاي جديد
? ارائه محصولات در سطح گسترده تر
? هزينه هاي کمتر تجاري
? روش هاي جديد ايجاد ارزش

? مزيت ها براي فراهم آورندگان تکنولوژي و توليدکنندگان :
 

? هزينه هاي کمتر فروش
? دسترسي به بازارهاي بيشتر
? هزينه مناسب تر براي شناخته شدن ( مطرح شدن )

? مزيت ها براي افراد حقيقي :
 

? آسايش خريد
? تحويل به موقع
? به روزرساني هاي مداوم
? دسترسي بيشتر به محصولات و سرويس ها
? قيمتهاي بهتر

? طبقه بندي بازار :
 

گروههاي مشتريان بالقوه ( به ترتيب اهميت ) به شرح زير مي باشند :
? اتحاديه هاي بزرگ
? کمپاني هاي متوسط
? شرکتهاي کوچک
? ادارات دولتي منطقه اي
? آکادمي ها
? مشتري هاي فردي ( حقيقي )

? استراتژي هدف گيري بازار :
 

طبق طبقه بندي گفته شده ، کمپاني بنا به ترتيب گفته شده ، بر روي مشتريان خود تمرکز مي کند.
? الگوهاي خريد در رقابت :
تحقيقات اخير نشان داده است که هزينه هاي مشاوره در اندونزي ، بعد از تحولات اقتصادي ، 12% کاهش يافته است. اين در حالي است که دستمزد مشاوران و مهندسان حدود 25% نسبت به متوسط ، افزايش يافته است. اين مساله بدين خاطر است که دستمزد نيروي کار حرفه اي در اندونزي ، کمترين تعداددر سطح جهاني است ، حتي با توجه به رشد متوسط 20% در سال گذشته.
? استراتژي فروش :
شرکت همواره اقدام به يافتن مشتريان خود از طريق ترکيبي از روابط اجتماعي و الکترونيکي مي کند.
استراتژي شرکت داراي رويکردي به نام " استراتژي فروش انفرادي " مي باشد که در آن به مشتريان اجازه داده مي شود که در توليد آن چيزي که دقيقا" مورد نظر آنهاست ، شرکت کنند.

? خلاصه اي از نحوه مديريت :
 

شرکت از 17 نفر کارمند ، سه نفر مدير مياني و يک مدير عالي تشکيل شده است.
فلسفه مديريت شرکت بر اساس مسئوليت پذيري و اعتماد دو طرفه ، شکل گرفته است. افرادي که در اين شرکت کار مي کنند ، به کار خود علاقه دارند ، زيرا محيط اين شرکت ، خلاقيت عميق نگري ، رقابت ، ارتباطات بهتر و موفقيت را گسترش مي دهد.

? سه شاخه اصلي مديريت شامل :
 

? فروش و بازاريابي
? واحد عملياتي
? مديريت تجاري خارجي مي باشد.

? دپارتمان هاي تحت نظر واحد فروش و بازاريابي به شرح زير هستند :
 

? فروش
? بازاريابي
? واحد محصولات و خدمات
? واحد تحقيقات و توسعه
? روابط عمومي

? دپارتمان هايي که تحت نظر واحد مديريت تجاري خارجي مي باشند به شرح زير هستند :
 

? حسابداري
? اجرائي
منبع:شبکه زنان کارآفرين
ارسال توسط کاربر محترم سايت :omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image