جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
10درس براي افزايش بهره‌ وري در امور مالي
-(2 Body) 
10درس براي افزايش بهره‌ وري در امور مالي
Visitor 392
Category: دنياي فن آوري
درس اول: در ژاپن «يک» روش يکسان وجود ندارد
از آن‌جا ‌که بين شرکت‌هاي ژاپني اموري چون بهره‌وري، کيفيت و توليد به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌گيرند، بنابراين هر شرکت نيازمند سيستم حسابداري مديريتي خاص خودش است(منطبق با خواسته‌ها و شرايط خاص خود) از اين رو نمي‌توان ادعا کرد که در ژاپن يک روش يکسان براي حسابداري مديريت وجود دارد.
درس دوم: تعهد به مشتريان در سطح جهاني
مديران ژاپني فهميده‌اند که موفقيت واقعي در آن است که بتوانند بهتر از رقبا خواسته‌هاي مشتريان را برآورده کنند اما اين خصوصيت بين شرکت‌هاي آمريکايي پيدا نمي‌شود زيرا آن‌ها بر سود سهام‌داران بيش‌تر از نياز‌هاي مشتريان تاکيد دارند.
درس سوم: «کاهش هزينه/کاهش قيمت» عقيدهء شرکت‌هاي ژاپني است
به اين معني که مديران ژاپني به تجربه آموخته‌اند که به طور معمول قيمت‌ها در آينده هميشه رو به کاهش مي‌رود، بنابراين براي بازگشت سرمايهء قابل قبول هزينه‌ها هم بايد مدام کاهش يابند.اما مديران آمريکايي هنوز از روش قيمت‌گذاري هزينه به علاوهء يک مبلغ ديگر استفاده مي‌کنند و در استراتژي قيمت‌گذاريشان به هزينه‌هاي توليد در بلندمدت توجه‌اي ندارند.
درس چهارم: نقش فعال مديريت هزينه در شرکت‌هاي ژاپني
در رابطه با کاهش هزينه/کاهش قيمت که در درس سوم بيان شد، مديران ژاپني قبل از مرحلهء سيکل عمر محصول در مرحلهء برنامه‌ريزي براي توليد، هزينه‌ها را بررسي مي‌کنند بنابراين آنان نقش کليدي در مرحلهء برنامه‌ريزي براي توليد دارند برعکس در شرکت‌هاي آمريکايي آخرين گروهي که در فرآيند توليد به کار گرفته مي‌شود حسابداران هستند و معمولا در پايان آنچه را که در فرآيند توليد اتفاق افتاده است را گزارش مي‌کنند.
درس پنجم: گزارش به مديران
در شرکت‌هاي ژاپني بازخوردها و گزارشات سريعا براي افراد مربوطه يعني افرادي که مسوول مستقيم آن فعاليت به خصوص هستند، ارسال مي‌شود.در حالي‌که مديران آمريکايي تمايل دارند گزارشات را به صورت متراکم و انبوه فقط براي مديران عالي سازمان ارسال کنند يعني جايي که اطلاعات براي آن‌ها نامربوط است.
درس ششم: وظيفهء بودجه‌بندي و برنامه‌ريزي
بين شرکت‌هاي ژاپني و آمريکايي در مورد‌اين‌که چرا و چطور بودجه‌ها بايد تهيه شوند، اختلاف فاحشي وجود دارد. در شرکت‌هاي آمريکايي از بودجه به عنوان وسيله‌اي براي ارزيابي کلي عملکرد شرکت استفاده مي‌شود و آن مستقيما به حقوق و مزاياي مديران پيوند مي خورد.اما در شرکت‌هاي ژاپني براي ارزيابي عملکرد افراد از ارزيابي کلي عملکرد شرکت استفاده نمي‌شود به عبارت ديگراز نتايج بودجه براي تعيين مبناي حقوق و مزايا استفاده نمي‌کنند.همچنين در شرکت‌هاي ژاپني بودجه را به صورت‌ريز يعني به شکل سنتي معمول در آمريکا تهيه نمي‌کنند از همين رو سرعت تهيه آن نيز سريع‌تر است.کرد
در شرکت‌هاي ژاپني از معيار بازده فروش (ROS) جهت ارزيابي عملکرد مالي استفاده مي‌شود در حالي‌که در شرکت‌هاي آمريکايي هنوز از معيار بازگشت سرمايه( ROI ) استفاده مي‌شود.
درس هشتم:نقش حسابداران در فعاليت‌هاي تجاري
حسابداران ژاپني نسبت به حسابداران آمريکايي نقش فعال‌تري را در فعاليت‌هاي تجاري‌ايفا مي‌کنند.از حسابداران ژاپني نسبت به همکاران آمريکايي آن‌ها در اموري چون مديريت هزينه‌ها، بودجه‌بندي و امور ديگر حسابداري مديريت، بيش‌تر استفاده مي‌شود.
درس نهم : وظيفهء مديريت منابع انساني در شرکت‌هاي ژاپني
استخدام مادام‌العمر بخشي از فرهنگ ژاپني شده است از همين رو در آنجا با استفاده از سيستم چرخش شغلي، کارکنان در همهء زمينه‌هاي شرکت تجربه به دست مي‌آورند و در نهايت آن‌ها آن‌قدر با تجربه شده‌اند که بتوانند تصميماتي بگيرند که کل شرکت را متاثر کند همچنين شرکت‌هاي ژاپني نسبت به شرکت‌هاي آمريکايي مبلغ بيش‌تري براي کارکنان هزينه مي‌کنند.در حقيقت لازم نيست تا حسابداري پرسنلي به عنوان شاخهء زير گروه حسابداري کل باشد بلکه همهء مهارت‌ها و تجارب آن‌ها به عنوان هزينه‌هاي آموزشي شرکت در نظر گرفته مي‌شود.
درس دهم: کارايي و اثر بخشي بيش‌تر حسابداري شرکت‌هاي ژاپني
مجريان‌اين تحقيق قصد ندارند که بگويند عملکرد حسابداران شرکت‌هاي آمريکايي غير اثربخش و ناکاراست بلکه آن‌ها معتقدند که حسابدارن ژاپني تمرکز و توجه بيش‌تري روي وظايف حسابداري مديريتي نسبت به همکاران آمريکايي خود دارند و ‌اين باعث موفقيت بلندمدت شرکت‌هاي ژاپني مي‌شود در حالي‌که حسابداران آمريکايي بيش‌تر روي حسابداري تاريخي تمرکز دارند. در مورد‌ اين10 فعاليتي که در بالا ذکر شد بايد بيان شود که اثر مثبت ‌اين فعاليت‌ها بر سود سهام‌داران اثبات نشده است ولي مزيت ‌اين فعاليت‌ها بر موقعيت بهتر شرکت‌هاي ژاپني در «آينده» خودش را نشان مي‌دهد (در اموري چون توسعهء بيش‌تر محصولات و فرآيند‌ها و کاهش هزينه‌ها)مديران آمريکايي به منظور رقابت با شرکت‌هاي ژاپني در قرن 21 بايد نسبت به روش‌هاي حسابداري و مالي شرکت‌هاي ژاپني آگاهي داشته باشند و در برنامه‌هاي استراتژيک خود نسبت به الگوبرداري از ‌اين روش‌ها اقدام کنند تا از مزاياي آن‌ها براي شرکت‌هاي خود برخوردار شوند.
منبع:www.iran-forum.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت :mosaieb_kh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image