جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2
-(2 Body) 
بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2
Visitor 2612
Category: دنياي فن آوري
مجموعه پچ و بسته به روز سازي بازي معروف Crysis 2، بازي را با استفاده از قابليت هاي DirectX 11 به روز ميکند. حال تاثير اين آپگريد را بررسي مي کنيم.
هدف اصلي اين است که قابليت هاي DirectX 11 را با DirectX 9 مقايسه کنيم. نسخه ي اصلي بازي براي دو کنسول PS3 و XBOX 360 عرضه شده بود و به همين علت از قابليت هاي جالب DirectX 11 در آن استفاده نشده است. البته از همان ابتدا شايعاتي در مورد عرضه ي پچ مخصوص نسخه ي PC شنيده ميشد ولي تا روز 27 ژوئن 2011 خبري از آن نشد. با نصب مجموعه ي پچ 1?9 و بافت هايي که رزولوشن بالا دارند و آپگريد به DirectX 11 ميخواهيم تاثيرات آن را بررسي کنيم.
Crytek باز هم تيغه ي خونين موتور گرافيکي قدرتمند خود را در دست گرفته و کار خود را به نحو احسن انجام داده است، عرضه ي اين آپگريد را سريع صورت نداده بلکه سعي کرده بهترين آپگريد را در مقايسه با ساير بازي ها که آپگريد DX11 برايشان عرضه شده، عرضه کند. تاثير اين آپگيرد بيش از هر آپگريد بازي هاي ديگر تا به امروز بوده است.
مجموعه بافت هاي عرضه شده باعث ميشود که رزولوشن اکثر بافت ها در بازي، دو برابر شود. براي ارزيابي و بررسي دقيق اين چشم نوازي هايي که به صورت رايگان قابل دانلود و نصب هستند، بايد تحليل دقيقي انجام بدهيم و سايت TomsHardware اين بار هم يک بررسي جامع و دقيق از تاثيرات DX 11 روي گرافيک و سرعت اجراي بازي براي ما آماده کرده است.

نحوه ي نصب
 

برخي محدوديت ها و اخطار ها در نصب اين بسته وجود دارد، بنابراين توجه کنيد: سه مورد پچ و آپگريد وجود دارد که بايد نصب کنيد. همان طور که قبلا گفتيم Crysis 2 v1.9 و Crysis 2 DirectX 11 patch و همچنين Crysis 2 High-Resolution Texture Pack نام اين سه پچ است.
براي نصب مجموعه ي بافت هاي رزولوشن بالا و آپگريد DX 11 ابتدا بايد پچ نسخه ي 1?9 بازي را نصب کنيد. اما توجه کنيد که اين دو مورد مستقل از هم هستند، يعني ميتوانيد مجموعه بافت هاي رزولوشن بالا را با DirectX 9 هم استفاده کنيد، يا بازي را با DX 11 ولي بدون بافت هاي رزولوشن بالا اجرا کنيد.

قدم اول: نصب پچ نسخه ي 1?9 با حجم 136 مگابايت
 

با نصب اين پچ ميتوانيد دو پچ ديگر ار هم نصب کنيد. اين پچ دسترسي به سطوح بالاتر جزئيات در بخش تنظيمات گرافيکي بازي را ممکن ميکند. منظور سطح Ultra است. اين سطح گرافيک نسبت به سه سطح کلي Gamer و Enthusiast و Extreme که قبلا موجود بود، سنگين تر بوده و سخت افزار بهتري لازم دارد.

قدم دوم: نصب پچ DirectX 11 با حجم 545 مگابايت (از اينجا دانلود کنيد)
 

اين پچ افکت هاي DirectX 11 را در بازي فعال ميکند. نيازي به بافت هاي رزولوشن بالا ندارد. يادتان باشد که اين پچ با تکنولوژي 3D Vision کمپاني NVIDIA مشکل دارد و منوهاي بازي را ناخوانا ميکند و مشکلات گرافيکي ديگري نيز ايجاد ميکند. بنابراين نميتوان بازي را به صورت سه بعدي بازي کرد. در اين باره از کمپاني انويديا سوال کرديم ولي آنها ادعا ميکردند که چنين مشکلي نبايد وجود داشته باشد، با اين وجود، مشکل روي هر دو سيستم تست که يکي با پردازنده اينتل و کارت گرافيک هاي مختلف انويديا بسته شده و ديگري با پردازنده ي AMD و کارت گرافيک هاي انويديا بسته شده مشاهده ميشود. چيزي که مايه ي تاسف است اين است که اين بازي با استفاده از عينک سه بعدي و کارت گرافيک هاي انويديا، بسيار زيبا و جذاب و به صورت سه بعدي اجرا ميشد.
پچ نسخه ي 1?9 و بافت هاي رزولوشن بالا در بحث سه بعدي مشکلي ايجاد نميکنند و به نظر ما انجام اين بازي به صورت سه بعدي بيشتر از پچ DX 11 جذابيت دارد.

قدم سوم: نصب مجموعه بافت هايي با رزولوشن بالا با حجم 1?65 گيگابايت (از اينجا دانلود کنيد)
 

بافت هاي رزولوشن بالا گرافيک بازي را واقعي تر ميکنند. براي نصب نياز به Windows 7 از نوع 64 بيتي داريد و کارت گرافيک شما بايد حداقل 768 مگابايت حافظه داشته باشد، البته Crytek حداقل 1 گيگابايت حافظه را پيشنهاد ميکند. بيشتر کارت گرافيک هاي امروزي و حتي کارت هاي رده متوسط هم 1 گيگابايت حافظه دارند و اين موضوع مشکل خاصي براي بازي خور هاي نيست. بعد از آشنايي با اين سه پچ جديد، سراغ بررسي تاثيرات آنها در بازي ميرويم.

تاثيرات پچ نسخه ي 1?9 بازي Crysis 2
 

اين تاثيرات در هر دو حالت DirectX 9 و DirectX 11 ديده ميشود:

تعامل سايه ها (هم در DirectX 9 و هم در DirectX 11 وجود دارد)
 

نام ديگر اين قابليت SSDO (مخفف Screen Space Directional Occulusion است، يک تکنيک سايه زني روي اجسامي که نزديک به هم هستند) ميباشد که آپگريدي براي نوع قبلي يعني SSAO است. SSDO در سايه زني نقاط تماس اجسام و کار با نورهاي پراکنده در محيط نسبت به SSAO بهتر عمل ميکند. تصوير زير نشان ميدهد که استفاده از اين قابليت چه تاثيري روي گرافيک بازي دارد:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بازتاب ناحيه اي آني (هم در DirectX 9 و هم در DirectX 11 وجود دارد)
 

Crytek سازنده ي موتور بازي Crysis 2 اين بار روشي جديد براي توليد بازتاب هاي ناحيه اي آني (به عبارت ديگر Real-Time Local Reflections يا RLR گفته ميشود) ابداع کرده است. اين تکنيک بازتاب هاي HDR روي اشياء را با تعقيب اشعه هاي نور تخمين ميزند، درست است که روش چندان ايده آلي نيست اما براي هر نوع سطح منحني شکلي که در صحنه وجود دارد، قابل استفاده است.
RLR قابليت توليد بازتاب هاي جسم روي خودش را نيز دارد، چيزي که با روش ترسيم مکعبي Cube Map يا بازتاب هاي صفحه اي Planer Reflections نمي توان به آن دست يافت. در تصوير زير اثر آن را مشاهده ميکنيد:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بهبود ترسيم تن رنگ ها (هم در DirectX 9 و هم در DirectX 11 وجود دارد)
 

ترسيم کننده ي تن رنگ جديد از يک منحني S شکل کنترل رنگ، استفاده ميکند تا محدوده ي وسيع تر با دقت بالاتر تن هاي تيره، ترسيم کند. روش جديد امکان کنترل بهتر نمايش (exposure) صحنه را به هنرمند ميدهد.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

پيشرفت هايي که تنها در DirectX 11 ديده ميشود:
 

مفروش سازي (Tessellation) و ترسيم جابجايي ها (Displacement Mapping)
 

يکي از بزرگ ترين محاسن DirectX 11 ، تسليشن شتاب گرفته با سخت افزار است. Crysis 2 ميتواند تسليشن را روي هر نوع مشي به کار ببرد. سخت افزارهاي پيشرفته هنوز قابليت انجام تمام تسليشن هاي دنياي بازي را ندارند، لذا دپارتمان هنرمندان، آن را روي مدل هايي به کار برده اند که بيشترين استفاده را از اين قابليت ميکنند و به اصطلاح بيشتر به چشم مي آيند. ترسيم جابجايي ها نيز براي بهتر ديده شدن جزئيات هندسي به کار ميرود. سطخ برآمده ي آجرها و برآمدگي هاي سطوح را در تصاوير زير مشاهده ميکنيد:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

ترسيم جفت شدگي به علت اختلاف ديدگاه (POM)
 

POM يا Parallax Occulusion Mapping براي ايجاد عمق بدون اضافه کردن اجسام هندسي به کار ميرود. جسم شبيه سازي شده ميتواند سايه هم روي خود ايجاد کند. در تصوير زير سطح جاده با همين تکنيک داراي برآمدگي شده است:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

سايه هاي واقعي با نيم سايه هاي متغير
 

وقتي سايه روي سطوحي که فاصله ي زيادي با جسم دارند، تشکيل ميشود، به دليل فاصله ي زياد لبه هاي آن مات ميشود و اين تکنيک از دنياي واقعي برگرفته شده است. به لبه ي سايه ها در تصاوير زير دقت کنيد:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بهبود کيفيت طراحي آب با استفاده از Tessellation و Displacement Mapping
 

در بسياري از صحنه هاي بازي Crysis 2 اجسام آبي استفاده شده است، با استفاده از تسليشن ديناميکي (پويا و متغير) سطح آب بهتر از قبل شده است و جزئيات بيشتري دارد. سطح آب متحرک اقيانوس با استفاده از ترکيب موج ها با فرکانس بالاتر، واقعي تر به نظر ميرسد. پراکنش آب از زير صسط شروع ميشود، کفي که در قسمت نوک موج ها تشکيل ميشود نيز به شيدر ها اضافه شده است. در نهايت فيزيک تعامل آب بهتر شده است مقلا با شليک کردن به سمت مخزني که حاوي مايع است، افکت هاي جذاب تري ايجاد ميکند. به سطح آب در تصاوير زير دقت کنيد:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

مات شدن در اثر تحرک شديد با استفاده ازکيفيت بهتر HDR
 

مات شدن در اثر تحرک شديد نيز بهبود يافته است. علاوه بر اين اجسامي که متحرک هستند و با ناظر حرکت ميکنند مثل دست و تفنگ، کمتر مات ميشوند يا اصلا مات نميشوند.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

افکت عمق ميدان ديد با استفاده از روشي بر اساس بلوک پيکسل ها به نام Bokeh
 

DirectX 11 يک روش جديد طراحي عمق ميدان ديد بر اساس بلوک پيکسل ها دارد. اين قابليت براي ديدن از طريق دوربين به شکل واقعي تر به کار ميرود و همچنين تاثير شکل ديافراگم دوربين را بهتر تخمين ميزند.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بهبود ذرات
 

مات شدن در اثر تحرک سريع روي ذرات هم اعمال شده است و همچنين ذرات مثل دنياي واقعي داراي سايه شده اند.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

تاثيرات پچ بافت هايي با رزولوشن بالا
 

اين پچ باعث ميشود که رزولوشن بسياري از بافت هاي به کار رفته دو برابر شود اما به ياد داشته باشيد که تمام بافت هاي به کار رفته در بازي جايگزين نميشوند. اسکرين شات هايي که گرفته ايم نشان ميدهد که بهبود رزولوشن بيشتر در مورد عناصري است که داراي نوشته هستند، مثل پوستر ها و نشان ها.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

خوبي اين بافت ها اين است که نيازي به DirectX 11 ندارند و مستقل از آن هستند.

تنظيمات پيشرفته ي گرافيکي
 

پچ نسخه ي 1?9 بر خلاف نسخه ي اصلي بازي Crysis 2، داراي تنظيمات گرافيکي به صورت جزء به جزء است. علاوه بر تنظيمات کلي، قابليت هايي که در حالت Ultra وجود دارد به صورت زير است:
اجسام: تسليشن (تنها در DirectX 11 است)، ترسيم جفت شدگي به علت اختلاف ديدگاه (تنها در DirectX 11 است)
ذرات: سايه زني (تنها در DirectX 11 است)، مات شدن در اثر تحرک شديد (تنها در DirectX 11 است)
پس پردازش: مات شدن در اثر تحرک شديد با کيفيت بالا و عمق ميدان ديد بهتر (تنها در DirectX 11 است)
سايه زني: سايه ي در اثر تماس اجسام و بازتاب ناحيه اي آني
سايه ها: سايه هاي واقعي با نيم سايه هاي متغير
آب: نسخه ي DirectX 11 آب اقيانوس و مخازن به کار رفته است

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بنچ مارک ها
 

براي تهيه ي بنچ مارک، (امتياز به دست آمده توسط تست هاي معتبر را اصطلاحا بنچ مارک ميگويند) از بنچ مارکي که در بازي وجود دارد استفاده نميکنيم،بلکه براي به دست آوردن يک نتيجه ي واقعي تر و بهتر، يک بخش بازي را بازي ميکنيم و چيزي که يک کاربر واقعا تجربه ميکند را محک ميزنيم.
با اورکلاک کردن پردازنده ي چهار هسته اي Core i5-2500K تا 4 گيگاهرتز، هر نوع مشکل پردازشي که نياز به پردازنده ي اصلي دارد را حذف ميکنيم و تمام تمرکز تست ها به قدرت کارت گرافيک محدود ميشود.
سخت افزار به کار رفته براي تست کردن پچ هاي جديد Crytek به صورت زير است:

سخت افزار به کار رفته در تست ها
 

پردازنده
 

Intel Core i5-2500K (Sandy Bridge)
اورکلاک شده تا 4 گيگاهرتز ، 6 مگابايت کش سطح L3، تنظيمات کاهش مصرف انرژي فعال شده است
Turbo Boost نا فعال است

مادربورد
 

MSI P67A-GD65 با چيپ ست Intel P67

حافظه
 

OCZ PC3-16000, 2 x 2 GB, 1338 MT/s, CL 9-9-9-20-1T

هارد درايو
 

Western Digital Caviar Black 750 GB, 7200 RPM, 32 MB Cache, SATA 3Gb/s

کارت گرافيک
 

GeForce GT 430
GeForce GT 240 GDDR5
GeForce GTX 550 Ti
GeForce GTX 460 1 GB (تکي و در حالت SLI يا چند کارتي)
GeForce GTX 560 Ti
GeForce GTX 570
GeForce GTX 580 در حالت چند کارتي SLI
Radeon HD 5570
Radeon HD 5670
Radeon HD 5770
Radeon HD 6850 (تکي و در حالت CrossFire يا چند کارتي)
Radeon HD 6970 (تکي و در حالت CrossFire يا چند کارتي)

پاور
 

ePower EP-1200E10-T2 1200 W, ATX12V, EPS12V

خنک کننده ي پردازنده ي اصلي
 

Cooler Master Hyper TX 2
نرم افزارها و درايور هاي سيستم

سيستم عامل
 

Microsoft Windows 7 Ultimate x64

نسخه ي DirectX
 

DirectX 11

نسخه ي درايور کارت گرافيک
 

GeForce: 275.33 WHQL
AMD Catalyst 11.6 WHQL

بازي
 

Crysis 2
ورژن 1?9، بافت هاي رزولوشن بالا و پچ DirectX 11 نصب شده است، نرم افزار Fraps براي سنجش سرعت اجراي بازي اجرا شده است
قبل از اينکه چيزي را بررسي کنيم، دوست داريم بدانيم که آيا بازي Crysis 2 براي سخت افزارهاي ضعيف بهينه شده است يا نه. هر دو کمپاني AMD و NVIDIA از زمان عرضه ي بازي وقت داشتند که درايور خود را بهينه کنند، حال بايد ديد که اين بازي با سخت افزار ضعيف چه طور اجرا ميشود:

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

ما سرعت اجراي 30 فريم بر ثانيه را حداقل سرعت براي اجراي روان بازي در نظر ميگيرم. با رزولوشن 1280 در 1024 پيکسل، ارزان ترين کارت گرافيک هايي که از پس اجراي روان بازي بر مي آيند، GeForce GT 240 GDDR5 و Radeon HD 6570 هستند. با رزولوشن 1680 در 1050 و همچنين 1920 در 1080 پيکسل، حداقل به کارت گرافيک Radeon HD 5570 يا GeForce GTX 550 Ti نياز داريم. اين بازي سخت افزاري نسبتا خوب لازم دارد اما به ياد داشته باشيد که Crysis 2 حتي با کمترين جزئيات هم بسيار عالي به نظر ميرسد.

بنچ مارک با جزئيات در سطح Ultra با استفاده از DirectX 9
 

جزئيات را تا آخرين حد بالا برده ايم ولي DirectX 9 را استفاده ميکنيم. اين کار معياري براي مقايسه با DirectX 11 در اختيارمان قرار ميدهد.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

سطح جديد تنظيمات، سخت افزاري که تست توسط آن انجام ميشود را با وحشي گري هدف قرار ميدهد. حتي دو کارت گرافيک Radeon HD 6850 و GeForce GTX 460 1 GB هم نميتوانند حداقل سرعت لازم براي بازي روان (30 فريم بر ثانيه) در رزولوشن هاي بالاتر از 1280 در 1024 پيکسل، فراهم کنند. در رزولوشن 1680 در 1050 پيکسل، GeForce GTX 460 کمي به حداقلِ مورد نياز نزديک شده است و کارت گرافيک قدرتمند HD 6970 هم به سختي سرعت 33 فريم بر ثانيه را ثبت کرده و حداقل لازم را به دست مي آورد.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

در رزولوشن 1920 در 1080 پيکسل مشاهده ميکنيد که قوي ترين کارت گرافيک تک هسته اي AMD يعني مدل HD 6970 هم از حداقل مورد نياز فاصله ميگيرد و کافي نيست. تنها کارت گرافيک GTX 570 و سيستم هاي داراي 2 کارت گرافيک باقي ميمانند و براي اجراي واقعي تر و روان تر بازي مناسب هستند.

بنچ مارک با جزئيات در سطح Ultra با استفاده از DirectX 11
 

اينجاست که Crysis 2 سخت افزار را تا آخرين حدي که ميتواند، تحت فشار قرار ميدهد. همه ي تنظيمات در حالت Ultra هستند و DirectX 11 هم فعال شده است. براي اينکه شانس بيشتري براي ديدن سرعت قابل بازي کردن داشته باشيم، دو کارت گرافيک Radeon HD 6970 را در حالت CrossFire قرار ميدهيم، دو کارت گرافيک GeForce GTX 580 را هم در حالت SLI استفاده ميکنيم تا بيشترين سرعت اجراي بازي در رزولوشن 1080p را به دست آوريم.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

با رزولوشن 1280 در 1024 پيکسل، حتي HD 6850 و GTX 460 شرمنده ميشوند، با رزولوشن 1680 در 1050 پيکسل حتي HD 6970 و GeForce GTX 570 و HD 6850 در حالت CrossFire و دو کارت گرافيک GTX 460 در حالت SLI هم به سرعت 30 فريم بر ثانيه نزديک ميشوند، اگر رزولوشن 1920 در 1080 پيکسل را انتخاب کنيم، تنها دو کارت گرافيک HD 6970 يا دو کارت گرافيک GTX 580 از پس اجراي کاملا روان بازي بر مي آيند.

بنچ مارک بافت هاي رزولوشن بالا
 

Crytek براي فعال کردن بسته بافت هاي رزولوشن بالا حداقل 1 گيگابايت حافظه براي کارت گرافيک پيشنهاد ميکند، بنابراين ما هم چند کارت گرافيک با حافظه ي 1 گيگابايت را براي تست کردن در هر دو حالت DirectX 9 و DirecX 11 انتخاب ميکنيم تا بفهميم که آيا استفاده از اين بافت ها روي سرعت اجرا تاثير ميگذارد يا نه.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

ظاهر پاسخ منفي است. سرعت اجرا تقريبا تغيير نميکند. متاسفانه کارت گرافيکي با حافظه ي 768 مگابايت در دسترس ما نبود تا ببينيم آيا با حافظه ي کمتر هم تاثير فعال کردن بافت هاي رزولوشن بالا همين قدر کم است يا نه. اما به هر حال نتيجه ي خوبي است و کساني که کارت گرافيکي با 1 گيگابايت حافظه دارند هم ميتوانند از بافت هاي رزولوشن بالا بدون افت کيفيت استفاده کنند.

بنچ مارک CPU يا پردازنده ي اصلي
 

با فرکانس هاي مختلف پردازنده ي اصلي، بازي را اجرا ميکنيم تا ببينيم سرعت پردازنده ي اصلي چه تاثيري در سرعت اجراي بازي دارد.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

سرعت اجراي بازي با هر بار افزايش 500 مگاهرتز سرعت پردازنده ي Phenom II X4 بيشتر ميشود. در مرحله ي آخر درست است که سرعت Core i5-2500K نسبت به مرحله ي قبل 500 گاهرتز بيشتر شده، اما افزايش سرعت اجراي بازي را نميتوان با افزايش سرعت کلاک پردازنده ي اصلي توضيح داد، بلکه مشخص است که بازي از معماري Sandy Bridge کمپاني اينتل به خوبي استفاده ميکند. با سرعت 2 گيگاهرتز پردازنده ي اصلي هم ميتوان سرعت قابل قبولي براي بازي روان به دست آورد اما استفاده از پردازنده هاي Sandy Bridge تاثير بيشتري دارد.
با در نظر گرفتن اين نکته که يک پردازنده ي Phenom II براي پردازنده ي گرافيکي GTX 570 محدوديت ايجاد ميکند (چيزي که پس از تهيه ي يک کارت گرافيک قدرتمند نميخواهيد با آن مواجه شويد)، آزمايشي ديگري ميکنيم. ميخواهيم ببينيم بازي Crysis 2 نسبت به تعداد هسته هاي کمتر پردازنده ي اصلي، چه طور واکنش ميدهد.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

با کاهش تعداد هسته ها از 4 عدد به 2 عدد، ميبينيد که کاهش سرعت اجراي بازي زياد و البته خطي است. بنابراين بهتر است بازي را با پردازنده اي که بيش از 3 هسته دارد و با سرعت حداقل 3?5 گيگاهرتز اجرا کنيد. براي بهترين سرعت اجرا بايد سراغ پردازنده هاي 4 هسته اي برويد.

بازي Crysis 2 در استفاده از قابليت هاي DirectX 11، تاکنون بهترين بازي ميباشد
 

بر خلاف تعداد بسياري از عناوين DirectX 11 که طبيعتا خيلي سطحي ساخته شده بودند، Crysis 2 از کاربرد نسل امروزي واسط برنامه نويسي (API: Application Programming Interface) يعني DirectX 11 فايده هاي اساسي برده است. اگر بدانيد که بايد دنبال چه تغييراتي بگرديد، بسياري از آنها به راحتي قابل مشاهده هستند. حتي کاربراني که سخت افزار DirectX 10 يا DirectX 9 در اختيار دارند هم از آپگريد جديد و بسته ي بافت هاي رزولوشن بالا، استفاده خواهند کرد و بازي زيباتري خواهند داشت.

بررسي بهترين کاربرد DirectX 11 در بازي ها: DirectX 11 و بازي Crysis 2

براي عرضه ي اين بسته و آپگريد، کارهاي زيادي صورت گرفته است، کمپاني Crytek بهترين نمونه ي استفاده از DirectX 11 را خلق کرده است. با اين همه کار و فعاليت Crytek، تا مدتي بهترين کاربرد DirectX 11 توسط همين بازي خواهد بود. اگر اين بازي را با سرعت بالا بازي کنيد و به جزئيات دقت نکنيد شايد تغيير زيادي در گرافيک آن مشاهده نکنيد.
منابع:
tomshardware
guru3d
bit-tech

ارسال توسط کاربر محترم سايت : hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image