جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
راهکارهاي افزايش بهره‌وري بنر هاي تبليغاتي
-(3 Body) 
راهکارهاي افزايش بهره‌وري بنر هاي تبليغاتي
Visitor 495
Category: دنياي فن آوري
گرچه تبليغات از طريق بنر تنها راهکار تبليغ نيست و اين روش هم مزايا و محدوديت هاي خاص خود را دارد ، ولي تجربه نشان مي دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بويژه در معرفي نام تجاري ( Brand ) و پيشبرد فروش بسيار موثراست . بسياري از آگهي دهندگان به شناخت کاملتري از تبليغات بنر ( Banner Advertising ) نياز دارند تا بتوانند بخوبي از آن استفاده کنند .بر اساس آمار سازمان بين المللي تبليغات ( IAB ) ،‌ در سال 2000 ميلادي ، تبليغات از طريق بنر 47 ? کل تبليغات آنلاين را تشکيل داده است . بويژه اگر توجه کنيم که رقم کل تبليغات آنلاين در اين سال 2 / 8 ميليارد دلار بوده ، بيشتر به اهميت اين نوع تبليغات پي مي بريم . بنابراين تبليغات از طريق بنر مي تواند و مي بايست بخشي از استراتژي تبليغاتي شما باشد ، به شرط آنکه به اين موارد توجه کنيد :
1 - براي بنر هاي خود پيام هاي جذاب و کوتاه تهيه کنيد . بنر هاي تبليغاتي با بيلبورد هاي خياباني قابل مقايسه اند .اين آگهي ها بايد نظر بيننده را به مدتي کوتاه جذب کنند . بنرخواه در بالاي صفحه باشد ، يا در وسط و کناره هاي آن ، بايد با چند کلمه يا تصوير مختصر پيام خود را انتقال دهد . اين آگهيها بخصوص در معرفي نام و مارک هاي تجاري بسيار موفق عمل مي کنند ، زيرا نام ها يا تصاوير کوتاه بخوبي در ذهن جاي مي گيرند . اگر شرکت کوچکي داريد و مي خواهيد مستقيما به تبليغ کالا و خدمات خود بپردازيد ( يعني هدف تان معرفي نام تجاري نيست ) باز هم بهتر است همين رويه را در پيش گيريد ، يعني کلام و تصويري را انتخاب کنيد که به زيبايي و در کمال اختصار پيام شما را انتقال مي دهد .
2 - اطمينان يابيد که بنرها مخاطب را به جاي درستي هدايت مي کنند . اگر از بنر براي معرفي سايت خود استفاده مي کنيد ، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلي ( home page) سايت بفرستيد . اما بنر هايي که براي پيشبرد فروش و ارائه پيشنهادات خاص طراحي شده اند ، ممکن است با هدايت مخاطبان به صفحه اصلي سبب سر در گمي ايشان شوند . در اين موارد ، بخصوص اگر پيام يا راهنماي تصويري مناسبي براي هدايت اين بازديد کنندگان در صفحه اصلي پيش بيني نکرده باشيد ، احتمالا آنها را از دست خواهيد داد . کريس ماهر ، مدير شرکت بازاريابي M2K در آستين تکزاس مي گويد : " اگر کاربر را خسته و سردرگم کنيم ، بدون آنکه از ما خريد کند ، به سايت ديگري خواهد رفت . اين يکي از خطا هاي مهمي است که آگهي دهندگان مرتکب مي شوند . " بنابراين ، بجاي آنکه مخاطب را به صفحه اصلي سايت بفرستيم ، بهتر است او را مستقيما " به صفحه اي که براي پيشبرد فروش طراحي شده ـ و بنر ها را به آن مرتبط ( لينک ) کرده ايم – هدايت نمائيم . در اين صفحه بايد محصول يا پيشنهاد خود را به صورت مشروح معرفي کنيم و از مخاطب بخواهيم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد يا با ما تماس بگيرد . به اين ترتيب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند ، مطمئن هستيم که پيام ما را دريافت کرده است .
3 - تبليغات خود را هدف گيري کنيد . منظور از تبليغات هدفگيري شده ، پيام رساني به مخاطباني است که داراي علائق مشترک شغلي ، تخصصي ، هنري ، ورزشي و امثال آن هستند . در تبليغات از طريق بنر اين گروه ها را مي توان با دسته بندي سايت هاي نمايش دهنده آگهي از يکديگر تفکيک کرد ، بطوري که هر آگهي براي گروه خاصي از مخاطبان پخش شود . نا گفته پيداست که به اين ترتيب هزينه ها کاهش و بازدهي تبليغات به ميزان درخور توجهي افزايش مي يابد .
4 - تبليغات خود را با گروههاي کوچک محک بزنيد . يک وجه امتياز يا زيبايي تبليغات اينترنتي اين است که با هزينه ناچيزي مي توانيد آگهي هاي خود را با گروه کوچکي از مخاطبان بيازمائيد . همچنين مي توانيد بنرهايي با شکلها ، رنگها ، متنها و اندازه هاي مختلف تهيه و اثر بخشي آنها را با هم مقايسه کنيد . با کمي دقت و حوصله مي توانيد پيشنهاد هاي فروش را بگونه ‌اي تنظيم نمائيد که با خصوصيات و علائق گروهي مخاطبان سازگارتر شده و بيشترين نتيجه را به بار آورد . در ايران متوسط هزينه نمايش 1000 بنر در حدود 1200 تومان است ، که رقم بسيار کمي است و امکان هر نوع آزمايشي را فراهم مي کند . اين آزمايش ها اطلاعات فراواني به آگهي دهنده مي دهد که ارزش آن ده ها و گاه صدها برابر هزينه هاي مربوطه است . حتي مي توانيد هزينه و اثر بخشي تبليغات بنر را ، براي کالا يا خدمات مورد نظر ، با ساير انواع تبليغات سنتي و اينترنتي مقايسه کنيد . در اين صورت ملاحظه خواهيد کرد که تبليغات بنر در مورد بسياري از محصولات ارزانتر تمام مي ‌شود و نتيجه بهتري دارد .
5 - بخشي از استراتژي کلي تبليغات خود را به بنر اختصاص دهيد . تبليغات معمولا وقتي بيشترين نتيجه رابه بار مي آورد که از رسانه ها و روش هاي مختلف براي رساندن پيام به مخاطب استفاده کنيم . سازمان ها و شرکت هاي بزرگ و با سابقه اين مطلب را مي دانند و مي کوشند پيام هاي خود را با رسانه هاي مختلف به مخاطبان برسانند . اين شرکتها معمولا " از راديو ، تلويزيون ، سينما ، مطبوعات ، تبليغات محيطي‌ ( پوستر ، بيلبورد ، اتوبوس ، ... ) بخوبي استفاده مي کنند و در سال هاي اخير روش هاي مختلف تبليغات آنلاين را هم به اين مجموعه افزوده اند . اگر بودجه شما کفاف تبليغ در رسانه هاي گرانقيمت را نمي دهد ، از ساير انواع تبليغات آنلاين استفاده کنيد . درج آگهي در خبرنامه هاي آنلاين و ارسال اي ميل هاي تبليغاتي از نمونه هائي است که درکنار تبليغات بنر مي تواند به شما کمک کند .
6 - در طراحي بنر از گرافيک ، انيميشن ، و ساير جلوه هاي بصري بهره بگيريد . ترکيب بندي ، رنگ ، نور ، حرکت ، حروف و خطوط زيبا اثر محسوسي بر جلب توجه بينندگان و موفقيت بنر هاي شما دارد . نثر زيبا و روان ( که پيشتر به آن اشاره شد ) نيز در ترکيب با اين عوامل اثر گذارتر مي شود . اين مجموعه ممکن است مدت ها در ذهن بيننده بماند و به اهداف آگهي دهنده کمک کند . براي طراحي بنر ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنيد . هزينه طراحي بنر رقم درخور توجهي نيست اما اثر مهمي بر تبليغات شما دارد .
منبع:bedanid .com
ارسال توسط کاربر محترم سايت : sajad2007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image