راهکارهاي افزايش بهرهوري بنر هاي تبليغاتي
![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) -(3 Body)
|
راهکارهاي افزايش بهرهوري بنر هاي تبليغاتي
Visitor
494
Category:
دنياي فن آوري
گرچه تبليغات از طريق بنر تنها راهکار تبليغ نيست و اين روش هم مزايا و محدوديت هاي خاص خود را دارد ، ولي تجربه نشان مي دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بويژه در معرفي نام تجاري ( Brand ) و پيشبرد فروش بسيار موثراست . بسياري از آگهي دهندگان به شناخت کاملتري از تبليغات بنر ( Banner Advertising ) نياز دارند تا بتوانند بخوبي از آن استفاده کنند .بر اساس آمار سازمان بين المللي تبليغات ( IAB ) ، در سال 2000 ميلادي ، تبليغات از طريق بنر 47 ? کل تبليغات آنلاين را تشکيل داده است . بويژه اگر توجه کنيم که رقم کل تبليغات آنلاين در اين سال 2 / 8 ميليارد دلار بوده ، بيشتر به اهميت اين نوع تبليغات پي مي بريم . بنابراين تبليغات از طريق بنر مي تواند و مي بايست بخشي از استراتژي تبليغاتي شما باشد ، به شرط آنکه به اين موارد توجه کنيد : 1 - براي بنر هاي خود پيام هاي جذاب و کوتاه تهيه کنيد . بنر هاي تبليغاتي با بيلبورد هاي خياباني قابل مقايسه اند .اين آگهي ها بايد نظر بيننده را به مدتي کوتاه جذب کنند . بنرخواه در بالاي صفحه باشد ، يا در وسط و کناره هاي آن ، بايد با چند کلمه يا تصوير مختصر پيام خود را انتقال دهد . اين آگهيها بخصوص در معرفي نام و مارک هاي تجاري بسيار موفق عمل مي کنند ، زيرا نام ها يا تصاوير کوتاه بخوبي در ذهن جاي مي گيرند . اگر شرکت کوچکي داريد و مي خواهيد مستقيما به تبليغ کالا و خدمات خود بپردازيد ( يعني هدف تان معرفي نام تجاري نيست ) باز هم بهتر است همين رويه را در پيش گيريد ، يعني کلام و تصويري را انتخاب کنيد که به زيبايي و در کمال اختصار پيام شما را انتقال مي دهد . 2 - اطمينان يابيد که بنرها مخاطب را به جاي درستي هدايت مي کنند . اگر از بنر براي معرفي سايت خود استفاده مي کنيد ، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلي ( home page) سايت بفرستيد . اما بنر هايي که براي پيشبرد فروش و ارائه پيشنهادات خاص طراحي شده اند ، ممکن است با هدايت مخاطبان به صفحه اصلي سبب سر در گمي ايشان شوند . در اين موارد ، بخصوص اگر پيام يا راهنماي تصويري مناسبي براي هدايت اين بازديد کنندگان در صفحه اصلي پيش بيني نکرده باشيد ، احتمالا آنها را از دست خواهيد داد . کريس ماهر ، مدير شرکت بازاريابي M2K در آستين تکزاس مي گويد : " اگر کاربر را خسته و سردرگم کنيم ، بدون آنکه از ما خريد کند ، به سايت ديگري خواهد رفت . اين يکي از خطا هاي مهمي است که آگهي دهندگان مرتکب مي شوند . " بنابراين ، بجاي آنکه مخاطب را به صفحه اصلي سايت بفرستيم ، بهتر است او را مستقيما " به صفحه اي که براي پيشبرد فروش طراحي شده ـ و بنر ها را به آن مرتبط ( لينک ) کرده ايم – هدايت نمائيم . در اين صفحه بايد محصول يا پيشنهاد خود را به صورت مشروح معرفي کنيم و از مخاطب بخواهيم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد يا با ما تماس بگيرد . به اين ترتيب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند ، مطمئن هستيم که پيام ما را دريافت کرده است . 3 - تبليغات خود را هدف گيري کنيد . منظور از تبليغات هدفگيري شده ، پيام رساني به مخاطباني است که داراي علائق مشترک شغلي ، تخصصي ، هنري ، ورزشي و امثال آن هستند . در تبليغات از طريق بنر اين گروه ها را مي توان با دسته بندي سايت هاي نمايش دهنده آگهي از يکديگر تفکيک کرد ، بطوري که هر آگهي براي گروه خاصي از مخاطبان پخش شود . نا گفته پيداست که به اين ترتيب هزينه ها کاهش و بازدهي تبليغات به ميزان درخور توجهي افزايش مي يابد . 4 - تبليغات خود را با گروههاي کوچک محک بزنيد . يک وجه امتياز يا زيبايي تبليغات اينترنتي اين است که با هزينه ناچيزي مي توانيد آگهي هاي خود را با گروه کوچکي از مخاطبان بيازمائيد . همچنين مي توانيد بنرهايي با شکلها ، رنگها ، متنها و اندازه هاي مختلف تهيه و اثر بخشي آنها را با هم مقايسه کنيد . با کمي دقت و حوصله مي توانيد پيشنهاد هاي فروش را بگونه اي تنظيم نمائيد که با خصوصيات و علائق گروهي مخاطبان سازگارتر شده و بيشترين نتيجه را به بار آورد . در ايران متوسط هزينه نمايش 1000 بنر در حدود 1200 تومان است ، که رقم بسيار کمي است و امکان هر نوع آزمايشي را فراهم مي کند . اين آزمايش ها اطلاعات فراواني به آگهي دهنده مي دهد که ارزش آن ده ها و گاه صدها برابر هزينه هاي مربوطه است . حتي مي توانيد هزينه و اثر بخشي تبليغات بنر را ، براي کالا يا خدمات مورد نظر ، با ساير انواع تبليغات سنتي و اينترنتي مقايسه کنيد . در اين صورت ملاحظه خواهيد کرد که تبليغات بنر در مورد بسياري از محصولات ارزانتر تمام مي شود و نتيجه بهتري دارد . 5 - بخشي از استراتژي کلي تبليغات خود را به بنر اختصاص دهيد . تبليغات معمولا وقتي بيشترين نتيجه رابه بار مي آورد که از رسانه ها و روش هاي مختلف براي رساندن پيام به مخاطب استفاده کنيم . سازمان ها و شرکت هاي بزرگ و با سابقه اين مطلب را مي دانند و مي کوشند پيام هاي خود را با رسانه هاي مختلف به مخاطبان برسانند . اين شرکتها معمولا " از راديو ، تلويزيون ، سينما ، مطبوعات ، تبليغات محيطي ( پوستر ، بيلبورد ، اتوبوس ، ... ) بخوبي استفاده مي کنند و در سال هاي اخير روش هاي مختلف تبليغات آنلاين را هم به اين مجموعه افزوده اند . اگر بودجه شما کفاف تبليغ در رسانه هاي گرانقيمت را نمي دهد ، از ساير انواع تبليغات آنلاين استفاده کنيد . درج آگهي در خبرنامه هاي آنلاين و ارسال اي ميل هاي تبليغاتي از نمونه هائي است که درکنار تبليغات بنر مي تواند به شما کمک کند . 6 - در طراحي بنر از گرافيک ، انيميشن ، و ساير جلوه هاي بصري بهره بگيريد . ترکيب بندي ، رنگ ، نور ، حرکت ، حروف و خطوط زيبا اثر محسوسي بر جلب توجه بينندگان و موفقيت بنر هاي شما دارد . نثر زيبا و روان ( که پيشتر به آن اشاره شد ) نيز در ترکيب با اين عوامل اثر گذارتر مي شود . اين مجموعه ممکن است مدت ها در ذهن بيننده بماند و به اهداف آگهي دهنده کمک کند . براي طراحي بنر ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنيد . هزينه طراحي بنر رقم درخور توجهي نيست اما اثر مهمي بر تبليغات شما دارد . منبع:bedanid .com ارسال توسط کاربر محترم سايت : sajad2007
|
|
|