جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رقابت خودروهاي هوشمند
-(5 Body) 
رقابت خودروهاي هوشمند
Visitor 620
Category: دنياي فن آوري
صنعت خودروسازي از جمله حوزه‌هايي است كه فناوري‌هاي مدرن و امروزي توانسته‌اند بسياري از ابعاد آن را تحت تاثير خود قرار دهند.به رغم اين كه در 2 يا 3 دهه گذشته تصور اين كه روزي بتوانيم هدايت اتومبيل‌هاي خود را به رايانه‌هايي بسپاريم كه به جاي راننده، مسووليت هدايت اتومبيل را در مسير حركت به عهده گيرند دور از ذهن به نظر مي‌رسيد، اما امروزه از گوشه و كنار دنيا خبرهايي درباره موفقيت شركت‌هاي بزرگ و پيشگام در اين عرصه در زمينه ساخت خودروهاي هوشمند بي‌نياز از راننده به گوش مي‌رسد.

رقابت خودروهاي هوشمند

اين اخبار نويدبخش آن است كه بسيار زودتر از آنچه تصور مي‌كرديم اين ايده‌ها به واقعيت مبدل شده‌اند و شكي نيست كه انفجار فناوري در عرصه ديجيتال، نقش موثري در اين رابطه داشته است. در ابتدا به نظر مي‌رسيد كه مجهز بودن به فناوري‌هاي جديد ديجيتال تنها ويژگي اتومبيل‌هاي لوكس و تجملي باشد، اما امروزه سيستم‌هاي صوتي و تصويري پيشرفته، سيستم‌هاي امنيتي و همچنين بسياري از فناوري‌ها نظير سنسورهاي عيب‌ياب خودروها، دزدگيرها و حتي سيستم موقعيت‌ياب جهاني (GPS) از ويژگي‌هاي معمولي اتومبيل‌هاي مدرن و امروزي محسوب مي‌شوند و اين گونه‌ است كه اين خودروها را مي‌توان از خودروهاي نسل قديم متمايز كرد.

موفقيت خودروهاي گوگلي در مراحل آزمايشي
 

اگر قدري عميق‌تر مسير تحول خودروها از گذشته تا به امروز را مورد بررسي قرار دهيم متوجه خواهيم شد كه اين فناوري‌ها دست به دست هم داده و در كنار هم امكانات و تجهيزاتي را ايجاد كرده‌اند كه زمينه اصلي طراحي و ساخت خودروهاي بدون راننده بوده است.براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده توسط لري بورنز، مدير بخش تحقيق و توسعه شركت جنرال موتورز، نسل اول خودروهايي كه مستقل از راننده هستند تا سال 1394 / 2015 ميلادي به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه اين فناوري براي راندن خودروها در مسيرهاي شلوغ و پررفت و آمد نياز به كمك‌راننده خواهد داشت، اما مي‌تواند به گونه‌اي كه به طور كامل مستقل از راننده باشد در بزرگراه‌ها حركت كند. با تحقق وعده‌هاي جنرال موتورز شاهد انقلاب عظيمي در صنعت حمل و نقل در سطح دنيا خواهيم بود.
اين خودرو با داشتن سيستم‌هاي راداري، سنسورهاي حركتي و سيستم‌هاي هشدار جاده‌اي و همچنين سيستم‌هاي كنترل ماهواره‌اي حوادث رانندگي و ترافيك شهري و برون‌شهري را به ميزان قابل توجهي كاهش خواهند داد. علاوه بر اين خودروهاي هوشمند برخلاف انسان، هيچ‌گاه قوانين راهنمايي و رانندگي را زيرپا نگذاشته و حتي حق‌تقدم عابر پياده و ديگر خودروها را نيز رعايت خواهند كرد. سالانه بيش از 100 ميليون نفر جان خود را به علت تصادفات رانندگي از دست مي‌دهند و اين در حالي است كه در 90 درصد اين موارد خطاي انساني منجر به وقوع حوادث رانندگي مي‌شود.
محققان اميدوارند با استفاده از سيستم‌هاي هوشمند، خطاي انساني به عنوان يكي از عوامل اصلي در بروز سوانح رانندگي از ميان برداشته شود و در نتيجه مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي تا حد امكان به حداقل كاهش يابد. يكي از فناوري‌هايي كه به عنوان 10 فناوري برتر سال 2010 ‌/‌ 1389 معرفي شد، اتومبيل‌هاي بدون راننده گوگل بود
اتومبيل گوگل مجهز به حسگرهاي رادار، يك مسافت‌ياب ليزري و همچنين دوربين‌هاي ويدئويي است كه با استفاده از اين امكانات حتي از ديگر رقباي خود نيز پيشي گرفته و نه‌تنها قادر است در بزرگراه‌ها به خوبي حركت كرده و مانور دهد، بلكه با استفاده از فناوري‌هايي نظير سيستم نقشه‌برداري منحصر به فردي كه دارد، در شهرهاي پررفت و آمد نيز تردد خواهد كرد. اتومبيل‌هاي بدون راننده گوگل در كنفرانس TED كه در روزهاي پاياني سال 1389 برگزار شد، شركت‌كنندگان را به گردش برد و به اين ترتيب اين افراد موفق شدند به عنوان نخستين مسافران اتومبيل آينده، با امكانات اين وسيله حمل و نقل هوشمند آشنا شوند.

رقابت خودروهاي هوشمند

نفوذ فناوري‌هاي ديجيتال در خودروسازي
 

هوشمندي از جمله ويژگي‌هايي به شمار مي‌رود كه اين روزها به همه ابعاد زندگي انسان‌ها نفوذ كرده است. يكي از حوزه‌هايي كه با نفوذ پديده هوشمندي با تحولات شگفت‌انگيزي مواجه شده، صنعت خودروسازي است.
به نظر مي‌رسد همان‌طور كه امروزه بدون وجود بسياري از فناوري‌هاي نوين ديجيتالي كه به عنوان يكي از نيازهاي مهم و روزمره زندگي انسان مطرح شده‌اند با مشكلات بسياري مواجه مي‌شويم، خودروهاي هوشمند نيز بتوانند بسياري از ابعاد زندگي بشر را تحت تاثير خود قرار دهند.
با حضور اتومبيل‌هاي هوشمند در بازار دارندگان خودرو از نگراني هميشگي خود مبني بر سرقت خودروها تا حدود زيادي درخواهند آمد، اما مشكل جديدي به نام هك كردن اتومبيل و ويروس‌هاي اتومبيلي جايگزين آن خواهد شد
گوگل به عنوان يكي از پيشگامان در صنعت ساخت خودروهاي هوشمند پس از موفقيت‌هايي كه در بسياري از حوزه‌هاي مختلف از آن خود ساخته بود، قدم به اين عرصه گذاشت تا با ارائه خدمات جديد در اين زمينه و مشاركت در پروژه‌هاي تحقيقاتي كه درباره ايجاد تغييراتي اساسي در سيستم حمل و نقل شهري انجام مي‌شد، نقش موثري را در خلق تصويري جديد از آينده حمل و نقل عمومي شهري برعهده گيرد. بررسي‌هاي آزمايشي انجام شده روي خودروهاي گوگل حاكي از آن است كه اين اتومبيل‌ها در كاهش حوادث ترافيكي و همچنين بهبود مصرف سوخت نقش بسيار مهمي را بر عهده داشته‌اند.

رقابت خودروهاي هوشمند

اين خودرو تاكنون بيش از 220 هزار كيلومتر را با موفقيت طي كرده و گوگل اميدوار است پس از جلب رضايت و موافقت مسوولان تا هفت سال آينده اين فناوري را در عرصه حمل و نقل عمومي مورد استفاده قرار دهد. اين در حالي است كه از سوي ديگر، استفاده از اين فناوري‌هاي جديد در خودروهاي آينده موجب خواهد شد تا افراد در حين رسيدن به مقصد بتوانند به امكانات مختلفي نظير همان‌هايي كه در محيط خانه يا محل كارشان در اختيار دارند دسترسي داشته باشند. بنابراين چندان دور از انتظار نخواهد بود كه در نسل آينده خودروها، علاوه بر اطلاعات مربوط به موتور و سيلندر، اطلاعات مربوط به سيستم‌عامل نيز از مشخصه‌هاي مهم خودروها محسوب شود. به اين ترتيب فناوري‌هاي ديجيتال مي‌تواند صنعت خودروسازي را در مسيري پيش ببرد كه نه‌تنها پرونده مرگ انسان‌ها براثر تصادفات رانندگي براي هميشه بسته شود، بلكه خودروها بتوانند موجبات سرگرمي و آرامش سرنشينان خود را نيز تا رسيدن به مقصد فراهم كنند.

رقابت تنگاتنگ خودروسازان بزرگ
 

به گفته كارشناسان خودرو تا سال 1405 شمسي، سامانه‌هاي هوشمند مبتني بر پردازش اطلاعات، كنترل خودروهايي كه در راه‌هاي درون‌شهري و برون‌شهري تردد مي‌كنند را بر عهده خواهند گرفت. بسياري از خودروهاي امروزي به سيستم‌هاي موقعيت‌ياب مجهز بوده و با استفاده از اطلاعاتي كه از طريق اين سيستم‌ها به دست مي‌آورند از وضعيت راه‌ها و ترافيك شهري و حتي بين‌شهري مطلع شده و بر اين اساس سريع‌ترين راه را براي رسيدن به مقصد انتخاب مي‌كنند، اما ايده ارتباط بين خودروها و پردازش اطلاعات جاده‌اي، ساخت خودروهاي آنلاين را امكان‌پذير ساخته و حركت خودروها را بدون حضور راننده امكان‌پذير مي‌سازد.
شركت فولكس نيز اعلام كرده است كه موفق به ساخت خودرويي جديد شده كه مي‌تواند مسافت‌هاي طولاني را بدون نياز به راننده طي كند. در خودروهايي كه تحت عنوان خودروهاي بدون راننده طراحي مي‌شوند به‌رغم حضور راننده، خودرو به صورت اتوماتيك در مسير خود به حركت ادامه خواهد داد.
فولكس واگن كه از بزرگ‌ترين شركت‌هاي خودروسازي آلمان است از 3 سال پيش به اين فكر افتاده بود كه نسل جديدي از خودروهاي هوشمند را به بازار عرضه كند و به اين ترتيب با ساخت اين خودروي جديد اين شركت هم قدم به عرصه رقابت شركت‌هاي بزرگي گذاشت كه در تلاش هستند با افزودن ويژگي‌ها و امكانات منحصر به فرد به نسل جديد خودروهاي توليدي خود، رتبه نخست اين رقابت جهاني را از آن خود سازند. خودروي بدون راننده ساخته شده توسط اين شركت مي‌تواند بدون نياز به حضور راننده در يك مسافت طولاني و با سرعت متوسط 130 كيلومتر در ساعت در آزادراه‌ها حركت كند. به گفته مدير بخش تحقيقاتي اين شركت، ويژگي‌ منحصر به فرد اين خودروي هوشمند اين است كه از وقوع هرگونه‌ حادثه‌اي در هنگام تردد جلوگيري خواهد كرد و به اين ترتيب مي‌توان انتظار داشت كه عرصه ديجيتال، مرگ و مير ناشي از حوادث رانندگي را به صفر نزديك كند.
علاوه بر اين مايكروسافت نيز همكاري‌هاي جديدي را براي توليد خودروهاي هوشمند با شركت بزرگ خودروسازي تويوتا آغاز كرده است و اينها همه نشان مي‌دهد كه جنبش‌هايي در صنعت خودروسازي شكل گرفته كه مي‌تواند آينده اين صنعت را دستخوش تحولات اساسي كند، اما براي اين كه بتوانيم با اطمينان از عملكرد اين سيستم‌ها، هدايت وسايل نقليه را در مسيرهاي شهري و برون‌شهري به اين فناوري بسپاريم بايد مطمئن باشيم كه آيا اين سيستم‌ها در برابر آلودگي به ويروس‌هاي كامپيوتري ايمن هستند يا نه. با حضور اتومبيل‌هاي هوشمند در بازار، دارندگان خودرو از نگراني هميشگي خود مبني بر سرقت خودروها تا حدود زيادي درخواهند آمد، اما مشكل جديدي به نام هك كردن اتومبيل و ويروس‌هاي اتومبيلي جايگزين آن خواهد شد. بنابراين شايد بايد حدود 10 سال ديگر منتظر بمانيم تا شاهد تردد اين خودروها در شهرها باشيم، اما آيا ممكن است تا آن زمان از فناوري‌هاي جديدتري رونمايي شود كه شايد در حال حاضر هيچ ايده‌اي درباره آنها در ذهن نداشته باشيم؟ صنعت خودروسازي از جمله حوزه‌هايي است كه فناوري‌هاي مدرن و امروزي توانسته‌اند بسياري از ابعاد آن را تحت تاثير خود قرار دهند.به رغم اين كه در 2 يا 3 دهه گذشته تصور اين كه روزي بتوانيم هدايت اتومبيل‌هاي خود را به رايانه‌هايي بسپاريم كه به جاي راننده، مسووليت هدايت اتومبيل را در مسير حركت به عهده گيرند دور از ذهن به نظر مي‌رسيد، اما امروزه از گوشه و كنار دنيا خبرهايي درباره موفقيت شركت‌هاي بزرگ و پيشگام در اين عرصه در زمينه ساخت خودروهاي هوشمند بي‌نياز از راننده به گوش مي‌رسد.
اين اخبار نويدبخش آن است كه بسيار زودتر از آنچه تصور مي‌كرديم اين ايده‌ها به واقعيت مبدل شده‌اند و شكي نيست كه انفجار فناوري در عرصه ديجيتال، نقش موثري در اين رابطه داشته است. در ابتدا به نظر مي‌رسيد كه مجهز بودن به فناوري‌هاي جديد ديجيتال تنها ويژگي اتومبيل‌هاي لوكس و تجملي باشد، اما امروزه سيستم‌هاي صوتي و تصويري پيشرفته، سيستم‌هاي امنيتي و همچنين بسياري از فناوري‌ها نظير سنسورهاي عيب‌ياب خودروها، دزدگيرها و حتي سيستم موقعيت‌ياب جهاني (GPS) از ويژگي‌هاي معمولي اتومبيل‌هاي مدرن و امروزي محسوب مي‌شوند و اين گونه‌ است كه اين خودروها را مي‌توان از خودروهاي نسل قديم متمايز كرد.

موفقيت خودروهاي گوگلي در مراحل آزمايشي
 

اگر قدري عميق‌تر مسير تحول خودروها از گذشته تا به امروز را مورد بررسي قرار دهيم متوجه خواهيم شد كه اين فناوري‌ها دست به دست هم داده و در كنار هم امكانات و تجهيزاتي را ايجاد كرده‌اند كه زمينه اصلي طراحي و ساخت خودروهاي بدون راننده بوده است.براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده توسط لري بورنز، مدير بخش تحقيق و توسعه شركت جنرال موتورز، نسل اول خودروهايي كه مستقل از راننده هستند تا سال 1394 / 2015 ميلادي به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه اين فناوري براي راندن خودروها در مسيرهاي شلوغ و پررفت و آمد نياز به كمك‌راننده خواهد داشت، اما مي‌تواند به گونه‌اي كه به طور كامل مستقل از راننده باشد در بزرگراه‌ها حركت كند. با تحقق وعده‌هاي جنرال موتورز شاهد انقلاب عظيمي در صنعت حمل و نقل در سطح دنيا خواهيم بود.
اين خودرو با داشتن سيستم‌هاي راداري، سنسورهاي حركتي و سيستم‌هاي هشدار جاده‌اي و همچنين سيستم‌هاي كنترل ماهواره‌اي حوادث رانندگي و ترافيك شهري و برون‌شهري را به ميزان قابل توجهي كاهش خواهند داد. علاوه بر اين خودروهاي هوشمند برخلاف انسان، هيچ‌گاه قوانين راهنمايي و رانندگي را زيرپا نگذاشته و حتي حق‌تقدم عابر پياده و ديگر خودروها را نيز رعايت خواهند كرد. سالانه بيش از 100 ميليون نفر جان خود را به علت تصادفات رانندگي از دست مي‌دهند و اين در حالي است كه در 90 درصد اين موارد خطاي انساني منجر به وقوع حوادث رانندگي مي‌شود.
محققان اميدوارند با استفاده از سيستم‌هاي هوشمند، خطاي انساني به عنوان يكي از عوامل اصلي در بروز سوانح رانندگي از ميان برداشته شود و در نتيجه مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي تا حد امكان به حداقل كاهش يابد. يكي از فناوري‌هايي كه به عنوان 10 فناوري برتر سال 2010 ‌/‌ 1389 معرفي شد، اتومبيل‌هاي بدون راننده گوگل بود
اتومبيل گوگل مجهز به حسگرهاي رادار، يك مسافت‌ياب ليزري و همچنين دوربين‌هاي ويدئويي است كه با استفاده از اين امكانات حتي از ديگر رقباي خود نيز پيشي گرفته و نه‌تنها قادر است در بزرگراه‌ها به خوبي حركت كرده و مانور دهد، بلكه با استفاده از فناوري‌هايي نظير سيستم نقشه‌برداري منحصر به فردي كه دارد، در شهرهاي پررفت و آمد نيز تردد خواهد كرد. اتومبيل‌هاي بدون راننده گوگل در كنفرانس TED كه در روزهاي پاياني سال 1389 برگزار شد، شركت‌كنندگان را به گردش برد و به اين ترتيب اين افراد موفق شدند به عنوان نخستين مسافران اتومبيل آينده، با امكانات اين وسيله حمل و نقل هوشمند آشنا شوند.

نفوذ فناوري‌هاي ديجيتال در خودروسازي
 

هوشمندي از جمله ويژگي‌هايي به شمار مي‌رود كه اين روزها به همه ابعاد زندگي انسان‌ها نفوذ كرده است. يكي از حوزه‌هايي كه با نفوذ پديده هوشمندي با تحولات شگفت‌انگيزي مواجه شده، صنعت خودروسازي است.
به نظر مي‌رسد همان‌طور كه امروزه بدون وجود بسياري از فناوري‌هاي نوين ديجيتالي كه به عنوان يكي از نيازهاي مهم و روزمره زندگي انسان مطرح شده‌اند با مشكلات بسياري مواجه مي‌شويم، خودروهاي هوشمند نيز بتوانند بسياري از ابعاد زندگي بشر را تحت تاثير خود قرار دهند.
با حضور اتومبيل‌هاي هوشمند در بازار دارندگان خودرو از نگراني هميشگي خود مبني بر سرقت خودروها تا حدود زيادي درخواهند آمد، اما مشكل جديدي به نام هك كردن اتومبيل و ويروس‌هاي اتومبيلي جايگزين آن خواهد شد
گوگل به عنوان يكي از پيشگامان در صنعت ساخت خودروهاي هوشمند پس از موفقيت‌هايي كه در بسياري از حوزه‌هاي مختلف از آن خود ساخته بود، قدم به اين عرصه گذاشت تا با ارائه خدمات جديد در اين زمينه و مشاركت در پروژه‌هاي تحقيقاتي كه درباره ايجاد تغييراتي اساسي در سيستم حمل و نقل شهري انجام مي‌شد، نقش موثري را در خلق تصويري جديد از آينده حمل و نقل عمومي شهري برعهده گيرد. بررسي‌هاي آزمايشي انجام شده روي خودروهاي گوگل حاكي از آن است كه اين اتومبيل‌ها در كاهش حوادث ترافيكي و همچنين بهبود مصرف سوخت نقش بسيار مهمي را بر عهده داشته‌اند.

رقابت خودروهاي هوشمند

اين خودرو تاكنون بيش از 220 هزار كيلومتر را با موفقيت طي كرده و گوگل اميدوار است پس از جلب رضايت و موافقت مسوولان تا هفت سال آينده اين فناوري را در عرصه حمل و نقل عمومي مورد استفاده قرار دهد. اين در حالي است كه از سوي ديگر، استفاده از اين فناوري‌هاي جديد در خودروهاي آينده موجب خواهد شد تا افراد در حين رسيدن به مقصد بتوانند به امكانات مختلفي نظير همان‌هايي كه در محيط خانه يا محل كارشان در اختيار دارند دسترسي داشته باشند. بنابراين چندان دور از انتظار نخواهد بود كه در نسل آينده خودروها، علاوه بر اطلاعات مربوط به موتور و سيلندر، اطلاعات مربوط به سيستم‌عامل نيز از مشخصه‌هاي مهم خودروها محسوب شود. به اين ترتيب فناوري‌هاي ديجيتال مي‌تواند صنعت خودروسازي را در مسيري پيش ببرد كه نه‌تنها پرونده مرگ انسان‌ها براثر تصادفات رانندگي براي هميشه بسته شود، بلكه خودروها بتوانند موجبات سرگرمي و آرامش سرنشينان خود را نيز تا رسيدن به مقصد فراهم كنند.

رقابت تنگاتنگ خودروسازان بزرگ
 

به گفته كارشناسان خودرو تا سال 1405 شمسي، سامانه‌هاي هوشمند مبتني بر پردازش اطلاعات، كنترل خودروهايي كه در راه‌هاي درون‌شهري و برون‌شهري تردد مي‌كنند را بر عهده خواهند گرفت. بسياري از خودروهاي امروزي به سيستم‌هاي موقعيت‌ياب مجهز بوده و با استفاده از اطلاعاتي كه از طريق اين سيستم‌ها به دست مي‌آورند از وضعيت راه‌ها و ترافيك شهري و حتي بين‌شهري مطلع شده و بر اين اساس سريع‌ترين راه را براي رسيدن به مقصد انتخاب مي‌كنند، اما ايده ارتباط بين خودروها و پردازش اطلاعات جاده‌اي، ساخت خودروهاي آنلاين را امكان‌پذير ساخته و حركت خودروها را بدون حضور راننده امكان‌پذير مي‌سازد.

رقابت خودروهاي هوشمند

شركت فولكس نيز اعلام كرده است كه موفق به ساخت خودرويي جديد شده كه مي‌تواند مسافت‌هاي طولاني را بدون نياز به راننده طي كند. در خودروهايي كه تحت عنوان خودروهاي بدون راننده طراحي مي‌شوند به‌رغم حضور راننده، خودرو به صورت اتوماتيك در مسير خود به حركت ادامه خواهد داد.
فولكس واگن كه از بزرگ‌ترين شركت‌هاي خودروسازي آلمان است از 3 سال پيش به اين فكر افتاده بود كه نسل جديدي از خودروهاي هوشمند را به بازار عرضه كند و به اين ترتيب با ساخت اين خودروي جديد اين شركت هم قدم به عرصه رقابت شركت‌هاي بزرگي گذاشت كه در تلاش هستند با افزودن ويژگي‌ها و امكانات منحصر به فرد به نسل جديد خودروهاي توليدي خود، رتبه نخست اين رقابت جهاني را از آن خود سازند. خودروي بدون راننده ساخته شده توسط اين شركت مي‌تواند بدون نياز به حضور راننده در يك مسافت طولاني و با سرعت متوسط 130 كيلومتر در ساعت در آزادراه‌ها حركت كند. به گفته مدير بخش تحقيقاتي اين شركت، ويژگي‌ منحصر به فرد اين خودروي هوشمند اين است كه از وقوع هرگونه‌ حادثه‌اي در هنگام تردد جلوگيري خواهد كرد و به اين ترتيب مي‌توان انتظار داشت كه عرصه ديجيتال، مرگ و مير ناشي از حوادث رانندگي را به صفر نزديك كند.
علاوه بر اين مايكروسافت نيز همكاري‌هاي جديدي را براي توليد خودروهاي هوشمند با شركت بزرگ خودروسازي تويوتا آغاز كرده است و اينها همه نشان مي‌دهد كه جنبش‌هايي در صنعت خودروسازي شكل گرفته كه مي‌تواند آينده اين صنعت را دستخوش تحولات اساسي كند، اما براي اين كه بتوانيم با اطمينان از عملكرد اين سيستم‌ها، هدايت وسايل نقليه را در مسيرهاي شهري و برون‌شهري به اين فناوري بسپاريم بايد مطمئن باشيم كه آيا اين سيستم‌ها در برابر آلودگي به ويروس‌هاي كامپيوتري ايمن هستند يا نه. با حضور اتومبيل‌هاي هوشمند در بازار، دارندگان خودرو از نگراني هميشگي خود مبني بر سرقت خودروها تا حدود زيادي درخواهند آمد، اما مشكل جديدي به نام هك كردن اتومبيل و ويروس‌هاي اتومبيلي جايگزين آن خواهد شد. بنابراين شايد بايد حدود 10 سال ديگر منتظر بمانيم تا شاهد تردد اين خودروها در شهرها باشيم، اما آيا ممكن است تا آن زمان از فناوري‌هاي جديدتري رونمايي شود كه شايد در حال حاضر هيچ ايده‌اي درباره آنها در ذهن نداشته باشيم؟
منبع:www.tebyan.net
ارسال توسط کاربر محترم سايت :mehdigerdali
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image