نکات مهم در طراحي لوگو (نماد)
![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) ![](/images/th1_start.gif) -(5 Body)
|
نکات مهم در طراحي لوگو (نماد)
Visitor
1402
Category:
دنياي فن آوري
1- بدانيد براي چه نوع کاري در حال طراحي هستيد اول از همه با فردي که سفارش را به شما داده است ، صحبت کنيد. نکاتي که او مد نظر دارد بپرسيد و بخواهيد که شغل خود و هدفي را که از طرح لوگو دارد را براي شما توضيح بدهد . گاهي اوقات عنوان شرکت يا موسسه گوياي همه چيز است و حتما نبايد از تصوير و يا شي اي که مربوط به آن شغل است استفاده نمود. به طور مثال رستوران نايب ، نياز نيست حتما شما از تصوير غذا استفاده کنيد . نمونه هاي از اين دست در جهان بسيار زياد است. گاهي اوقات به خاطر اينکه لوگو مرتبط باشد با عنوان شرکت ، به منزله موفقيت بيشتر نيست. البته اين نکته را نبايد فراموش کرد که مرتبط بودن بسيار تاثير گذار است اما در بعضي موارد بايد چشم پوشي نمود از اين مساله. بهترين مثال براي اين مورد مي توان به لوگو شرکت خودروسازي مرسدس بنز و يا شرکت اپل و يا حتي شرکت Virgin Express اسم برد. شرکت مرسدس بنز يک شرکت خودرو سازي است اما همان طور که مي بنيد نماد آن يک خودرو نيست . شرکت اپل يک شرکت کامپيوتري است اما آيا نماد آن موارد مربوط به کامپيوتر است و … و … و … . 2- پيشنهاد مشتري بعد از اينکه مشتري شما فعاليت خود را شرح داد از او بخواهيد که اگر پيشنهادي براي لوگو خود دارد بگويد. گاهي اوقات مي توان از اين نکته به بهترين نحو ممکن استفاده نمود. 3- تا حد ممکن گرافيکي نبودن سعي کنيد کار شما زياد گرافيکي نباشد و آن را ساده نگه داريد. اين نکته را به ياد داشته باشيد که يک نماد ساده بسيار تاثير گذار تر از يک نماد شلوغ و پيچيده است. ساده بودن را مي توان تقريبا در نماد تمام شرکت هاي بزرگ مشاهده نمود 4 – نمونه مشابه نداشته باشد نماد طراحي شده توسط شما بايد مشابه نداشته باشد و مخصوص شما باشد. چيزي که اين لوگو را خاص مي کند نکته ي ريزي است که طراح در آن اعمال کرده است. فضاي خالي بين حرف E و x را مشاهده کنيد. آيا شبيه يک فلش نيست؟!در حالي که نمادي بسيار ساده است اما به طور اصولي طراحي شده است. 5 – لوگو را قابل تشخيص و با قابليت به خاطر سپاري طراحي کنيد نماد طراحي شده بايد براي همه قابل تشخيص باشد و داراي پيجيدگي ها خاص خود نباشد. زماني که اين شرط رعايت شود به راحتي در ذهن بيننده هم نقش خواهد بست. نمونه بارز اين مورد مي توان به شرکت Nike اشاره نمود. که در عين سادگي بسيار سريع در ذهن بيننده نقش مي بندد. 7 – انتخاب لوگو توسط سفارش دهنده به سفارش دهنده اين اجازه را بدهيد از ميان لوگو هايي که طراحي نموده ايد آن موردي را انتخاب کند که مي پسند و حق انتخاب داشته باشد. منبع:persiantuts.com/article/ ارسال توسط کاربر محترم سايت :nersi_sasani
|
|
|