جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
10 شگرد استيو جابز
-(0 Body) 
10 شگرد استيو جابز
Visitor 347
Category: دنياي فن آوري

10راه غير عادي استيو جابز براي رساندن اپل به جايگاه فعلي

با اعلام خبر درگذشت استيو جابز، براي آخرين بار هم که شده، توجه دنيا به اين مدير برتر جلب شد. اما مطمئنا تصميم ها، عقايد و فلسفه هاي استيو جابز بودند که او و اپل را به جايگاه کنوني شان رساندند. با اين اوصاف، اگر بتوانيم روش هاي مديريتي او را بهتر بشناسيم، جابز را هم بهتر شناخته ايم. در ادامه مطلب به راه هايي مي پردازيم که استيو جابز براي تبديل اپل به يکي از تحسين بر انگيز ترين شرکت هاي تکنولوژي جهان به کار گرفت. با ما همراه باشيد.

همکاري با دشمنان:
 

با دوستان مروت با دشمنان مدارا! اين روش استيو جابز هم بود. تصور کنيد پپسي و کوکاکولا با هم همکاري کنند. يا ايرانسل و همراه اول به هم بپيوندند! آن وقت است که اعجاب همکاري مايکروسافت و اپل را در مک ورلد 1997 در مي يابيد. بعد از دوازده سال افت مالي اپل، جابز براي توسعه اپل نياز به پول داشت و سريعا هم نياز داشت. پس به بيل گيتس روي آورد تا سرمايه 150 ميليون دلاري اش را به اپل جذب کند.
استيو جابز همان موقع گفت:«تا آن جا که من مي دانم، دوره همکاري اپل و مايکروسافت به پايان رسيده است. اين همکاري براي سالم کردن اپل است. براي قادر کردن اپل به مشارکت هاي بزرگ صنعتي و رونق بخشيدن دوباره به اين شرکت.» هر چند بعدا با قدرتمند تر شدن مک، بار ديگر زبان اپل در انتقاد از مايکروسافت تند شد. البته اين شرکت به جز انتقاد لفظي کار ديگري انجام نمي داد.

گنجاندن جذابيت در محصولات:
 

به عنوان يک فروشنده خوب، جابز به خوبي از اهميت زيبايي شناسي آگاه بود. او به طراحي مدرن محصولات اپل کمک بسياري کرد. در سال 1998، جابز يک جلسه در اپل به راه انداخت و در حضور همه پرسيد: « مي دانيد مشکل اين شرکت چيست؟ اين که هيچ جذابيتي در محصولات نيست.»
امروز اپل نه تنها طراحي هاي مدرني از خود ارائه مي دهد، بلکه در برخي موارد استاندارد ها و معيار هاي طراحي بازار را هم طراحي مي کند.

10 شگرد استيو جابز

تغيير ظاهر و روش جاري:
 

اپل به عنوان يک کمپاني کامپيوتري شروع به کار کرد. اما جابز مي دانست که براي موفقيت واقعي حتما بايد عقايد و فلسفه اش را ميان مردم مطرح کرده و گسترش بدهد. بعد از مدتي، اپل تصميم گرفت محصولاتي بيش از کامپيوتر توليد کند. اولين قدم را با نرم افزار Final Cut Pro برداشت. بعد از آن آيپاد به دنيا آمد و سپس آيفون و آيپد.
استيو جابز همچنين نام کمپاني را از اپل کامپيوتر، به اپل تغيير داد. تا نشان دهد که در تعيين يک چشم انداز کامل جديد و گسترده براي اين شرکت جدي است.

ايجاد راه حل براي گذشتن از موانع بزرگ:
 

زماني بود که خرده فروشان محصولات اپل را در موقعيت مناسبي قرار نمي دادند. اين باعث مي شد که محصولات نتوانند آن طور که بايد فروش کنند. راه حل جابز فروشگاه اپل بود. فروشاه هايي که امکان کار کردن با تک تک محصولات را به مشتريان مي دادند و شيوه اداره آن ها هم با تک تک فروشگاه هاي موجود متفاوت بود.

10 شگرد استيو جابز

اين فروشگاه ها از مهمترين و بزرگترين ريسک هاي اپل در آن زمان بودند. اما در نهايت موفق شده و هم اکنون در تمام دنيا پراکنده شده اند. اپل با اتکا به نفوذ اين فروشگاه ها شيوه هاي بازار يابي متفاوت و جديدي به کار گرفت. از تبليغات متفاوت گرفته تا تربيت فروشندگان خبره براي اين اپ استور ها.
اپل استور هم اکنون يکي از جذاب ترين فروشگاه هاي خرده فروشي کامپيوتر است. شايد چند سال ديگر گوگل هم در جذابيت با اين فروشگاه ها رقابت کند.

گفتن نياز مشتريان به آن ها، به جاي درخواست باز خورد از آنها
 

جابز هميشه نياز مشتريان را وقتي به آن ها مي گفت که خودشان از آن خبر نداشتند. به عبارتي ديگر اپل براي مشتريان نياز تعريف مي کرد. در واقع اپل سابقه درخشاني در علاقه مند کردن شما به خريد چيز هايي دارد، که قبلا فکر مي کرديد نيازي به آن ها نداريد. وقتي آيپد براي اولين بار رونمايي شد، مردم هيچ ذهنيتي از آن نداشتند و فقط نگاهش مي کردند. يک سال بعد فروش آيپد به 20 ميليون نسخه رسيد. اين واقعا جالب است!

10 شگرد استيو جابز

وصل کردن نقطه ها:
 

استيو جابز مي گفت:«خلاقيت فقط متصل کردن چيز هاست». اپل محصولات را طوري عرضه مي کند، که نوآوري هم در خود محصول باشد هم يک محصول نوآوري محصولات ديگر را تکميل کند! اپل همچنين تلاش زيادي براي يکپارچه شدن اکوسيستم اش مي کند. آيپاد تاچ، آيپد و آيفون، همگي از آيتيونز و اپ استور بهره مي برند. اپل در همين جا متوقف نشده و به تازگي سرويس آي کلاود را هم براي يکپارچه کردن هر چه بيشتر دستگاه هايش با هم به کار گرفته است.

10 شگرد استيو جابز

استخدام افراد علاقه مند و متعهد:
 

فارق التحصيلان يک رشته خاص، تنها افرادي نيستند که اپل را به پيش مي برند. استيو جابز مي گويد:« يکي از علت هاي عالي بودن مکينتاش اين بود که موسيقي دان ها و شاعران و هنرمندان و مورخاني روي آن کار مي کردند که در عين حال از بهترين دانشمندان علم کامپيوتر هم بوده اند!»
تشويق ديگران به متفاوت فکر کردن:
کمپين تبليغتي «متفاوت فکر کن» اپل که در اواخر دهه 90 برگزار شد، از تاثير گذار ترين تبليغات همه ايام بود. اين کمپين فضاي نو آوري ها و باز ابداعات اپل را با همين کلمه «متفاوت فکر کن» براي مخاطبان تصوير مي کرد و سعي مي کرد که توجه آن ها را به تحولاتي که اپل در حال انجامشان است جلب کند.

پرهيز از پيچيدگي:
 

سادگي سعادت است! طراح ارشد اپل، جاناتان آيوز مي گويد اپل دائما در حال طراحي يک راه حل بسيار ساده براي انجام کار هاست. به طوري که شما بتوانيد خود به خود متوجه طرز کار يک سيستم باشيد.
به عبارت ديگر براي اپل سادگي همه چيز است. اين را مي توان در طرحي آيفون و آيپد و آيپاد و حتي مک هم ديد.

10 شگرد استيو جابز

فروش رويا ها و نه محصولات!
 

استيو جابز بيش از همه احساس را به مردم منتقل مي کرد. در واقع بسياري از مشتريان محصولات را فقط به خاطر مشخصات روي کاغذ آن ها نمي خرند. بلکه آن ها را به خاطر حس و فلسفه متفاوتي که به کاربر مي دهند، مي پسندند.
به ياد داشته باشيد که مردم اول به خودشان فکر مي کنند. پس محصولات بايد طوري باشند که افراد با آن ها احساس نزديکي کنند. محصولاتي که بتوانند دقيقا انتظارات فرد را از خريدشان برآورده کنند.

10 شگرد استيو جابز

خداحافظ استيو:
 

دنيا تاسف خود را درباره مرگ استيو جابز اعلام کرد. افراد بسياري هم ياد و خاطره او را با فرستادن گل به اپ استور هاي محله خود گرامي داشتند. در برخي نقاط ديگر هم مردم خودشان در اپ استور حاضر شدند و به ياد استيو جابز روي آيپد ها و آيفون هايشان براي او شمع روشن کردند!

10 شگرد استيو جابز

منبع:www.narenji.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image