جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
7سوال قبل از راه‌اندازي وبلاگ تجاري
-(8 Body) 
7سوال قبل از راه‌اندازي وبلاگ تجاري
Visitor 378
Category: دنياي فن آوري
وبلاگ جزو آخرين اصطلاحات و پديده‌هاي دنياي بازاريابي الكترونيكي است. با اين كه هر روز تعداد بيشتري از تاجران به گروه دارندگان وبلاگ اضافه مي‌شوند، اما هنوز هم تعداد كمي‌ از مردم، حضور وبلاگ‌ها را در نزديكي خود حس كرده و به استفاده بهينه از آنها فكر مي‌كنند.
اگر مايليد يك وبلاگ تجاري داشته باشيد، قبل از شروع هر كاري به 7 سوال زير پاسخ دهيد:

1‌‌ـ‌ آيا واقعا به وبلاگ نياز داريد؟
 

ويرايش و نگهداري وبلاگ احتياج به يك فرد متعهد و علاقه‌مند دارد. نويسنده صفحات وبلاگ بايد از منظم كردن كلمات و جملات لذت ببرد. فردي با اين مشخصات حتما بايد در پيدايش وبلاگ حضور داشته باشد.
شما بايد اهداف تجارت خود را در نظر بگيريد. آيا وبلاگ مي‌تواند در رسيدن به اين اهداف موثر باشد؟ شما حق داريد كه از بين روش‌هاي متعدد اينترنتي، بهترين‌ها را انتخاب كنيد. روش‌هاي ديگر بازاريابي الكترونيكي مانند بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو، تبليغ در مجلات الكترونيكي، انتشار خبرنامه و... نيز در اختيار شما هستند كه همگي ابزارهايي قدرتمند محسوب مي‌شوند.

2‌‌ـ‌ مخاطبان وبلاگ شما چه اشخاصي هستند؟
 

اولين پله براي دسترسي به مخاطب، پيدا كردن محل‌هايي است كه مخاطبان مورد نظر در آن حضور دارند و به دنبال اطلاعاتي در مورد محصولات ما مي‌گردند. اگر اكثر مخاطبان شما، همشهريان شما هستند يا در روزنامه‌ها به دنبال محصولات شما مي‌گردند، تبليغات در رسانه‌هاي ديگر موثرتر از تبليغات اينترنتي خواهد بود. اما اگر مخاطبان شما جزو گروه‌هاي زير محسوب مي‌شوند، ايجاد وبلاگ مي‌تواند تجارت شما را تقويت كند.
•‌ كاربران اينترنت
•‌ خوانندگان وبلاگ
•‌ كاربران موتورهاي جستجو

3‌‌ـ‌ هدف شما از ايجاد وبلاگ چيست؟
 

اين ابزار الكترونيكي مي‌تواند تجارت شما را در جهت‌هاي متفاوتي تقويت كند.
•‌ افزايش رتبه در موتورهاي جستجو و در نتيجه افزايش بازديدكننده.
•‌ معروف كردن نام شركت شما، محصولات و خدمات شما يا شخص شما.
•‌ ايجاد ارتباط شبكه‌اي با افرادي كه علائق مشابه با شما دارند.
•‌ دسترسي به افرادي كه از حوزه فعاليت شما دور هستند.
•‌ معرفي و ايجاد اعتبار براي شما به عنوان يك انديشمند و متخصص در حوزه فعاليت خود.
•‌ تقويت حضور هويت انساني در سايت‌هاي تجاري.
•‌ دسترسي به مشتريان بالقوه و همكاران ديگر.
تصميم‌گيري در اين مورد كه هدف واقعي ايجاد وبلاگ چيست به شما كمك مي‌كند كه نيرو و وقت خود را روي موضوعات خاص متمركز كنيد و هرچه سريع‌تر به اهداف مورد نظر خود برسيد.

4‌‌ـ‌ براي مسائل مربوط به وبلاگ چقدر زمان اختصاص خواهيد داد؟
 

اشخاصي كه مايلند وبلاگ حرفه‌اي و موفقي داشته باشند، علاوه بر نوشتن مطالب وبلاگ، زمان زيادي را صرف خواندن نوشته‌هاي مراجعان يا وبلاگ‌هاي مرتبط ديگر مي‌كنند تا اطلاعات كاملي را در وبلاگ خود قرار دهند. اگر زمان كافي نداريد بهتر است شخصي را براي اين بررسي‌ها در نظر بگيريد يا فكر داشتن وبلاگ را از سر بيرون كنيد.

5‌‌ـ‌ انواع مختلفي از وبلاگ‌ها وجود دارند، كدام‌يك نيازهاي شما را برآورده مي‌كند؟
 

تصميم‌گيري و انتخاب نوع وبلاگ، مطلب بسيار مهمي‌ است كه پس از بررسي ويژگي‌ها و مزاياي انواع مختلف بايد انجام گيرد. علت اهميت اين تصميم آن است كه جابه‌جايي مطالب از يك وبلاگ به وبلاگ ديگر باعث از دست رفتن مطالب، خوانندگان و رتبه‌هاي به دست آمده در موتورهاي جستجو خواهد شد. اين تصميم‌گيري به اهداف تجاري، محدوديت زماني و علاقه شخصي شما بستگي دارد.
اگر مايليد هر چه سريع‌تر وبلاگ خود را راه‌اندازي كنيد، ولي تخصص كافي در دنياي اينترنت نداريد با كدنويسي و اسكريپت‌ها آشنايي نداريد و به نوشتن مطالب علاقه داريد، سرويس دهندگان رايگاني چون بلاگفا، پرشين بلاگ يا ميهن بلاگ اهداف شما را زودتر و بهتر برآورده مي‌كنند.
اما اگر وقت و حوصله بيشتري داريد و ترجيح مي‌دهيد كه يك وبلاگ منحصر به فرد داشته باشيد نرم‌افزارهايي مانند WordPress, b2Evolution, Movable Type براي شما ساخته شده‌اند.

6‌‌ـ‌ برنامه آينده شما براي توسعه وبلاگ چيست؟
 

چرا هنگام ايجاد وبلاگ بايد به توسعه آن نيز فكر كرد؟ با در نظر گرفتن آينده متوجه خواهيد شد كه چه بخش‌هايي بيشتر ارزش سرمايه‌گذاري و صرف وقت را دارند، روش‌هاي توسعه وبلاگ را مي‌شناسيد و متوجه مي‌شويد كه كدام بخش از امور را مي‌توانيد خود به عهده بگيريد و كدام بخش‌ها را بايد به شركت‌ها و افراد متخصص واگذار كرد. به اين ترتيب از همان ابتدا مي‌توانيد سرويس‌دهنده مورد نظر خود را نيز انتخاب كنيد و با سرعت بيشتري حجم ترافيك وبلاگ خود را بالا ببريد.

7‌‌ـ‌ چگونه وضعيت موفقيت وبلاگ خود را بررسي مي‌كنيد؟
 

براي تشخيص موفقيت يا عدم موفقيت وبلاگ بايد حجم ترافيك و فروش ناشي از آن را بسنجيد. برنامه‌ريزي براي اين بررسي‌ها باعث تصميمات هدفدار آينده خواهد شد.
توجه داشته باشيد كه ايجاد وبلاگ يك ضرورت نيست بلكه فرم جديدي از ارتباطات است. اجازه ندهيد كه توجه به وبلاگ، شما را از انواع ديگر ارتباطات غافل كند. ممكن است بعضي از اهداف با ارتباط رودررو، جلسات رسمي‌ يا مكالمات تلفني بهتر برآورده شوند، اما اگر به تمام سوالات بالا پاسخ گفتيد و متوجه شديد كه وبلاگ شما را به اهداف خود نزديك مي‌كند، حتما براي ايجاد آن اقدام كنيد.
منبع:جام جم آنلاين
ارسال توسط کاربر محترم سايت : hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image