جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
گوگل آناليتيکز
-(1 Body) 
گوگل آناليتيکز
Visitor 434
Category: دنياي فن آوري
اگر شما صاحب يک وب سايت و يا يک وبلاگ نويس باشيد و يا از خوانندگان وبلاگ باشيد، به طور قطع به شمارنده اي که تعداد بازديدکنندگان کل، ماهانه، روزانه و... را نشان مي دهد برخورد کرده ايد. در شکل زير نمونه اي از اين شمارنده ها را که توسط وب سايت هاي مختلف ارائه مي شوند را مشاهده مي کنيد:
با نگاهي به تصوير بالا شما تنها يک مشت عدد را مشاهده مي کنيد که شايد در نگاه اول بسيار ارزشمند به نظر برسند، اما حقيقت چيز ديگري است. اعداد و نمودار نمايش داده شده در تصوير بالا تنها به شما آماري را مي دهند که ارزش افزوده اي ندارند و ممکن است تنها به شما اميد بدهد که وب سايت شما پربازديدکننده است در حالي که به عنوان يک مدير حرفه اي وب‌سايت بايد شما پا را فراتر از اين اعداد بگذاريد و اين اعداد را مورد تجزيه و تحليل قرار بدهيد.
در فضاي اينترنت هزاران ابزار آمارگيري براي وب سايت هاي مختلف وجود دارد که به شما آماري مانند نمونه بالا را مي دهند، اما بايد به اين نکته دقت کنيد که اين آمار و اعداد را که از روش هاي مختلف جمع آوري کرده‌ايد تنها يک مشت عدد هستند که بدون تجزيه و تحليل ارزشي ندارند و با گذشت هر روز، آمار روز قبل را در سطل آشغال مي ريزيد!

تجزيه و تحليل وب (Web Analytics)
 

تجزيه و تحليل وب در ويکي‌پديا به اين صورت تعريف شده است: «اندازه‌گيري، جمع‌آوري و تجزيه و گزارش اطلاعات موجود در اينترنت به منظور درک و بهينه کردن آنها در وب.»
به عبارتي ديگر تجزيه و تحليل وب، مطالعه رفتار آنلاين در جهت بهبود آن است. اگر اين تعريف را براي يک وب سايت که شما مدير آن هستيد محدود کنيم بايد گفت که منظور از تجزيه و تحليل داده هاي يک وب سايت که همان آمار بازديدکنندگانش است، آن است که شما بتوانيد نحوه رفتار بازديدکنندگان وب سايت خود را با محتوا و چگونگي برقراري ارتباط با آن را کشف کنيد.
اهميت اين موضوع در اين است که شما با درک رفتار بازديدکنندگان خود مي توانيد هر چه بهتر وب سايت خود را با توجه به رفتار آنها بهبود بدهيد.

دو مثال از اهميت تجزيه و تحليل وب
 

1- اگر شما نويسنده يک وبلاگ هستيد و با بررسي رفتار بازديدکنندگان خود متوجه شويد که مطالب شما در زمينه آي تي بيشتر از مطالب شما در زمينه سينما بازديدکننده داشته است، مي توانيد تمرکز بيشتر خود را بر روي مطالب آي تي بگذاريد و اينگونه ميزان بازديدکنندگان خود را هر روز بالاتر ببريد و مخاطبان بيشتري جذب کنيد.
2- فرض کنيد که صاحب يک وب سايت فروش کالا هستيد. شما در اين فروشگاه محصولات مختلفي را به صورت آنلاين به فروش مي رسانيد. با تجزيه و تحليل آمار بازديدکنندگان خود متوجه مي شويد که پوشاک بيشتر از بخش فيلم بازديدکننده دارد در حالي که شما تمرکز خود را بر روي بخش فيلم گذاشته ايد و هر روز يک محصول جديد در اين بخش قرار مي دهيد در حالي که بخش پوشاک خود را هر شش ماه يک بار به روز مي کنيد. در اين مرحله شما با توجه به اين تجزيه و تحليل متوجه اشتباه خود مي شويد و بخش پوشاک خود را هر روز و بخش فيلم خود را هر دو هفته به روز مي کنيد و بدين صورت مي بينيد که درآمد فروشگاه شما به يکباره افزايش پيدا مي کند.

چرا گوگل آناليتيکز؟
 

ابزارهاي گوناگوني براي تجزيه و تحليل وب وجود دارد که يکي از قوي ترين اين ابزارها گوگل آناليتيکز است که به صورت رايگان در دسترس همگان قرار دارد. در اين دوره آموزشي شما با بخش هاي مختلف اين سرويس رايگان گوگل آشنا مي شويد به گونه اي که بتوان به صورت رايگان و با صرف کمترين زمان ممکن قادر به تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت خود باشيد.

گوگل آناليتيکز

براي درک بهتر گوگل آناليتيکز مي توانيم آن را به يک دستگاه راديولوژي تشبيه کنيم که بيمار در آن نقش وب سايت شما را ايفا مي کند.
همانطوري که دستگاه راديولوژي آنچه که در زير پوست يک بيمار وجود دارد را نشان مي دهد، گوگل آناليتيکز نيز زير پوست وب سايت شما را نشان مي دهد.
در تصوير بالا سه تصوير از دست، سر و بالاتنه بيمار نشان داده شده است که داراي نقاط قرمزي يا همان مشکلات اين بيمار است. گوگل آناليتيکز نيز دقيقا همين کار را براي وب سايت شما انجام مي‌دهد به اين صورت که مي آيد و مشکلات وب سايت شما را با تجزيه و تحليل داده هايي که بدست آورده است به شما نشان مي دهد.
اين نکته را نبايد فراموش کرد که شما براي درمان بيمار نياز به يک فرد متخصص مانند پزشک داريد تا بيمار را درمان کند، اين موضوع براي وب سايت شما نيز دقيقا صادق است. بدين گونه که گوگل آناليتيکز مشکلات وب سايت شما را تنها نشان مي دهد و درمان آن نياز به يک فرد مانند خودتان دارد تا براساس اطلاعاتي که گوگل آناليتيکز به شما مي دهد، مشکلات وب سايت را حل کنيد.
به طور خلاصه مي توان گوگل آناليتيکز را يک فرآيند ناميد که ابتدا اندازه‌گيري مي‌کند، سپس تجزيه و تحليل مي‌کند و به ما آن را نمايش مي دهد و در نهايت ما براساس آن اقدام مي کنيم.
در اين دوره شما با روش هاي اندازه گيري و تجزيه و تحليل گوگل آناليتيکز آشنا نمي شويد، بلکه با آنچه که لازم داريد تا وب سايت خود را بهبود دهيد و مخاطب بيشتري جذب کنيد آشنا مي شويد و به نوعي هر آنچه که لازم است در مورد اين ابزار بدانيد را خواهيد آموخت.

گوگل آناليتيکز

از جمله نکاتي ضروري که به آن پرداخته خواهد شد مي توان به اين موارد اشاره کرد:
1- چگونه به کمک ابزار رايگان گوگل آناليتيکز بتوانيد به تجزيه و تحليل وب پرداخت، به گونه اي که توانايي شما را در درک و اصلاح وب سايت تان بالا ببرد.
2- چگونه بازديدکنندگان وب سايت خود را ارزيابي کنيد و تخمين بزنيد که آنها از چه طريقي به وب سايت شما دسترسي پيدا کرده اند.
3- چگونه بازديدکنندگان وب سايت شما با محتويات آن برخورد مي کنند.
4- چگونه قسمت هاي محبوب و موثر وب سايت خود را کشف کنيد و آنها را بهبود دهيد و چگونه مشکلات وب سايت خود را رفع کنيد.
منبع:کتاب اصول Seo در گوگل
ارسال توسط کاربر محترم سايت : king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image