جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سه نکته طلايي گوگل آناليتيکز
-(2 Body) 
سه نکته طلايي گوگل آناليتيکز
Visitor 454
Category: دنياي فن آوري
گوگل آناليتيکز مانند يک دستگاه راديولوژي است که هر آنچه در زير پوست وب سايت شما مي گذرد را به نمايش مي گذارد. اما قبل از اينکه به سه نکته طلايي گوگل آناليتيکز بپردازيم، بد نيست نگاهي گذار به اهميت هدف در مديريت يک وب سايت را داشته باشيم. به طور کلي اولين قدم در ايجاد يک وب سايت تعريف يک سري اهداف براي آن است تا براساس آن برنامه اي براي جذب بازديدکننده ريخته شود. به عنوان مثال اگر شما قصد راه اندازي يک وبلاگ را داشته باشيد، آنچه در قدم اول داراي اهميت است آن است که هدف و زمينه فعاليت وبلاگ شما چيست؟ براساس پاسخ اين سوال مي توانيد مراحل بعدي مانند جذب خواننده و يا گرفتن آگهي را در برنامه بلند مدت وبلاگ خود قرار دهيد.
به طور مثال اگر وبلاگ شما در زمينه موسيقي فعاليت مي کند، شما بايد تمرکز خود را بر روي علاقه مندان به موسيقي و تبليغات خود را نيز در وب سايت هاي مرتبط با موسيقي قرار بدهيد. به همين دليل است که تعيين هدف اوليه بسيار مهم است که مي تواند تاثير مستقيمي بر روي ميزان مخاطب شما داشته باشد.
اما آنچه را که نبايد فراموش کرد آن است که بازديدکننده زياد به معناي موفق بودن وب سايت شما نيست و نبايد به دليل داشتن بازديدکننده بالا فکر کنيد که به هدف خود دست پيدا کرده‌ايد، زيرا آنچه مهم است رفتار بازديدکننده در وب سايت شما است که اين همان بخش تجزيه و تحليل وب است و به کمک گوگل آناليتيکز شما مي توانيد به خوبي به اين فاکتور دست پيدا کنيد.

وب سايت شما مانند يک فروشگاه است
 

براي درک اهميت تعريف هدف براي يک وب سايت، مي توان يک وب سايت را به مغازه اي تشبيه کرد که بازديدکنندگان آن نقش خريداران را دارند. اگر شما صاحب يک مغازه باشيد و بخواهيد که مغازه شما از ديگر مغازه ها فروش بيشتري داشته باشد، تنها زيبايي و دکور مغازه نبايد برايتان مهم باشد. بايد کيفيت اجناس، سرويس دهي و... نيز براي شما مهم و در بالاترين کيفيت ممکن باشد. براي همين بايد وب سايت شما نيز تنها زيبا نباشد و داراي محتوا و مطالب جالب و گيرا براي بازديدکننده باشد تا آنها در دفعات بعد نيز به وب سايت شما سر بزنيد.

سه نکته طلايي گوگل آناليتيکز
 

1- اطلاعات درست، مهمترين ويژگي گوگل آناليتيکز
 

يکي ديگر از مزيت هاي گوگل آناليتيکز آن است که اطلاعات دقيق و درستي از وضعيت بازديدکنندگان وب سايت به شما مي دهد. به طوري کلي داشتن اطلاعات نادرست و تصميم گيري براساس آنها بسيار خطرناک تر از نداشتن اطلاعات است. براي درک بهتر به اين مثال توجه کنيد:
وب سايت شما روزانه 100 بازديدکننده دارد که از اين تعداد 99 نفر از آنها هيچ کليکي بر روي تبليغات نمايش داده شده بر روي وب سايت شما نمي کنند و تنها 1 نفر بر روي هر 100 تبليغ وب سايت شما کليک مي کند. حال اگر شما تنها به اعداد و ارقام نگاه کنيد و به تجزيه و تحليل آنها نپردازيد، خوشحال خواهيد بود که به صورت متوسط هر بازديدکننده بر روي تبليغات وب سايت شما يک بار کليک کرده است، اما آيا اين نتيجه‌گيري درست است؟
به کمک گوگل آناليتيکز شما مي توانيد به جزييات و رفتار بازديدکنندگان خود دست پيدا کنيد و متوجه مواردي مانند مثال بالا شويد تا در تصميم گيري هاي خود دچار خطا نشويد و ميزان خطا را به حداقل ميزان ممکن کاهش دهيد. پس همواره اين را به خاطر داشته باشيد که اعداد بدون تجزيه و تحليل ممکن است شما را به راه کج و نادرست هدايت کنند.

2- تقسيم بندي قدرتمند، شاهکار گوگل آناليتيکز
 

يکي از امکانات فوق العاده کاربردي گوگل آناليتيکز تقسيم بندي هاي مختلف است که به شما اطلاعات ارزشمندي از بازديدکنندگان وب سايت شما مي دهد و علاوه بر آن اين امکان يکي از اولين گام ها در تجزيه و تحليل صحيح است.
به عنوان مثال به کمک گوگل آناليتيکز مي توان فهميد که بازديدکنندگان از کدام کشور و شهر جهان به وب سايت شما مراجعه کرده اند، از چه مرورگري استفاده مي کنند، از چه سيستم عاملي استفاده مي کنند، کيفيت مانيتور آنها چگونه است، از طريق چه موتورهاي جستجويي به وب سايت شما مراجعه کرده اند، از طريق چه کلمات کليدي (Keywords) به وب سايت شما رسيده اند، از چه نوع اينترنتي (ديال آپ، پر سرعت و...) استفاده مي کنند و هزاران بخش ديگر.
در اين دوره آموزشي ما تنها به قسمت هاي مهم خواهيم پرداخت و کشف ديگر قسمت ها را بر عهده شما خواهيم گذاشت.

3- مقايسه آمار توسط گوگل آناليتيکز، روشي بهتر براي درک آمار
 

يکي از قابليت هاي ديگر و جذاب گوگل آناليتيکز مقايسه دقيق آمار بدست آمده از وب سايت شماست. براي درک اهميت اين قابليت بد نيست مثالي بزنيم. به جدول زير توجه کنيد:
مرجع بازديدکنندگان درصد بازديدکنندگان مفيد تعداد کل بازديدکنندگان
google.com 24.90? 9120
yahoo.com 75.1? 3

اگر تنها به درصد بازديدکنندگان (ستون وسط) توجه کنيم، احتمالا خواهيد گفت که اکثر بازديدکنندگان از طريق موتور جستجوي ياهو به وب سايت شما مراجعه کرده اند، اما اگر به تعداد کل بازديدکنندگان (ستون سمت چپ) نگاه کنيد و براساس آن درصد بازديدکنندگان مفيد را محاسبه کنيد خواهيد ديد که بيشتر بازديدکنندگان از طريق موتور جستجوي گوگل به وب سايت شما مراجعه کرده اند، چرا؟ زيرا 2270 بازديدکننده مفيد از گوگل آمده اند و تنها 26 نفر از ياهو!
به همين دليل مي توان به اهميت مقايسه آمار پي برد و اينکه تنها نگاه کردن به درصدها و مقايسه نکردن آنها باعث مي شود که در برخي موارد اطلاعات کاملا متفاوتي نصيب شما بشود!
گوگل آناليتيکز دقيقا همين کار را به صورت رايگان براي شما انجام مي دهد و با تجزيه و تحليل داده هاي بدست آمده از وب سايت شما، اطلاعات دقيقي را در اختيار شما مي گذارد که براساس آن مي توانيد براي رسيدن به اهداف کوتاه و بلند مدت وب سايت خود برنامه ريزي کنيد.
در پايان اين مطلب بد نيست يک بار ديگر به اين نکته اشاره شود که بازديدکننده زياد به معناي موفقيت يک وب سايت نيست و نبايد تنها براساس يک مشت عدد در مورد موفقيت و عدم موفقيت يک وب سايت تصميم گيري کرد، بلکه فاکتورهاي مختلفي وجود دارند که تمامي آنها را مي توان به صورت رايگان و در يک مکان به نام گوگل آناليتيکز در دست داشت
منبع:کتاب اصول Seo در گوگل
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image