جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چشم طمع کره اي ها به بازار ايران
-(3 Body) 
چشم طمع کره اي ها به بازار ايران
Visitor 418
Category: دنياي فن آوري
کره اي ها فعاليت شان در زمينه خودروسازي را همزمان با ايران آغاز کردند و در ابتدا وابستگي شديدي به خودروسازان ژاپني داشتند. به گونه اي که نسل اول هيونداي آزرا تنها تغيير نام يافته يکي از محصولات ميتسوبيشي بود. آنها هدفي خاص را پيش گرفتند و آن بيرون راندن خودرو هاي آلماني و ژاپني از خاک کره با استفاده از محصولات بومي بود.
آزرا فروش ب ام و سري 5 و مرسدس بنز کلاس E را در بازار کره کاهش داد و سوناتا و اپتيما نيز فروش بالا و چشمگير ب ام و سري 3 را در اين کشور کاهش دادند. محصولات ديگر خودروسازان کره اي نيز تاکنون خوب جلوي خارجي ها درآمده اند و نه تنها کره بلکه آمريکا به عنوان بزرگ ترين بازار خودروي جهان بعد از چين را فتح کرده اند. امروزه و پس از حدود 20 سال خودروسازي حرفه اي، کره اي ها توانسته اند به رتبه چهارم خودروسازان جهان دست پيدا کنند. گروه کيا ـ هيونداي با توليد حدود 8 / 5 ميليون دستگاه در سال 2010 پس از تويوتا، جنرال موتورز و فولکس واگن چهارمين خودروساز دنيا لقب گرفته است. خودرو هاي کره اي ضمن بهره گيري از فناوري و دانش قابل قبول نسبت به رقبا، قيمتي پايين و ظاهر خوبي دارند، اما کيفيت آنها همچنان از رقباي آلماني و ژاپني پايين تر است. اين اختلاف کيفيت البته در نسل جديد اين محصولات به حداقل رسيده است. اما اجازه دهيد نگاهي بيندازيم به ورود خودروهاي جديد کره اي که بازار بزرگ ايران را هدف محصولات جهاني خود قرار داده اند.
? کياموتورز
اطلس خودرو به عنوان نماينده رسمي محصولات کيا موتورز کره جنوبي، عرضه 7 محصول جديد کيا را براي ايران در نظر گرفته است. تمامي اين خودرو ها به عنوان مدل 2011 وارد کشور مي شوند و در واقع نسل جديد محصولات کيا به حساب مي آيند، به گونه اي که چهره برخي از آنها براي شما تازگي خواهد داشت. محصول جديد و بزرگ ترين عضو خانواده سدان هاي کيا، لوکس ترين خودروي توليدي کمپاني کيا يعني کيا کادنزا است که براي ما ايرانيان به عنوان نسل جديد و کاملا تغييريافته کيا اپيروس شناخته مي شود. اين خودرو از پيشرانه 5 / 3 ليتري گروه کيا ـ هيونداي بهره مي برد و توانايي توليد حداکثر قدرت 285 اسب بخار را داراست. کادنزا به عنوان رقيبي براي هيونداي آزرا و تويوتا آريون از امکاناتي نظير سقف پانوراما، سيستم ورود بدون کليد، گرمکن و ماساژور صندلي، سيستم ناوبري (GPS)، کيسه هوا جلو، جانبي و پرده اي، چراغ هاي زنون و LED در کنار مجموعه سيستم کنترل الکتريکي پايداري کنترل سرعت کروز به صورت هوشمند و مجهز به رادار، رقابت داغي را در ايران به وجود خواهد آورد. کادنزا تلاشي براي ورود به کلاس خودرو هاي لوکس است و در کلاس محصولات بزرگي همچون کرايسلر 300، تويوتا اوالون و شورلت کاپريس قرار مي گيرد. شايد کيا توانسته باشد روي کاغذ با قدرت بيشتر و مصرف کمتر اين رقبا را کنار بزند، اما نکات ريزي هستند که همچنان تجربه خودروسازان بزرگ را برتر از کيا نشان مي دهند. فرمان پذيري در کادنزا بيش از اندازه نرم است و به نوعي شما تماما تحت سلطه خودرو قرار مي گيريد و اين نکته اي است که حرفه اي ها را آزار مي دهد. طراحي داخل کابين هرچند در ظاهر لوکس در نظر گرفته شده، اما پلاستيک ها و حتي طرح هاي کروم اتاق بيش از اندازه مصنوعي هستند و نوع عايق بندي و ميزان نفوذ صدا به اتاق همچنان کيفيت نامناسب کادنزا را نشان مي دهند. اين خودرو در کشور هاي حاشيه خليج فارس با قيمت 25 تا 30 ميليون تومان عرضه مي شود، لذا با احتساب تعرفه واردات و هزينه هاي جانبي مي توان حدود قيمتي معادل 70 ميليون تومان را براي اين محصول در ايران متصور شد؛ خودروي گران قيمتي که تا 2 ماه ديگر به بازار معرفي خواهد شد.
مهمان تازه وارد ديگر خانواده کيا، از نظر کارشناسان طراحي در نشريات گوناگون، زيبايي را به اوج خود رسانده. حتما نسل قبلي اين خودرو را در خيابان ها ديده ايد، اما هر آنچه در ذهن داريد پاک کنيد، اپتيماي جديد حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. کيا اپتيما، سدان متوسط کيا و رقيبي براي هيونداي سوناتا و تويوتا کمري است. اين خودرو حداکثر تا 2 ماه آينده با قيمتي حدود 60 ميليون تومان به بازار ايران عرضه خواهد شد تا با سوناتا YF 57 ميليون توماني و تويوتا کمري 60 ميليون توماني به رقابت بپردازد. اين خودرو به پيشرانه 4 / 2 ليتري 178 اسب بخاري تجهيز شده و صفر تا 100 کيلومتر را در 5 / 9 ثانيه مي پيمايد. از جمله امکانات در نظر گرفته شده براي نسل جديد کيا اپتيما مي توان به رينگ 18 اينچي اختصاصي کيا، سيستم ورود بدون کليد، سيستم ترمز کمکي هنگام حرکت در سطوح شيبدار، سيستم کنترل پايداري الکترونيکي، 6 کيسه هوا جلو، جانبي و پرده، سنسور باران، سنسور پارک، شيشه سولار و سيستم صوتي با قابليت پخش MP3 و ورودي هاي USB،AUX و iPod اشاره کرد. اپتيماي جديد با ظاهرش سعي دارد دهان رقبا و خودرودوستان منتقدش را ببندد، اما در واقع اين خودرو نيز دچار بيماري بي کيفيتي محصولات کره اي شده و طراحي زيباي کابين در باطن به امکانات کم کيفيتي مجهز شده است. پيشرانه در نظر گرفته شده براي اين خودرو نيز هر چند در مقايسه با برخي رقبا در يک سطح قرار مي گيرد، اما کيا در آن قصد خودنمايي نداشته بلکه تنها روياي رقابت را در سر مي پرورانده به گونه اي که به جاي گزينه 6 سيلندر تنها از يک نسخه توربو استفاده کرده است. اپتيما روي کاغذ از همه رقبا بالاتر مي ايستد. کارنز، در دسته خودرو هاي چند منظوره (MPV) قرار مي گيرد و نوعي ون است. طراحي آن به گونه اي صورت گرفته تا به عنوان يک خودروي شهري براي خانواده ها، حداکثر کارايي را داشته باشد. اين محصول از ابتدا در سبد محصولات اطلس خودرو قرار داشته، اما در مرحله جديد واردات قرار است نسخه تغيير چهره يافته آن به کشور وارد شود. اين خودرو در زمينه سيستم ايمني از 2 کيسه هوا به 6 کيسه هوا ارتقا يافته و طراحي کلي آن مورد بهسازي قرار گرفته است. پيشرانه اين ون چند منظوره با حجم 2 ليتر و حداکثر توان 145 اسب بخار بهره مي برد. قيمت کارنز در بازار احتمالا از45 تا 50 ميليون تومان تعيين خواهد شد.
? هيونداي
سردمدار خودروسازان کره و مالک کمپاني کيا، گروه خودروسازي هيونداي است. اين کمپاني تاکنون موفق به طراحي 29 سري موتور براي محصولات گروه خودروسازي کيا ـ هيونداي شده و در اين زمينه به عنوان يکي از پرکارترين کمپاني هاي موتورسازي در جهان شناخته مي شود. آسان موتور به عنوان نماينده رسمي محصولات اين خودروساز بزرگ، 10 محصول را براي واردات به ايران در نظر گرفته است که در اين بين تنها يک محصول براي مشتريان تازگي خواهد داشت و آن نسل جديد خودروي آزراست.
نسل جديد هيونداي آزرا هنوز در جهان به صورت رسمي و گسترده به فروش نرسيده اما در کره فروش آن آغاز شده است. اطلاعات اين خودرو در سطح بسيار محدودي انتشار پيدا کرده و هيونداي به دليل مسائل فني که پيش از آغاز توليد موجب توقف فرآيند ساخت اين خودرو گرديد، علاقه زيادي به رسانه اي کردن آن ندارد. طراحي آن به سال 2010 بر مي گردد و مشخصه هاي خاص محصولات هيونداي در نسل جديد اين خودرو به وضوح مشاهده مي شود.
آزراي جديد هر چند مدرن شده اما همچنان خط فکري نسل قبل خود ـ که شامل چراغ هاي عقب متصل است ـ را پيگيري مي کند و در طراحي داخلي نيز به سمت برادر بزرگترش هيونداي جنسيس تمايل پيدا کرده است. کيا کادنزا به عنوان اصلي ترين رقيب آزرا قرار است با پيشرانه 5 / 3 ليتري و 285 اسب بخاري به ايران وارد شود که از اين خودرو، محصولي منحصر به فرد در اين بازه قيمتي را مي سازد. اين در حالي است که مسوولان آسان موتور در کمال تعجب پيشرانه جديد 3 ليتري با حداکثر قدرت 248 اسب بخار را براي آزرا در نظر گرفته اند تا تنها بالاتر از رنو لتيتود 230 اسب بخاري قرار گيرد و از نظر فني دنبال کننده تويوتا آريون 268 اسب بخاري و برادر کره اي اش کادنزا باشد. آزرا جديد نسبت به نسل گذشته خود 70 کيلوگرم سبک تر شده، اما در عوض نسبت به فيس ليفت (نسخه تغيير چهره يافته) 2011 که به بازار ايران نيز عرضه شد 13 اسب بخار ضعيف تر شده است. با اين حال شاهد بهبود 2 / 0 ثانيه اي شتاب (8 ثانيه) در مدل جديد هستيم. بهبود مصرف سوخت نيز در نسل جديد آنچنان که بايد محسوس نيست اما مصرف شهري کاهش قابل توجهي دارد. به گونه اي که در سيکل ترکيبي با مصرف 6 / 9 ليتري در هر يکصد کيلومتر شاهد افت 5 / 0ليتري مصرف سوخت در نسل جديد آزرا هستيم. فضاي پاي سرنشينان در نسل جديد افزايش پيدا کرده که حاصل تغيير 10 سانتيمتري در فاصله بين 2 محور خودرو است. آزرا در نسل جديد يک ستاره به ستاره هاي ايمني اش افزوده به گونه اي که در آزمايش موسسه NHTSA آمريکا از نسل گذشته اين خودرو 4 ستاره از 5 ستاره به اين خودرو اعطا شده بود، اما در اين نسل اکثر موسسات معتبر 5 ستاره ايمني را براي اين خودرو تاييد کرده اند. رينگ هاي 18 اينچي، مانيتور 3 / 4 اينچي با امکان کنترل ناوبري GPS، کيلومترشمار سوپرويژن، تهويه مطبوع اتوماتيک، کروز کنترل هوشمند مجهز به رادار و سيستم کنترل پايداري الکتريکي از جمله امکانات نسل جديد آزرا هستند. نسل گذشته آزرا براي مدل 2011 که مورد بازنگري قرار گرفته بود و شاهد تغيير چهره آن نيز بوديم در ايران با قيمتي حدود 57 ميليون تومان به بازار عرضه مي شد. آزرا جديد مانند ديگر برادران کره اي اش در مقايسه با اوريون و نيسان تينا در بازار ايران موضوع مهمي به نام کيفيت را در اولويت آخر قرار داده است.
پيشرانه اين خودرو نيز در کمال تعجب از نوع 3 ليتري ضعيف تر از کادنزا و همچنين اوريون در نظر گرفته شده که رقابت را در همين ابتدا و در بخش فني با فناوري هاي نوين هيونداي به رقبا واگذار مي کند. هيونداي در طراحي آزرا خوب کار کرده و به واقع محافظه کاري طراحان کيا در کادنزا را در آن مشاهده نمي کنيم، اما توجه بيشتر به کيفيت مي تواند مقدمه اي براي حضور پررنگ تر اين محصول در بازار هاي جهاني باشد
منبع:روزنامه رسالت ( www.resalat news.com )
ارسال توسط کاربر محترم سايت : haj_ghodrat_allah
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image