مشاوران و شرکت هاي ارائه دهندهء خدمات طراحي سايت و بهينه سازي سايت (سئو) زيادي در اينترنت وجود دارد که مي تواند افراد را در اين زمينه راهنمايي نمايد. همچنين انجمن ها و تالارهاي گفتگوي آزاد زيادي نيز در اين زمينه وجود دارد که مي تواند شما را در زمينهء اصول اوليه سئو راهنمايي نمايد.
حتي اگر تصميم گرفتيد که از مهارت ها و استعدادهاي اين کمپين ها در زمينه سئو استفاده کنيد بايد بدانيد که هنوز هم بسيار مهم است که حداقل اصول و قوانين اصلي سئو را بدانيد تا با شرکت خدمات دهنده مورد نظر بتوانيد بهتر کار کرده و نتايج بهتري داشته باشيد.
بارها در مورد مسائلي که بايد در مورد سئو و براي همکاري با شرکت هاي خدمات دهنده بدانيد صحبت شده است؛ اما بايد بدانيد که برخي مسائلي نيز وجود دارد که واقعاً بايد از انجام آنها اجتناب نماييد. در متن زير به 10 نمونه از مهمترين مواردي که بايد از انجام آن هنگام اجراي اصول سئو در وب سايت اجتناب نماييد ارائه شده است.
![نکاتي درباره بهينه سازي سايت](/userfiles/Article/1390/08/03/73331.JPG)
- تعلل بيش از حد
يکي از بزرگترين اشتباهاتي که اکثر افراد مرتکب مي شوند، انتظار بيش از اندازه حتي هنگام شروع کار با کمپين هاي سئو مي باشد. اگر شما داراي وب سايت هستيد بايد بدانيد که اصلاً مهم نيست که وب سايت شما چقدر تازه و جديد است. زيرا که شرکت هاي ارائه دهنده خدمات بهينه سازي وب سايت در زمان کوتاهي رتبه وب سايت شما را در موتورهاي جستجو بالا مي برند.
- هدف قراردادن کلمات کليدي رقابتي
اگر شما در کار فروش “خانه” هستيد، شانس رنکينگ بالاي شما با کلمه کليدي “خانه” بسيار کم خواهد بود. بايد بدانيد که در بازار کارهاي بسيار رقابتي، بايد براي انتخاب کلمه کليدي مناسب فراتر از کلمات کليدي معمول برويد. به دنبال کلمات کليدي ساده اما هدفمند باشيد تا رنکينگ بهتري بدست بياوريد. زيرا در غير اين صورت با تلاش و زماني که براي حضور در رتبه هاي بالا با کلمات کليدي معمولي و بسيار رقابتي صرف کرده ايد، شانس کمتري براي نتايج بالا خواهيد داشت.
- ناديده گرفتن کلمات کليدي طولاني
بسياري از افراد فکر مي کنند که هميشه بايد کلمات کليدي معمول و عمومي را انتخاب کنند. اما اغلب اين کلمات رقابت بسيار بالايي دارند، بنابراين بايد به دنبال کلمات کليدي طولاني تر و هدفمندتر باشيد. اگر شما 5 کلمه کليدي معمولي که در ماه 200 بار جستجو مي شود انتخاب کنيد رقابت کمتري نسبت به کلمه کليدي معمولي که در ماه 1000 بار جستجو مي شود اما در عين حال شانس بيشتري براي گرفتن ترافيک سايت در مدت زمان کوتاه تري خواهيد داشت.
- نوشتن مطالب بي ارزش
محتوا براي گوگل ارزش و اهميت بسيار بالايي دارد (content is King) و بايد بدانيد که موتور جستجو اين روزها بسيار پيشرفته و پيچيده شده است و به راحتي مطالب تکراري و همچنين محتواي بي ارزش و با کيفيت پايين را تشخيص مي دهد. هدف اصلي نوشتن محتوايي با کيفيت بالا و مفيد مي باشد. اين مطالب بايد آموزنده و ارائه دهندهء يک تجربه خوب و سودمند به کاربران باشد. هر نوع ديگري از مطالب که غير از اين موارد باشد، در واقع باعث هدر رفتن وقت شما و مانع پيشرفت وب سايت تان خواهد بود.
- ارسال مقالات ضعيف
مطالب و محتوا در سايت شما بايد بسيار قدرتمند ارائه شود اما شما بايد در نوشتن مقالات و انتشار آن در دايرکتوري هاي تخصصي و قدرتمندي مانند EzineArticles نيز دست داشته باشيد. اگر تمايل به انجام اين کار داريد بايد مطمئن باشيد که فقط مقالات باکيفيت بالا ارائه مي کنيد و در غير اين صورت مقاله شما رد خواهد شد و دوباره وقت و انرژي خود را هدر خواهيد داد.
- ارسال نظرات اسپمي در وبلاگ
اگر چه ارسال نظرات در وبلاگ ها راه مناسبي براي دريافت لينک به وب سايت شماست اما اگر اظهار نظرات شما در وبلاگ ها ضعيف و بي ربط باشد فقط نتيجهء معکوس در دراز مدت براي وب سايت شما خواهد داشت. اگر مي خواهيد در وبلاگ ها نظر ارسال کنيد بايد مطمئن باشيد که در وب سايتي با کيفيت،نظرات با کيفيت ارائه مي نماييد. مي توانيد قبل از شروع به ارسال کامنت خود، لينک ها، رنکينگ و اعتبار آن سايت را بررسي نماييد.
- ارتباط دو جانبه
مبادله لينک يکي از روش هاي کاربري براي دستيابي به لينک بوده است تا اينکه مانند بسياري از شيوه هاي پيوند لينک مورد سوء استفاده قرار گرفته و گوگل شروع به اجراي تاثيرات آن بر رنکينگ نموده است. اگر چه مبادله لينک با کسب و کارهاي اينترنتي محلي و يا کسب و کارهاي مرتبط ايده مناسبي مي تواند باشد، اما سعي کنيد وقت خود را با مبادله لينک و يا محدود ساختن لينک هاي بيروني (Outbound Link) در سايت خود محدود ننماييد.
- لينک هاي بد
هميشه از پيوند با لينک هاي بدي که در مجاورت شما هستند پرهيز نماييد. وب سايت هايي مانند سايت هاي قمار و يا وب سايت هايي که مربوط به بزرگسالان بوده و يا وب سايت هايي که ممکن است به نظر کمي ريسکي هستند اجتناب نماييد. اگر دريافتيد که با تعدادي از اين نوع وب سايت ها پيوند برقرار کرده ايد، مطمئناً دچار مشکل خواهيد شد. بنابراين هميشه مراقب لينک هايي که به وب سايت خود پيوند مي دهيد باشيد و درباره آنها اطمينان حاصل فرماييد.
- ناديده گرفتن وب سايت خودتان
سئو بايد از خود وب سايت شما و به صورت اصولي شروع شود زيرا اگر وب سايت تان بي ارزش باشد، ترافيکي هم که وب سايت تان ايجاد نمايد نيز اتلاف وقت خواهد بود. اين واقعيت را نيز اضافه کنيد که اگر متا تگ عنوان ها در وب سايت شما و محتواي سايت تان واقعاً ضعيف و بي ربط باشد، مطمئناً رنکينگ مناسب خود را از دست خواهيد داد. زيرا دو عامل از مهمترين عومل سئو (Onsite SEO)، متا تگ عنوان و کيفيت محتوا مي باشد.
- عجله در مشاهده نتيجه سئو
حقيقت اين است که بهينه سازي وب سايت نياز به صرف زمان دارد – نبايد انتظار داشته باشيد که شرکت خدمات دهنده سئو همان شب اول نتيجه مورد نظر شما را ارائه کند. ممکن است هفته ها و ماه ها زمان نياز باشد – اگر اقدام به انتخاب يک شرکت خوب براي انجام بهينه سازي وب سايت تان انتخاب کرده باشيد مطمئناً به نتايج دلخواهتان خواهيد رسيد. قوانين سئو جزء مواردي است که هميشه در حال تغيير و تحول و انجام است و بايد تا زماني که تصميم به زنده نگه داشتن وب سايت تان داريد آن را ادامه دهيد، زيرا سئو از جمله چيزهايي است که هميشگي است و نياز به تلاش مداوم دارد.
منبع:http://www.barsam.ir ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb