دنياي وب به تسخير شبکههاي اجتماعي مجازي درآمده و کمتر کاربري پيدا ميشود که با اين ابزارهاي جديد مواجه نشده باشد. نحوه بهکارگيري اين شبکه ها در بين کاربران اينترنتي متفاوت است.
کاربران برحسب نوع دسترسي، هدف کاربري، ميزان سواد و تخصص و موارد ديگر، ممکن است از شبکههاي متفاوتي استفاده کنند.
مليت کاربران يا کشور محل سکونت آنها نيز عامل تعينکننده ديگري در بهکارگيري شبکههاي اجتماعي است. نحوه استفادهي کاربران کشورهاي مختلف دنيا از شبکههاي اجتماعي بهتازگي توسط وبسايت گلوبال وب ايندکس (Global Web Index) بررسي شده است.
![کاربران شبکههاي اجتماعي](/userfiles/Article/1390/08/03/75311.JPG)
گلوبال وب ايندکس با انجام پژوهش ها و استفاده از آمارها نحوه استفاده از اين شبکهها را در نقاط مختلف دنيا سنجيده و در قالب نقشهاي ارائه کرده است.
نفوذ شبکههاي اجتماعي در کشورهاي مختلف دنيا نيز سنجيده شده تا کشورهايي که در اين زمينه موقعيت بهتري دارند مشخص شوند.
گونه هاي بهکارگيري شبکه ها
در نقشه ترسيم شده، سه نوع فعاليت کاربران شبکههاي اجتماعي مشخص شده است. ارسال پيام، بهاشتراکگذاري محتوا، ايجاد و عضويت در گروههاي کاربري سه فعاليت اصلي هستند که کاربران در شبکههاي اجتماعي به آنها مشغول هستند.
![کاربران شبکههاي اجتماعي](/userfiles/Article/1390/08/03/75312.JPG)
البته انواع مختلف شبکهها قابليتهاي بسيار گستردهتري را در اختيار کاربران قرار ميدهند و اين سه فعاليت را ميتوان عموميترين کاربرد شبکه ها دانست که در همه آنها مشترک است.
نقشه، تفاوتهاي معناداري را بين استفاده کاربران کشورهاي مختلف نشان ميدهد. مثلاً در برخي کشورها که اغلب آسيايي هستند، مانند فيليپين، اندونزي، مالزي و هند کاربرد بهاشترکگذاري محتوا عموميت دارد و درصد قابل توجهي از کاربران (بيشتر از 60 درصد) در اين فرآيند مشارکت دارند.
![کاربران شبکههاي اجتماعي](/userfiles/Article/1390/08/03/75313.JPG)
در بيشتر اين کشورها، کاربرد ايجاد و عضويت در گروههاي کاربري نيز درصد قابل توجهي دارد. اين در حالي است در اغلب کشورهاي اروپايي، جديترين فعاليت کاربران ارسال پيام و ايميل است.
درصد استفاده از هر کاربرد در هر کشور در نقشه ترسيم شده که امکان مقايسه بين مناطق مختلف دنيا را فراهم مي آورد.
منبع:http://www.barsam.ir ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb