جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
منابع ترافيک (Traffic Sources)
-(1 Body) 
منابع ترافيک (Traffic Sources)
Visitor 533
Category: دنياي فن آوري
يکي از مواردي که در بين صاحبان وب‌سايت ها بسيار پرطرفدار است، دانستن اين نکته است که بازديدکنندگان از چه طريقي وارد وب سايت آنها مي شوند. اين نکته زماني بااهميت تر مي شود که شما يک فروشگاه اينترنتي داشته باشيد و بخواهيد که در جذب مشتري در وب سايت هاي مختلف تبليغ کنيد چون با دانستن وب سايت هايي که بازديدکننده بيشتري را به وب‌سايت شما مي فرستند مي توانيد تبليغات خود را هدفمندتر در فضاي آنلاين قرار بدهيد.
بخش Traffic Sources يا منابع ترافيک بخشي است که مي تواند به اين نياز شما پاسخ بدهد. شما به کمک اين بخش مي توانيد به آساني متوجه شويد که ترافيک وب سايت شما به چه صورت است و کاربران با جستجوي چه کلماتي به وب سايت شما رسيده اند.
Traffic Sources شامل دو بخش اصلي Overview و Sources است که در ادامه اين درس به توضيح هر يک از اين درس ها مي پردازيم.

منابع ترافيک (Traffic Sources)

Overview
 

شما به کمک اين بخش مي توانيد وضعيت کلي بازديدکنندگان خود را براساس مکاني که آنها به وب سايت شما مراجعه مي کنند مشاهده کنيد.

منابع ترافيک (Traffic Sources)

تصوير بالا شمايل کلي از اين بخش است که شامل دو قسمت مي شود. قسمت بالا که نشان دهنده آمار بازديدکنندگان وب سايت براساس روزهاي مختلف است که اين قسمت را بارها در درس هاي گذشته به صورت مفصل توضيح داده ايم. اما قسمتي که جديد است، قسمت پاييني است که در آن شما مي توانيد بازديدکنندگان خود را به راحتي رهگيري کنيد.
شما به کمک نمودار پاي مي توانيد وضعيت ترافيک وب سايت خود را براساس منبع هاي مختلف مشاهده کنيد که عبارتند از:
- Search Traffic: عدد نمايش داده شده در مقابل اين عبارت به شما نشان مي دهد که چند درصد از بازديدکنندگان وب سايت شما از طريق جستجو در اينترنت به وب سايت شما رسيده اند. به عنوان مثال در تصوير بالا حدود 74 درصد از بازديدکنندگان از طريق جستجو در اينترنت به اين وب سايت رسيده اند.
- Referral Traffic: عدد نمايش داده شده در مقابل اين عبارت به شما نشان مي دهد که چند درصد از بازديدکنندگان وب سايت شما از طريق ديگر وب سايت ها به وب سايت شما آمده اند. براي درک بهتر شايد بد نباشد مثالي بزنيم. فرض کنيد در يک وب سايت به يکي از مطالب شما لينک داده شده است و افرادي بر روي آن کليک مي کنند. زماني که آنها وارد وب سايت شما مي شوند، آنها جز ترافيک ارجاع شده يا Referral Traffic به حساب مي آيند.
- Direct Traffic: عدد نمايش داده شده در مقابل اين عبارت به شما نشان مي‌دهد که چند درصد از بازديدکنندگان وب‌سايت شما به صورت مستقيم و بدون هيچ واسطه‌اي وارد وب‌سايت شما مي‌شوند. بدون هيچ واسطه به اين معناست که بازديدکننده با تايپ آدرس وب‌سايت در نوار آدرس مرورگر وارد وب‌سايت شما شده باشد.
علاوه بر نمودار پاي، يک جدول نيز مشاهده مي کنيد که مي توانيد اطلاعات نمايش داده شده در آن را به کمک گزينه هاي موجود در سمت چپ جدول تغيير بدهيد.
در اين بخش به صورت پيش فرض گزينه Keyword يا «کلمه کليدي» انتخاب شده است که نشان دهنده کلماتي است که بازديدکنندگان وب سايت با جستجوي آنها در موتورهاي جستجو به وب سايت رسيده اند. اهميت اين گزينه در اين است که شما مي توانيد براساس تعداد کلمات کليدي جستجو شده و رسيده به وب سايت تان، ذائقه بازديدکنندگان خود را بدست بياوريد و بر روي آن موضوعات مانور بيشتري بدهيد.
مثال: فرض کنيد که اکثر بازديدکنندگان وب سايت شما از طريق جستجوي کلمه «آيفون» و سپس «اندرويد» به وب سايت شما رسيده اند. براساس همين دو کليد واژه شما متوجه مي شويد که درخواست براي اين دو بسيار زياد است و به همين دليل شما مي توانيد مطالب بيشتري در اين مورد بنويسيد و يا اگر فروشگاهي داشته باشيد، مي توانيد محصولات خود را بر روي اين دو موضوع متمرکز کنيد.
به طور کلي شما مي توانيد استراتژي کلي وب سايت خود را براساس کلمه کليدي تعيين و برنامه ريزي کنيد.
گزينه بعدي Matched Search Query است که اگر بخواهيم به صورت خلاصه آن را توضيح بدهيم، بايد بگوييم که اگر شما از جستجوگر گوگل به عنوان موتور جستجوي وب سايت خود استفاده کنيد، مي توانيد از طريق اين گزينه وضعيت کليد واژه هايي که توسط بازديدکنندگان در وب سايت شما جستجو شده است را مشاهده کنيد.
اما گزينه اي که شايد کمي هيجان انگيز باشد، گزينه Source است که شما به کمک آن مي توانيد متوجه شويد که بازديدکنندگان وب سايت شما از طريق چه وب سايت هايي به وب سايت شما مراجعه مي کنند و به نوعي ديگر بازديدکنندگان خود را رهگيري کنيد که از کجا به وب سايت شما وارد شده اند! مثل اين است که شما يک بسته پستي را ارسال کرده باشيد و به کمک کد رهگيري وضعيت بسته پستي را هر لحظه مشاهده کنيد؛ به کمک اين گزينه شما دقيقا همين کار را با بازديدکنندگان خود مي کنيد و وضعيت ورود آنها به وب سايت خود را مشاهده مي کنيد. حالا به نظر شما اين گزينه هيجان‌انگيز نيست؟
و آخرين گزينه در اين بخش Landing Page است که همانگونه که در بالاي آن نوشته شده است، وضعيت بازديدکنندگان مستقيم وب سايت شما را نشان مي دهد. شما به کمک اين گزينه مي توانيد مشاهده کنيد که کدام صفحه از وب سايت شما بيشترين بازديدکننده را جذب کرده و به نوعي بازديدکنندگان وب سايت شما به آن مراجعه کرده اند. اهميت اين گزينه زماني روشن تر مي شود که شما مي توانيد به کمک اين گزينه پست ها و مطالب محبوب وب سايت خود در نزد ديگران را مشاهده کنيد و براساس آن ذائقه مخاطبان خود را بدست آوريد.
نکته: شما مي توانيد براي ديدن گزارش کامل هر يک از اين گزينه ها، بر روي view full repot که در پايين سمت راست جدول قرار گرفته است، کليک کنيد.

Sources
 

هر آنچه را که در بخش Overview به صورت کلي و خلاصه مشاهده کرديم را در اين بخش با جزييات بيشتر مي توان مشاهده کرد.

منابع ترافيک (Traffic Sources)

همانگونه که در تصوير بالا مشاهده مي کنيد اين بخش دقيقا شامل همان مواردي است که در بخش Overview به آنها پرداختيم. به همين دليل از توضيح بخش هاي All Traffic و Direct و Referrals و همچنين Campaigns به دليل عدم کاربرد آن براي کاربردهاي معمولي خودداري مي کنيم و تنها به توضيح بخش Search مي پردازيم.

Search
 

اين بخش شامل دو سه قسمت است که ما تنها قسمت هاي Overview و Organic را توضيح مي دهيم، زيرا قسمت Paid براي کاربران حرفه اي کاربرد دارد و اگر شما جز آن دسته از کاربران هستيد و يا علاقه داريد در موردش بيشتر بدانيد، مي‌توانيد به اين لينک مراجعه کنيد.
همانگونه که قبلا گفته شد، شما در بخش Overview مي توانيد خلاصه اي از وضعيت وب سايت خود را با توجه به جستجوي بازديدکنندگان مشاهده کنيد.
اما قسمتي که براي شما بسيار جذاب خواهد بود، بخش Organic است که شما به کمک آن مي توانيد ليست کامل کلمات کليدي که بازديدکنندگان شما به کمک آنها به وب سايت شما رسيده اند را مشاهده کنيد. همانگونه که قبلا گفته شد، اين بخش مانند يک بخش نظرسنجي کار مي کند که شما به کمک آن مي توانيد متوجه شويد که چه چيزي عامل کشيده شدن ديگران به وب سايت شما شده است و مي توانيد با تمرکز بر روي آنها بازديدکنندگان خود را به مرور زمان افزايش دهيد.
در درس آينده در مورد Content يا محتوا صحبت خواهيم کرد تا در نهايت شما بتوانيد وضعيت بازديدکنندگان وب سايت خود را بدون هيچ هزينه اي تجزيه و تحليل کنيد؛ پس منتظر درس آينده باشيد!

منبع:کتاب اصول Seo در گوگل
ارسال توسط کاربر محترم سايت : king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image