Chevrolet Corvette ZR1 شورلت کوروت ZR1 خود را با يک موتور 6.2 ليتري 8 سيلندر روانه بازار کرده که 638 اسب بخار قدرت را مديون سوپرچارژ بودنش است. جعبه دنده 6 سرعته دستي نقش شريان هاي خروجي قلب تپنده ي اين خودرو را بازي مي کند و قدرت را به چرخ هاي عقب منتقل مي کند. اين خودرو از آلومينيوم ساخته شده و البته براي کاهش بيشتر ورن در سقف و کاپوت و سه قسمت ديگر از اين خودرو از فيبر کربن استفاده شده است. اين خودرو در 3.3 ثانيه سرعت خود را از حال سکون به صد کيلومتر بر ساعت مي رساند و حداکثر سرعت آن 330 کيلومتر بر ساعت اندازه گيري شده است.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78641.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78642.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78643.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78644.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78645.JPG)
مشخصات شورلت کوروت ZR1
تعداد سيلندر:8 سيلندر با دو سوپرشارژر
قدرت:638 اسب بخار
گشتاور:806 نيوتون متر
حداکثر دور مجاز:6300 RPM
شتاب صفر تا صد:3.4 ثانيه
شتاب صفر تا 160: 8 ثانيه
حداکثر سرعت:346 کيلومتر در ساعت
قيمت:126 هزار دلار
مقايسه ي پورشه 911 توربو با شورلت کوروت ZR1
در اين مقايسه رانندگان گروه کار اند درايور به سراغ اين دو خودرو رفته اند تا توانايي هاي اين دو را با هم آن هم در داخل پيست مقايسه کنند.پورشه 911 توربو مدل 2010 است که يک جهش نسبت به نسل قبلي داشته به طوري که مهندسين پورشه با افزايش حجم موتور آن از 3.6 ليتر به 3.8 ليتر توانستند توانايي هاي آن را بهبود ببخشند.البته توربو ها نيز دستخوش تغييراتي شده اند.پورشه 911 قدرتي حدود500 اسب بخار را توليد مي کند که در مقابل قدرت 638اسب بخاري کوروت ZR1 اگر چه حرفي براي گفتن ندارد اما توانايي هاي حرکتي اش بسيار بالاتر از قدرت موتورش است.کوروت نيز که با مدل ZR1 توانست بسياري از رقباي خود مانند:فراري 599،لامبورگيني مورسيه لگو LP640 ، مرسدس SL65AMG Black و رقيب ديرينه اش يعني وايپر را شکست دهد اکنون به سراغ پورشه آمده و با اين موتور پرقدرت(LS9)حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78646.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78647.JPG)
در طراحي ظاهري هردو از بدنه هاي قديمي استفاده کرده اند اما با تغييرات آن ها را زيباتر ساخته اند.کوروت بدنه ي عضلاني دارد البته پورشه نيز همين طور است اما ابعاد پورشه کوچک تر بوده و آن را مناسب رانندگي روزمره ساخته است.در بحث کيفيت ظاهري پورشه بسيار بهتر از کوروت است و کيفيت يک خودروي آلماني را به رخ کوروت مي کشد.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78648.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/78649.JPG)
در داخل نيز اگرچه طراحي پورشه نيز زياد زيبا نيست اما بسيار بهتر از کوروت بوده و کيفيت فوق العاده بالاتري دارد.طراحي داخلي کوروت اصلا زيبا نبوده و بهتر بود مهندسين کوروت داخل آن را دوباره طراحي مي کردند و کيفيت بهتري نيز ارائه مي دادند.در بخش طراحي و کيفيت پورشه بهتر بوده و امتياز بهتري را کسب مي کند.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786410.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786411.JPG)
کوروت از يک موتور 8 سيلندر 7 ليتري استفاده کرده که با دو سوپرشارژر تغزيه مي شود و دقيقا در جلوي خودرو نصب شده بر خلاف پورشه که موتورش در عقب سوار است.پورشه نيز از يک موتور 3.8 ليتري 6 سيلندر 500 اسب بخاري استفاده کرده که توربوشارژرهاي دوگانه اش توانايي هاي آن را بسيار بالا برده است.موتور 638اسب بخاري کوروت گشتاور بيشتري ارائه مي کند اما در بحث شتاب بر خلاف گشتاورش عقب مي افتد.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786412.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786413.JPG)
پورشه در شتاب صفر تا 96 کيلومتر رکورد 2.9 ثانيه اي را ثبت کرد در حالي که کارخانه شتاب آن را 3.3 ثانيه عنوان کرده و اين يعني توانايي هايش بي نظير است.کوروت نيز رکورد 3.4 ثانيه را کسب کرد که مانند رکورد اعلام شده توسط کارخانه بوده است.در اين نيز پورشه مهندسي برترش را به رخ مي کشد زيرا هرزگردي چرخ هايش بسيار کم بوده در حالي که کوروت ابر سفيدي به هنگام حرکت ايجاد ميکند!البته 4 ديفرانسيل بودن پورشه در اين امر بسيار دخيل است.در قسمت طي مسافت 400 متر پورشه رکورد 11ثانيه و کوروت رکورد 11.5 را کسب کرد که حاکي از برتر بودن پورشه است.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786414.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786415.JPG)
کوروت با توجه به گشتاور بالايش رفته رفته فاصله را کم مي کند اما واقعا نفس موتور پورشه بيش از تعداد سيلندرش است.البته پورشه دکمه اي با نام BOOST نيز قراري داده که با افزايش فشار توربو از 11.6 به 14.5 پوند بر اينچ به مدت 10 ثانيه قدرت را تا40 اسب بخار افزايش داده و گشتاور آن را به عدد عظيم 696 نيوتون متر مي رساند که در نوع خود جالب است.کوروت در حداکثر سرعت رکورد بهتري را کسب کرد و توانست به حداکثر سرعت 346 کيلومتر چنگ بزند در حالي که سرعت پورشه از 320 کيلومتر فراترنرفت.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786416.JPG)
حال مي رسيم به بخش هندلينگ و پايداري:کوروت در مدل Z06 هندلينگ خوبي نداشت و به سرعت دچار انحراف در ناحيه ي عقب مي شد اما مهندسين کوروت در مدل ZR1 با استفاده از کنترلر مغناطيسي توانايي هاي آن را فوق العاده بالا برده اند و از آن خودرويي با هندلينگ قابل توجه دريافت کرده اند.پورشه نيز توانايي هاي خود را ارتقاع داده و در اين ميان 2 ديفرانسيل بودن آن کمک بسزايي به آن کرده و تعادل را در سر پيچ براي آن ارمغان مي آورد.اگر چه نمي توان در اين بخش گفت که کدام خودرو برتر است اما پورشه بالانس بهتري را ارائه مي دهد در حالي که کوروت زودتر از پورشه عقبش به حالت دريفت در مي آيد اما از پورشه در سر پيچ ها سريعتر و تيز تر بوده و موفق تر است البته کنترل آن سخت تر است.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786417.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786418.JPG)
در رکورد گيري انجام شده کوروت يک ثانيه سريعتر از پورشه پيست را طي کرد و رکورد خوبي را ثبت کرد.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786419.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786420.JPG)
در اين ميان باز مهندسي پورشه بهتر بود زيرا پس از تايم گيري فشار زيادي بر لاستيک هاي کوروت وارد شد و باعث شد آنها مقدار زيادي ساييده شوند در حالي که در پورشه اين طور نبود.
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786421.JPG)
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786422.JPG)
رانندگي با کوروت بسيار لذت بخش بوده و لذت رانندگي بالايي دارد البته پورشه نيز بسيار خوب است.ميزان صداي ورودي به کابين در کوروت بيشتر است اما هردو خودرو بر خلاف قدرتشان بسيار نرم و آرام هستند و شما احساس سواري يک فراري يا لامبورگيني را در آن ها نداريد.در مصرف سوخت پورشه بسيار بهتر است و موتور شش سيلندر آن عدد باور نکردني 11.7 را ثبت کرد که در خودرويي با اين قدرت بي نظير است.
در بحث هزينه ها هر دو خودروهاي خوبي هستند اما بايستي اندکي بهتري بودن پورشه را پذيرفت اما در بخش قيمت کوروت قيمتي فوق العاده را ارائه مي دهد 120هزار دلار که براي خودرويي با اين توانايي بسيار خوب است اما در پورشه شما با برچسب 157هزار دلاري مواجه مي شويد که اگر چه بد هم نيست اما در مقايسه با کوروت گران است.سوال اين آخر کدام پيروز است؟پاسخ سوال شما پورشه است که در کنار توانايي هاي بالاي رانندگي به طور بي نظيري مهندسي شده است اما کوروت نيز خودروي فوق العاده ايست اگر راننده ي ماهري باشيد مي توانيد با آن سريعتر رانندگي کنيد اما اين کوروت هم مانند نسل قبلي اش با مشکل کيفيت مواجه است!
مشخصات فني پورشه 911 توربو (مدل 2010)
تعداد سيلندر:6سيلندر تويين توربو
قدرت:500 اسب بخار
گشتاور:646 نيوتون متر(696 با استفاده از سيستم BOOST)
حداکثر دور مجاز:6700RPM
شتاب صفر تا صد:3.3ثانيه(2.9 در تست)
شتاب صفر تا 160: 7.8 ثانيه
حداکثر سرعت:320 کيلومتر در ساعت
قيمت:150هزار دلار
شورلت کوروت ZR1 ارزان ترين سوپر اسپرت توانمند جهان
افرادي که با کوروت آشنايي دارند شايد در مواجهه با قيمت 102هزار و 45 دلاري آن تعجب کنند و گروهي از آنها ممکن است بگويند که تصور آن مشکل است که اين همه از تکنولوژي در مجموعه اي عرضه شده که قيمت آن فقط حدود 100 هزار دلار است.
کوروت همواره عرضه کننده رکوردهاي شتاب و سرعت خوبي بوده و اين مدل واقعا سر آمد ديگران است.چون حداکثر توان توليدي آن 638 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه و گشتاور آن 604 پوند فيتدر 3800 درو در دقيقه است . که از يک موتور 8سيلندر V شکل مجهز به سوپر شارژر با حجم
2/6 ليتر تامين ميشود و با وزن 1511 کيلو گرمي ميتواند در مدت 3/3 ثانيه به 96 کيلومتر در ساعت برسد.و مسافت 400 متر را در 4/11 ثانيه طي کند که از فراري 599 اندکي کندتر است.
(قيمت فراري599 سه برار کوروت است)منتها در مقايسه با فراري ،ميزان چسبندگي به مراتب بالاتري داردو شتاب جي بيشتري را تحمل ميکند.مهمترين ويژيگي کوروت اين است که چنين توان بالايي را به نحو بسيار مطلوبي در اختيار راننده ميگذارد.نرمي موتور آن تقريبا با بنتلي 12 سيلندربرابري ميکند و عملکرد سيستم فنر بندي آن به دليل برخوردار بودن از سيستم کنترل سواري يا Ride Control فوق العاده خوب است و فقط لامبورگيني از ان جهت برتري دارد.هنگامي که فنر بندي آن را در حالت اسپرت قرار دهيد قدري محکم تر شده ولي باعث آزار راننده نمبشود .
لذت سواري چنانچه با سرعت 160 کيلومتر در ساعت حرکت کنيد به مراتب بيش از سوپر اسپرتهايي مانند فراري599،دوج وايپر SRTO ،لامبور گيني مورسه لاگو،بنتلي کانتيننتال GT و مرسدس SL65AMG است.گير بکس 6 سرعته دستي آن بسيار دقيق بوده و تعويض دنده ها به سرعت انجام ميگيرد.صندلي هاي آن نيز در عين راحتي داراي تنضيمات گوناگون هستند.
ساير مشخصات اي اتومبيل به شرح زير هستند:
فاصله دو محور جلو و عقب : 2685 ميليمتر
گشتاور : 604 پوند فيت
حد اکثر دور مجاز موتور : 6500 دور در دقيقه
ابعاد تايرها : 25ZR20/335
حجم باک بنزين : 70 ليتر
شتاب0-96 کيلومتر : 3/3 ثانيه
شتاب0-160 کيلومتر : 4/7 ثانيه
حد اکثر شتاب جانبي : 10/1 جي
![درباره ماشين کوروت مدل ZR1](/userfiles/Article/1390/08/03/786423.JPG)
منبع:Carback.blogfa.com ارسال توسط کاربر محترم سايت : amirhmz