جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کارمندان ‌ناراضي، خطرناک تر از هکرها
-(5 Body) 
کارمندان ‌ناراضي، خطرناک تر از هکرها
Visitor 412
Category: دنياي فن آوري
بيشتر حرفه‌اي‌هاي اين حوزه با غرور خاصي از مهارت‌هاي خود حرف مي‌زنند که کار را براي ديگر کارمندان راحت مي‌کند.
البته گاهي اوقات نيز رضايت شخصي که در دپارتمان آي‌تي کار مي‌کند فراهم نمي‌شود، که اين نارضايتي ناشي از جاي ديگري است: فناوري. در يک سازمان، اين مسوولان فناوري اطلاعات هستند که خوب مي‌دانند ضعف‌هاي امنيتي سيستم در کجاست.
هر چند که اين اتفاق چندان تکرار نمي‌شود، اما وقتي هم که رخ مي‌دهد نتايج زيانباري در پي خواهد داشت. حملاتي همچون خرابي در پايگاه داده، هک‌شدن شبکه، پايين‌آمدن وب‌سايت‌ها يا سرورهاي مجازي که مسوول عمليات مهم هستند.
رهايي از اين خرابي‌ها مي‌تواند براي يک شرکت خسارات مالي زيادي تحميل کند و علاوه بر اين، پيگيري‌هاي قانوني و تلاش روابط عمومي براي حفظ اعتماد کاربران را به‌همراه داشته باشد.
از نمايش تصاوير نابهنجار در فايل پاورپوينت گروه بازاريابي تا فرستادن بدافزارها، مواردي است که يک عضو فناوري اطلاعات ناراضي مي‌تواند به‌وسيله آن شرکت را در شرايط بدي قرار دهد.
مي‌گويند مرور تاريخ درس خوبي به آدم‌ها مي‌دهد، بنابراين شايد بهتر باشد 6 مورد از بزرگ‌ترين خرابکاري‌هاي داخل سازماني را بررسي کنيم:‌

1ـ انتقام در مک‌دونالد
 

جيسون کرنيش که در شعبه‌ آمريکايي شرکت ژاپني شيونوگي مشغول به‌کار بود، تنها به‌خاطر اين که دوستش را ناعادلانه از محل کار اخراج کردند، با کمک اينترنت پرسرعتي که در رستوران مک‌دونالد وجود داشت، 15 سيستم مجازي‌سازي شده را پاک کرد که 88 سرور حياتي اين شرکت روي آن مشغول فعاليت بودند.
ماموران FBI تلاش بسياري کردند تا اين که توانستند از طريق خريدي که همان زمان به وسيله کارت اعتباري از مک‌دونالد کرده بود، او را پيدا کنند. ضرري که او به شرکت زد، حدود 800 هزار دلار برآورد شد.

2ـ بيماري در شبکه بيمارستان
 

جيسون وانگ که به‌خاطر اخراجش از بيمارستان نورت‌جنرال NYC ناراحت بود، به شبکه شرکت سابقش دسترسي پيدا کرد و اطلاعات بيمارستان را به‌طور کامل به‌هم ريخت. او همچنين با نام دکترهاي مختلف به ارسال ايميل پرداخت و از بيمارستان چهره نادرستي نشان داد. او سرانجام به جرم اين خرابکاري‌ها دستگير شد.

3ـ خشم براي گزارش نادرست
 

جان پاول اسون، يک مهندس شبکه که به‌دليل گزارش نادرست مافوقش، مشمول جريمه شد به رايانه او دسترسي پيدا کرد و تمام داده‌ها و نرم‌افزارهاي مهم در سرورهاي شرکت را نابود کرد. اطلاعاتي از جمله اطلاعات مشتريان نيز حذف شد. او به 63 ماه زندان و پرداخت 409 هزار دلار محکوم شد.

4ـ شرمنده‌کردن مدير جلوي ديگران
 

والتر پاول بعد از اين که از شرکتش اخراج شد، با استفاده از نرم‌افزار Keylogger به رمز عبور کارفرماي خود دسترسي پيدا کرد و اعتبار تمام شرکت را با يک حرکت ساده از بين برد و عطش خود در انتقام را فرو نشاند.
او با قراردادن تصاوير مستهجن در فايل پاورپوينت مدير خود، باعث شد اين تصاوير ناخواسته براي مشتريانش به نمايش گذاشته شود.وي پس از دستگيري به 3 سال زندان و 100ساعت کار اجباري محکوم شد.

5 ـ حذف اطلاعات داوطلبان
 

تصور کنيد تمام اطلاعات موسسه‌اي که بانک اعضاي پيوندي است از بين برود. دانيل دوان که مسوول فناوري اطلاعات يک موسسه غيرانتفاعي اهداي اعضاي پيوندي بود، از اين که او را اخراج کرده بودند کينه مسوولان موسسه را به دل گرفت و با دسترسي غيرمجاز به شبکه اين موسسه، اطلاعات تمام ارگان‌هاي اهدايي و فايل‌هاي پشتيبان آنها را پاک کرد. او به 2 سال زندان، 3 سال آزادي مشروط و پرداخت 94 هزار دلار محکوم شد.

6 ـ طمع در انتقام
 

راجر دورينيو که براي شرکت UBS‌ تلاش‌هاي زيادي کرده بود، از مبلغ ناچيز پاداشش خيلي ناراضي بود و با طراحي يک حمله امنيتي بيش از 2 هزار سرور اين شرکت را از کار انداخت و بيش از 3 ميليون دلار خسارت وارد کرد.
وي البته پيش از اين حمله، تمام سهام خود را در شرکت به ‌فروش رساند تا در زمان خرابي پيش‌بيني‌شده سرورها و متعاقبا پايين‌آمدن سهام‌ها، سودهنگفتي به جيب بزند که البته همين عامل هم باعث دستگيري‌اش شد و 97 ماه زندان برايش رقم خورد.
منبع:برسام
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image