جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
14اشتباه فاحش مديران ارشد
-(1 Body) 
14اشتباه فاحش مديران ارشد
Visitor 289
Category: دنياي فن آوري

"رابرت دانهام"مدير پيشين سيستمهاي کامپيوتري "موتورولا" و بنيانگزار برنامه? سراسري پرورش مديران اجرايي 14 اشتباه فاحش مديران ارشد را بدون توجه به صنعت چنين توصيف مي کند:
 

1) گوش ندادن:
 

به سخنان کارکنان خود توجه نمي کنيد بلکه فقط با آنها صحبت مي کنيد. نتيجه اين شيوه فقدان تعهد, وفاداري و احساس تعلق و نيز افزايش انزجار و دلسردي کارکنان است.

2) افراط در تعهد:
 

اگر نتوانيد کارکناني پرورش دهيد که در مواقع لازم بتوانند پاسخ منفي دهند, به جاي يک استراتژي موفقيت آميز، با کار بيش از حد, دستاورد اندک, نارضايتي مشتري و «قهرماناني مرده1» دست به گريبان خواهيد بود.

3) دل خوش کردن به آمار و ارقام:
 

آمار و ارقام تنها نتيجه فرعي تصميمات شما هستند. انجام اقداماتي به منظور تغيير اعداد, بدون توجه به عوامل پديد آورنده اين اعداد (از جمله پيشنهادهاي ارزشمند, اجراي عالي, رضايت مشتري و انگيزه و اشتياق کارکنان), ونيز بدون توجه به مديريت اين عوامل, در نهايت به نتايجي مخرب مي انجامد.

4) پذيرش تعهدهاي مبهم و نامشخص يا پرهيز از تعهد:
 

توافقهاي مبهم و نامعين و فقدان استانداردي روشن براي ايجاد و پذيرش تعهد و مديريت آن، به اتلاف نيرو و کناره گيري کارکنان مي انجامد. همچنان که پرهيز از پذيرش تعهد و مسئوليتي روشن نيز همين نتايج را در پي خواهد داشت.

5) توجه به مشتري در اولويت آخر:
 

انجام وظيفه بدون توجه به واکنش مشتري به آنچه انجام شده و چگونگي انجام آن, رضايت مشتري را سلب مي نمايد.

6) ترس و بي ميلي نسبت به ارزيابي عملکرد:
 

گفتگوي صادقانه و مستقيم، يک مهارت ارزشمند است که انجام آن مستلزم مقداري جرأت و شهامت است. مديران ارشد بايد ياد بگيرند که زمينه هاي ارايه بازخور مستقيم و به موقع عملکرد را فراهم نمايند.

7) تيم سازي, فقط به شکل صوري:
 

تيمها تنها گروه هايي از افراد نيستند که با هم کار مي کنند, مهارتهاي ايجاد تيمهاي واقعي با عملکردي مطمئن و اثر بخشي, بايد آموخته شوند و واقعيت اين است که, کمتر کسي از اين مهارتها برخوردار است.
ايجاد تعهد, توانايي شنيدن, مديريت روحيه, مبارزه و غلبه بر کاستي ها , مديريت رضايت مشتري, برنامه ريزي اثر بخش, استانداردهاي مشترک واضح و روشن, اصول اخلاقي معين, حضور و موجوديت و منفعل نبودن.

8) خالي بودن چنته مديريت:
 

مديريت اثر بخش مستلزم دامنه اي از مهارتهاست و اغلب مديران همه مهارتها و توانائيهاي لازم را ندارند. کليدي ترين اين توانايي ها عبارتند از تيم سازي, توانايي ايجاد تعهد، توانايي شنيدن، مديريت روحيه، مبارزه و غلبه بر کاستي ها، مديريت رضايت مشتري، برنامه ريزي اثربخش، استانداردهاي مشترک واضح و روشن، اصول اخلاقي معين، حضور و موجوديت و منفعل نبودن

9) دستور دادن به جاي درخواست کردن و ايجاد تعهد:
 

احساس تعلق و تعالي در افرادي که صرفاً فرمان پذيرند ديده نمي شود و معمولاً دستور دادن به امتناعي همراه با آزردگي مي انجامد. در واقع آنچه که در پي آن هستيم, احساس تعلق به سازمان, غرور و دلبستگي است و اينها وقتي ايجاد مي شود که فرد نسبت به آنچه انجام مي دهد, متعهد باشد.

10) ناتواني در ايجاد اعتماد يا غلبه بر عدم اعتماد:
 

اعتماد احساسي مبهم برخواسته از سوابق قبلي نيست. ايجاد اعتماد, بازسازي و حفظ اعتماد موجود مهارتهاي ارزشمندي هستند که کمتر در رفتار مديران مشاهده مي گردند و بايد آموخته شوند.

11) نداشتن طرح کاري روشن:
 

يک هدف کمي يا بيانيه چشم انداز2, تنها بخشهايي از يک طرح کاري هستند. طرح کاري مستلزم يک استراتژي روشن, نقشها و مسئوليتهاي روشن, ارزش و اهميت کافي براي مشتريان و تيمي آماده و توانمند براي اجرا است.

12) چون من گفتم:
 

شدت عمل تنها به دستور دادن منتهي مي شود نه جلب احترام و تعهد ديگران. شدت عمل قدرت و نشاط سازمان را نابود مي کند و کارکنان را ضعيف و شکست خورده رها مي سازد.

13) متعهد نبودن به يادگيري:
 

ما بايد ياد بگيريم که از اشتباهاتمان، موفقيتهايمان و تجاربمان بياموزيم. ما بايد ياد بگيريم که چگونه از ديگران بياموزيم؛ بويژه از آنها که ريسک کرده اند و موفقيت و شکست را تجربه نموده اند.

14) بدبيني و عيب جويي نسبت به مديريت:
 

افراد داراي حرفه مديريت, مديران و به طور کلي فرهنگ موجود, اغلب به شيوه اي عيب جويانه و به نحوي استهزا آميز به مديريت مي نگرند.
براي تعيين استاندارد مهارت هاي مديريتي و برنامه هاي اثر بخش تعهد لازم است. رابرت دانهام با بيش از بيست سال تجربه به عنوان مدير اجرايي و پرورش دهنده مديران اجرايي در اين مسير بر تعيين دقيق زيربناها و مهارتهاي عملي, تعهد, اعتماد, ارزش و رضايت, به عنوان پايه هاي مديريت موثر و رهبري شرکت تاکيد مي کند.
آيا بزرگترين اشتباهات مديران ارشد درسازمان و صنعت شما نيز همين اشتباهات است؟ اگر دانش و تجربه رابرت دانهام به وي اجازه داده است که درباره اشتباهات مديران کشورش اظهار نظر نمايد، شما هم مي توانيد با تکيه بر دانش و تجربه خويش اشتباهات فاحش مديران را در سطوح مختلف برشماريد. نظر شما چيست؟
منبع:www.modirestan.mihanblog.com
ارسالي از طرف کاربر محترم :mohammad_43
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image