45جمله ي مديريتي از 45 کتاب مديريت
Visitor
194
Category:
دنياي فن آوري
اين هم 45 جمله از 45 کتاب برگزيده ي مديريت:
1) اجرا بزرگترين مسالهء مطرح نشده در مديريت امروز است و نبود آن بزرگترين مانع موفقيت و بيشتر ناکاميهايي است که به اشتباه به گردن علل ديگر گذاشته ميشود.
2) شرکتهايي که براي کارهاي درست وقف شدهاند و براي مسووليتهاي اجتماعي خود تعهدنامهاي دارند که براساس آن کار کنند سودآورتر از آنهايي هستند که اين کارها را نميکنند.
3) به جاي پرداختن به برنامهء استراتژيک, به تفکر و ايدههاي استراتژيک روي آوريد.
4) در بازاريابي نوين (بازارداني) به جاي داشتن سبد محصولات بايد به داشتن سبد مشتريان توجه داشت.
5) رمز برد و پيروزي روشن است:
<بکوشيم تا در يک زمينه دوبار بازنده نشويم.>
6) انسان در بازي گاهي ميبرد و گاهي چيز ياد ميگيرد.
7) هنر بازاريابي امروز< ,فروش يخچاي به اسکيمو نيست,> بلکه اسکيمو را به عنوان يک مشتري خشنود همواره در کنار داشتن است.
8) مشتريان زبان گويايي دارند, اگر بيواسطه با آنها در ارتباط بوده و گوشي شنوا داشته باشيم ميتوان از ايشان چيزهاي زيادي ياد گرفت.
9) مسير ناهموار تحوي بايد بهکوشش خود مدير پيموده شود, زيرا تحوي چيزي نيست که مدير فرمان دهد و ديگران اجرا کنند.
10) به جاي شغل, در پي مشتري باشيد, اگر انسان بتواند محصولي عرضه کند که خواهان داشته باشد, از بيکاري نجاتيافته است.
11) دنيا را دوگونه ميتوان تغيير داد: <با قلم (کاربست انديشه) و با شمشير (کاربست زور)
12) ميتوان مدير مردم نبود ولي آنان را دوست داشت,اما بدون عشق به مردم نميتوان آنها را مديريت کرد.
13) مديريت يعني هنر جلب پيروي داوطلبانهء ديگران.
14) موفقيت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست ميشود.
15) براي پيروزي ابليس, کافي است آدمهاي خوب دست روي دست بگذارند.
16) هزينهء به دست آوردن يک مشتري تازه, حداقل پنج برابر هزينهء خشنود نگهداشتن مشتريان کنوني است.
17) هر کس ميتواند سررشتهء کار خويش را به دست گرفته و آن را به مسير دلخواه ببرد.
18) مديريت هنر گوش دادن به ديگران است.
چنانچه به سخنان کسي خوب گوش فراندهيد, نميتوانيد درون او را بشناسيد.
19) توان يادگيري و به کار بستن با شتاب آموختهها, بزرگترين امتياز رقابتي را در اختيار سازمان ميگذارد.
20) اولين روش برآورد هوش يک فرمانروا اين است که به آنهايي که در اطرافش گرد آمدهاند بنگريم.
21) اگر بتوانيد همهء کارکنان يک سازمان را به سوي يک هدف مشترک بسيج کنيد, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقيبي, در هر زماني موفق خواهيد شد.
22) بيشتر انسانها ترجيح ميدهند بميرند اما فکر نکنند, خيليها هم فکر کردن را بر مرگ ترجيح ميدهند.
23) مدير عامل آگاه کسي است که به جاي رويينتن شدن, به همکاران خود اعتماد کند.
24) تمايز يک محصوي بايد در راستاي ذهنيت مصرفکننده صورت گيرد, نه مخالف آن.
25) در طوي تاريخ بيشتر کاميابي در دستيابي به منابع طبيعي مانند زمين, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جاي آن نشسته است.
26) در بيشتر موارد, کشورهاي فقير از نظر داراييها ثروتمند اما از نظر سرمايه فقيرند, دارايي را نميتوان تبديل به سرمايه کرد مگر آن که قانون حاکم باشد.
27) آنهايي که از جاي خود ميجنبند, گاهي ميبازند و آنهايي که نميجنبند, هميشه ميبازند.
28) اگر همه چيز مهم باشد, پس بدان که هيچ چيز مهم نيست.
29) مديران پيروزمند دنياي امروز, رمز پيروزي سازمان خود را بهرهمندي از انسانها فرهيخته ميدانند.
30) حداکثر شادي و خشنودي انسانها زماني به دست ميآيد که در شغل همراستا با شخصيت (هوشمندي) خود, به کار گمارده شوند.
31) نقش مدير اين است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندي بيهمتاي او را کشف کند و به عملکرد تبديل نمايد.
32) مديران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را ميپذيرند, بلکه بر اين تفاوتها سرمايهگذاري ميکنند.
شاگرد تنبل, احمق يا ضعيف وجود ندارد, تنها چيزي که وجود دارد معلم خوب يا ضعيف است.
34) زندگي ارزشمندتر از آن است که تنها به اميد فرارسيدن دوران بازنشستگي کار کنيم.
35) نه پيروزي پايدار است و نه شکست مرگآور.
36) به کارکنانتان بگوييد هيچگاه اجازه ندهند قرباني واقع شوند;
اما اگر چنين احساسي دارند بهتر است بروند جاي ديگري کارکنند.
37) صداي کردار, از صداي گفتار بلندتر است.
38) هرگاه در بازي شطرنج در حاي باختن هستم, به طور پيوسته از جاي خود بلند شده و سعي ميکنم صفحه را از پشت سر رقيبم نگاه کنم, آن گاه به حرکتهاي احمقانهاي که انجام دادهام پي ميبرم.
39) دانستن کافي نيست, بايد اقدام کرد. خواستن کافي نيست, بايد کاري کرد.
40) اگر ميخواهيد دليل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانيد, کنار آينه برويد و دزدانه بدان نگاه کنيد.
41) جلسهاي که خوب اداره نشود, حاصلي جز اتلاف زمان ندارد.
42) بهترين راه پيشبيني آينده, ساختن آن است.
43) يک مشتري خشنود, رضايتش را به سه نفر ميگويد, اما يک مشتري ناخشنود 20 نفر را باخبر ميکند.
44) کسي را سرزنش نکنيد, به جاي بحث دربارهء اينکه چه کسي باعث وقفه در پيشرفت است, در مورد اينکه چه چيز مانع پيشرفت است بحث کنيد.
45) زماني دست از کار بکشيد که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شدهايد
منبع:مرکز توسعه و تبادل دانش فناوري اطلاعات
ارسالي از طرف کاربر محترم :mohammad_43
/ع