جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ترافيک بيلبوردهاي تبليغاتي در شهر
-(3 Body) 
ترافيک بيلبوردهاي تبليغاتي در شهر
Visitor 559
Category: دنياي فن آوري
استفاده از بيلبوردها هر روز رايج تر مي شود و شايد دليل عمده اين باشد که آنها نسبت به ديگر رسانه هاي تبليغاتي قادرند با هزينه کمتري افراد بيشتري را به سمت خود جذب کنند البته شکي نيست که اين روزها افراد نسبت به گذشته زمان بيشتري را در حال رانندگي به سر مي برند و اين خود موجب گسترش تبليغات بيلبوردي در فضاي شهرها شده است.
استفاده از بيلبوردها هر روز رايج تر مي شود و شايد دليل عمده اين باشد که آنها نسبت به ديگر رسانه هاي تبليغاتي قادرند با هزينه کمتري افراد بيشتري را به سمت خود جذب کنند البته شکي نيست که اين روزها افراد نسبت به گذشته زمان بيشتري را در حال رانندگي به سر مي برند و اين خود موجب گسترش تبليغات بيلبوردي در فضاي شهرها شده است. بنابراين با توجه به افزايش روزافزون بيلبوردهاي تبليغاتي، بد نيست که صاحبان شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي با هوشمندي بيشتري نسبت به سفارش بيلبوردهاي تبليغاتي اقدام کنند. تصور کنيد صدها کيلومتر را پيموده ايد، بدون آنکه حتي يک بيلبورد ديده باشيد. شما که دائما در حال رانندگي هستيد و فرصت چنداني براي خواندن روزنامه ها و تماشاي برنامه هاي تلويزيوني نداريد، جز ديدن بيلبوردها چه راهي براي آگاهي از آخرين محصولات شرکت ها داريد؟ شکي نيست که برداشتن بيلبوردها از فضاي شهري کار چندان سودمندي نيست و چنانچه تمامي استانداردهاي لازم در طراحي آنها به کار گرفته شود، حتي مي توان به گسترش زيبايي شهرها هم اميدوار بود. چه بخواهيم چه نخواهيم بيلبوردها به يک رسانه تبليغاتي موثر تبديل شده اند اما وجود بي شمار بيلبوردها در جاي جاي شهرها با فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوت موجبات نارضايتي شهروندان و انزجار آنها از ديدن اين همه تابلوي تبليغاتي را فراهم آورده است.
اين روزها شرکت هاي کوچک و بزرگ تنها راه توفيق خود را در نصب بيلبوردهاي بزرگ در مسيرهاي پرتردد جست وجو مي کنند. به ياد داشته باشيد، بيلبوردها زماني اهميت بيشتري پيدا مي کنند که آگاهانه و متناسب با فرهنگ هر منطقه در مکاني مناسب و پررفت و آمد و عاري از بيلبوردهاي چندگانه نصب شوند. اينکه صرفاً بيلبوردي از طراحي مناسب و جذاب برخوردار باشد ولي تناسبي با سطح اقتصادي بازار هدف نداشته باشد، نمي تواند در جذب مشتريان بيشتر و مشغول کردن ذهن بسياري از آنها توفيق چنداني کسب کند اما به راستي چرا اين روزها افراد به دنبال راهي براي خلاص شدن از دست بيلبوردها مي گردند؟

? ببلبوردها بدنماهستند
 

برخي مردم بر اين باورند که بيلبوردها، تابلوهايي بدنما و نفرت انگيز هستند. آنها از اينکه خود را در برابر اين تابلوها اين قدر کوچک مي بينند، بيزارند. به نظر آنها محصولات تحت سلطه انسان ها هستند و حق ندارند بر بالاي سر آنها خودنمايي کنند. بيشتر آنها با ديدن اين بيلبوردها احساس خطر مي کنند و تا حدودي از سلطه آنها بر زندگي شان بيم دارند و کمتر در برابر آنها مي ايستند.

? بيلبوردها طبيعت گريزند
 

کم نيستند آنهايي که معتقدند بيلبوردها به طبيعت تجاوز مي کنند و انسان ها را از ديدن آسمان، دشت ها و درياچه ها محروم مي سازند. در حقيقت اينها از مواجهه با چنين مصنوعاتي مي گريزند و هجوم بي شمار بيلبوردها را به طبيعت به منزله از بين رفتن طبيعت شان تلقي مي کنند. البته اين روزها به خاطر ساخت و ساز برج هاي آسمانخراش انتظار ديدن آسمان کمي غيرممکن است ولي به هر حال اين افراد، بيلبوردها را بيشتر مورد بي مهري قرار مي دهند چراکه زورشان به صاحبان برج هاي بلند نمي رسد.

? بيلبوردها تحريک کننده نيستند
 

با توجه به اندازه بيلبوردها، برخي معتقدند اين تابلوها فاقد قدرت اثرگذاري هستند. به نظر آنها بيلبوردها نمي توانند افراد را براي مدت زيادي مجذوب خود سازند چراکه عمدتاً جايي نصب مي شوند که افراد فرصت لازم براي ديدن آنها را ندارند. اگرچه بيلبوردها در نگاه اول جذابيت چنداني را به بينندگان منتقل نمي کنند ولي با به کارگيري روش هاي جديد مي توان ميزان اثرگذاري آنها را به شدت افزايش داد. به طور مثال با جان بخشيدن به کالبد ساکن بيلبوردها و استفاده از عناصر طبيعي در طراحي آنها مثل استفاده از بخار روي يک فنجان چاي مي توان افراد بيشتري را مجذوب آنها کرد.

? بيلبوردها آلاينده هستند
 

تاکنون به اطراف بيلبوردها دقت کرده ايد؟ تعجبي ندارد که بعضي اوقات آنها را به محلي براي ريختن زباله تشبيه کنيد. در پاي بعضي از اين بيلبوردها آنقدر علف روييده است که هر لحظه خطر آتش سوزي احساس مي شود. البته در کنار اين علف ها، مقادير زيادي از مواد زائد و آلاينده ديده مي شود که نمي تواند چندان در پيشبرد جذب مشتري پسنديده باشد. بدون شک شرکت ها با نصب بيلبوردهاي تبليغاتي به دنبال معرفي و ترويج محصولات شان هستند اما ساختن تصويري از يک زباله داني در ذهن بينندگان نمي تواند آنها را در مسير رسيدن به مشتريان دائمي ياري رساند.

? بيلبوردها حادثه ساز مي شوند
 

بررسي ها نشان داده است بيلبوردها عامل اصلي بسياري از تصادفات بوده اند. برخلاف برخي که معتقدند بيلبوردها چندان توجه شان را جلب نمي کنند، بعضي ها در حال رانندگي محو تماشاي بيلبوردها مي شوند و به کلي فراموش مي کنند که در حال رانندگي در جاده اي پرتردد هستند. به گزارش موسسه تبليغات بيروني آمريکا (OAAA) در سال 1999، رانندگان 70 درصد بيلبوردها را مي بينند و 63 درصد آنها را مي خوانند. از اين رو وجود بيلبوردهاي بي شمار در سطح جاده ها موجب مي شود رانندگان در ديدن علائم راهنمايي بيشتر دچار مشکل شوند که اين خود مي تواند تصادفات شديدي را به بار آورد.

? بيلبوردها ابهام برانگيزند
 

حتماً بيلبوردهايي را ديده ايد که به طور همزمان دو محصول مجزا را نمايش مي دهند. در اين نوع بيلبوردها يکي از محصولات، محصول اصلي است و محصول ديگر محصولي است که مشتري در ازاي خريد محصول اصلي شانس بردن آن را به دست مي آورد. به طور مثال در بيلبورد يکي از شرکت هاي بزرگ لوازم خانگي، اتومبيل هاي قرعه کشي چنان بزرگ تر از تلويزيون هاي LCD نمايش داده شده اند که هر بيننده اي در نگاه اول تصور مي کند با خريد اتومبيل هاي مذکور شانس بردن يکي از تلويزيون ها را به دست مي آورد، در حالي که او با خريد هر يک از تلويزيون ها مي تواند در قرعه کشي اتومبيل هاي نمايش داده شده شرکت کند. آيا ايجاد چنين ابهامي در ذهن مشتري کار شايسته اي است؟ در واقع شرکت ها نبايد با طراحي علائم يا شواهدي خاص سعي در جلب توجه بينندگان پرمشغله امروزي داشته باشند چراکه آنها ديگر فرصت حل معماهايي اينچنيني را ندارند.

? بيلبوردها کتاب قصه اند
 

تحقيقات نشان مي دهد افراد توجه چنداني به بيلبوردهاي شلوغ ندارند. در بسياري از بيلبوردهاي امروزي برخي شرکت ها به تمامي ويژگي ها و منافع حاصل از محصول شان اشاره مي کنند، در واقع آنها با به کارگيري تصاوير نامناسب و فونت هاي زمخت مشتري را دچار انزجار مي کنند و با اشاره به تمامي وجوه تمايزشان، تشنگي او را به سرعت رفع مي کنند. فراموش نکنيد هدف از تبليغات شما بايد جلب نظر مشتريان براي کسب اطلاعات بيشتر باشد نه اينکه خود با ارائه تمامي اطلاعات کشش او را براي کسب اطلاعات بيشتر کور کنيد. بديهي است گرايش افراد به بيلبوردها در فرهنگ ها و مناطق مختلف متفاوت است اما به طور کلي اگر شرکت ها در طراحي بيلبوردهاي خود موارد ذيل را به دقت مورد توجه قرار دهند، شانس بيشتري براي جذب مشتريان جديد خواهند داشت. 10 راهکار افزايش بازديد بيلبوردهاي تبليغاتي عبارتند از:
1) بيلبوردهاي تاثيرگذار، ساده، خواندني و جذاب هستند. فراموش نکنيد افراد در حال حرکت فرصت چنداني براي خواندن بيلبوردها ندارند، پس تا مي توانيد در طراحي بيلبوردهاي خود به نکات اصلي اشاره کنيد.
2) تمامي نوشته هاي بيلبوردها بايد حداقل 45 سانتي متر ارتفاع داشته تا به راحتي از دور قابل خواندن باشند. فراموش نکنيد اگر بيلبورد شما فاصله دورتري با لب جاده دارد، بايد از فونت هاي بزرگ تري استفاده کنيد.
3) تمامي طرح ها و خطوط بايد به اندازه کافي بزرگ باشند تا از فاصله دور و سرعت زياد اتومبيل ها قابل رويت باشند. البته يادتان باشد در اشاره به نشاني و شماره هاي تماس از فونت کوچک تري استفاده کنيد.
4) از رنگ هاي متضاد مثل زرد و سياه يا قرمز و سفيد استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد تشخيص رنگ هاي نزديک به هم از فاصله دور مثل آبي و بنفش يا نارنجي و قرمز بسيار مشکل است.
5) مطمئن شويد که بيلبوردهاي تان متناسب با بازار هدف باشد. در اين خصوص از رنگ ها، طرح ها و واژگاني استفاده کنيد که جلب توجه کند همچنين براي بازار هدف تان قابل فهم باشد.
6) بيلبوردهاي موثر بايد خط سيري مستمر داشته باشند. از اين رو در طراحي بيلبوردها حتماً توجه داشته باشيد که موارد به صورت يک به يک و خوانا منعکس شوند. اگر عبارات و واژگان تان از هم تفکيک نشده باشند، مطمئناً بيننده را دچار سردرگمي خواهيد کرد و توفيق چنداني براي جلب توجه او به دست نخواهيد آورد.
7) به ياد داشته باشيد مهم ترين ويژگي بيلبورد شما بايد جلب توجه مخاطبان باشد. در اين خصوص کارهاي زيادي مي توانيد انجام دهيد اما بهترين کار استفاده از طرح هاي خلاقانه و متمايز با تبليغات کليشه اي است.
8) فراموش نکنيد بعد از جلب توجه اوليه، اقدام بعدي ترغيب گرايش به سمت محصول است. سعي کنيد صرف نظر از مسائل کلي شرکت تان از منافع حاصل از محصول تان صحبت کنيد.
9) ميل به خريد محصول را نزد مخاطبان افزايش دهيد. اجازه دهيد آنها بخش کوچکي از محصول تان را مزه کنند اما در اين خصوص تمامي اطلاعات را منعکس نکنيد چراکه آنها مشتاق يافتن جزئيات بيشتري در مورد شما هستند.
10) مخاطبان را تنها نگذاريد. حتماً در بيلبوردهاي تان از جملاتي چون «همين الان با ما تماس بگيريد» يا «از سايت ما ديدن کنيد» استفاده کنيد. با استفاده از اين جملات، امکان ارتباط با مشتري را افزايش مي دهيد.
منابع:
Outdoorbillboard.com
Mediacritica.net
روزنامه سرمايه

ارسالي از طرف کاربر محترم :omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image