جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
42 عاملي که باعث افزايش قيمت وبلاگ يا سايت شما مي شوند
-(0 Body) 
42 عاملي که باعث افزايش قيمت وبلاگ يا سايت شما مي شوند
Visitor 255
Category: دنياي فن آوري
نام سايت يا وبلاگ مثل يک قطعه زمين خالي است. اما کل يک وبلاگ يا سايت مثل مجموع زمين و ساختمانش است. حالا يکسري وبلاگها يا سايتها هستند که محبوبيتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصيت منحصربفرد و استثنايي نويسنده آن سايت يا وبلاگ است، و نه تاپيک ها و محتوايش. خريد يا فروش ايننوع وبلاگها/سايتها بسيار مشکل و پيچيده است چراکه اگر پس از فروشش، نويسنده اوليه اش ديگر در ان وبلاگ/سايت همکاري نداشته باشد خوانندگانش را - يعني مشتريانش را- از دست ميدهد و آن سود مالي مورد نظر خريدار را نخواهد داشت.
در امريکا خريداران سايتها يا وبلاگها عوامل و فاکتورهاي زياد و متفاوتي را در نظر ميگيرند. درين نوشتار 42 نکته مهم توضيح داده ميشوند. وبلاگها/سايتهاي قديمي تر - يعنيestablished ها- قيمت بيشتري دارند و در رتبه بندي گوگل - يعني گوگل رنک- با ارزشترند و قيمت شان معمولا 10-12 برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهي هايش) بفرض 100$ است قيمتش بين 1000$ تا 1200$ است. ولي يک وبلاگ يا سايت تازه و جديد که فقط چند ماه از عمرش ميگذرد و درامدي کمتر دارد قيمتش بين 3-5 برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهاي پرخواننده و فعال حتي تا 15 برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه هميشه ملاک نيست: بعضي از خريداران صرفا بخاطر ديزاين و يا زيبايي طراحي قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبي به شما بپردازند و محتواي وبلاگ برايشان مهم نيست . (ضمنا منظور از BEST OFFER يعني مزايده و بهترين پيشنهاد)...
حال به اين نکات مهم مي پردازيم:
o Domain Name: نام جالب يا منحصر بفرد بويژه اگر با محتواي وبلاگ هم هماهنگ باشد.
o Date Blog Established: قدمت تاسيس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندي گوگل بسيار موثر است.
o Google Page Rank : رتبه جهاني وبلاگ شما از يک تا 10 . ( پيج رنک هاي از هفت به بالا بسيار کمياب اند و سخت بدست مي آيند و براي خريداران بسيار مهمند)
o SEOMoz.org Page strength : قدرت يا ضعف وبلاگ /سايت شما در موتورهاي جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل يا ياهو و غيره نام و ادرس شما نمايش و ديده ميشود؟
o Technorati Ranking : تعداد دفعاتي که يک منبع ، وبلاگ يا سايت شما را معرفي و لينک مي دهد به ديگران.
o Alexa Ranking : آناليز ترافيک وبلاگ يا سايت
o Yahoo / Google Top Keyword Search Results: کدام کليد واژه ها در گوگل و ياهو بيشتر به وبلاگ يا سايت شما سرازير و معرفي ميشوند؟
o Branding: ارزش و شهرت و محبوبيت نام وبلاگ/سايت شما.
o Transferable Revenue from Ads: ميزان درامد ماهانه وبلاگ/سايت شما همراه با جزييات قراردادهاي مالي آن با صاحبان آگهي ها
o Web Traffic Statistics: آمار ميانگين روزانه/هفتگي/ماهانه و غيره بازديدکنندگانتان.
o Recent Traffic Spikes: دلايل و آماري از ترافيک هاي شلوغ و غير منتظره بازديدکنندگان از وبلاگ يا سايت شما بخاطر مثلا معرفي يا لينک به شما از سوي سايتهاي معروفي چون Digg, Slashdot, Wired, Engadget, و غيره.
o Consistent Return Traffic Levels: چه تعداد از بازديدکنندگان تان مشتري و خواننده دايمي هستند؟
o Feed and Feed Subscriber Statistics: ميانگين آماري و چگونگي تعداد و کيفيت مشترکان دايمي وبلاگ /سايت شما از طريق فيد (دريافت مثلا ايميلي و غيره مطالب تان) و اينکه آيا فيدهاي مطالب وبلاگ شما طبقه بندي شده هست يا نه؟
o Unique Visitors Statistics ( آمار ويزيتورهاي جديد)
o Market Specific Content Description: اينکه آيا محتواي وبلاگ/سايت شما براي تخصص يا صنعت يا مخاطبان مشخص و ويژه اي نوشته ميشوند يا نه؟
o Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سايت
o Number of Comments : تعداد نظرات بازديدکنندگانش
o Demographics: چه نوع آدمهايي با چه ميانگين سني به وبلاگ/سايت شما مراجعه مي کنند و ايا دايمي هستند و چرا (يعني بدنبال چي هستند؟)
o Google Inbound Links: آماري از لينکهايي که از ساير سايتها به وبلاگ شما داده ميشود.
o Incoming Link Sources: اينکه بيشتر لينکها به شما از کجاها و کدام سايتها مي آيد?
o Inclusion in Blogging Networks and Social Bookmarking Networks: : ايا سايت/وبلاگ تان عضو شبکه هاي وبلاگي ديگري هم هست و آيا اين عضويت هم قابل خريد براي خريدار هست يا نه?
o Email Lists/Subscribers: ايا وبلاگ/سايت شما داراي اعضا و مشترکين ايميلي هم هست يا نه؟ و ايا قابل خريدند يا نه?
o Newsletters: آيا وبلاگ/سايت شما خبرنامه هم دارد؟. و آيا مشترکين آن خبرنامه هم قابل فروشند؟. هر چند وقت يکبار اين خبرنامه منتشر ميشه و محتوايش چيست؟
o Forum Included: آيا اتاق گفتگو و چت روم هم در وبلاگ/سايتتان داريد؟. و آماري از آنها.
o Press Coverage: آيا شده که ساير رسانه ها و خبرگزاريها از محتواي وبلاگ/سايت تان استفاده و به شما لينک داده باشند؟.
o Events Associated With the Blog: آيا وبلاگ/سايت شما هر از چند گاهي مراسم و ميتينگي هم برگزار مي کند؟
o Sponsorships: آيا وبلاگ/سايت تان مراسمي يا برنامه اي را تابحال اسپانسر کرده؟ و يا از طرف ديگران اسپانسر شده؟
o Inventory of Assets: آيا دارايي هاي اين وبلاگ/سايت ( يعني مثلا کدهاي ويژه، کپي رايت ديزاين قالب و غيره اش و يا هر سورس کد و چت روم و فتوبلاگ و تصاوير و نقاشي و شعرهايش مثلا ) قابل فروش و واگذاري هستند يا نه؟
o Inventory of Intellectual Property: آيا لايسنس ها کپي رايت ها و خلاصه زحمات مادي-معنوي که براي اين سايت/وبلاگ کشيده ايد هم قابل فروشند؟ و شرايطشان چيست؟
o Host Server Agreement Transferable: آيا قراردادهايتان با شرکتي که هوست (ميزبان) سايتتان است هم قابل واگذاري به فروشنده هست؟.
o Syndication Rights and Agreements: آيا مطالب و طرحهاي وبلاگ/سايت شما در ساير رسانه ها و سايتها هم بازتکثير ميشوند و آيا اين حق هم قابل فروش است و چگونه؟.
o Your Participation After Sale: وضعيت ماندگاري يا ترک شما از وبلاگ بعد از فروش: اگر مي مانيد و همکاري مي کنيد شرايطتان چيست؟
o On-site Content Used and Referenced by Off-Sites: آيا مثلا عکسها و طرحها و محتواي سايت يا وبلاگتان را بر روي وب سايتهاي جداگانه اي قرار داده ايد؟ اگر بله، وضعيت و قراردادهاي آنها بعد از فروش وبلاگتان به چه صورت خواهد بود؟
o Unique Content: آيا محتواي وبلاگ/سايتتان ساخته و پرداخته و محصول و توليد خودتانند يا اينکه فقط يکسري لينکهايي از ساير جاها و کپي - پيست هستند؟
o Current State of the Blog: آيا مطالب تان به روز و تازه اند يا اينکه قديمي و فقط هر از چندگاهي به روز ميشوند؟
o Posting Frequency: آيا روزهاي بخصوصي مطالب جديد اضافه مي کنيد يا مثلا ايا ويزيتورهايتان ميدانند که شما چه روزهايي به روز مي کنيد؟..
o Content Freshness: ايا مطالب شما جذاب و تازه اند و تا مدتها قابل خواندن اند يا اينکه قديمي و از دور خارج شده؟
o Competition: رقباي وبلاگ/سايت شما چه تيپ سايتها و ادمهايي اند و نحوه رقابت شما با انها و بلعکس چگونه است؟
o Blog Authors: اين وبلاگ/سايت شما چندتا نويسنده و مسئول داره و ايا اونها هم بعد از فروش به همکاريشان با سايت ادامه ميدهند يا اينکه هرکدامشان براي کارهايشان يک قرارداد و کپي رايت جداگانه ميخواهند؟
o Non-competition Agreement: آيا فروشنده وبلاگ/سايت حاضر است کتبا امضا کرده و قول بدهد که بعد از فروش، هيچگونه سايت يا وبلاگ مشابهي را تا مثلا چند سال آينده در جايي ديگر نسازد و با خريدار جديد رقابت نکند ؟ يا نه؟
o Use of Inventory After Sale: آيا خريدار ميتواند و يا اجازه دارد که از سورس کدها، طرحها، شعرها، قالبها، برنامه ها و خلاصه تمام دارايي اين سايت/وبلاگ مجانا استفاده کند يا اينکه بايد حق اشتراک و غيره جداگانه اي به شما (فروشنده) بپردازد؟
o Blocks or Blacklists: اين يعني نوعي گواهي عدم سو پيشينه براي وبلاگ /سايت، يعني مثلا آيا اين وبلاگ قبلا از طرف رسانه يا سايتي بعنوان مزاحم و spam در ليست سياه و ممنوعيت قرار گرفته يا نه؟ اگر بله، چگونه و تحت چه شرايطي از آن ليست سياه خارج شده؟. .... منبع: Lorelle VanFossen blog ... ترجمه: اکبر شيخ زاده (تورنتو)
منبع: پي سي دانلود
ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت : esfahaniran88
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image