|
42 عاملي که باعث افزايش قيمت وبلاگ يا سايت شما مي شوند
-(0 Body)
|
42 عاملي که باعث افزايش قيمت وبلاگ يا سايت شما مي شوند
Visitor
254
Category:
دنياي فن آوري
نام سايت يا وبلاگ مثل يک قطعه زمين خالي است. اما کل يک وبلاگ يا سايت مثل مجموع زمين و ساختمانش است. حالا يکسري وبلاگها يا سايتها هستند که محبوبيتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصيت منحصربفرد و استثنايي نويسنده آن سايت يا وبلاگ است، و نه تاپيک ها و محتوايش. خريد يا فروش ايننوع وبلاگها/سايتها بسيار مشکل و پيچيده است چراکه اگر پس از فروشش، نويسنده اوليه اش ديگر در ان وبلاگ/سايت همکاري نداشته باشد خوانندگانش را - يعني مشتريانش را- از دست ميدهد و آن سود مالي مورد نظر خريدار را نخواهد داشت. در امريکا خريداران سايتها يا وبلاگها عوامل و فاکتورهاي زياد و متفاوتي را در نظر ميگيرند. درين نوشتار 42 نکته مهم توضيح داده ميشوند. وبلاگها/سايتهاي قديمي تر - يعنيestablished ها- قيمت بيشتري دارند و در رتبه بندي گوگل - يعني گوگل رنک- با ارزشترند و قيمت شان معمولا 10-12 برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهي هايش) بفرض 100$ است قيمتش بين 1000$ تا 1200$ است. ولي يک وبلاگ يا سايت تازه و جديد که فقط چند ماه از عمرش ميگذرد و درامدي کمتر دارد قيمتش بين 3-5 برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهاي پرخواننده و فعال حتي تا 15 برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه هميشه ملاک نيست: بعضي از خريداران صرفا بخاطر ديزاين و يا زيبايي طراحي قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبي به شما بپردازند و محتواي وبلاگ برايشان مهم نيست . (ضمنا منظور از BEST OFFER يعني مزايده و بهترين پيشنهاد)... حال به اين نکات مهم مي پردازيم: o Domain Name: نام جالب يا منحصر بفرد بويژه اگر با محتواي وبلاگ هم هماهنگ باشد. o Date Blog Established: قدمت تاسيس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندي گوگل بسيار موثر است. o Google Page Rank : رتبه جهاني وبلاگ شما از يک تا 10 . ( پيج رنک هاي از هفت به بالا بسيار کمياب اند و سخت بدست مي آيند و براي خريداران بسيار مهمند) o SEOMoz.org Page strength : قدرت يا ضعف وبلاگ /سايت شما در موتورهاي جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل يا ياهو و غيره نام و ادرس شما نمايش و ديده ميشود؟ o Technorati Ranking : تعداد دفعاتي که يک منبع ، وبلاگ يا سايت شما را معرفي و لينک مي دهد به ديگران. o Alexa Ranking : آناليز ترافيک وبلاگ يا سايت o Yahoo / Google Top Keyword Search Results: کدام کليد واژه ها در گوگل و ياهو بيشتر به وبلاگ يا سايت شما سرازير و معرفي ميشوند؟ o Branding: ارزش و شهرت و محبوبيت نام وبلاگ/سايت شما. o Transferable Revenue from Ads: ميزان درامد ماهانه وبلاگ/سايت شما همراه با جزييات قراردادهاي مالي آن با صاحبان آگهي ها o Web Traffic Statistics: آمار ميانگين روزانه/هفتگي/ماهانه و غيره بازديدکنندگانتان. o Recent Traffic Spikes: دلايل و آماري از ترافيک هاي شلوغ و غير منتظره بازديدکنندگان از وبلاگ يا سايت شما بخاطر مثلا معرفي يا لينک به شما از سوي سايتهاي معروفي چون Digg, Slashdot, Wired, Engadget, و غيره. o Consistent Return Traffic Levels: چه تعداد از بازديدکنندگان تان مشتري و خواننده دايمي هستند؟ o Feed and Feed Subscriber Statistics: ميانگين آماري و چگونگي تعداد و کيفيت مشترکان دايمي وبلاگ /سايت شما از طريق فيد (دريافت مثلا ايميلي و غيره مطالب تان) و اينکه آيا فيدهاي مطالب وبلاگ شما طبقه بندي شده هست يا نه؟ o Unique Visitors Statistics ( آمار ويزيتورهاي جديد) o Market Specific Content Description: اينکه آيا محتواي وبلاگ/سايت شما براي تخصص يا صنعت يا مخاطبان مشخص و ويژه اي نوشته ميشوند يا نه؟ o Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سايت o Number of Comments : تعداد نظرات بازديدکنندگانش o Demographics: چه نوع آدمهايي با چه ميانگين سني به وبلاگ/سايت شما مراجعه مي کنند و ايا دايمي هستند و چرا (يعني بدنبال چي هستند؟) o Google Inbound Links: آماري از لينکهايي که از ساير سايتها به وبلاگ شما داده ميشود. o Incoming Link Sources: اينکه بيشتر لينکها به شما از کجاها و کدام سايتها مي آيد? o Inclusion in Blogging Networks and Social Bookmarking Networks: : ايا سايت/وبلاگ تان عضو شبکه هاي وبلاگي ديگري هم هست و آيا اين عضويت هم قابل خريد براي خريدار هست يا نه? o Email Lists/Subscribers: ايا وبلاگ/سايت شما داراي اعضا و مشترکين ايميلي هم هست يا نه؟ و ايا قابل خريدند يا نه? o Newsletters: آيا وبلاگ/سايت شما خبرنامه هم دارد؟. و آيا مشترکين آن خبرنامه هم قابل فروشند؟. هر چند وقت يکبار اين خبرنامه منتشر ميشه و محتوايش چيست؟ o Forum Included: آيا اتاق گفتگو و چت روم هم در وبلاگ/سايتتان داريد؟. و آماري از آنها. o Press Coverage: آيا شده که ساير رسانه ها و خبرگزاريها از محتواي وبلاگ/سايت تان استفاده و به شما لينک داده باشند؟. o Events Associated With the Blog: آيا وبلاگ/سايت شما هر از چند گاهي مراسم و ميتينگي هم برگزار مي کند؟ o Sponsorships: آيا وبلاگ/سايت تان مراسمي يا برنامه اي را تابحال اسپانسر کرده؟ و يا از طرف ديگران اسپانسر شده؟ o Inventory of Assets: آيا دارايي هاي اين وبلاگ/سايت ( يعني مثلا کدهاي ويژه، کپي رايت ديزاين قالب و غيره اش و يا هر سورس کد و چت روم و فتوبلاگ و تصاوير و نقاشي و شعرهايش مثلا ) قابل فروش و واگذاري هستند يا نه؟ o Inventory of Intellectual Property: آيا لايسنس ها کپي رايت ها و خلاصه زحمات مادي-معنوي که براي اين سايت/وبلاگ کشيده ايد هم قابل فروشند؟ و شرايطشان چيست؟ o Host Server Agreement Transferable: آيا قراردادهايتان با شرکتي که هوست (ميزبان) سايتتان است هم قابل واگذاري به فروشنده هست؟. o Syndication Rights and Agreements: آيا مطالب و طرحهاي وبلاگ/سايت شما در ساير رسانه ها و سايتها هم بازتکثير ميشوند و آيا اين حق هم قابل فروش است و چگونه؟. o Your Participation After Sale: وضعيت ماندگاري يا ترک شما از وبلاگ بعد از فروش: اگر مي مانيد و همکاري مي کنيد شرايطتان چيست؟ o On-site Content Used and Referenced by Off-Sites: آيا مثلا عکسها و طرحها و محتواي سايت يا وبلاگتان را بر روي وب سايتهاي جداگانه اي قرار داده ايد؟ اگر بله، وضعيت و قراردادهاي آنها بعد از فروش وبلاگتان به چه صورت خواهد بود؟ o Unique Content: آيا محتواي وبلاگ/سايتتان ساخته و پرداخته و محصول و توليد خودتانند يا اينکه فقط يکسري لينکهايي از ساير جاها و کپي - پيست هستند؟ o Current State of the Blog: آيا مطالب تان به روز و تازه اند يا اينکه قديمي و فقط هر از چندگاهي به روز ميشوند؟ o Posting Frequency: آيا روزهاي بخصوصي مطالب جديد اضافه مي کنيد يا مثلا ايا ويزيتورهايتان ميدانند که شما چه روزهايي به روز مي کنيد؟.. o Content Freshness: ايا مطالب شما جذاب و تازه اند و تا مدتها قابل خواندن اند يا اينکه قديمي و از دور خارج شده؟ o Competition: رقباي وبلاگ/سايت شما چه تيپ سايتها و ادمهايي اند و نحوه رقابت شما با انها و بلعکس چگونه است؟ o Blog Authors: اين وبلاگ/سايت شما چندتا نويسنده و مسئول داره و ايا اونها هم بعد از فروش به همکاريشان با سايت ادامه ميدهند يا اينکه هرکدامشان براي کارهايشان يک قرارداد و کپي رايت جداگانه ميخواهند؟ o Non-competition Agreement: آيا فروشنده وبلاگ/سايت حاضر است کتبا امضا کرده و قول بدهد که بعد از فروش، هيچگونه سايت يا وبلاگ مشابهي را تا مثلا چند سال آينده در جايي ديگر نسازد و با خريدار جديد رقابت نکند ؟ يا نه؟ o Use of Inventory After Sale: آيا خريدار ميتواند و يا اجازه دارد که از سورس کدها، طرحها، شعرها، قالبها، برنامه ها و خلاصه تمام دارايي اين سايت/وبلاگ مجانا استفاده کند يا اينکه بايد حق اشتراک و غيره جداگانه اي به شما (فروشنده) بپردازد؟ o Blocks or Blacklists: اين يعني نوعي گواهي عدم سو پيشينه براي وبلاگ /سايت، يعني مثلا آيا اين وبلاگ قبلا از طرف رسانه يا سايتي بعنوان مزاحم و spam در ليست سياه و ممنوعيت قرار گرفته يا نه؟ اگر بله، چگونه و تحت چه شرايطي از آن ليست سياه خارج شده؟. .... منبع: Lorelle VanFossen blog ... ترجمه: اکبر شيخ زاده (تورنتو) منبع: پي سي دانلود ارسال مقاله توسط کاربر محترم سايت : esfahaniran88
|
|
|