جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سه نكته مهم براي ترويج يك محصول يا خدمات جديد
-(2 Body) 
سه نكته مهم براي ترويج يك محصول يا خدمات جديد
Visitor 366
Category: دنياي فن آوري
بازار هدف همان مشترياني هستند كه شما محصول را براي آن ها طراحي، توليد و يا آماده كرده ايد. در واقع قبل از طراحي و توليد محصول بايد اين سوال را از خود مي پرسيديد.

معرفي يك محصول يا خدمت جديد مي تواند كار پردردسر و نيز هيجان انگيزي باشد، به خصوص كه زمان زيادي را صرف برنامه ريزي براي اين كاركرده باشيد، اما راه هاي متعددي وجود دارد تا از پيشبرد اين كار و اين روند به طور موفقيت آميز و روان، مطمئن شد.
 

? آيا بازار هدف را مي شناسيد؟
 

بازار هدف همان مشترياني هستند كه شما محصول را براي آن ها طراحي، توليد و يا آماده كرده ايد. در واقع قبل از طراحي و توليد محصول بايد اين سوال را از خود مي پرسيديد. به هر حال براي آن كه بازار هدف خود را معين كنيد بهتر است به اين سوالات قبل از هر اقدام ديگري پاسخ دهيد.
1)مشتريان اين محصول در چه ردهء سني هستند؟
2)مشتريان اين محصول از چه سطح درآمدي برخوردارند؟
3)مشتريان اين محصول از چه خصوصيات فرهنگي برخوردارند؟
4)آيا مشتريان اين محصول مردان هستند يا زنان؟
5)آيا مشتريان اين محصول عموم مردم هستند يا از صنف خاصي هستند؟
با شناخت بازار هدف بهتر مي توانيد به طراحي و توليد محصول متناسب با نيازهاي مشتري بپردازيد. علاوه بر اين وقتي بدانيد كه مشتريان چه انتظارات و توقعاتي دارند بهتر مي توانيد نسبت به ترويج كالاي خود و نقاط تمايز آن متناسب با توقعات مشتريان اقدام كنيد. در واقع در مرحلهء ترويج شما به همان نكاتي تاكيد مي كنيد كه مشتريان منتظر آن هستند.

? آيا از روش مناسب شناساندن محصول اطلاعي داريد
 

براي اثربخشي هر چه بيش تر هزينه هاي ترويج بايد در نظر داشته باشيد كه محصول شما در مرحلهء معرفي است بنابراين با توجه به سه نوع تبليغات آگاهي دهنده، يادآوري كننده و ترغيب كننده كه بايد متناسب با چرخهء عمر محصول انتخاب شوند، اقدام كنيد.
1) تبليغات (آگاهي دهنده)
الف)متناسب با مصرفي و يا صنعتي بودن محصول نسبت به انتخاب رسانه اقدام كنيد. به عبارت ديگر از آن جا كه محصولات و خدمات مصرفي داراي حوزهء گسترده تري از مشتريان هستند، بنابراين انتخاب رسانه هاي پرپوشش مناسب تر است، اما براي محصولات و خدمات صنعتي بايد از رسانه هاي تخصصي مورد استفادهء دست اندركاران آن صنعت خاص، استفاده كرد.
ب)متناسب با مخاطب خود محتواي پيام را تنظيم كنيد اين تناسب شامل مباني عقلي، احساسي و هنجارهاي اجتماعي است.
ج)زمان برقرار كردن ارتباط با مخاطب خود را حتما بررسي كنيد. بهترين زمان براي ارتباط با مخاطب زماني است كه وي آماده و نيازمند پذيرش پيام شما باشد. مهم ترين هنر يك مدير تبليغات پيدا كردن اين زمان ايده آل است.
2)فروش مستقيم
الف-شناساندن محصول يا خدمت جديد را مي توان از طريق نيروهاي فروش كه به فروش محصولات قديمي اشتغال داشته و در ارتباط مستقيم با مشتري هستند به طور اثربخش تري به اجرا درآورد.
3)ايجاد انگيزه هاي تشويقي
متناسب با محصول در چهار زمينه مي توان براي مشتري ارزش آفريني و ايجاد انگيزه و علاقه كرد.
الف)هزينه هاي تفحص، بررسي، تحقيق و مقايسه را براي مشتري به حداقل برسانيد.
ب)قيمت كالا را درست تعيين كنيد.
ج)هزينهء تهيه، تامين و آمادهء مصرف شدن كالا را براي مشتري كاهش دهيد.
د)فراغ بال و آسودگي رواني پس از خريد كالا را براي مشتري فراهم آوريد.
4)روابط عمومي
استفاده از تكنيك هاي بازاريابي دهان به دهان، بازاريابي موازي و بازاريابي همتايي11)
5)بازاريابي مستقيم
? تماس مستقيم با مشتريان هدف.

? آيا مي دانيد رضايت مشتري چگونه تامين مي شود
 

تامين رضايت مشتري از آن جا اهميت دارد كه موجب تضمين ديگر فعاليت هاي ذكر شدهء بالا از جمله خريد مجدد و توصيهء محصول شما به ديگران مي شود. سرمايه گذاري براي جلب رضايت مشتري حتي اگر همين دو نتيجهء ذكر شده را در پي داشته باشد، ارزش آن را دارد تا نسبت به آن اقدام شود به خصوص كه بازگشت سرمايه (ROI) چنين اقدامي، بسيار سريع و نرخ سود آن اعجاب انگيز است.

پي نوشت ها :
 

1-كتاب بازاريابي بدون تبليغات

منبع:روزنامه سرمايه
ارسال توسط كاربر محترم: omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image