جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
راهي نوآورانه براي بنگاه ها تا تقاضا را در دوره رکود بالا ببرند
-(2 Body) 
راهي نوآورانه براي بنگاه ها تا تقاضا را در دوره رکود بالا ببرند
Visitor 394
Category: دنياي فن آوري
برخي از شرکت ها، تخفيف هاي بالايي به خريدهاي پرسنل خود مي دهند. بعضي ديگر کارمندان را تشويق مي کنند تا کسب وکار خود را به فاميل و دوستان معرفي کنند، اما پاناسونيک رويکرد ديگري در پيش گرفته است.
در اين مقاله توضيح داده مي شود که چگونه پاناسونيک با توسل به وفاداري نيروي کار خود، توانسته است راهي براي افزايش تقاضاي انواع محصولات مصرفي خود پيدا کند.
در واقع از مديران و روساي کسب وکارهاي مختلف پاناسونيک خواسته شده است تا دست در جيب کرده و محصولات شرکت را خريداري کنند. از زماني که تقاضاي خارجي ها به خاطر قدرت بالاي ين کاهش پيدا کرد، پاناسونيک 10 هزار مدير خود در ژاپن را مجبور به خريد حداقل 100 هزار ين (معادل 758 پوند انگليس) از محصولات توليدي خود کرده است. روساي رده بالاي پاناسونيک حداقل مجبور به خريد 200 هزار ين شده اند.
پيام پاناسونيک به پرسنل: شما رسالت شرکت را مي دانيد، زمان آن رسيده است که خود، کالاهايمان را بخريم.
پيام پاناسونيک به کارکنان: شما سرود شرکت را خوانده ايد، پس حالا بايد بياييد و محصولات پاناسونيک را بخريد.
روي قفسه وسايل الکترونيکي در فروشگاه هاي بالاي شهر گرد و خاک جمع شده است، هيچ کس يخچال هاي جديد را نمي خرد و هر روز بر تلويزيون هاي پلاسماي فروخته نشده افزوده مي شود.
اما در اين نوميدي، پاناسونيک براي غلبه بر کاهش مشتريان، به تمام کارمندانش دستور داده است تا به ميزان 100 هزار ين از محصولات پاناسونيک بخرند.
انتظار مي رود اکثر سازمان هاي ژاپني به صورت مستقيم يا غير مستقيم به کارمندان دستور بدهند يا آنها را تحت فشار قرار دهند تا بخشي از حقوقشان را صرف خريد کالاهايي که آنها مي سازند، کنند. قبلا تويوتا به طور ضمني طرح «داوطلبانه اي» راه انداخته بود که در آن 2200 نفر از مقامات رده بالا تصميم به خريد يک تويوتاي جديد گرفتند، در حالي که اخيرا رييس فوجيتسو در ايميلي که به 100 هزار نفر از پرسنل شرکت فرستاده است، گوشزد مي کند که چقدر خوب است، اگر «نرخ مالکيت کارمندان» در مورد موبايل و کامپيوترهاي فوجيتسو بالاتر برود.
10 هزار کارمند ژاپني که از راهبرد غيرمتعارف پاناسونيک تاثير مي پذيرند مدت زماني براي ملاحظه وضعيت ندارند و تا اواخر ماه جولاي مجبور به خريد محصولات پاناسونيک هستند، چه به آن نياز داشته باشند و چه نداشته باشند.
از تمام مديران رده بالا که در طول سال ها به نشانه وفاداري سازماني، تشويق شده بودند تا خانه هايشان با محصولات پاناسونيک پر شود، خواسته شده حداقل 200 هزار ين خريد کنند. سخنگوي پاناسونيک مي گويد چون در سطح مديريت عالي، تصميم به درخواست براي «پاناسونيک بخر» مطرح شد، انتظار نمي رود نرخ عدم قبول آن بالا باشد.
برخي کارکنان پاناسونيک گفته اند، اين بخشنامه اضطراري، ضربه بيرحمانه اي به آنها است: دو هفته پيش به همان 10 هزار مديري که الان مجبورشده اند وسايلي که لازم ندارند بخرند، گفته شده بود از حقوق و مزايايشان کاسته خواهد شد.
پاناسونيک مي گويد اين حرکت که در تاريخ شرکت بي سابقه است براي فشار به مديريت در «شناخت سختي محيط کسب وکار کنوني» هدفگذاري شده است؛ شناختي که به گفته معامله گران شرکت ميتسوبيشي توکيو يو اف جي، تصور مي شد قبل از اين حاصل شده است. دقيقا دو هفته پيش شرکت اعلام کرد مي خواهد 20 درصد از کارخانه هايش را تعطيل کند و 15 هزار شغل از کارکنان جهاني اش بکاهد.
شرکت نظاره گر يکي از بدترين عملکردهاي درآمدي سالانه بود که انتظار مي رفت تا پايان سال زياني حدود 350 ميليارد ين به بار آورد. از ديگر اعلان هاي هشداردهنده برنامه هاي شرکت، کاهش 10 تا 20 درصدي حقوق اعضاي هيات مديره و 5 درصدي حقوق مديران قسمت ها است.
پاناسونيک يکي از چندين شرکت ژاپني است که کارمندان را تشويق به ترجمه و تفسير رسالت شرکت کرده تا اندک اندک حس هدفمندي و وفاداري را به آنها القا کند. سرود شرکت که شامل قطعاتي شبه مذهبي مثل «هرکدام از ما تکه کوچکي از اميد هستيم» بر اين نقل قول به پايان مي رسد که «صداي پيشرفت، صدايي است که جهان را به هم متصل مي سازد.»
اگر چه ساير شرکت هاي ژاپني، فشار کمتري به کارمندان خود مي آورند تا آنها مجبور به خريد محصولاتشان گردند، اما اميدوار هستند وفاداري اجباري اجتماعي که سنت شرکت هاي ژاپني است، کارها را پيش ببرد.
شرکت هايي مثل سوني و شارپ تخفيفات منظمي براي کارمندان قائل شدند و منابع داخلي هر دو شرکت گفته اند در پشت سر رويدادهاي اخير «فشار زيادي» براي خريدن محصولات شرکت ها ديده مي شود.
مبارزه تبليغي «فوجيتسو بخريد» دربرگيرنده ايميلي با اين مضمون از طرف رييس شرکت بود: «اگر در شرکت همه در کنار هم باشيم، به نيروي قدرتمندي تبديل مي شويم.»
منابع:
روزنامه تايمز
روزنامه دنياي اقتصاد ( www.donya-e-eqtesad.com )

ارسال توسط كاربر محترم:omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image