جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بزرگنرين گناهان در امر بازاريابي را شناسايي کنيم
-(1 Body) 
بزرگنرين گناهان در امر بازاريابي را شناسايي کنيم
Visitor 374
Category: دنياي فن آوري
بسياري از شرکتها فکر ميکنند نيازي به نگراني در مورد هدفگذاري نيست چون "همه محصولات ما را ميخرند". حتما تا کنون چيزهايي در مورد گناهان کبيره شنيده ايد که در راس همه آنها تکبر و حسادت قرار گرفته اند.اکنون ميخواهم بزرگنرين گناهان در امر بازاريابي را ...

1) معادل دانستن بازاريابي و تبليغات
 

بازاريابي امري فراتر از تبليغات و آگهي است. من بازاريابي را به چتري تشبيه ميکنم که هفت پرّه دارد.اين پرّه ها عبارتند از :تحقيق ، توسعه محصول ،قيمت گذاري ،توزيع ،فروش ، هدفگذاري و بله تبليغات.
اگر شما تمام اين اجزاء را نشناخته و براي توسعه استراتژي در رابطه با هرکدام وقت صرف نکنيد تلاشهاي بازاريابي و هزينه هاي تبليغاتي شما تاثير مناسبي نخواهند داشت.
قبل از نهايي کردن طرح تبليغاتي خود مطمئن شويد به تمام پرّه هاي چتر توجه کرده ايد.

2) اشتباه در شناسايي بازار هدف
 

بسياري از شرکتها فکر ميکنند نيازي به نگراني در مورد هدفگذاري نيست چون "همه محصولات ما را ميخرند".
من هنوز موسسه اي نديده ام که منابع کافي براي سرويس دهي به همگان داشته باشد. هدفگذاري بشما امکان ميدهد بجاي تلاش براي ارائه همه چيز به همه کس بر روي بهترين مشتريان تمرکز کنيد.
وقتي يکبار بازار هدفتان را تعريف کنيد قادر خواهيد بود محصول يا خدمتتان را مطابق با نياز هاي خاص مشتريان بالقوه ارائه کنيد.با تعريف بازار هدف ميتوانيد قيمت گذاري مناسبي انجام داده ، آگهي هاي تبليغاتي متقاعد کننده اي تهيه کرده و تمرکز بيشتري بر کسب و کار خود داشته باشيد.

3) عدم شناخت صحيح از جايگاه محصول/خدمت خودتان
 

تشخيص جايگاه يعني اينکه بفهميد مصرف کنندگان چه تعريفي از ويژگيهاي محصول يا خدمت شما دارند.ويژگيهايي مانند کيفيت ،سرعت و قيمت.اين موارد بعينه جايگاه محصول/خدمت شما را در مقايسه با ديگر رقبا نشان ميدهد. رتبه بندي بزرگترين تاثير را در زمان تصميم گيري براي خريد دارد.اين موضوع مانند يک جمع بندي عمل ميکند که انتخاب نهايي مشتري را شکل ميدهد.

4) همسو نکردن ارتباطات
 

بسياري از شرکتها بصورت مجزي به کانالهاي ارتباطي با مشتريان مينگرند که نتيجه آن ضعف در ثبات و قابليت اطمينان ارتباطات شرکت است.
لوگوي شما، کارت ويزيت ،سربرگ ،بروشور ، آگهيها و وب سايت شما همه بايد با يک نگرش و حس واحد طراحي شوند.
بازاريابي يک فرايند است.براي ارتباط موثر نياز به يک حرکت هماهنگ داريد. امروزه مصرف کنندگان با انبوهي از پيامهاي تجاري و آگهيهاي بازرگاني بمباران ميشوند که گشودن راهي بسوي مشتري و دسترسي به آنان را بتدريج دشوارتر ميکند.با همسو کردن ارتباطات و داشتن پيام واحد ميتوانيد پيامتان را تقويت کنيد.

5) تدوين يا طراحي ارتباطات بازاريابي توسط خود شما
 

حتي اگر شما يک گرافيست يا مشاور بازاريابي هستيد بايد از کمک ديگران براي ايجادکانالهاي ارتباطي خودتان سود ببريد.اغلب شرکتها تصور ميکنند با در پيش گرفتن رويه"خودت انجامش بده" در حال صرفه جويي هستند .متاسفانه تاکنون نمونه هاي بسياري از پيامهاي گيج کننده ديده ام که در آنها آرم ياجزئيات گرافيکي از قلم افتاده اند يا اينکه بسادگي کار نميکنند.نتيجه واضح اغلب اين کانالهاي ارتباطيِ ضعيف طراحي شده انعکاس تصوير نامناسبي از شرکت است.
بايد به بازاريابي بعنوان بک سرمايه گذاري نگريسته شود نه هزينه.يعني اينکه براي انجام درست کارها حرفه اي ها را استخدام کنيد .در اين امر مهم صرفه جويي را کنار بگذاريد.

6) فقدان شکيبايي
 

يک اشتباه رايج آنست که توقع داشته باشيد بازاريابي سريعتر از موعد عمل کند.کانالهاي بازاريابي خوب يکشبه نتيجه نميدهند.بجاي توقع معجزه انتظارات واقع گرايانه داشته باشيد.
براي فعاليتهاي حود اهداف و مهلت تعيين کرده و نتايج را اندازه بگبريد.هر ريالي راکه در زمينه بازاريابي خرج ميکنيد بعنوان يک سرمايه گذاري تلقي کرده و عملکرد شيوه ها را ارزيابي کرده و تغييرات مورد نياز در اقدامات آتي را در نظر بگيريد.
تا زماني که فعاليتهاي بازاريابي شما شانسي براي تاثيرگذاري دارند آنها را رها نکنيد.بجاي تغيير متن يا گرافيک ، پولتان را صرف تکرار دوباره و دوباره پيامتان بکنيد.ارتباط کليد موفقيت است.

7) فقدان يک طرح مدون
 

بسياري از ما حتي نميتوانيم تصور يک مسافرت بدون برنامه ريزي را داشته باشيم در حاليکه تعداد زيادي از سازمانها بدون مقصد مشخص در راه بازاريابي حرکت ميکنند .
تدوين برنامه الزامي است.ايده هايي را که در ذهن شما هستند نميتوان برنامه دانست. يک طرح مکتوب و مدون بمثابه نقشه راهي است که شما و سازمانتان رادر راه رسيدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ياري ميکند.
سعي کنيد در برنامه تان ارزش فعاليتهاي ساليانه بازاريابي را افزايش دهيد.اين اقدامات نبايد سخت و غيرقابل تغيير باشند.با داشتن يک برنامه شما استرس کمتري داشته و انسجام بيشتري را احساس خواهيد کرد و همچنين داشتن برنامه تمرکز و مشارکت بيشتري بر فعاليتهاي بازاريابي در پي خواهد داشت که براي برگشت سرمايه صرف شده ضروري است.
منابع:
سايت مقالات علمي ايران
روزنامه تفاهم ( www.tafahomnews.com )
ارسال توسط كاربر محترم:omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image