جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
12درس مهم در خرده فروشي
-(0 Body) 
12درس مهم در خرده فروشي
Visitor 328
Category: دنياي فن آوري
علايق، مهارتها، تواناييها و محدوديتهاي خود را بشناسيد. حفظ کسب و کار فعلي خودتان بهتر از خلق يک شغل جديد است. براي اينکه خرده فروش، موفق شود، از خودگذشتگيهاي بسياري لازم است و شما بايد خود را آماده کنيد.
علايق، مهارتها، تواناييها و محدوديتهاي خود را بشناسيد. حفظ کسب و کار فعلي خودتان بهتر از خلق يک شغل جديد است. براي اينکه خرده فروش، موفق شود، از خودگذشتگيهاي بسياري لازم است و شما بايد خود را آماده کنيد. بيشتر خرده فروشان را مي توان به دو دسته تقسيم کرد: آنهايي که در برابر تغييرات مقاومت مي کنند و آنها که تغييرات را مي پذيرند. برترين خرده فروشان در دسته دوم جاي دارند. آنها نه تنها تغييرات را مي پذيرند، بلکه براي روبرو شدن و پاسخ دادن به تغييرات کاملاً آماده هستند. اگر شما 12 مورد کــــــاربردي کسب و کار خرده فروشي را به کار ببريد، کارهايتان را ساده تر، سودتان را چند برابر و احتمال موفقيت خود را افزون تر خواهيد کرد. اين درسها براساس سالها تحقيق و تجربه عملي صدها خرده فروش کوچک و متوسط در تمامي نقاط جهان است که به درجات بالايي از موفقيت بي سابقه رسيده اند.

1) خودتان را بشناسيد:
 

علايق، مهارتها، تواناييها و محدوديتهاي خود را بشناسيد. حفظ کسب و کار فعلي خودتان بهتر از خلق يک شغل جديد است. براي اينکه خرده فروش، موفق شود، از خودگذشتگيهاي بسياري لازم است و شما بايد خود را آماده کنيد. نقش اساسي شما در ايفاي وظايفي از قبيل بازاريابي، فروش، و سرپرستي کارمندان است. اين تقريباً غيرممکن است که يک نفر به تنهايي تمامي اين نقشها را به بهترين وجه ايفا کرده و بهترين نتيجه را هم بگيرد. شما بايد بدانيد کدام بخش را مي توانيد به تنهايي اداره کنيد و در کدام بخش به کمک احتياج خواهيد داشت. به همين خاطر است که بايد با ديدي بي طرفانه نگاه دقيقي به تمامي نقاط قوت و ضعف خود بيندازيد.

2) برنامه روبه جلو داشته باشيد:
 

بسياري از فروشگاهها توسط افرادي اداره مي شوند که آگاهي لازم درمورد کارشان را ندارند. اگر شما وروديها و خروجيهاي جاري کسب و کار خود را همانند يک مالک فروشگاه تخصصي نشناسيد، به زودي از کار بيکار خواهيد شد. از ديدگاه صاحبنظران، اصلي ترين دليل 80 درصد ورشکستگيها در کسب و کار، طي پنج سال نخست، معمولاً پول نيست. بلکه فقدان اطلاعات و دانش صحيح است. رمز موفقيت شما در اين است که بدانيد چگونه مي توان با اجراي يک برنامه تجاري موثر، تصميمات صحيح گرفت.

3) صنعت خود را بشناسيد:
 

اگر شما معناي دانش انجام کار را به درستي درک کرده باشيد، مي توانيد از يک گوشه رقابتي بزرگ سود ببريد. تفاوتهاي شاخصي که قادرند بقا شما را در آينده به چالش بکشند، عبارتند از: رقابت، اندازه، خدمات، موقعيت، بازاريابي، دستيابي، نوع مشتريان، تامين کنندگان و استراتژي هاي قيمت گـــذاري رقبا، محيط بازار، محيط کسب و کار محلي، ظرفيت خالي فضاهاي تبليغاتي، ميانگين درآمد خانوار، سطح تحصيلات، گروه سني، جمعيت نژادي، و آمار مشتريان بالقوه.

4) مشتريان خود را درک کنيد:
 

آيا به صحبتهاي مشتريان خود گوش مي دهيد؟ کسب و کار خود را طوري تنظيم کنيد که به مشتريان خود آن چيزي را بدهيد که مي خواهند، و خواهيد ديد که آنها از شما خريد خواهندکرد و باعث رونق کسب و کار شما مي شوند.

5) سوابق مــــالي خوب را حفظ کنيد:
 

اگر نمي دانيد که پول شما کجا مي رود، به زودي بازي را واگذار خواهيد کرد. در بازي تجارت که با رايانه بازي مي شود - و امتيازها براساس دلار و سنت است - سوابق مالي خوب به مثابه تجهيزات راهبري هواپيما هستند، که به شما ميزان ارتفــــــاع، جهت و سرعت را انتقال مي دهند.

6) نقدينگي خود را مديريت کنيد:
 

اين مهم نيست که فروشگاه شما چه اندازه منحصر به فرد است؛ بلکه کسب و کار شما بدون نقدينگي جريان نخواهد داشت. نقدينگي مانند خون و نيروي حياتي کسب و کار شماست. پولي که به فروشگاه شما وارد يا از آن خارج مي شود اجزا حياتي است که کسب و کار شما را ازنظر مالي سالم نگه مي دارد. صورتحساب جريان نقدينگي ماهانه، نشان دهنده مقدار پول در ابتداي دوره و سپس نشان دهنده مقدار نقدينگي دريافتي از منابع مختلف و علل پرداخت پـــــول است. اگر هوشمندانه بودجه بندي کنيد و اختلاف درآمد و مخارج ماهيانه را بدانيد، نگران بي پول شدن نخواهيد بود.

7) روشهاي مديريت سالم را به کار ببريد:
 

مالک فروشگاه، همان مدير فروشگاه است. اين جمله بيانگر اين مطلب است کــــه با فکر و اراده کسب و کار خود را از بالا تا پايين اداره کنيد. شما بايد در تصميمات خود، به مشتريان پيشنهاد خدمات بدهيد، منابع و زمان را مديريت کنيد، و بدانيد که چگونه تجارت کرده و کسب و کار را به بهترين وجه ممکن اداره کنيد. از کارکنان خود قدرداني کنيد، آنها باارزش ترين سرمايه شما هستند. کارکنان خود را آموزش دهيد و به آنها اطمينان خاطر و مهارت ببخشيد تا کارشان را بهتر انجام دهند. به کارکنان خود فرصت رشد بدهيد. با آنها رفتار مناسبي داشته باشيد و به اندازه ارزشي که دارند به آنها مزد پرداخت کنيد. در مقابل، آنها به شما کمک خواهندکرد تا در کسب و کار خود به موفقيت برسيد.

8) تصوير و ذهنيت ممتاز خود را توسعه دهيد:
 

تصويرو ذهنيتي که شما ايجاد مي کنيد بسيار مهم است و تمامي حوزه کسب و کارتان را به هم متصل مي کند. درواقع ادراک مشتريان شما از: نام فروشگاه، موقعيت آن، ظاهر، ساختمان، تزئينات، ورودي، طبقات، درها، باجه ها، مبلمان اتاقها، اتاق انتظار، محصولات، قيمتها، کالاهاي درمعرض ديد، علامتها، پنجره ويترينها، کارت ويزيت، فاکتورها، بروشورها، جنس تبليغات، خدمات مشتريان و تمامي چيزهايي که مربوط به کسب و کـــــار شما مي شود شکل مي گيرد.
درست يا غلط، تصويري که شما از خود در ذهن افراد ديگر ساخته ايد ممکن است باعث بهبود يا تضعيف موقعيت شما شود.

9) دارائيهاي خود را کنترل کنيد:
 

نقش دارايي شما، ايجاد فروش است. تمامي فروشگاههاي خرده فروشي نياز به مديريت دارائيهايشان دارند. اين پول شما است که روي قفسه نشسته است و نمايانگر بخش بزرگي از سرمايه کاري شمـــاست. خرده فروشان کوچک که فقط قفسه هاي فروشگاهشان را تماشا مي کنند، نمي توانند تعادل مناسبي را بين مقدار صحيح کالا و خواسته هاي احتمالي مشتري برقرار کنند. معاملات اين خرده فروشان از فقدان اطلاعات راجع به رنگ، سايز، گرايش و اولويتهاي مشتري متضرر خواهد شد. بدون کنترل کافي، دارائيها آرام آرام شامل مرور زمان شده، کالاهاي کهنه و معيوب در مغازه مانده و براي خرده فروشان بسيار گران تمام مي شوند.

10) براي درک کامل طبيعت خرده فروشي خريد و براي سود قيمت گذاري کنيد:
 

چيزي که بايد با آن شروع کرد اين مفهوم است که قيمت اوليه کالاي شما، برآوردي موقت از چيزي است که مشتري تمايل به صرف کردن دارد. بيشتر فروشگاهها براي بالابردن قيمت اجناس در کالا يا خدمات مستعمل از تابلوي سر در (KEY STONE) استفاده مي کنند. چيزي که آنها کم دارند، استراتژي قيمت گذاري برمبناي محاسبه مورد به مورد براي نظم، پيشرفت، و کالاي زير قيمت است. براي ترقي در فروش، خرده فروشان بايد روي اقلام، قيمت و کارايي تمرکز کنند و با تعداد زيادي جشن، زرق و برق و سرگرمي به سمت افزايش فروش خود گام بردارند. بــراي رقابتي شدن، به نمايشهاي حرفه اي (TRADE SHOWS) توجه کنيد، در گروههاي خريد مشارکت کنيد، و به دنبال توليدکنندگــاني باشيد که به شما اين امکان را مي دهند که با خريد عمده، کالا را زيرقيمت و به قيمت عمده فروشي خريداري کنيد. با پيشنهاد قيمت هوشيارانه جديد و با ارزش به مصرف کننده، قادر خواهيدبود: مشتريان بيشتري جلب کنيد، ميانگين معاملات فروش خود را افزايش و فرصتهاي بيشتري را به مشتريان جهت ملاقات از فروشگاهتان بدهيد.

11) از حرفه اي ها درس بگيريد:
 

براي تسلط يافتن در مهارتهاي اداره يک کسب و کار، نيازمند تجربه بسياري هستيد. در ابتدا بايد موارد زير را درنظر داشته باشيد: چگونه، چه کسي، چه چيزي، کجا، چه وقت، چه اندازه و چند وقت به چند وقت بايد دادوستد کرده و براي ايجـــــاد يک توسعه سودآور براي کسب و کارتان تبليغ کنيد. دوم اينکه چگونه، دارايي، افراط در خريد، پايين آوردن قيمت، بازگشت سرمايه، زمان بندي، تحويل، مخارج و طرح ريزي فروش را که چرخه سود فصلي را به سرعت پايين و بالا مي کند، مديريت و تنظيم کنيد.

12) درهنگام نياز کمک بخواهيد:
 

براي ايجاد يک فرايند بزرگ توسعه، مشارکت و مساعدت از محيط خارج، مي تواند قدم بزرگي براي شروع باشد. براي کمک گرفتن مغرور نباشيد؛ ما همگي گاهي اوقات نياز به کمک داريم.
منابع: tafahomnews.com
پورتال سيمرغ ( www.seemorgh.com )

ارسال توسط کاربر محترم سايت : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image