جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونگي پيدا کردن رسانه تبليغاتي مناسب
-(2 Body) 
چگونگي پيدا کردن رسانه تبليغاتي مناسب
Visitor 294
Category: دنياي فن آوري
براي معرفي محصول خود به يک رسانه بسنده نکنيد و روشها و رسانه هاي مختلف را ارزيابي کرده و مورد استفاده قرار دهيد. آيا تا بحال وضعيتي پيش آمده که در انتخاب بهترين روش تبليغات خود دچار مشکل شده باشيد و نتوانسته باشيد انتخاب مناسبي انجام دهيد؟
آيا تبليغات خود را در روزنامه محلي ارائه مي دهيد ، يا در تابلوهاي تبليغاتي شهر به معرفي محصول خود اقدام مي کنيد، يا حتي در راديو يا تلويزيون تبليغات خدمات خود را انجام مي دهيد؟ اگر در انتخاب بين اين رسانه ها دچار مشکل هستيد، بدانيد که اين مشکل منحصر به شما نيست و بسياري از افراد مشکلي مشابه شما دارند.
بيشتر صاحبان مشاغل کوچک اين مشکل را دارند که با توجه به بودجه محدود خود کداميک از رسانه هاي تبليغاتي را انتخاب کنند. قبل از اينکه رسانه تبليغاتي خود را انتخاب کنيد بايد چند قدم به عقب بگرديد و پنج سوال استراتژيک و مهم در زمينه بازاريابي محصول را از خود بپرسيد. پاسخ اين سوالها مي تواند به شما در پيدا کردن بهترين رسانه تبليغاتي کمک زيادي بکند. پنج سوال بصورت زير است :

1) چه کسي يا کساني بازار هدف شما را تشکيل مي دهند ؟

اين سوال بسيار ساده است اما داشتن يک پاسح روشن و صريح براي اين سوال در يافتن بهترين رسانه تبليغاتي بسيار مهم است. آيا شما محصول يا خدمت بسيار پيشرفته اي را ارائه مي دهيد که افراد خاصي با سطح خاصي از درآمد آنرا تهيه مي کنند يا اينکه مشتريان شما بچه هاي مدرسه هستند؟
براي اينکه بتوانيد جواب مناسبي براي اين سوال پيدا کنيد، بهترين کار ارزيابي مشتريان موجود است. با ارزيابي آنها متوجه خواهيد شد که چه افرادي و با چه سطح درآمدي مشتري محصول يا خدمت شما هستند. با بررسي آماري اطلاعات خود شايد به نتايج شگفت آوري برسيد که انتظار نداشته ايد.

2) چه رسانه محلي مورد توجه افراد موجود در بازار هدف من است ؟

بعد از اينکه شما بازار هدف خود را پيدا کرديد، بايد بررسي کنيد که آنها چه رسانه اي را بيشتر مورد توجه قرار مي دهند. بهترين راهي که مي تواند اين اطلاعات را بدست آوريد، پرسيدن آن بصورت مستقيم است. از آنها بخواهيد که به سوالات شما در زمينه هاي زير پاسخ دهند :
ـ نام مجلات و موسسه ها و انتشاراتي را که عضو آن هستند
ـ برنامه راديوئي مورد علاقه
ـ برنامه هاي تلويزيوني مورد علاقه
ـ چه نوع نامه هائي را باز کرده و مطالعه مي کنند
ـ آيا به تابلوهاي تبليغاتي در سطح شهر توجه مي کنند. در صورت مثبت بودن پاسخ، بيشتر در چه مکانهائي رفت و آمد مي کنند .
در صورتيکه تعدا مشتريان شما زياد بودند مي توانيد با انتخاب تصادفي مشتريان خود ، اين پرسشها را مطرح کنيد. در نظر داشته باشيد در اين حالت بايد انتخاب مشتريان بصورت تصادفي انجام شود تا نتيجه بدست آمده معيار مناسبي براي تصميم گيري باشد.

3) کداميک از رسانه ها مي تواند بصورت وسيع متقاضيان محصول و خدمات مرا تحت پوشش قرار دهد؟

اين شايد يکي از مهمترين سوالاتي باشد که شما بايد پاسخ آنرا بدست آوريد. براي جواب دادن به اين سوال، شا بايد يک روش مقايسه اي بين رسانه هاي مختلف داشته باشيد. منظور اين است که شما بايستي با استفاده از پارامترهاي مختلف بتوانيد هزينه نمايش آگهي به ازاء هر مشتري را اندازه گيري کنيد. يکي از اين پارامترها CPM است. با اين روش شما مي توانيد هزينه سرمايه گذاري را به نسبت تعداد ارائه خود بررسي کنيد. بعنوان مثال اگر هزينه يک برنامه راديوئي 500 دلار است و برنامه راديوئي براي 45000 هزار نفر پخش مي شود، هزينه براي هر نفر شما مقدار 45000/500 است ( 011/0) به اين معني که شما براي هر نفر مبلغ يک سنت هزينه مي کنيد تا آگهي شما را دريافت کند. با اين روش مي توانيد هزينه هر نفر را در رسانه هاي مختلف بدست آورده و با هم مقايسه کنيد.

4) اهداف تلبليغاتي من چيست و تا چه اندازه اين رسانه مي تواند در رسيدن به اين هدف به من کمک کند؟

با استفاده از CPM شما مي توانيد هزينه هر نفر در هر رسانه را بدست آوريد، اما اين نمي تواند موثر بودن آن رسانه را براي شما مشخص کنيد. مثلا اگر مي خواهيد يک کتابچه رايگان يا يک ويدئو را که حاوي راهنماي استفاده کننده است را ارائه دهيد، شما نياز به رسانه اي داريد که مشتري شما بتواند محتواي اين ويدئو را ببيند و فرصت کافي براي يادداشت شماره تلفن يا آدرس شما داشته باشد.
مثلا اگر محصول شما نياز به نمايش در مدت زمان کوتاه دارد و يا اينکه براي مدت زمان خاصي فقط داراي اعتبار است و در همان زمان کوتاه بايد به تعداد بيشتري مشتري ارائه شود مي توانيد از رسانه تلويزيون استفاده کنيد. در اين حالت شما مي توانيد از رسانه روزنامه هاي محلي هم براي تبليغ استفاده کنيد.
استفاده از رسانه ماهنامه ها و هفته نامه ها نيز براي مواردي که بايستي اطلاعات نسبتا زيادي به مشتري ارائه شود و اين اطلاعات هم دوره مصرف خاصي ندارند مي تواند مفيد باشد. بيشتر اين هفته نامه ها و ماهنامه ها مدتها در کتابخانه ها و منازل در دسترس و قابل استفاده است.

5) چگونه رسانه اي که من براي بازاريابي انتخاب کرده ام، مي تواند به من در ارزيابي عکس العمل مشتريان کمک کند؟

با توجه به اينکه هدف شما بدست آوردن بيشترين مشتري به ازاء هزينه اي است که براي رسانه تبليغاتي پرداخت مي کنيد، هيچگاه رسانه اي که امکان اندازه گيري عکس العمل مشتريان را به شما نمي دهد، انتخاب مناسبي نيست. هيچگاه از تبليغاتي که در آنها عکس العمل مشتريان قابل ارزيابي نيستند استفاده نکنيد. همچنين از رسانه هائي که امکان ارزيابي عکس العمل مشتريان را در اختيار شما قرار نمي دهند نيز استفاده نکنيد.

? نتيجه گيري :

شما در اينجا با روشهاي تعيين رسانه اي موردنياز خودآشنا شديد. با ارزيابي نتايجي که از هر رسانه بدست مي آوريد مي توانيد انتخاب خود را تصحيح کرده و هر بار بهتر از قبل از رسانه هاي موجود استفاده کنيد.
ارزيابي روشهاي معرفي محصول و همچنين ارزيابي نتايج بدست آمده از هر رسانه و روش بايستي بصورت مستمر انجام شود. در دوره هاي مختلف زماني عکس العمل مشتريان در برابر رسانه ها و روشهاي مختلف متفاوت است.
ايتفاده از يک مشاور در زمينه ارزيابي رسانه ها و ارائه روشهاي جديد مي تواند تاثير زيادي در موفقيت يک محصول يا خدمت داشته باشد.
منبع:روزنامه تفاهم
ارسال توسط کاربر محترم سايت : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image