جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هفت نکته آوازه سازي برند
-(3 Body) 
هفت نکته آوازه سازي برند
Visitor 495
Category: دنياي فن آوري
بزرگ ترين گناه در حوزه روابط عمومي اين است که عملاً دست روي دست بگذاريد و سپس از اينکه رسانه ها هيچ توجهي به شما نمي کنند، تعجب کنيد. (يا برعکس هنگامي که دچار بحران شده ايد از اينکه زنده زنده مي خواهند شما را ببلعند، دچار شگفتي شويد.)براي اجتناب از اين موارد شما دو راه پيش رو داريد:
به عنوان مدير يا مالک يک کسب و کار کوچک مي توانيد يک نسخه از کتاب هاي خودآموز مانند «روابط عمومي کاملاً مستقيم: ايجاد آوازه درباره خودتان، محصول تان، کسب و کارتان» يا «روابط عمومي براي مدل ها» را تهيه و مطالعه کنيد و تمام امور مربوط به روابط عمومي را خود به دست بگيريد و با يک شرکت مشاوره روابط عمومي قرارداد ببنديد.
از هر طريقي که گام برمي داريد، لازم است جهت کمک به اعتبار و آوازه برند خود از تاکتيک هايي که آزمون خود را پس داده اند، استفاده کنيد. در ذيل به هفت نکته به منظور بهبود و تسريع فعاليت هايتان در اين زمينه اشاره شده است:

1) روي آن ويژگي هايتان تمرکز کنيد که قابليت «خبر شدن» دارند.
 

«جذابيت خبري» محرک اطلاعاتي نيرومندي است که مورد علاقه سردبيران و گزارشگران است.
سعي کنيد به جاي مواردي که تصور مي کنيد براي رسانه ها جذاب است روي مواردي تمرکز کنيد که عملاً توجه آنها را جلب مي کند. براي مثال اگر مي خواهيد بيانيه شرکت شما پوشش خبري پيدا کند به جاي اينکه آن را مملو از اطلاعات و اغراق بکنيد که فقط مورد علاقه خودتان است، لازم است در آن نکاتي را رعايت کنيد که جذابيت خبري داشته باشد.

2) ابزارهاي کمکي روابط عمومي خود را به روز کنيد:
 

ابزارهاي کمکي اصلي براي اينکه مورد علاقه خبرنگاران باشند عبارتند از:
? بيانيه هاي خبري که نگارش خوبي داشته باشند.
? بسته رسانه اي (چه به صورت مکتوب و چه به صورت ON-LINE)
? خلاصه اسناد، گزارشات و برگه هاي پرسش و پاسخ
? اسناد سوابق
? بيوگرافي کارکنان عالي رتبه و کليدي
? گاه شمار فعاليت ها و وقايع مهم شرکت از آغاز تا امروز
? عکس (تصاوير با رزولوشن بالا که هنگام پرينت گرفتن کيفيت خود را حفظ کنند)
? مدارک فني مثل WHITE PAPER (برنامه ها) و CASE STUDY (تحقيقات)
هر قدر بتوانيد اطلاعات بيشتري را براي يک خبرنگار علاقه مند تهيه کنيد احتمال پوشش خبري کامل تر، دقيق تر و سرگرم کننده تر را افزايش خواهيد داد.

هفت نکته آوازه سازي برند

3) از خدمات خبري اينترنتي بهره ببريد:
 

خبرهاي اينترنت (به شرطي که به طور موثر و به موقع نوشته و انتخاب شوند) حجم اطلاع رساني رسانه اي شما را افزايش مي دهند. اين اطلاعات خبري مي توانند هم مورد استفاده رسانه ها قرار مي گيرند و هم مورد استفاده مشتري هاي بالقوه اي قرار گيرند که در اينترنت در جست وجوي کالايي هستند که شما توليد مي کنيد.
براي اين منظور مي توانيد از خدمات بنگاه هاي خبرپراکني تخصصي مانند:
,BUSINESSWIREPR PRLEAP , PR.COM , PR WEB NEWS WIRE استفاده کنيد.

4) در استفاده از پست الکترونيک (اي ميل) تبحر پيدا کنيد:
 

امروزه مردم براي تبادل اطلاعات ترجيح مي دهند به جاي تماس هاي تلفني ناخواسته نامه نگاري يا پادکست (رسانه ديجيتال اينترنتي) از پست الکترونيک استفاده کنند. بخش تماس مربوط به وب سايت هاي مخصوص رسانه ها را بررسي کنيد. مي توانيد در بانک اطلاعاتي اين سايت ها مشترک شويد. (براي مثال BACONS MEDIA SOURCE ، BURRELLES، يا BULLDOG REPORTER MEDIA BASE يا LUCE MEDIA CONTACT)

5) از خدمات بانک هاي اطلاعاتي بهره ببريد:
 

خبرنگاران با کمک خدمات بانک هاي اطلاعاتي (که يک ابزار ويژه روابط عمومي است) مي توانند جهت انجام مصاحبه يا گرفتن اطلاعات به شرکت ها و افراد، دسترسي پيدا کنند براي مثال مي توانيد در PR NEWS WIRES PROFNET يا PR SOURCE CODE مشترک شده و از خدمات آنها استفاده کنيد.
به يک يادداشت در اين زمينه توجه کنيد: در حال نوشتن داستاني براي يک نشريه کسب و کار ملي هستم. فعلاً اسمش را فروش «0.2» گذاشته ام. داستان در مورد اين است که چگونه ابزارهاي0.2 WEB جديدي مثل LINKEDLN و JIGSAW باعث شده اند روش جست وجوي شرکت هايي که به دنبال فروش، ارتباط، WOO SALE و CLOSE SALE و همچنين راضي نگه داشتن مشتريان هستند، تغيير کند. من مي خواهم در مورد کسب و کارهاي کوچک و متوسط (کمتر از 1000 نفر پرسنل) صحبت کنم.

6) تخصص خود را از طريق مقالات فني ارائه کنيد:
 

مقالاتي که نام نويسنده را به همراه خود دارند (همانند همين مقاله اي که هم اکنون در حال خواندن آن هستيد) جهت معرفي حوزه تخصصي شما در رسانه هاي مکتوب مناسبند. مقالات مي توانند شامل 250 تا 2000 کلمه باشند. نويسنده در آخرين پاراگراف ( که پاراگراف کوتاهي هم است) شرکت خود را معرفي کرده و آدرس وب سايت شرکت را نيز ذکر مي کند.

7) با جوايز و افتخارات شرکت مي توانيد جلب توجه کنيد:
 

دريافت جوايز و کسب افتخارات يکي از جذابيت هاي خبري است که مي تواند توجه سردبيران و خبرنگاران را به خود جلب کند و باعث پوشش رسانه اي ارزشمندي شود. اخبار مربوط به دريافت اين جوايز مي تواند به شرکت دريافت کننده اين امکان را بدهد که با استفاده از اطلاعات اضافي و تصاوير مرتبط اين واقعه را بزرگنمايي کند. غالباً اعتبار حاصل از دريافت يک يا چند جايزه صنعتي باعث کسب آوازه لازم براي به دست آوردن يک مقاله تبليغاتي براي شرکت يا سازمان خواهد شد.
نهايتاً نبايد فراموش کرد که يک مشاور کارآزموده مي تواند شما را در فعاليت هاي مربوط به روابط عمومي و فهم تاکتيک هاي بي شمار مرتبط ياري کند.
آوازه سازي براي برندتان مبارک،
مگي چمبرلين هولبن بنيانگذار شرکت مشاوره روابط عمومي absolutely است که در شهر دنور مستقر است
(www. absolutelypr.com) اين شرکت داراي مجوز از انجمن روابط عمومي آمريکا بوده و از اعضاي آکادمي مشاوران اين انجمن است. هولبن اهل کلرادو است و در انجمن علوم زيستي کلرادو عضويت دارد. او جايزه همکار سال 2006 اين انجمن را از آ ن خود کرده است. وي در سال 2005 موفق به دريافت گواهينامه مشاور روابط تحليلي صنعتي شد. مقالات تخصصي ايشان که همواره به عنوان يک متخصص روابط عمومي طرف مصاحبه رسانه ها قرار مي گيرد را مي توانيد در سايت www.expert.411.com مشاهده کنيد.
روزنامه سرمايه ( www.sarmayeh.net )
ارسال توسط کاربر محترم سايت : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image