يک آسمان فضا براي تبليغات شما
![](/images/th1_start_n.gif) ![](/images/th1_start_n.gif) ![](/images/th1_start_n.gif) ![](/images/th1_start_n.gif) -(0 Body)
|
يک آسمان فضا براي تبليغات شما
Visitor
363
Category:
دنياي فن آوري
بسياري از کارشناسان براين باورند که تبليغات اينترنتي هنوز در سبد شرکت هاي تبليغاتي که در بسياري از موارد به عنوان مشاور تبليغ دهندگان، خدماتي را به آنها عرضه مي کنند جايگاه مناسبي پيدا نکرده است، زيرا به دليل هزينه هاي کم تبليغ در اينترنت ، کارمزد شرکت هاي تبليغاتي نيز در صورت دادن تبليغي در اينترنت بسيار کم خواهد بود. از طرف ديگر عدم آشنايي اين شرکت ها با سازوکار هاي تبليغات اينترنتي جهت سنجش و اندازه گيري اثربخشي تبليغات اينترنتي، باعث شده است تا اين شرکت ها تمايل کمتري به دادن تبليغ در اينترنت داشته باشند. از جمله مهم ترين تاثيراتي که تبليغات اينترنتي برجاي مي گذارد، تعامل دوطرفه اي است که بين شرکت ها و فضاي مجازي ايجاد مي شود تا با فعاليت در کنار يکديگر بهتر بتوانند محصولات خود را به مردم معرفي کنند. در حالي که رسانه هاي سنتي با اخذ هزينه هاي فراوان محصولات شرکت هاي مختلف را معرفي مي کنند، هزينه کم تبليغات اينترنتي مي تواند خود عاملي براي افزايش تمايل شرکت ها به حضور در اين عرصه محسوب شود. براساس استانداردهاي تعريف شده، امروزه شبکه هاي تلويزيوني اجازه دارند که حداکثر يک آگهي بازرگاني را در 15 ثانيه پخش کنند، در اين ميان ممکن است که شخص حين پخش آگهي در اين زمان محدود به تماشاي تلويزيون نپردازد و يا اينکه از تماشاي آن صرف نظر کند. در مقابل شبکه جهاني اينترنت اين امکان را براي همه شرکت ها فراهم مي آورد که بتوانند محصولات خود را به صورت 24 ساعته براي همه کاربران به نمايش بگذارند و گستره تبليغات بازرگاني خود را از مرزهاي يک کشور فراتر برند، زيرا سايت هاي اينترنتي بدون وابستگي به يک مرکز خاص اطلاعات خود را در هر زماني در اختيار همه مردم جهان قرار مي دهند. در مقايسه رسانه هاي سنتي با اينترنت بايد توجه داشته باشيم که فضاهاي اينترنتي هيچ گونه محدوديت مکاني ندارند و به همين خاطر اگر اطلاعاتي روي آن ها قرار گيرد، به سادگي در اختيار همه کاربران قرار خواهد گرفت. ? پله ترقي به نام اينترنت نگاهي گذرا به تحولاتي که در چند ساله گذشته صورت گرفته به سادگي نشان خواهد داد که اينترنت ابزاري توانمند براي برقراري ارتباطات بين المللي است و مي تواند با اتصال همه مردم به يکديگر، دستاوردهاي آن ها را در اختيار يکديگر قرار دهد. اگرچه اين روزها کشور آمريکا ادعا مي کند که حاکميت اينترنت را برعهده دارد و در اين ميان زبان انگليسي به عنوان زبان واحد اينترنت برگزيده شده است، ارتباطات مردم نه تنها در مناطق انگليسي زبان، بلکه در همه جاي دنيا در حال گسترش است و حتي دورافتاده ترين جزاير آفريقايي نيز از آن بهره مند مي شوند. حتي در شوروي سابق و کشورهاي جهان سومي که در آن عصر حضور داشتند، استفاده از اينترنت به عنوان يک مزيت و پله ترقي به حساب مي آمد و راه هاي ارتباط آن ها را با دنياي بيرون فراهم مي کرد. هم اکنون در بريتانيا، آلمان و کشورهاي شمال اروپا اينترنت با سرعتي فزايند در حال نفوذ بين مردم است و به عنوان مهم ترين ابزار رسانه اي موجود توانسته جاي تلويزيون را بگيرد. اين ويژگي به خصوص اينترنت که هرگونه محدوديت زماني و مکاني را از آن سلب مي کند، اصلي ترين عامل در پيروزي فضاي مجازي در مقابل رسانه هاي سنتي به حساب مي آيد و هم اکنون عنوان پرکاربردترين ابزار در زندگي روزمره مردم را به خود اختصاص داده است. يکي ديگر از ويژگي هاي مهم اينترنت قابليت تاثيرپذيري و تاثيرگذاري آن به صورت همزمان است. تبليغات اينترنتي در اصل با اجراي دو هدف اصلي فعاليت خود را دنبال مي کند و از طريق همين دو هدف است که تاکنون توانسته به صورت دقيق و منظم اداره شود. اول اينکه هر تبليغي با هدف ايجاد ارتباط و رساندن پيامي انجام شود و دوم اينکه هدف از انجام تبليغ فروش محصول باشد. امروزه شرکت هاي تجاري و بازرگاني به خوبي مي دانند قبل از آن که محصولي را توليد و عرضه کنند، بايد احساس نياز به آن محصول را بين مردم به وجود آورند و با راه اندازي سامانه پرسش و پاسخ، به تمام نيازهاي مخاطبان خود جواب دهند. يکي از مزاياي اصلي انتشار اطلاعات روي وب سايت ها و ديگر ابزارهاي موجود در اينترنت هزينه بسيار کمي است که اين کار به دنبال دارد. يک سايت اينترنتي در حقيقت همانند پايگاه اطلاعاتي سنجيده مي شود که به خصوص تلفن متصل شده است. افراد با اتصال به اينترنت و استفاده از اين ابزارها، بدون مداخله ديگران اطلاعات خود را به صورت خالص از منابع موجود تهيه مي کنند و براي اين اطلاعات هزينه بسيار کمي را پرداخت مي کنند که در مقابل هزينه استفاده از مطبوعات و يا تلويزيون بسيار ناچيز است. شما به عنوان يک کاربر عادي به همراه صدها شخص ديگري که مي خواهند يک سري اطلاعات به خصوص را به دست بياورند هزينه بسيار اندکي را پرداخت مي کنيد که البته در برخي مواقع ممکن است اين هزينه ها اندکي افزايش يابد. براي مثال زماني که هزاران کاربر به صورت همزمان سراغ يک سايت به خصوص مي روند و امکان ورود به اين پايگاه اينترنتي را غيرممکن مي کنند، مسوولان اين مراکز با گرفتن پول بيشتر راه هايي را در مقابل شما قرار مي دهند که بتوانيد بدون داشتن هرگونه مشکلي وارد اين سايت شويد. راه اندازي خدمات اينترنتي و عرضه آن به مردم مي تواند هزينه هاي فراواني را به دنبال داشته باشد، اما در مقابل پول هاي اندکي که از جانب کاربران پرداخت مي شود به سادگي خواهد توانست اين هزينه ها را جبران کند. به دنبال رقابتي شدن بازار جهاني اينترنت و حضور شرکت هاي فراوان در اين بازار گسترده، بسيار از مراکز اينترنتي مي کوشند با عرضه خدمات خود به صورت رايگان مشتري هاي بيشتري را نسبت به خود جذب کنند که اين امر به شما امکان مي دهد حتي تبليغات اينترنتي خود را در برخي مواقع به صورت رايگان روي اينترنتي قرار دهيد. عدم محدوديت زماني اينترنت براي عرضه تبليغات به صورت 24 ساعته چه منافعي را براي هريک از کاربران به دنبال خواهد داشت؟ اگر شما مي خواهيد در آن واحد به صورت بين المللي تبليغ کنيد و بدون درنظر گرفتن شرايط زماني کشورهاي مختلف، اطلاعات لازم در مورد محصولات خود را به مردم در نقاط مختلف جهان ارايه دهيد فقط اينترنت است که مي تواند به شما کمک کند، زيرا اين ابزار بدون آنکه اطلاعات خود را تنها به يک شهر يا کشور خاص اختصاص دهد، آن را در اختيار همه کاربران قرار مي دهد. در کنار اين مساله، اينترنت قادر است که برخلاف رسانه هاي سنتي تبليغات را به صورت 24 ساعته به نمايش بگذارد. اين به آن معني خواهد بود که اختلاف زماني در کشورهاي مختلف جهان از تبليغ محصول شما در کشورهاي گوناگون جلوگيري نخواهد کرد و افراد در هر زماني که وارد سايت هاي اينترنتي شوند با شما آشنا خواهند شد. آنچه که براي سايت هاي اينترنتي تعريف شده آن است که هر يک از آن ها در طول شبانه روز به فعاليت خود ادامه دهند و اين کار در تمام سال ادامه پيدا کند. بر اين اساس کاربران در هر مکان و زماني مي توانند به اين سايت ها مراجعه کنند و با توجه به نيازهاي خود، از مزاياي آن ها بهره مند شوند. علاوه بر اين سامانه هايي نظير پست الکترونيکي نيز اين روزها توانسته بر وابسته نبودن اينترنت به زمان تاکيد بيشتري کند. شرکت هاي تبليغاتي با ارسال پست الکترونيکي به کاربران اين امکان را براي آن ها ايجاد مي کنند تا هر موقع که تمايل داشتند اطلاعات تبليغاتي در مورد يک کالاي به خصوص را کسب کنند. در عين اينکه تبليغات اينترنتي و محدود نبودن آن به مرزهاي جغرافيايي محاسن فراواني را شامل مي شود، به عقيده بسياري از کارشناسان مي تواند به عنوان يکي از نقص هاي اين عرصه محسوب شود. براي مثال ممکن است يک شرکت توليدکننده هواپيماهاي نظامي تصميم بگيرد که تصوير آخرين محصولات خود را روي اينترنت تبليغ کند، اما برخلاف اهدافي که براي اين شرکت تعيين شده، بسياري از کساني که اين تصاوير را مي بينند اشخاص عادي هستند و اين هواپيماها به درد آن ها نمي خورد. اين کار از ديد کارشناسان امري بيهوده است و اصلا نتيجه اي در پي نخواهد داشت. راه حلي که براي اين شرکت ها وجود دارد آن است که سراغ سايت هايي بروند که براي کاربران تخصصي طراحي شده و تنها افراد متخصص به آن ها رجوع مي کنند. در اين ميان ممکن است که برخي از اين مراکز تصميم بگيرند که در اينترنت تبليغ نکنند و ابزارهاي ديگري را براي معرفي محصولات خود به کار برند. برخي کاربران ممکن است با مشاهده تبليغ فروش يک هواپيماي نظامي روي اينترنت به اين فکر بيافتند که سايت جديدي را براي فروش محصولات نظامي و هوايي راه اندازي کنند. اگر تبليغ اين پايگاه اينترنتي روي وب سايت هاي پربيننده گذاشته شود در اين حالت امکان اينکه کاربران تخصصي تبليغ اين هواپيما را در اينترنت پيدا کنند بسيار بيش تر خواهد شد. منبع:www.InformationWeek.com ارسال توسط کاربر محترم سايت : omidayandh
|
|
|