جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هفت نکته مهم بازاريابي در بنگاه هاي کوچک
-(1 Body) 
هفت نکته مهم بازاريابي در بنگاه هاي کوچک
Visitor 425
Category: دنياي فن آوري
اگر شما جزء صاحبان مشاغل کوچک به حساب مي آئيد، براي بازاريابي احتياج به سرمايه گذاري زيادي نخواهيد داشت.بسياري از سازمانهاي کوچک از روشهاي اصولي و مهم موجود براي بازاريابي در کسب و کار خود غافل بوده و فرصتهاي فراواني که با اعمال اين روش ها بدست مي آيد را به فراموشي سپرده اند.
نکات بسياري براي ارتقاءکميت و کيفيت نقاط تماس با مشتريان و طرز تلقي آنان از شما وجود دارد که صرفا" تلاشي مقدماتي براي به حرکت در آوردن آن ضروري است و پس از اجراء موجبات رونق شغلي شما را فراهم مي آورد. در اينجا به برخي از اين راه کارها اشاره مي شود :
1) کارت ويزيت که با هزينه اي بسيار ناچيز قابل تهيه مي باشد: با اين کار شما عملا" داراي يک بيل بورد و تابلو آگهي شده ايد که مي توانيد کالا و يا خدمات خود را معرفي نمائيد. درج عنوان شغلي ، نام ، آدرس ، تلفن و شرحي مختصر و مفيد از کالا يا خدمات به علاوه ساعات دسترسي به شما ،از مهمترين مواردي است که بايستي در کارت ويزيت درج گردد. در نظر داشته باشيد که هنگام سفارش کارت ويزيت از تمامي فضاي کارت به صورت موثر استفاده شود (مثلا" درج انواع شيوه هائي که بتوان با شما تماس گرفت). برخي از کارت ويزيت ها داراي شاخص ها و يا ابزار و اطلاعات مورد نياز و عمومي، نظير جدول تبديل مقياس ها، خط کش و ... مي باشند در نتيجه اين کارت ويزيت ها مانند ابزاري که بايستي هميشه در دسترس باشند، مورد استفاده مشتريان بالقوه و دائم قرار مي گيرند.
2) صورتحساب: آيا براي مشتريان خود صورتحساب چاپي و يا الکترونيکي ارسال مي کنيد؟ توجه داشته باشيد که شما مي توانيد از صورتحسابهاي ارسالي نيز جهت ترويج نام تجاري ،محصولات و يا خدمات خود استفاده نمايئد. از اين نقطه تماس ارزشمند مي توانيد براي تشکر از مشتريان به خاطر خريدي که از شما کرده اند و نيز فرصتي براي معرفي ديگر کالاها و خدمات سازمان خود بهره ببريد. يکي از روش هاي موثر براي جلب توجه مشتري نوشتن اين پيام در پائين صورتحساب وي مي باشد که "جهت کسب اطلاعات بيشتر از برنامه هاي فروش ما با تلفن .... تماس حاصل فرمائيد".
3) ارسال نامه يا ايميل : در بازاريابي هيچ چيز مهم تر از داشتن يک ليست کامل و جامع از مشتريان نيست. مشترياني که آدرس و يا ايميل خود را در اختيار شما قرار مي دهند خواستار دريافت اطلاعات در مورد محصول و خدمات شما مي باشند. به روش هاي گوناگون مي توانيد از مشتريان خود بخواهيد که اين نقطه تماس را براي شما ايجاد نمايند. زماني که اين اطلاعات مجاني را جمع آوري کرديد، به طور مرتب و منظم و با داشتن بهانه هائي خوب با مشريان تماس داشته باشيد و آنان را به خريد محصولات و يا خدمات خود تشويق نمائيد. مشتريان راضي مطمئنا" شما را به ديگران معرفي و توصيه خواهند کرد.
4) يادداشتهاي تشکر و قدرداني : برخي از فروشندگان در برقراري ارتباط خوب با مشتريان خود بسيار فعال بوده واز هر فرصتي براي اين منظور استفاده مي نمايند. ارائه يک کارت و يا يادداشت تشکر و قدرداني به مشتري پس از هر فروش که مي تواند يه همراه کاتالوگ محصولات يا خدمات جديد و يا اطلاعيه اي از جانب شما ارائه گردد، نشانگر قدرشناسي و تمايل سازمان شما براي ايجاد ارتباط مستحکمتر با مشتري مي باشد.
5) ايجاد انگيزه جهت خريد : براي معرفي محصولات يا خدمات جديد بايستي اطلاعات کافي در اختيار مشتريان قرار داد وبراي ترغيب آنان به خريد بايستي در آنان ايجاد انگيزه نمود. جهت ايجاد انگيزه از راهبردهاي متفاوتي مي توان سود برد ولي يکي از اين روشها ايجاد انگيزه از طريق قيمت گذاري وارائه تخفيف در برابر خريد بيشتر مي باشد. سيستم قيمت گذاري شما اگر به نحوي طراحي شده باشدکه مشتري با خريد بيشتر از تخفيف بيشتري برخوردار شود و در مورد اين قيمت گذاري نيز اطلاع رساني به اندازه کافي شده باشد، آنگاه مي توان انتظار داشت که ايجاد انگيزه خريد به روش قيمت گذاري به انجام رسيده است.
6) نمونه هاي مجاني : يکي از روش هاي اثر گذار در بازاريابي ارائه نمونه هاي مجاني به مشتريان مي باشد. اين رويه در فروشگاههاي مواد غذائي و يا شيريني فروشي ها بسيار متداول بوده است.مشاغل ديگر نيز مي توانند کالا يا خدمات را با توجه به نوع و ماهيت آن به مدت کوتاهي در اختيار مشتري قرار دهند و در صورت رضايت وي نسبت به اخذ وجه اقدام نمايند. ارائه اين نمونه مجاني اين اعتماد و اطمينان را براي مشتري به وجود مي آورد که فروشنده از کيفيت و مقبوليت کالا يا خدمات خود کاملا" مطمئن است. اين روش علاوه بر ايجاد اعتماد موجب برقراري نوعي ارتباط عاطفي نيز مي گردد که در تحکيم ارتباط با مشتري و کسب وفاداري وي اثر گذار است. ضمنا" بايستي توجه داشت که هزينه هاي اتخاذ اينگونه روش ها به سرعت پس از به ثمر نشستن برگشت داده مي شود.
7) تشويق مشتريان بالقوه به بررسي نظرات مشتريان قديمي يا متخصصين واهل فن : که از طريق روش هاي بسيار متنوع و مبتکرانه مي توان تهيه و در اختيار آنان قرار داد. مشاغلي که از اين روش جهت ترويج و پيشبرد برنامه هاي بازاريابي خود استفاده مي کنند، به موفقيتهاي چشمگيري نائل مي شوند. در نظر داشته باشيد وقتي به مشتريان بالقوه پيشنهاد مي کنيد که به نظرات ديگران در مورد محصول و خدماتتان توجه کنند، درست مثل آنستکه تيم فروش خود را تا مرزهاي مشتريان قديمي و متخصصين و اهل فن گسترش داده ايد. بديهي است مانند بازاريابي دهان به دهان، اثر بخشي اين روش با تلاشهاي مشابه از جانب خودتان کاملا" غير قابل مقايسه است. بنابراين بهتر است در مورد روشهاي تهيه اين نظرات از مشتريان قديمي و يا متخصصين مرتبط با کسب و کارتان و همچنين شيوه تشويق مشتريان بالقوه براي مراجعه به اين نظرات، بيشتر فکر کنيدو متمرکز شويد.
بازاريابي به اين روش خرج زيادي ندارد. از کسب و کار خودتان براي ارسال پيامهاي بازاريابي به اين روش و افزايش مشتريان استفاده نمائيد. البته فراموش نکنيد که پايه و مبناي اين سيستم بازاريابي ، ارائه محصول و يا خدماتي است که حد اقل با کيفيتي مشابه با ديگران و يا بالاتر باشد و در غير اينصورت به شما توصيه مي شود بيهوده تلاش نکنيد.
شما با بکار بستن همين چند روش ساده به سرعت به قدرت اثر بخشي آنها پي مي بريد واين نتيجه به نوع محصول، خدمات ويا صنفي که در آن فعاليت مي کنيد ابدا" ارتباطي ندارد.
منبع: Marketingscoop.com
روزنامه تفاهم ( www.tafahomnews.com )

ارسال توسط کاربر محترم سايت : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image