اگر شما به دنبال وفاداري مشتري هستيد، در اين مقاله 21 سوال دشوار وجود دارد كه بايد در رابطه با محيط كار خود به آنها پاسخ دهيد.
اين روزها بيش از پيش ذهن مديران به مسائل اخلاقي كاركنان معطوف شده است. پس از گذشت بيش از دو دهه از آغاز ادغام شركتها، سازماندهي مجدد و كوچك كردن سازمانها، سرانجام دريافته ايم كه كاركناني كه تحت استرس قرار دارند كاملا قادر نخواهند بود، بهبود مستمر در حد كلاس جهاني و خشنودي مشتري را برآورده كنند. نظـــــر به اينكه دستيابي به وفاداري مشتري به عنوان (يك استراتژي بسيار سودمند) دشوارتر شده است، ما بايد به محيط كار توجه كنيم كه براي كاركنانمان فراهم كرده ايم.
اگر مي خواهيد ارزش بيشتري در بازار فروش خود ايجاد كنيد، شما به خلق ارزش بيشتر در محيط كار خود نياز داريد. پس در اين مقاله 21 سوال دشوار براي شما مطرح شده كه به شما جهت جلسات مديريتي بعدي خود به افزايش نتايج حاصل از بحث و بالابردن سطح آگاهي ســـازمانتان كمك مي كند.
يك، دو يا 10 سال را انتخاب كنيد و از آنها براي تحريك افكار استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد يك ذهن قرن بيست ويكمي فرضيات و مدل هاي قديمي را كنار مي زند و به دنبال راههايي براي بهبود مداوم است.
1 – آيا سطح اعتماد در سازمان شما بالاست يا پايين؟ 2 – چگــــــونه به تك تك پرسنل كمك مي كنيم كه احساس غرور در كارشان را توسعه دهند؟ 3 – هنگامي كه به شخصي مسئــوليتي اعطا مي كنيم آيا اختيــــارات لازم را هم به او مي دهيم؟ 4 – آيا يك فرايند مشاركتي در سازمان شما وجود دارد كه براي آينده كاركنان موثر باشد؟ 5 – مي دانيم كــه قدرت خلاقيت و ابداع، آيتم هاي بحراني در يك اقتصاد رقابتي جهاني هستند، آيا آموزش و توسعه بخش مهمي از برنامه استراتژيك سازمان شما را تشكيــل مي دهد؟ 6 - از چه روشهايي براي نشان دادن قدرداني خود از پرسنل و كار آنها استفاده مي كنيم؟ 7 – چه مكانيسم هايي براي پاداش دادن به آن دسته از رفتارهاي محبت آميز نسبت به مشتري كه مي خواهيم تكرار گردد، در سازمان وجود دارد؟ 8 – آيا كاركنان واقعا باور دارند كه وجود ارتباطات باز و صادقانه در واحدشان به موقعيت شغلي آنها آسيب نخواهد رساند؟ 9 – ما براي تشويق پرسنل به تفكر دائمي بهبود مداوم چه مي كنيم؟
10- چه عمليات كاري انعطاف پذيري در محيط كار وجود دارد كه نيازهاي روبه رشد كاركنان براي رسيدن به برقراري تعادل بين محيط كار و خانواده را پوشش دهد؟
11- پنج ارزش مهم در سازمان ما چيست؟ آنها چگونه هرروز توسط مديريت و كاركنان حاصل مي شوند؟
12- در يك مقياس يك دهم چه ميزاني از صداقت را پرسنل در سازمان دارا هستند؟
13- پنج تكنيكي كه در سازمان ما براي حمايت از رفاه پرسنلي وجود دارد چيست؟ 14 – براي پرورش «سواد عاطفي» در تيم مديريتي خود چه مي كنيم؟
15- اگر ما از كاركنانمان بخواهيم كه ريسك كنند، آيا از صميم قلب كوتاهي يا شكست آنها را مانند موفقيتشان ميپذيريم؟ 16 – آيا واقعا باور داريم كه پرسنل مان صلاحيت دارند كه كاملا قدرتمند باشند؟ اگر نه چه كمبودي وجود دارد؟
17- هنگامي كه يك نفر تصميمي در جهت خشنود كردن مشتري اتخاذ مي كند نه خشنودكردن مدير خود، آيا اين تصميم گيري پيامدهاي منفي براي وي خواهد داشت؟ 18 – آيا ما تعاريف حقوقي خود را از موفقيت تغيير داده ايم تا مفاهيم غيرمادي مانند رضايت شغلي و رشد فردي در بر بگيرد؟ اين مفاهيم را چگونه اندازه گيري مي كنيم؟ 19 – آيا ما اخيرا كاركنان خود را مورد مطالعه قرار داده ايم تا دريابيم كه آنها واقعا درباره كاركردن در اين سازمان چه احساسي دارند و آيا آنها آنچه راكه براي رسيدگي عالي به مشتريان نيازمندند در اختيار دارند؟
20- در طول چندسال گذشته تغييرات واكنشي و غيرواكنشي زيادي رخ داده است، ما براي حمايت از پرسنلي كه در اثر اين تغييــــرات آشفته و دگرگون شده اند چه مي كنيم؟ براي كمك به افراد در جريان فرايند تغيير چه سيستمي در محل كار خود داريم؟ و در اينجا يك سوال ديگر براي ايجاد اضطراب در جلسه مديريتي بعدي شما وجود دارد.
21- اگر مهمترين عامل در رسيدن به وفاداري مشتري احساس آنها از ارزشهايي باشد كه دريافت كرده اند، براي رهبري تيم خود براي رسيدن به بالاترين سطح مهارت مورد نياز جهت ايجاد مداوم اينگونه تجربيات در مشتري، چه كرده ايم؟
چالش رهبري در واقع پرسيدن سوالهاي صحيح است نه داشتن جوابهاي صحيح. اين مقاله بايد شروع خوبي براي شما باشد. فراموش نكنيد، اگر شما بخواهيد ارزش بيشتري در بازار فروش خود به دست آوريد، شما به ايجاد ارزش بيشتري در محيط كارتان نياز داريد به اين سمت حركت كنيد.
منبع:www.customercare coach.com ارسال توسط کاربر محترم سايت :mohammad_43