جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
مزيت هاي تبليغات در اينترنت بر تبليغات چاپي سنتي
-(1 Body) 
مزيت هاي تبليغات در اينترنت بر تبليغات چاپي سنتي
Visitor 485
Category: دنياي فن آوري
مزاياي تبليغات اينترنتي درمقابل تبليغات سنتي، از نظر هزينه، قابليت دسترسي، گستردگي بازاريابي، و قابليت افزايش حاشيه سود بسيار فراتر است. نظر به اينکه متدهاي تبليغي چاپ و نشر سنتي آزموده شده و پابرجا هستند، اما روند تکنولوژيکي اينترنت، در هر زمينه اي از آن پيش افتاده و بهتر است. در ارزيابي اين گفته، موارد زير را در هر يک از حوزه هاي فوق الذکر در نظر گيريد.
براي درک بهتر تفاوت ها، بايد توضيحاتي درمورد هريک از اين رسانه هاي تبليغاتي داده شود. تبليغات چاپي سنتي از تضمينات عادي بازاريابي تشکيل شده است. اين تضمينات شامل بروشور، نشريه، تبليغات روزنامه، بيل بورد، کارت ويزيت، و امثال اين مي باشد. تبليغات اينترنتي، آميزه اي از دستگاه هاي الکترونيکي است، يک کامپيوتر يا سِروِر، که همان تضمينات بازاريابي را در وب سايت هاي حرفه اي مستقر مي کند. در آخر، تبليغات فروشي مثل "يکي بخريد، دوتا ببريد" يا "%20 تخفيف، فقط اين هفته"، و عملکردهايي که هر شرکت بايد به آن متعهد باشد ، براي انتقال آن اطلاعات به خريداران و مشتريان، به تبليغ اضافه مي شود.
در ارزيابي هزينه هاي تبليغات چاپي سنتي، هزينه هاي هنگفتي براي طراحي تبليغ براي هر نوع فروش و خدمات، هزينه ي چاپ و نشر، و تسهيلات انبار کردن اين بسته هاي تبليغ متحمل مي شود. به علاوه، هزينه ي پخش و انتشار اين تبليغات نيز بايد در نظر گرفته شود؛ هزينه ي کار جمع آوري اجناس، حمل و نقل براي تحويل تبليغات چاپ شده، و البته، هزينه ي پست. وقتي اين هزينه ها در رسانه هاي جمعي تلويزيون و راديو به کار بسته شود، حتي اين مبلغ به اعداد پنج يا شش رقمي هم خواهد رسيد. اگر يکي از اين تبليغات چاپي نيز به تصحيح اشکالات داشته باشد، بايد همه ي اين هزينه ها از نو پرداخت شود. براي توضيح اين مطلب، هر روزنامه يا مجله اي که خواستيد را باز کنيد و آنها را به دقت بررسي کنيد—در همه ي آنها قسمت هايي مشکل دار وجود دارد که نيازمند اصلاح و تغيير است.
در مقابل، با اينکه هزينه ي اوليه شروع يک وب سايت اينترنتي ممکن است گهگاه با هزينه ي يک تبليغ چاپي سنتي مخصوص يک نوع فروش قابل مقايسه باشد، اما به دلايل زير هزينه ها به طور قابل ملاحظه اي پايين تر است؛ هيچ هزينه اي صرف پست، انبار، تحويل آگهي هاي تبليغاتي، و يا طراحي براي هر آگهي جديد، نمي شود. سايت هاي اينترنتي قابل استفاده ي مجدد و قابل بازسازي بوده و پرداخت هاي ماهانه وب سايت حداقل هستند. در بررسي مزاياي تبليغات اينترنتي، مسئله ي اصلاح و تغيير اشکالات آگهي ها نيز شايان ذکر است که هيچگونه هزينه ي آنچنني صرف آن نميشود و اين اصلاحات فوراً قابل انجام هستند.
در ارزيابي قابليت دسترسي اين تبليغات بايد گفت که تبليغات چاپي سنتي زمان-مرکز هستند. ساعت هاي يک حرفه يا خدمت محدود به ساعاتي است که آنها باز باشند و در نتيجه خريداران در ساعات بسته بودن آن محدوديت خواهند داشت. به علاوه، آگهي فقط براي يک دوره ي زماني خاص مناسب و قابل استفاده است. و به محض خاتمه ي آن دوره ي زماني، بايد همان مقدار هزينه صرف انجام کارهاي آگهي جديد شود.
درحاليکه قابليت دسترسي يک وب سايت اينترنتي به مشتريان و خريداران اين امکان را مي دهد در هر زمان از 24 ساعت شبانه روز بدون هيچ تعطيلي، به اطلاعات و مهمتر از آن به فروش دسترسي داشته باشند. به علاوه، براي دادن هر آگهي جديد، نياز به صرف همان ميزان هزينه نيست، و در مدت کوتاهي نيز اين کارها قابل انجام هستند.
در ارزيابي مزاياي متدهاي تبليغاتي اينترنتي در مقابل متدهاي چاپي سنتي، گستردگي بازاريابي مصرف کننده شايان ذکر است که متد سنتي محدوديت هاي جغرافيايي بسياري دارد و فقط در ناحيه ي محلي قابل مشاهده هستند و براي بازاريابي ملي نياز به صرف هزينه ي بسيار هنگفتي است.
در اين رابطه، تبليغات اينترنتي کاملاً برعکس متد سنتي است و هيچ محدوديت فيزيکي و جغرافيايي ندارد. انجام گيري اين تبليغات به صورت کشوري و يا حتي جهاني هيچگونه محدوديتي ندارد و همه قادر به مشاهده ي اين آگهي ها هستند. براي هر مصرف کننده که کامپيوتري داشته باشد، که در اين عصر تقريباً شامل همه ي مصرف کنندگان مي شود، قابل دسترسي است.
خط آخر اين است که مزاياي تبليغات از طريق اينترنت از نظر هزينه، قابليت دسترسي، گستردگي بازاريابي، و قابليت افزايش حاشيه سود بسيار فراتر از متد تبليغات چاپي سنتي است.

مزاياي ديگر
 

? تبليغات اينترنتي گسترده است
 

با رشد اطلاعات در اينترنت، زماني که افراد وقت خود را صرف آن مي کنند نيز افزايش مي يابد، و همين مسئله بازار تازه اي براي تبليغات اينترنتي باز کرده است. اکثر کمپاني ها و شرکت هاي بزرگ و توانگر در جهان تمام هم و غمشان به دست آوردن يک تکه جا براي تبليغ در اينترنت است تا همه بتوانند آگهي ها ي آنها را بخوانند و استقبال کنند.

? تبليغات اينترنتي متمرکز است
 

تبليغات اينترنتي، متدهاي متمرکز و هدفداري براي کمپاني ها و شرکت هايي که قصد تبليغ دارند ارائه مي دهد که ضمانت مي کنند که همه ي افرادي که تبليغ را مشاهده مي کنند به طور قطع خريد هم مي کنند. پس ديگر از فکر تبليغات سنتي و قديمي در روزنامه درآييد، تبليغات اينترنتي را امتحان کنيد!

? تبليغات اينترنتي قابليت ردگيري بينندگان را فراهم مي کند
 

برآورد تعداد افرادي که ممکن است يک تبليغ در روزنامه را مشاهده کنند، تقريباً غيرممکن است. اما تبليغات اينترنتي اين امکان را دارد که تعداد افراد بيننده ي آن تبليغ را ردگيري کند. از اين طريق مشخص ميشود که چه تعداد افراد با مشاهده ي يک تبليغ به وب سايت اصلي آن نيز سر مي زنند و چه تعداد مشتري جديد از طريق آن تبليغ اضافه مي شود.

? تبليغات اينترنتي حق الزحمه ي اوليه ي کمتري دارد
 

اگر بودجه ي محدودي داريد، تبليغات اينترنتي بسيار مقرون به صرفه تر از تبليغات چاپي سنتي براي شما خواهد بود. يک تبليغ معمولي به متد سنتي مي تواند چند صد هزار تومان براي شما هزينه بتراشد. اما، با تبليغ بر روي سايت هاي معروف بسيار در اين هزينه ها صرفه جويي خواهيد کرد. با اين روش شما فقط زماني بايد پول بپردازيد که بيننده اي روي تبليغ شما کليک کند.

? تبليغات اينترنتي ارزان تر است
 

به خاطر طبيعت متمرکز و هدفدار تبليغات اينترنتي و قابليت ردگيري موثر و کارآمد بودن تبليغ، هزينه هاي وارده بسيار کمتر از تبليغات سنتي خواهد بود.

? تبليغات اينترنتي حوزه ي دسترسي وسيعتري دارد
 

از اين جهت که اينترنت در همه ي جهان قابل استفاده است، تبليغ شما نيز مي تواند توسط همه ي افراد روي کره ي زمين ديده شود. و به جاي اينکه دنبال انتشاراتي ها، روزنامه ها، ايستگاه هاي راديويي و تلويزيوني مختلف باشيد، با يک تبليغ مي توانيد در سرتاسر جهان ديده شويد.
و به طور کلي، تبليغات اينترنتي راه بسيار خوبي براي با اطلاع کردن همه جهان از توليدات يا خدمات خود به طريقي بسيار کم هزينه و کارآمد مي باشد.

? ارسال ايميل مستقيم يا تبليغات آنلاين؟
 

اگر شما هم به اندازه ي من در اينترنت سابقه داشته باشيد، مي دانيد که خيلي چيزها در آن تغيير کرده است. 6 يا 7 سال قبل اگر کاري در اينترنت داشتيد، برقرراي ارتباط با افرادي که مايل به همکاري با شما بودند، بسيار ساده تر بود. اين روزها همه چيز فرق کرده است. مردم براي گرفتن اطلاعات درمورد توليدات يا خدمات شما، پرسشنامه هاي آنلاين پر مي کنند اما وقتي سعي مي کنيد با آنها تماس برقرار کرده يا ايميل بزنيد، ديگر پاسخگوي ايميل ها يا تماسهاي شما نخواهند بود و شما ديگر خبري از آنها پيدا نخواهيد کرد.
وقتي بر روي اينترنت تبليغ مي کنيد، و پرسشنامه هاي آنلاين دريافت مي کنيد، همين مسئله اتفاق مي افتد. اگر سعي کنيد با کسي که پرسشنامه اي دررابطه با توليدات يا خدمات شما پر کرده است تماس برقرار کرده يا ايميل ارسال کنيد، تقريباً %90 پاسخي دريافت نخواهيد کرد.
اينترنت، غيرشخصي ترين چيزي است که طي زندگيتان با آن روبه رو خواهيد شد. افراد آنلاين مي شوند، سايت هاي زيادي را زير و رو مي کنند، و حتي اگر پيامي براي بازديد از سايت شما برايتان بگذارند، به چيزي متعهد نيستند. آنها شما را نمي بينند، شما هم نمي توانيد آنها را ببينيد، پس دليل اين عدم تعهد کاملاً روشن است.
مهمتر اينکه، هزينه ي ناچيز تبليغات بر روي اينترنت باعث شده که افراد ناباب زيادي جلب اينترنت شوند که ادعاهاي مسخره و غيرمسئولانه ي زيادي دارند.
به اين دليل، من عقيده دارم که مشتريان احتمالي نسبت به وعده هايي که در تبليغات فروش اينترنتي داده مي شود نسبت به آنچه در ايميل هاي مستقيم، تلويزيون، راديو يا روزنامه وعده داده مي شود، شکاک تر هستند.
همچنين در ايميل هاي مستقيم، فرصت بسيار بهتري براي عنوان کردن نکات مهم مربوط به تقاضاي خود داريد. يک بروشور يا گزارش خاص باز هم به نسبت ايميل يا يک صفحه ي وب در اين زمينه فرصت بيشتري به شما خواهد داد.
البته تبليغات آنلاين بر روي صفحات وب بسيار ارزان تر از ارسال ايميل هاي مستقيم به افراد مي باشد. تقريباً چيزي درحدود 12 بيليون صفحه ي وب وجود دارد و هر روز 10 ميليون به آن اضافه مي شود. شما مي توانيد بدون صرف هزينه اي خودتان يک وب سايت راه اندازي کنيد.
مردم هر روز با درخواست ها و تقاضاهاي مختلف گلوله باران مي شوند
وقتي افراد براي توليدات يا خدماتي در اينترنت جستجو مي کنند، موتورهاي جستجو صدها هزار وب سايت پي روي آنها قرار مي دهند. ارسال پرسشنامه براي هرکدام از اين وب سايت ها يا آگهي هاي موجود در آن بسيار ساده است و با يک کليک انجام مي گيرد. اگر يک کاربر آنلاين 10 پرسشنامه پر کند به اين معني است که هر شرکت يا کمپاني %10 شانس بسته شدن آن نمونه را دارد. اين يعني آن پرسشنامه بسيار جدي بوده است. نظر به اينکه تقريبا يکي از 10 نفر حتي زحمت جوابگويي به تماسها و ايميل هاي شما را به خود نمي دهد، مي توانم بگويم که شما براي بستن يکي از آنها نياز به 100 پرسشنامه داريد.
تفاوت اصلي بين تبليغات اينترنتي و ارسال مستقيم ايميل اين است که وقتي شما يک کارت پستال يا نامه به گيرنده اي مي فرستيد، اين بين او شما محفوظ است. آنها ممکن است درخواست يا تقاضاي شما را بخوانند و اگر مايل بودند با شما تماس بگيرند. برخلاف پرسشنامه هاي آنلاين که در آن کاربراي آنلاين فرم هاي مخصوص را پر مي کنند، هيچگونه تعهدي براي آنها نخواهد داشت. هيچ ارتباطي با شما برقرار نخواهند کرد، هيچ سوالي از شما نمي توانند بپرسند، و بنابراين شما نمي توانيد اعتراضات و ايرادهاي آنها را برطرف کنيد.
مردم از کساني خريد مي کنند که آنها را دوست داشته و به آنها اطمينان داشته باشند
وقتي کسي ايميل شما را مي خواند، تنها راه کسب اطلاعات بيشتر درمورد درخواست شما، برقراري تماس با شما خواهد بود. اينکه با شما تماس بگيرند نشاندهنده ي اين است که در پرسشنامه ي خود جديت بيشتري دارند. وقتي توانستيد با آنها صحبت کنيد، خواهيد توانست گزارشي تهيه کرده و فقط آنزمان است که فروش صورت خواهد گرفت. اگر همه چيز خوب پيش رود، آنها بدون پرس و جو از جاهاي ديگر نزد شما خواهند آمد.
به اين خاطر است که هيچوقت نبايد قدرت تبليغات از طريق ايميل مستقيم، راديو و تلويزيون را دست کم بگيريد. وقتي از طريق اين رسانه ها تبليغ کنيد، شانس صحبت کردن با مشتريان را پيدا خواهيد کرد و فقط آن زمان است که مي توانيد آنها براي خريد از خودتان قانع کنيد. اما اينترنت هيچيک از اين مزايا را فراهم نمي کند.

? تبليغات اشتراکي
 

درست است که ارسال ايميل مستقيم يا تبليغات از طريق راديو و تلويزيون بسيار پرهزينه هستند، اما کارايي بسيار بيشتري هم دارند. براي کمتر کردن اين هزينه ها مي توانيد از تبليغات اشترکي استفاده کنيد.
من روزنامه ي محلي را پيدا کردم که به ازاي 10،000 کاغذ تبليغاتي 5.5 x 8.5 تمام رنگي فقط 370 هزار تومان دريافت مي کند. مي دانيد چه کار مي کنم؟ از يک کمپاني ديگر تقاضا مي کنم که در طرف ديگر کاغذ آگهي دهد و هزينه ام را با او نصف مي کنم. اينکار واقعاً مقرون به صرفه خواهد بود.
چنانکه تبليغات آنلاين هر روز پرطرفدارتر و شلوغ تر مي شود، و موتورهاي جستجو هر روز الگوريتم خود را تغيير مي دهند، نبايد براي حرفه هاي طولاني مدت روي آن حساب کنيد. اگر اينکار را بکنيد، دير يا زود مشکلاتي برايتان ايجاد خواهد شد. خاطرتان باشد، تکنولوژي خيلي زود تغيير مي کند .
منبع:مقالات ارسالي به آفتاب
ارسال توسط كاربر محترم : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image