اگر شما هم براي رونق کسب و کارتان به تجارت الکترونيک و فروش آن لاين روي آورده ايد، مطالعه گفته هاي زير قطعا برايتان مفيد خواهد بود.
اگر در روي شبکه گسترده جهاني مقاله بنويسيد و به رايگان روي وب قرار دهيد، مي توانيد خود را در شبکه اي پول ساز قرار دهيد.
براي آن يک ذره هم پول خرج نمي کنيد ولي اگر مقاله اي خوب، مفيد و جامع که اطلاعات تخصصي مربوط به کارتان را عرضه مي کند، روي وب قرار دهيد، کاري پول ساز را پيش رويتان قرار خواهيد داد. با اين نوشته ها بازديدکنندگان دانسته هايي مفيد و به درد بخور ياد مي گيرند. ولي بايد گفت که کار زياد هم ساده نيست. مردمي که اين مقالات رايگان را مي خوانند، خواهان کيفيتي بالا هستند تا بتوانند از آنها در وب لاگ يا وب سايت خود استفاده کنند. هر صاحب يک وب سايت مي خواهد بهترين و با ارزش ترين مطالب را جمع آوري کند و هزاران نفر از نويسندگان اين مقالات رايگان خواهان اينند که کيفيت نوشته هايشان بالاتر از همه مشهود باشد.
مقالاتي که دانسته هايي ارزشمند و کاربردي را در خود دارند يا اين که در کنار اين دانسته ها چگونگي دست يابي به چيزهاي خواستني وقت را شرح مي دهند، بسيار پرطرفدارند و به سرعت خوانده مي شوند. مواردي که پيش رو داريد مطالبي هستند که قبل از نوشتن يک مقاله آن لاين در ذهن داشته باشيد و هنگام نگارش آن کاملا مورد توجه قرار دهيد:
1) بپذيريد که نگارش براي دنياي آن لاين با قلم زدن در دنياي حقيقي متفاوت است. در اين جا مردم وقت خواندن يک مقاله طولاني که چندين صفحه را پر کرده ندارند. بايد مختصر و مفيد حرف بزنيد و از زياده گويي بپرهيزيد.
2) مخاطب هدفتان را به درستي بشناسيد.
3) براي مقاله عنواني گيرا وجذاب انتخاب نماييد که مردم را به خواندن تشويق کند.
4) يک عنوان طولاني به درد نمي خورد. بايد فکر کنيد و از نوشتن اين جز مهم از مقاله سرسري نگذريد. عنوان بايد در عين کوتاهي، منطقي مختصر شده باشد و با کلماتي جذاب و گويا مضمون مقاله را به خواننده برساند.
5) نگارش مقاله را جدي بگيريد و کاملا تخصصي و مثل يک کارشناس مل کنيد. درباره مطلبي که به درستي و به تمامي از آن آگاهيد بنويسيد. يادتان باشد که قاعده نگارش يک مقاله کارشناسي زباني رسمي است. هرگز از آنچه که در صحبت هاي عاميانه به کار مي رود، استفاده ننماييد.
6) پارگراف ها را کوتاه تنظيم کنيد.
7) سريعا و بدون حاشيه روي به اصل مطلب بپردازيد.
8) يک مقاله آن لاين بايد با ارائه اطلاعاتي متمرکز و دقيق، کاملا به نيازهاي مخاطب هدف خود بپردازد.
9) يک بار ديگر: مختصر و مفيد حرف بزنيد. نسل امروز با کمبود وقت مواجه اند. يادتان باشد که همه ما قهوه فوري و فست فود مي خوريم!
10) اين نکته در دنباله توصيه بالاست. مرتب يک کلمه را تکرار نکنيد و آنهايي که چند کلمه اند ولي معنايي مشابه دارند را به کار نبريد. سعي کنيد که نوشته شما بيش از 1500 کلمه نداشته باشد. معمولا سايت هايي که براي مقاله به شما پول مي دهند فقط نوشته هايي که بين 500 تا 2000 کلمه داشته باشند را مي پذيرند. بايد در انتخاب لغات دقت کنيد. ايجاز و ساده گويي شاخص يک نوشته خوب و خواندنيست.
11) هر از چندي از علامات تعجب و سوال استفاده کنيد تا توجه خواننده جلب شود. هميشه هم لازم نيست در جاهاي ضروري حروف بزرگ يا علامت تعجب را به کار ببريد!
12) از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنيد! با زباني رسمي ولي با لحني دوستانه و صميمانه حرف بزنيد تا خواننده باور کند.
13) کمي هم طنز را چاشني نوشته هايتان کنيد تا خواننده هنگام خواندن يک متن تخصصي کمي هم بخندند و سرحال بيايد. اکثر مردم اين حالت را دوست دارند.
14) با عشق و علاقه بگوييد. حالتي خشک و رسمي به خود نگيريد. ساده و با صميميت بنويسيد تا خواننده حس کند که انساني روبرويش نشسته و دارد با او سخن مي گويد.
15) در نگارش صادق باشيد و سعي کنيد تمامي سطور از خودتان و از ايده ها و اطلاعات خودتان سرچشمه گرفته باشند. اگر هم جايي مجبور شديد به نوشته هاي ديگران سر بزنيد، تنها اندکي اقتباس کنيد. پس از اين که از اين منابع استفاده نموديد، حتما نام نويسنده و سايت مربوط را ذکر کنيد و سپاسگذاريتان را ابزار داريد.
16) با فروتني حرف بزنيد و خواننده را دست کم نگيريد.
17) گاهي اوقات عذرخواهي هاي کوچکي را در متن بگنجانيد. شايد باور نکنيد ولي اين کلمات ساده باعث مي شوند که خواننده راحت تر مطالب را دنبال کند.
18) فراموش نکنيد که در آخر شماره هاي تماس خود، ايميل و مشخصات ارتباطي شرکت آن لاين يا آف لاين را متذکر شويد. بدانيد که همين مقاله و اين داده هاي کوچک مربوط به شما يک تبليغات رايگان را شکل مي دهند!
19) يک نظرسنجي رايگان ترتيب دهيد تا خوانندگان نظراتشان را برايتان ارسال کنند. اين کار باعث مي شود که تعداد زيادي آدرس ايميل پيدا کنيد که مي توانند اهداف خوبي براي بازاريابي کالاهايتان باشند.
20) قبل از اين که مقاله را روي وب ارائه کنيد، از کارآمدي تمامي لينک هايش مطمئن شويد.
21) براي عرضه اين نوشته ها از يک پاسخ دهنده اتوماتيک بهره گيريد.
22) در پايان مقاله، سخنانتان را در چند عبارت کوتاه بيان کنيد و در آخر اين نتيجه گيري کوچک هم عبارتي بياوريد که خواننده را به کار و فعاليت بيشتر يا به کارگيري پيام ها و توصيه هايتان ترغيب کند. مثلا: «حالا ديگر نوبت شماست» يا «موفقيت چندان هم دور نيست» «يا آستين هايتان را بالا بزنيد و دست به کار شويد.»
23) پاراگراف بندي و نقطه گذاري ها را هم بازبيني کنيد تا به يکباره اشتباهات فاحشي پيدا نشود.
24) اطمينان حاصل نماييد که اين نوشته ها درست و مناسب در وب ظاهر مي شوند.
25) قبل از مرحله نهايي که همان عرضه مقاله است، بارها و بارها آن را بخوانيد و ويرايش کنيد.
مهم ترين و اولين عامل موفقيت يک وب سايت افزايش ترافيک آنست. يک مقاله خوب و با ارزش مي تواند در بالا بردن تعداد بازديدکنندگان و مشتريان احتمالي و تبديل آنها به خريداران موثر واقع شود.
به ياد بسپريد که اگر مي خواهيد ديگران به شما کمک کنند، شما هم بايد در حل مشکلات و ارتقاي کسب و کار ديگران قدم برداريد. به همين دليل دانسته ها و مهارت هاي خود را در اختيار بقيه بگذاريد. يکي از راه هاي کمک به ديگران و مشارکت دانش ها در فضاي مجازي نگارش همين مقالات است. شما هم مي توانيد براي W.W.W مقاله هاي ارزشمند و مفيد در همان حوزه مورد علاقه تان به رشته تحرير آن لاين درآوريد. موفق باشيد و از اين کار لذت ببريد!
منبع:مرکز توسعه کارآفريني ارسال توسط كاربر محترم : omidayandh