جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تبليغات بيرون از شهرتان
-(2 Body) 
تبليغات بيرون از شهرتان
Visitor 392
Category: دنياي فن آوري
همه مي دانيم اينترنت امروزه مرزهاي جغرافيايي در جهان كسب و كار را در نورديده و قابليت دسترسي و همه گير آن، امكان جست و جوي معتبرترين خدمات فراتر از موقعيت هاي مكاني را براي كارآفرينان و صاحبان كسب و كار در هر گوشه از جهان فراهم آورده است. طبعا اين مطلب زماني كه بحث يافتن خدمات تبليغات/ روابط عمومي براي كسب و كار شما مطرح مي شود نيز مصداق دارد. صراحتا مي توان گفت براي برنامه تبليغات منحصر به شهر يا ناحيه خود، كافي است با يك كارشناس يا موسسه محلي روابط عمومي ارتباط برقرار كنيد چرا كه آنها مشخصا بازار رسانه اي محلي را شناخته و تماس هاي مطمئني در آنجا دارند. اما جهت برنامه هاي خاص تبليغات در سطح ملي بايد امكان به كارگيري يك كارشناس و يا تيم روابط عمومي خارج از محدوده جغرافيايي شهرتان را بررسي نماييد.
ماهيت روابط عمومي ايجاب مي كند اغلب آژانس ها و موسسات اساساً يك رويه را داشته باشند. تفاوت عمده آنها را مي توان در سه فاكتور خلاقيت نسبي، مهارت و حرفه اي بودن جست و جو نمود.
اين نكته را به خاطر داشته باشيد هزينه اي كه به اين امر اختصاص مي دهيد كاملا حساب شده باشد و :«به ارزش آنچه مي پردازيد دريافت كنيد». موسسه اي را بيابيد كه بتواند برنامه اي جامع شامل: انتشار خبر، بررسي بازار رسانه اي، تماس هاي رسانه اي، توزيع رسانه اي در طيف وسيع، پيگيري رسانه اي ( نه فقط پخش خبر) را به شما ارايه دهد.
اكنون به اينترنت رفته و همه چيز را بررسي كنيد. براي اين كار مرجع ها، نمونه هاي كتبي، تاريخچه فعاليت هاي تبليغات هر موسسه و برنامه هايي كه براي مراجعين قبلي عرضه كرده اند را ببينيد. آنگاه زماني انتخاب قطعي را صورت دهيد كه يقين حاصل كنيد خدمات رسان مورد نظر مي تواند تبليغات شما را به شكل مناسب و در زمان مقتضي در اختيار خروجي هاي معتبر رسانه اي قرار داده و در عين حال واجد ارتباطات وسيع و توانمندي پيگيري تا رسيدن به نتيجه نهايي باشد.
سخن آخر اينكه اينترنت فرصت مناسبي براي كارآفرينان از هر سنخي جهت انجام تبليغات در هر سطحي را ميسر مي سازد اگر و تنها اگر اندكي هوشمندانه از آن بهره ببرند.

? استطاعت پرداخت هزينه هاي تبليغات
 

اين عبارت رابه كرات از بسياري كارآفرينان يا صاحبان كسب و كار كوچك شنيده شده كه: «كاش مي توانستم كسي را براي اجراي حرفه اي برنامه تبليغات استخدام كنم، اما چون مقدورات مالي ندارم به ناچار خودم آن را انجام مي دهم.»
با مطالعه اجمالي ميان كارآفرينان و صاحبان مشاغل كوچك آشكار شده كه به دليل فقدان اطلاعات يا دانش كافي در اين باب، بسياري از آنان مشخصا هزينه احتمالي تبليغات را بيش از ميزان واقعي برآورد نموده اند.
پاسخ 102 نفر از اين افراد به سوال زير: «تصور مي كني هزينه اجرايي يك برنامه تبليغات موثر چقدر باشد؟ »
چنين نتايجي را نشان مي دهد:
? 11 درصد: هزينه اي معادل 000/ 10 دلار در ماه
? 32 درصد: هزينه اي معادل 5000 الي 000/10 دلار در ماه
? 39 درصد: هزينه اي معادل 3000 الي 5000 دلار در ماه
? 12 درصد: هزينه اي معادل 1000 الي 3000 دلار در ماه
? 6 درصد: هزينه اي كمتر از 1000دلار در ماه
حقيقت اين است كه امكان فراهم نمودن تبليغات با تمامي بودجه ها ميسر است اما نكته اصلي حاصل كار و ميزان تاثيرگذاري برنامه شما خواهد بود. بي ترديد هر چه بيشتر بپردازيد ثمره بهتري كسب مي نماييد.
براي اجراي موفق يك برنامه تبليغات شرط لازم برگزيدن گرانترين آژانس روابط عمومي يا متخصص مستقل نيست، بلكه بايد به سراغ كسي برويد كه هم رديف خود شما و متناسب با ابعاد كسب و كارتان باشد به اين ترتيب با تعرفه هاي قابل قبولي مواجه مي شويد كه در حد بودجه احتمالي شما خواهد بود. اگر تنها يك كسب و كار كوچك با دو كارمند داريد، نيازي به همكاري با يك آژانس گران با يك دوجين كارمند وجود ندارد.
البته اين امكان نيز وجود دارد كه بسياري از صاحبان كسب و كار پس از سال ها كسب تجربه عاقبت روزي بتوانند به تبليغات براي خودشان اقدام نمايند تا فردي با حقوق كمتر استخدام كنند كه تحت نظارت مستقيم شان عمل نمايد.
چنانچه از لحاظ هزينه در مضيقه قرار گرفتيد و موسسه اي كوچك يا كارشناس مستقلي را پيدا كنيد كه از همان ابزار مشابه و نيز مهارت و جسارت آژانس هاي بزرگتر خود برخوردار باشد.
فوايد به كارگيري يك موسسه حرفه اي يا شخص مستقل براي اجراي برنامه تبليغات را در چند مورد زير خلاصه مي كنيم:

اجراي شايسته برنامه:
 

جهت جلوگيري از برنامه ريزي ناصحيح كه دليل عمده شكست بسياري برنامه ها است و پرهيز از نگارش ناقص، تجاري بودن بيش از حد مطالب رسانه اي، اطلاع رساني حساب نشده يا گمراه كننده، عدم پيگيري ارتباطات رسانه اي و غيره، استفاده از تخصص افراد حرفه اي در اين زمينه ضروري است.

تماس هاي رسانه اي:
 

اغلب آژانس هاي روابط عمومي و تبليغاتي به دليل سال هاي متمادي فعاليت در اين امر ارتباطات موثري برقرار نموده اند.

كفايت و كارايي:
 

يك متخصص يا آژانس روزانه بطور متوسط 8 تا 12 ساعت را صرف كار تبليغات مي كند، زير و بم ميانبرها و رموز كارها را جهت بهتر و سريع تر انجام شدن آنها بخوبي مي شناسد.
حتما فكر مي كنيد خودتان هم مي توانيد تبليغات كنيد ولي آيا ابزار، وقت و تخصص كافي در اين مورد را داريد؟ به خاطر داشته باشيد شما بايد كار خودتان و يك خدمات رسان تبليغات كار خودش را به درستي انجام دهد تا نهايتا يك كسب و كار از نردبان ترقي بالا رود.

? از اخبار استفاده كنيد
 

فرض كنيد محصول يا كسب وكار نوآورانه اي منحصرا در اختيار شماست، تبليغات رسانه اي مطلوبي هم برايش آماده كرده ايد، در عوض استفاده از توده اي كاغذ يا انبوهي از ويدئوهاي تبليغاتي از اخبار مربوط به همان محصول يا كسب و كار بهره ببريد.
برنامه تبليغاتي شما بايد به سان آتشي مهار شده باشد نه يك شعله آني و زودگذر. پس بهتر اينكه به عنوان بخشي از روند معرفي كسب و كارتان به بازار از خبرهاي راجع به آن استفاده كنيد.
حال چنانچه در جست و جوي جلب سرمايه يي ريسك پذير جهت محصول يا اختراعي تازه باشيد قطعا با تيزبيني بيشتري به سرمايه گذاري احتمالي توجه مي كنيد.
قدر مسلم مطابق برنامه روابط عمومي مثلا يك آگهي سوم صفحه از شما در مجله كارآفرينان چاپ شده اما آيا سرمايه گذار يا مشتري احتمالي لزوما يكي از 000/ 525 مشترك اين مجله هست يا خير؟ آيا به هر طريق مطلب شما را ديده يا در مورد آن شنيده يا خير؟
بياييد در برنامه تبليغات اخبار راديو تلويزيون را نيز بگنجانيد تا برنامه اي جامع به وجود آورده باشيد، به نتايج متعاقب بچنين برنامه اي و تاثير آن بر روي مشتري فكر كيند.
فراموش نكنيد تبليغات و روابط عمومي نمي توانند براي شما بازار پيدا كنند بلكه مي توانند و بايد با همكاري شما اين بازار را بيابند.
منابع:
کارآفرينان اميرکبير
مرکز توسعه کارآفريني
ارسال توسط كاربر محترم : omidayandh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image