|
ايرانسل و تعهداتش
-(5 Body)
|
ايرانسل و تعهداتش
Visitor
816
Category:
کامپيوتر
بزرگراه فناوري -سرانجام پس از گذشت يک سال مسؤولان شرکت ايرانسل حاضر به پاسخگويي به رسانهها شدند و اين در حالي است که زمان پاسخ به بسياري از سؤالات و ابهامات موجود طي مدتزمان سپري شده از آغاز به کار اپراتور دوم گذشته بود. بر خلاف اپراتوري مانند تاليا که با مشکل عدم همکاري مخابرات مواجه شده است، اپراتور دوم به گفته مسؤولان ايرانسل در سايه حمايتهاي دولت و وزارت ICT توانسته تاکنون موفق عمل کند و عليرغم باقي ماندن کمتر از چهار ماه تا پايان سال و اجراي تنها يکدهم از تعهدات، اين اپراتور با اطمينان خبر از اجراي تعهداتش مبتني بر واگذاري دو ميليون و سيصد هزار سيمکارت تا پايان سال ميدهد. در چنين وضعيتي و با توجه به اينکه اين اپراتوري در حال افزايش تعداد شهرهاي تحت پوشش خود است، انتظار ميرود بيش از آنچه بهعنوان حداقل خدمات براي ارايه آماده کرده به سرويسدهي بپردازد و تا پايان سال بيشتر از تعهدات خود نيز عمل کند. در حالي که قرار است اپراتور سوم نيز به مجموعه اپراتورهاي تلفنهمراه اضافه شود، لازم است مسؤولان ايرانسل با در نظر گرفتن تاخيرهايي که تاکنون داشتهاند هرچه سريعتر به تعهدات خود عمل کنند، چنانچه هرچه زمان بيشتري بگذرد خسارتهاي وارده به کشور نيز افزايش مييابد. از آنجايي که تعهدات ايرانسل ثبت شده و موجود است و مسؤولان اين اپراتور نيز بر اجراي تمامي تعهدات خود تا پايان سال تاکيد دارند، وعدههاي داده شده در آخر سال توسط رسانهها قابل پيگيري است و در آن هنگام اين اپراتور نميتواند عدم تحقق تعهداتش و يا تاخيرهاي خود را بر گردن ديگران انداخته و يا با عدم پاسخگويي به رسانهها از مسؤوليت خود شانه خالي کند. نکته مهم ديگري که در مورد ايرانسل قابل ذکر است نوعي از تبليغات فريبنده و ظاهري است که سعي مي کند صرفا با جلب اوليه مشتري به نوعي وي را دعوت به خريد سيمکارت کند. اين تبليغات نسبتا گسترده در سراسر شهر و بسياري از رسانهها قابل مشاهده است، اما نگاهي دقيق به بسياري از اين شعارها فريبندگي آنها را آشکار ميکند. بهعنوان مثال در يکي از تبليغات ايرانسل آمده که اين سيمکارتها با 30 دقيقه مکالمه رايگان به مشترکان عرضه ميشود در حالي که در واقع اين 30 دقيقه مکالمه رايگان تنها مربوط به تماسهاي داخلي اين شبکه ( فقط مختص سيمکارتهاي ايرانسل) است. همچنين کسر کردن مبلغ ماليات از تعرفه واقعي اين اپراتور نيز تمهيد تبليغاتي ديگري است که در فضاي رسانهاي اخلاقي بهنظر نميرسد چراکه ماليات بخش جداييناپذير هر کار اقتصادي است و کسي نمي تواند قيمت جنس خود را با کسر ماليات به مردم اعلام کند.
|
|
|