اينترنت ايرانسل فيلتر ندارد؟!
-(3 Body)
|
اينترنت ايرانسل فيلتر ندارد؟!
Visitor
1178
Category:
کامپيوتر
دنياي اقتصاد - ستون نقد محصول قصد دارد تريبوني براي مشتريان باشد، براي كساني كه جنسي را خريداري ميكنند و در استفاده ازخدمات پشتيباني و يا گارانتي آن با مشكل روبهرو ميشوند. اين ستون براي شما است، هرگونه مشكل يا انتقاد از محصولات را براي ما ارسال كنيد. به طور طبيعي فضاي كافي براي پاسخگويي شركتهايي كه نام آنها در اين بخش مطرح ميشود نيز وجود دارد. بازار ديجيتال- 88980453 بعد از اينكه ستون نقد محصول را در نشريه شما ديدم به اين فکر افتادم که در مورد يکي از خدماتي که يکي از شرکتهاي ارائهدهنده سيمكارت (ايرانسل) ارائه ميدهد بنويسم. به هر حال خدمات هم نوعي محصول محسوب مي شود. چندي قبل به دنبال تبليغات فراوان سيمكارتهاي ايرانسل (MTN) و قيمت نسبتا مناسب آن تصميم گرفتم که يک سيمكارت اعتباري خريداري کنم. بعد از آنکه متوجه شدم قرار است سيمكارتهاي اين اپراتور اينترنت هم به مشترکان ارائه دهند خوشحال شدم چون تقريبا براي مدت چندين سال است که اپراتور اول (شرکت ارتباطات سيار) وعده ارائه اينترنت روي تلفنهاي همراه را ميدهد، اما ظاهرا يکسالي است که اين سيستم (GPRS) از مرحله تست فراتر نرفته است. يادم ميآيد حتي يک بار براي آنکه تنها راه باقي مانده براي اين اتصال جذاب به اينترنت را تجربه کنم مجبور شدم که سرويس ديتاي مخابرات را هم فعال کنم ولي عملا سرعت اينترنت روي موبايل از 9600kb فراتر نرفت. مشخص است که سيستم GPRS قابل مقايسه با روشهاي ديگر نيست و انتظار داشتم که اپراتور دوم تلفن همراه همچنان که وعده داده و همچنان که همهجا را با تبليغات نسبتا جذاب و زردرنگ خود مزين کرده اين سرويس را به شکل مناسبي به مشترکان ارائه دهد چون مشخص است که هيچ تبليغي نميتواند از ارائه سرويس خوب بهتر باشد. سرانجام از هفته قبل اينترنت سيمكارت ايرانسل من وصل شد و بعد از تنظيمات توانستم از آن بهره بگيرم. مشخصا اين سرويس در برخي ساعات سرعت نسبتا قابل قبولي دارد ولي عملا در بسياري از ساعات امکان باز کردن حتي يک صفحه هم ميسر نيست. دليل اين امر قطعا ميتواند اين باشد که پهناي باند کافي براي ارائه سيمكارتهاي ايرانسل متصل به اينترنت در نظر گرفته نشده چرا که خصوصا در برخي ساعات پيک عملا اين سرويس به هيچ کاري نميآيد. نکته جالبي که در هنگام استفاده از اين سرويس به آن برخوردم اين بود که توانستم تلفنهمراهم را به يک کامپيوتر متصل کنم و از اينترنت آن (البته در زمانهايي که اينترنت وصل بود) روي کامپيوترم هم بهره بگيرم. نکته عجيب اما اينكه اينترنتي که شرکت ايرانسل روي تلفنهاي همراه خود ارائه ميدهد فاقد فيلترينگ است. در واقع وقتي از اينترنت روي تلفن استفاده ميکنم فيلترينگي وجود ندارد، اما وقتي آن را از کامپيوترم وصل ميکنم اينترنت فيلتر دارد. تصور نميکنم مسوولان ايرانسل به اين مشکل آگاه نباشند، اما شايد سرعت در توسعه اين سيستم عملا آنها را از برطرف کردن چنين نقصي غافل کرده است. اين موضوع خصوصا از آن جهت حساس مينمايد که هماکنون تعداد زيادي از خانوادهها با بهره گيري از قيمت ارزان سيمكارتهاي ايرانسل براي فرزندانشان موبايل و سيمكارت اين شرکت را خريدهاند و شايد فقدان فيلتر روي اين دستگاهها خواست هيچ پدر و مادري نباشد. اين موضوع خصوصا از آن جهت حساس به نظر ميرسد که سرويس MMS اين شرکت نيز درحال ارائه به مشتريان است و به اين صورت بسياري از مشترکان ميتوانند به راحتي عکس و يا فايل صوتي را ارسال کنند. نکته ديگري که در زمينه استفاده از سيمكارتهاي ايرانسل به آن برخوردم اين است که هنگام گرفتن شماره بايد چندينبار تلاش کرد و در دفعات نخست پيغام اشکال در تماس را ميدهد. با اين حال به نظرم کيفيت صداي سيمكارتهاي ايرانسل نسبت به اپراتورهاي ديگر به مراتب بهتر است. در واقع فکر ميکنم حضور ايرانسل در بازار ايران شکل رقابتي به فضاي سيمكارت بخشيده و اين در نهايت به نفع مشترکان است چون اپراتورها مرتبا مجبور به افزايش کيفيت و توان خود براي جذب مشترکان بيشتر هستند. اين را از اين جهت گفتم که چوعيبش گفتي هنرش نيز بگوي.
|
|
|