جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
12 شرکت ايراني در جيتکس 2006
-(4 Body) 
12 شرکت ايراني در جيتکس 2006
Visitor 804
Category: کامپيوتر
بزرگراه فناوري-بيست‌وششمين نمايشگاه جيتکس که از تاريخ 27 آبان تا اول آذر در شهر دبي امارات متحده عربي برگزار خواهد شد، پس از CeBIT و Computex سومين نمايشگاه بزرگ صنعت IT در جهان و مهم‌ترين نمايشگاه فناوري اطلاعات منطقه محسوب مي‌شود.

GITEX که مخفف کلماتPersian Gulf IT Exhibition است، آخرين دستاوردهاي کشورهاي حوزه خليج‌فارس را در زمينه فناوري ارتباطات و اطلاعات به نمايش مي‌گذارد.

نمايشگاه جيتکس که در سال گذشته بيست‌ و پنجمين سال تولد خود را جشن گرفت، پذيراي 1163 غرفه‌گذار از 2724 شرکت، از 61 کشور جهان بود که اين ارقام افزايش 48 درصدي شرکت‌کنندگان را نسبت به سال گذشته نشان مي‌داد. در جيتکس 2005 حدود 227/30 مترمربع براي عرضه محصولات شرکت‌هاي مختلف اختصاص داده شده بود که اين رقم نسبت به سال 2004 ده درصد افزايش داشت.

در حالي‌که تلاش مي‌شود در نمايشگاه سال 2006 نيز رکوردهاي مشابهي به ثبت برسد، شرکت‌هاي ايراني مي‌کوشند با حضور پررنگ در بين کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا، مهم‌ترين دستاوردهايشان را به جهانيان نشان دهند.

شرکت‌هاي ايراني که در نمايشگاه سال گذشته تنها بر حضور موثر تمرکز داشتند، براي جيتکس 2006 برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي را در زمينه صادرات تجهيزات ايراني انجام داده‌اند.

فرشته فرج‌زاده، مدير حضور شرکت‌هاي ايراني در نمايشگاه جيتکس در گفت‌وگو با بزرگراه فناوري گفت: " از بين 37 متقاضي حضور در نمايشگاه Gitex 2006 دبي که توسط کارشناسان مرکز صنايع نوين و شرکت ثناراي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفتند، تعداد 12 شرکت برگزيده شدند."

وي با اشاره به اينکه کل فضاي در نظر گرفته شده براي اين 12 شرکت 84 مترمربع است، اظهار داشت: توانمندي شرکت‌ها، آماده بودن محصولات يا خدمات، قابل صدور بودن، طول مدت خدمت‌رساني، تملک محصول و عدم کپي‌برداري براي توليد آن و نحوه پشتيباني و کيفيت محصولات، مهم‌ترين عواملي هستند که در زمينه ارزيابي شرکت‌ها براي حضور در نمايشگاه جيتکس مورد توجه قرار مي‌گيرند.

آخرين تحولات جيتکس
مرکز تحقيقاتي IDC بر پايه آخرين مطالعات خود اعلام کرده که بازار فناوري اطلاعات در کشورهاي عربي و شمال آفريقا پس از هند و چين بيشترين سرعت رشد در آسيا را به‌خود اختصاص داده و طي سال جاري ميلادي بيش از پنج ميليارد دلار براي ارتقاي جايگاه IT هزينه کرده است. از ميان رقم ياد شده 8/46 درصد مربوط به عربستان سعودي و 4/30 درصد مربوط به امارات متحده عربي مي‌شود و چهار کشور باقي‌مانده نيز هر يک کمتر از 15 درصد از سرمايه‌گذاري‌هاي اين منطقه را به‌خود اختصاص داده‌اند. به‌طور کلي دو کشور عربستان و امارات در مجموع 77 درصد از هزينه‌هاي مربوط به فناوري اطلاعات را با صرف رقمي بالغ بر 94/4 ميليارد دلار به‌خود اختصاص داده‌اند.

مرکز IDC همچنين پيش‌بيني کرده که تا سال 2009 ميلادي ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي IT در خاورميانه و شمال آفريقا به بيش از 14/20 ميليارد دلار خواهد رسيد و رشد سالانه اين بازار از 11 درصد نيز فراتر خواهد رفت.

با توجه به آمار و ارقام ياد شده، فناوري اطلاعات امروزه به‌عنوان رکن اصلي و اساسي پيشرفت کشورهاي منطقه محسوب مي‌شود و به‌همين خاطر برگزاري نمايشگاه کامپيوتري جيتکس مي‌تواند از شاخصه‌هاي مهم اين پيشرفت به‌حساب آيد.

نمايشگاه جيتکس 2005 در پنج بخش سخت‌افزار، شبکه و مخابرات، نرم‌افزار، گروه‌هاي ملي و شهر اينترنتي دبي و کيوسک‌هاي انتشاراتي در 13 سالن مختلف برگزار شد که از ميان شرکت‌کنندگان، 74 درصد آن‌ها اهل کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج‌فارس، هفت درصد اهل ايران، پنج درصد اهل پاکستان و هند، چهار درصد اهل اروپا، يک درصد آمريکايي چهار درصد از ديگر مناطق آسيا و پنج درصد آفريقايي بودند. در نمايشگاه جيتکس سال گذشته دو کشور چين و هند با حضور 130 شرکت پيشگام کشورهاي آسيايي در اين رويداد بودند.

در نمايشگاه جيتکس معمولا شرکت‌هاي بزرگ کامپيوتري و اينترنت حضور کمرنگ‌تري دارند و از اين‌رو ديده مي‌شود که شرکت‌هاي کوچک‌تر نيز محصولات انحصاري خود را در معرض ديد عموم قرار مي‌دهند. شرکت‌هاي کامپيوتري غربي معمولا جيتکس را فروشگاهي بزرگ براي عرضه محصولات خود مي‌دانند و به‌همين خاطر معمولا حضور پررنگي دارند.

جيتکس‌ايراني‌ها

کشور ايران براي نخستين بار در سال 1382 به‌عنوان غرفه‌دار و به‌صورت غرفه كشوري در نمايشگاه‌جيتکس حضور يافت و هم‌اکنون براي چهارمين سال متوالي آخرين دستاوردها و محصولات خود را براي اين نمايشگاه آماده کرده است. همانند سال‌هاي گذشته، در کنار جيتکس 2006 نمايشگاه Gitex shopper نيز از تاريخ 27 آبان‌ماه تا 3 آذر در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فرودگاه دبي برگزار خواهد شد که شرکت‌هاي ايراني براي نخستين بار مي‌توانند محصولات خود را در آن به نمايش بگذارند.

در نمايشگاه پنج‌روزه سال گذشته بيش از چهار هزار و 500 نفر از 18 غرفه ايراني بازديد کردند که مليت آن‌ها به‌ترتيب بازديدکنندگان ايراني، هندي، عربستاني، اماراتي و پاکستاني بوده‌اند. در اين نمايشگاه درخواست‌هايي براي پذيرفتن نمايندگي از سوي کشورهاي يمن، بحرين و سوريه به شرکت‌هاي ايراني ارايه شد و تعدادي قرارداد و تفاهم‌نامه نيز به امضا رسيد.

کيوسک‌هاي اطلاع‌رساني الکترونيکي (سامانه خودآگاه) براي ارايه خدمات مورد نياز بانکي، خدمات فروشگاهي و تسهيل ارتباط ارباب‌رجوع با سازمان‌ها، سيستم‌هاي امنيت شبکه، فيلترينگ، نرم‌افزار SMS شامل 17 برنامه مختلف براي تسهيل ارتباط بين تلفن‌همراه و شبکه اينترنت، صفحه‌کليد، موشواره، وب‌کم، Case، هدست و لپ‌تاپ و... از جمله توليدات عرضه‌شده شرکت‌هاي ايراني در جيتکس 2005 بوده است.

اکثر شرکت‌هاي ايراني حاضر در جيتکس، مقررات و سياست‌هاي دست‌وپاگير دولت، موانع گمرکي، برخي مشکلات سياسي بين‌المللي، نبود زيرساخت‌هاي مناسب و سرمايه‌گذاري ناکافي در حوزه IT، ناآشنايي با سازوکارها و قوانين حقوقي مورد نياز براي پيوستن و ادغام و همکاري با شرکت‌هاي خارجي براي فروش محصول و از همه مهم‌تر عدم برخورداري از تخصص لازم براي ارايه و بازاريابي محصول را از جمله مهم‌ترين ضعف‌هاي خود مي‌دانستند.

اين‌طور که مرکز تجارت جهاني دبي اعلام کرده، تاکنون حضور سه هزار شرکت از بيش از 60 کشور جهان در نمايشگاه جيتکس قطعي شده است و گفته مي‌شود که نمايشگاه تجهيزات مخابراتي جديد Gulfcomms نيز در سالن تازه‌تاسيس M2 برپا خواهد شد.


Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image