جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آزمايشگاهي براي خدمات ارزش افزوده
-(7 Body) 
آزمايشگاهي براي خدمات ارزش افزوده
Visitor 894
Category: کامپيوتر
دنياي اقتصاد - نرم‌افزار پيامک فارسي که پيش از اين و بر اساس اعلام مديران شرکت ارتباطات سيار قرار بود همزمان با افزايش تعرفه پيامک لاتين در دسترس کاربران همراه اول قرار گيرد،سرانجام بعد از 10 روز تاخير روي پرتال اين شرکت قرار گرفت. اين بار و در حالي که نرم‌افزار به تازگي و از روي پرتال همراه اول در اختيار کاربران قرار گرفته است اما پيمانکار اين نرم‌افزار با برگزاري يک نشست مطبوعاتي به برخي از پرسش‌هاي موجود پاسخ داد.

پيمانکار پاسخ مي‌دهد
نرم‌افزار پيامک فارسي در آزمايشگاه خدمات ارزش افزوده همراه اول دانشگاه صنعتي شريف تهيه شده که اين مرکز زير مجموعه مركز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف به مديريت حميدرضا ربيعي است. البته ربيعي در اين نشست مطبوعاتي صرفا پيرامون نرم‌افزار پيامک و مشکلات پيش روي آن توضيحاتي ارائه داد و عنوان داشت که بحث تعرفه به شکل کلي از اين نرم‌افزار جدا بوده و مربوط به شرکت همراه اول است.
ربيعي سخنان خود را با برنامه هايي که همراه اول در نظر دارد به عنوان خدمات ارزش افزوده در آينده براي کاربران ارائه دهد شروع کرد و نرم‌افزار فارسي پيامک را صرفا يک خدمات ارزش افزوده عنوان کرد. وي در مورد استفاده از اين نرم‌افزار براي کاربران همراه اول سه راه را پيش‌بيني کرد و افزود: يک راه آن است که با سازندگان گوشي مذاکره داشته باشيم تا پشتيباني از زبان فارسي را با اين نوع از ايندکدينگ براي لحاظ در توليدات آنها خواستار باشيم. اما اين کار زمان بر و مستلزم برگزاري مذاکرات پي‌درپي است. علاوه بر آن شما در حال حاضر حداقل 30ميليون گوشي در دست کاربران داريد و نمي توان آنها را براي نصب اين نرم‌افزار و با به کارگيري اين روش فراخوان داد. راه حل دوم آن است که شما نرم‌افزار را در سيم کارت تعبيه کنيد و کاربر ديگر مشکل نصب کردن را نداشته و زماني که سيم کارت را در گوشي قرار مي‌دهد نرم‌افزار براي استفاده آماده باشد. اين کار هم امکان‌پذير نيست چرا که زمان و هزينه بسيار زيادي صرف خواهد شد تا شما از کاربران بخواهيد که سيم کارت‌هاي خود را براي تعويض بازگردانند يا سيم کارتشان برنامه‌ريزي شود. مورد سوم که مورد پيگيري ما نيز قرار گرفت آن است که شما برنامه را روي يک لايه نرم افزاري طراحي کنيد که در اين روش ممکن است برخي از کاربرها در نصب نرم‌افزار مشکل داشته باشند که اين امر هم طبيعي است.

مشکلات پيش رو
وي به آمار بازديد و بارگذاري نرم‌افزار اشاره کرده و افزود: ما تقريبا تا به امروز 297هزار بازديد از روي سايت داشتيم که به ازاي هر 185 بازديد از صفحه بارگذاري اين نرم‌افزار يک گزارش اشکال ارائه شده است، يعني حدود نيم‌درصد از کاربران با اشکال مواجه شده‌اند و اين درصد رقم قابل قبولي است.
نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي، اما به گفته برخي از کاربران مشکلات بسياري داشته است. عدم استفاده از دفترتلفن گوشي، عدم امکان ارسال پيام به چند نفر، عدم استفاده از شکلک‌ها و نيز اشکالات نرم‌افزاري در برخي از گوشي‌ها مهمترين اشکالاتي است که از سوي کاربران اعلام شده است. ربيعي مشکلات عنوان شده را تاييد مي‌کند و مي‌گويد برخي از اين اشکالات در نسخه دوم اين نرم‌افزار که تا پايان تيرماه ارائه مي‌شود، برطرف خواهد شد. او مي‌گويد: 61درصد مشکلاتي که در گزارش است در حقيقت به نفس برنامه باز مي‌گردد. اين امر به تدريج با تاملاتي که صورت مي‌گيرد برطرف مي‌شود. 14درصد از تقاضا کننده‌ها درخواست دسترسي به دفتر تلفن را داشتند که اين درخواست در ويرايش جديد اين نرم‌افزار اعمال خواهد شد. 13درصد تقاضاي شکلک را داشتند که اين هم در ويرايش جديد لحاظ خواهد شد. او مي‌گويد: علت اينکه اين ويژگي‌ها به تدريج اضافه مي‌شود آن است که در اين فضاي جديد مساله نصب نرم‌افزار نمي خواستيم تا کاربران دچار پيچيدگي شوند. خواستيم با حداقل امکانات نرم‌افزار در اختيار کاربر قرار گيرد و بعد به تدريج مشکلات موجود برطرف شود.

نرم‌افزار آخر خرداد آماده بود
ربيعي تاريخ شروع انجام اين پروژه را اسفند 86 اعلام مي‌کند. يعني درست زماني که وزير ارتباطات خبر از کاهش تعرفه پيامک فارسي و ارائه يک نرم‌افزار ويژه براي رفع مشکلات پيش روي پيامک فارسي را داده بود. البته او مي‌گويد ما پيش از اين هم روي برنامه‌هاي ارزش افزوده بسياري فعاليت کرده‌ايم و اين برنامه فعلي هم پيش از اين در دست پيگيري بود اما به شکل رسمي فعاليت روي اين پروژه در اسفند ماه 86 آغاز شده است. او در باره آماده نبودن نرم‌افزار در تاريخ مقرر هم مي‌گويد:‌نرم‌افزار خردادماه گذشته آماده بود اما شرکت ارتباطات سيار از ما خواست تا موارد ديگري را هم براي نرم‌افزار لحاظ کنيم که همين امر باعث شد تا ارائه نرم‌افزار با تاخيري 10 روزه همراه باشد. البته تاخيرها و مشکلات اين چنيني معمولا براي شرکت‌هاي بزرگ برنامه نويسي رخ مي‌دهد. ربيعي همچنين درباره اين كه برخي از مشتركان براي دانلود اين نرم‌افزار دسترسي به اينترنت ندارند، گفت: يكي از مسائلي كه در حال برنامه‌ريزي آن هستيم اين است كه با توجه به آشنايي مردم با دفاتر خدمات ارتباطي بهتر است براي نصب اين نرم‌افزار به اين دفاتر مراجعه كنند.
اما آنچه مسلم است آن است که شرکت ارتباطات سيار نيز همچنان برنامه‌اي دقيق و منسجم براي استفاده 26ميليون کاربر خود از اين برنامه‌ها ندارد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image