جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آي پد 2 و موفقيت‌هاي اپل
-(0 Body) 
آي پد 2 و موفقيت‌هاي اپل
Visitor 721
Category: کامپيوتر
آموخته‌ايم که با معرفي هر محصول جديد شرکت اپل، منتظر يک تحول بزرگ در زمينه تکنولوژي در بازار باشيم، اما محصولي که باز هم توسط استيو جابز – مديرعامل اپل – معرفي شده يک پديده ديده نشده نيست. آي پد نسل دوم در واقع يک محصول بهبود يافته از انقلابي است که اپل 9 ماه قبل در عرصه تبلت‌ها ايجاد کرده است.

محصولي که در همين چند ماه مسير جديدي را در جهان ديجيتال گشوده و بسياري از شرکت‌هاي بزرگ اين عرصه را به دنباله روي از اپل کشانده است. اما شايد آموزه‌هاي استراتژي موفقيت اپل در بازار از قابليت‌هاي محصولي آن هم جذاب‌تر باشد. در صنعت ديجيتال ميزان زمان پاسخ‌دهي به نياز بازار تعيين‌کننده است. زماني که در سال 2007 اين شرکت آي‌فون را به بازار معرفي کرد استيو جابز اعتقاد داشت که بازار حداقل 5 سال از نظر سطح تکنولوژي با اين محصول فاصله دارد.
اين حرفي گزافه نبود و حالا مي‌بينيم که قابليت‌هاي اصلي محصولي چون آي‌فون (مانند مولتي تاچ بودن، متصل بودن به فروشگاه‌هاي نرم‌افزار و صفحات نمايش بزرگ و...) تازه به محصول شرکت‌هاي سازنده موبايل تبديل شده است. اين در حالي است که اپل در اين فاصله با معرفي سه مدل آي‌فون را بهبود داده است. در مورد آي پد، اما بازار با سرعت بيشتري محصول انقلابي را دنبال کرد. با اين حال به جز يکي دو مورد ساير رقبا به تازگي مشغول وارد کردن محصولات اوليه خود به بازار هستند. در حالي‌‌که محصولات اوليه هنوز فاصله بسياري با محصول اپل دارند حالا آي پد 2 با مشخصاتي بهتر به بازار معرفي شده است.

جهشي ديگر براي جا گذاشتن رقباي دنباله‌رو. بي‌جهت نيست تصور کنيم که پيش‌بيني‌هاي جابز براي فراگير شدن آي پد 2 در سال 2011 اغراق نباشد؛ چراکه نسل نخست اين محصول در کمتر از يک سال 15 ميليون فروش داشته است.

استيو جابز در حالي که حضور خودش در مراسم معرفي آي پد 2 هم يک شگفتي بود (به دليل بيماري و شايعات وخيم شدن حالش) حالا به نمادي از پيشرفت و مثالي از موفقيت تبديل شده است.
با اينکه او نيز مانند محصولات اپل روز به روز لاغر مي‌شود، اما شرکتش با ارزش بازاري بالغ بر 300 ميليارد دلار (که تا دوسال آينده به 500 ميليارد دلار مي‌رسد) روز به روز فربه‌تر و بزرگ‌تر مي‌شود. شرکتي که جهاني را پشت خود دارد. با اين حال بزرگ‌ترين تهديد اين شرکت نيز در واقع خود آن است.
اگر تا يک سال قبل آي پد به يک پديده شبيه بود حالا انتظار از اپل براي محصول بعدي نيز معرفي يک پديده است. آيا اپل مي‌تواند اين ريتم را حفظ کند؟
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image