اپراتور سوم با نسل دوم ميآيد
-(5 Body)
|
اپراتور سوم با نسل دوم ميآيد
Visitor
713
Category:
کامپيوتر
بازار ديجيتال- هفته گذشته نخستين کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه با حضور مديران ارشد ارتباطي کشور و اپراتورها و شرکتهاي فعال در اين بخش برگزار شد. در اين همايش که چهارشنبه و پنج شنبه گذشته برگزار شد فعالان اين بخش به ارائه اطلاعات و آماري پرداختند که گواه بر بازار بکر و درآمدساز در بخش خدمات ارزش افزوده خواهد بود. رضا تقيپور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين همايش يادآور شد: اميدواريم با ورود خدمات 3G به حوزه ارتباطات كشور، تحول بزرگي در حوزه خدمات ارزش افزوده كشور داشته باشيم و اين را در سال 90 شاهد خواهيم بود. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حالي از ارائه خدمات نسل سوم در سال 90 خبر داده بود که پيش از اين و در جريان ارائه پروانه اپراتور سوم گفته بود سيمکارتهاي اين اپراتور بهمن 89 در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت. با اين حال اما گويا شبکه اپراتور سوم هماکنون به شکل آزمايشي کار خود را آغاز کرده و قرار است درسال 90 به جذب مشترکان خود بپردازد. اپراتور سوم، شايد وقتي ديگر! در همين رابطه مدير عامل اپراتور سوم تلفن همراه كشور درباره تعداد مشترکان اين اپراتور براي سال اول فعاليت گفت: عرضه پنج ميليون سيمکارت را براي سال اول پيشبيني کردهايم. ذبيحا... فيضآبادي، مدير عامل تامين تلهكام درباره جزئيات راهاندازي آزمايشي شبکه نسل سوم موبايل گفت: راهاندازي آزمايشي معمولا براي تست تجهيزات است و در حال حاضر اين شبکه در تهران و با پوشش کامل راهاندازي شده است. وي با بيان اينکه در حال تست سرويسها براي ورود به فاز عرضه عمومي هستيم، گفت: تست آزمايشي محدود بوده و هدف آن آزمايش پايداري شبکه و سرويسها است که در صورت قطعيت يافتن، عرضه عمومي اين سيمکارتها در خرداد سال آينده آغاز خواهد شد كه در ابتدا و در روز نخست عرضه عمومي سيمکارتها تنها واگذاري سرويس مکالمه و سرويسهاي پايه را داريم؛ اما به تدريج سرويسهاي ديگري در راستاي شبکه نسل سوم ارائه خواهيم کرد. فيضآبادي گفت: در حال حاضر تمام سرمايه اپراتور سوم متعلق به شرکت سرمايهگذاري تامين اجتماعي است و هيچ شريک داخلي و خارجي ندارد. حق لايسنس اين پروژه را سازمان تامين اجتماعي با دولت تهاتر کرده، اما تامين تله کام ميزان حق لايسنس را به تامين اجتماعي پرداخت کرده و از ديد ما اين پرداخت صورت گرفته است. علاقه 50 درصد ايرانسليها به ارزش افزوده در ادامه اين همايش اما تنها اپراتور ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده اقدام به ارائه توضيحاتي در اين بخش کرد. مديرکل بازاريابي ايرانسل موفقترين تجربههاي اين اپراتور در ارائه خدمات ارزشافزوده و محتوا را مبتني بر ايدههاي بومي عنوان کرد. احسان مظفريپور گفت: ايرانسل پس از ايجاد دسترسي گسترده به خدمات پايه، تلاش کرد افزايش دسترسي به خدمات ارزش افزوده را نيز به عنوان رسالت خود دنبال کند. وي تصريح کرد: تنها ارائه سرويس مهم نيست، بلکه بايد دسترسي به خدمات طوري گسترش يابد که دسترسي به آن براي تمام اقشار جامعه، کاربران و بخشهاي مختلف بازار باتوجه به نيازهاي ارتباطيشان فراهم شود. مظفريپور سهم ايرانسل از بازار تلفن همراه کشور را 45 درصد عنوان کرد و گفت: ضريب نفوذ خدمات ارزش افزوده در ميان مشترکان ايرانسل بيش از 50 درصد است. وي افزود: از مجموع 35 خدمت ارزش افزوده ارائه شده از سوي ايرانسل، 20 خدمت نوآورانه بوده و براي نخستين بار در کشور عرضه شدهاند. مظفريپور با اشاره به تمرکز ويژه ايرانسل روي ارائه خدمات ارزش افزوده گفت: ايرانسل در سال 89 با روندي که پشت سر گذاشت توانست در بازار تحولآفرين باشد؛ بهطوريکه پس از ارائه خدماتي همچون اينترنت همراه، پيام چندرسانهاي، پستچي ايرانسل و ويترين، خدمات مبتني بر مکان را نيز براي نخستين بار در کشور در اختيار مشترکان قرار داده است. وي تاکيد کرد: جهتگيري ايرانسل به سمت توسعه خدمات مبتني بر ديتا خواهد بود. اما در ادامه اين همايش رنجان شيوادي مدير بازاريابي نوکيا در ايران در بخش اکوسيستم و بازار در مورد «اکوسيستم نوکيا» گفت: نوكيا همگام با استراتژيهاي خود پيرامون اكوسيستم صنعت موبايل و با هدف كمك به ارتقاي هرچه بيشتر تجربههاي اينترنت موبايلي، تحليلهاي منطقهاي را با بهرهگيري از نظرات اصحاب رسانه پيرامون اكوسيستم موبايل در ايران آغاز كرده است. در اين راستا نوكيا تمركز خود را بر ايجاد همكاري هرچه بيشتر ميان توليدكنندگان گوشيهاي هوشمند، برنامه نويسان، اپراتورها و دارندگان محتواهاي موبايلي در ايران قرار داده است. نوكيا قصد دارد با فراهم آوردن بستري مناسب، زمينه را براي همكاري به شيوه اي جديد و اثربخش ميان اجزاي اصلي تشكيل دهنده اكوسيستم موبايل در ايران فراهم كند و از اين طريق بتواند گامي جديد در بهره گيري از تكنولوژي در راستاي نيازهاي مصرفكنندگان بردارد.
|
|
|