ارتقا سلامت با پيام کوتاه
-(6 Body)
|
ارتقا سلامت با پيام کوتاه
Visitor
790
Category:
کامپيوتر
آي تي ايران - "سرويس سلامت از طريق پيام کوتاه" ( Healthcare Services ) با خاصيت درماني و زمينه سازي بهداشت و سلامت انسانها به سرعت در حال گسترش است. به گزارش واحد تحقيق و توسعه آتيه داده پرداز (ADP) ، تحقيقات نشان مي دهد كه پيام کوتاه (Healthcare Services ) به بيماران يادآوري مي کند تا فراموشي قرار ملاقات هاي خود با بيمارستان و پزشکان را حدود 30 تا 50 درصد کاهش دهند. اين گزارش مي افزايد : پيام کوتاه کمک بسيار شاياني در جهت کنترل بيماري هاي مزمن نيز انجام مي دهد ؛ براي نمونه آمارهاي قبلي نشان مي داد كه تا سال 2025 در دنيا 300 ميليون نفر از بيماري ديابت رنج خواهند برد، اما با يک برنامه تدوين شده جهاني و يا منطقه اي جهت ارسال آلارم هاي هشدار دهنده براي جلوگيري از ابتلاء به اين بيماري که شامل نحوه تغذيه، لزوم چکاپ منظم، لزوم ورزش و بسياري موارد ديگر مي شود، مي توان تا حد زيادي ابتلاء به اين بيماري را کاهش داد. به گزارش ADP : سرويس سلامتي از طريق SMS امروزه سريع ترين ، راحت ترين و ارزان ترين نوع ارتباط با بيمار را در صنعت پزشکي و سلامت به ارمغان آورده چرا كه بنا بر تحقيقات انجام شده ارتباط مستمر با بيماران حتي پس از اتمام دوره درمان آنها از اهميت بالايي برخوردار است و اين در حالي است كه در گذشته ، سازمانها و مراکز پزشکي و سلامت،کار خود را زماني که بيمار بهبود مي يافت،پايان يافته مي دانستند. اين گزارش مي افزايد: ارسال لحظه به لحظه گزارش وضعيت بيمار به خانواده وي، باعث همکاري نزديکتر و دقيق تر بيمارستان با خانواده بيمار، براي بهبودي هر چه سريعتر بيمار در زمان حضور در بيمارستان است. ADP در اين گزارش آورده است : اين عمليات از طريق ارسال پيامهاي هشدار دهنده به بيمار پس از خروج از بيمارستان ( دوره نقاهت در منزل ) جهت يادآوري حفظ سلامت و بهبودي سريعتر انجام ميشود، و همچنين پيام کوتاه، شرکتهاي داروسازي را قادر مي سازد ، تا با يک ارتباط دوطرفه با مشتريان و بازتاب کيفيت محصولات ، نحوه فروش خود را مديريت کنند. بنا براين گزارش: در بيان ديگر موارد مي توان به ارسال گزارش آخرين تحقيقات و يافته هاي پزشکي و همچنين توليدات (تجهيزات) پزشکي به پزشکان ، ارسال نوبت هاي تعيين شده جراحي و هماهنگي با متخصصين، ارسال گزارش هاي بحراني و جديد به داروخانه ها، ارسال زمان چکاپ به بيماران جهت ياد آوري، ارسال نتيجه آزمايش (تشخيص) به بيمار، ارسال هشدار به والدين جهت يادآوري زمان واکسن، اشاره كرد. ADP در گزارش خود تصريح مي دارد: در ايران نيز سرويس هاي ارتباط با مخاطبين از طريق رسانه SMS وجود دارد كه سرويس دهندگان اين خدمات با ارائه نرم افزار مخصوص گامي مهم را در جهت ارتقاي صنعت پزشکي در کشور برداشته اند.
|
|
|