|
اسب بالدار ايسوز ميتازد
-(7 Body)
|
اسب بالدار ايسوز ميتازد
Visitor
1183
Category:
کامپيوتر
كمپاني اي سوز در سال 1989 در کشور تايوان و توسط چهار مهندس کامپيوتر تايواني که از کمپاني Acer جدا شده بودند بنيان گذاشته شد. نام اي سوز از نام اسب بالدار افسانه اي يوناني ها پيگاسوز«Pegasus» گرفته شده و به دليل تمايل مديران اين کمپاني به قرار گرفتن نام آن در صدر ليست اسامي کمپاني ها اي سوز «Asus» به عنوان نام اين کمپاني انتخاب شد. همين نوع انتخاب بخوبي اشتياق و تمايل مديران اي سوز را در کسب رتبه ي اول در بازار آي تي نشان مي دهد.همانطور که نمي توان اي سوز را در زمينه ي طراحي و اختراعات خارق العاده با آي بي ام مقايسه کرد ، قطعا مطمئن باشيد که نمي توان از لحاظ سرعت پيشرفت و انطباق با بازار آن هم در اين زمان اندک هيچ کمپاني ديگري را با اي سوز مقايسه کرد. کمپاني اي در جنوب شرقي آسيا که اگر از الگوي مديريتي "کايزن" مختص کشورهاي خاور دور استفاده نمي کرد و به آن وفادار نمي ماند هرگز به جايگاه کنوني اش نمي رسيد.اين کمپاني در حال حاضر قادر به ساخت 150 هزار نوت بوک و 2 ميليون مادربرد در ماه است. ارتباط با اينتل در اوايل دهه 90 کمپاني تايواني هنوز موفق به کسب موقعيتي مناسب در زمينه توليد محصولات سخت افزاري نشده بود، به عبارتي ارائه هر پردازنده جديد كمپاني اينتل موجب پيشي گرفتن ديگر کمپاني بزرگ سخت افزاري يعني آي بي ام ميشد و همواره پلت فرمهاي بکار گرفته شده در پردازندههاي اينتل 6 ماه ديرتر از بقيه کمپانيهاي موجود در ايالات متحده به آسيا مي رسيد. با عرضه پردازنده 486اينتل سرانجام مديران اي سوز تصميم گرفتند تا بدون در اختيار داشتن پلت فرم اين پردازنده و تنها با استفاده از اسناد منتشر شده توسط اينتل در مورد اين پردازنده اقدام به طراحي و توليد مادربرد مخصوص آن کنند. زماني که مادبرد 486 توسط اي سوز طراحي شد مهندسان اين کمپاني براي تست دستگاه خود به پايگاه اينتل در تايوان مراجعه کردند و با خبر شدند که کمپاني اينتل هنوز موفق به تکميل پلت فرمي مناسب براي پردازنده 486 خود نشده ، محصول اي سوز آزمايش شد و نتايج آزمايش بقدري موفقيت آميز بود که تا به امروز زمينه روابط گسترده اينتل با اين کمپاني را فراهم آورده و همين مسئله باعث شده تا اي سوز همواره يک گام جلوتر از بقيه رقباي خود حرکت کند. پروژه Physx سال 2005 کمپاني AGEIA توليدکننده پردازندههاي گرافيکي براي ساخت نوعي از پردازندهها با قابليتهاي منحصر بفرد براي بازيهاي کامپيوتري در پروژه اي تحت عنوان Physx با اي سوز وارد همکاري شدند و با بهره گيري از پردازنده ي گرافيکي اي سوز توانستند نوعي از کارتهاي گرافيکي 128 مگابايتي با حافظه ي GDDR3 را توليد و برروي دستگاه هاي ساخت AGEIA نصب کنند. مايکروسافت اريگامي در آغاز سال 2006 کمپاني بزرگ مايکروسافت در پروژه ي طراحي UMPC (نوعي از دستگاه هاي موبايل پي سي) از فن آوري R2H اي سوز در طراحي برد هاي گرافيگي براي ارتقا وضوح تصاوير صفحه ي نمايش خود وهمچنين افزايش کيفيت وب کم نصب بر روي اين دستگاه استفاده نمود. Gigabyte و Asus دو کمپاني تايواني توليد مادربرد از ژانويه 2007 براي توليد مادربردهاي برند گيابايت پروژه مشترک Gigabyte Union را راه اندازي کردند که 49 درصد سهام اين پروژه از آن اي سوز و باقي از آن گيگابايت است. آغاز اين همکاري به دليل بکارگيري فن آوري اي سوز در ساخت مادربردها ، موجب کاهش هزينه هاي کمپاني گيگابايت شد . بازار محصولات اي سوز سال 2004 اي سوز از فروش بيشتر محصولات خود نسبت به رقباي ديگرش خبر داد. اي سوز در اين سال موفق به فروش 30 ميليون دستگاه از مادربردهاي خود شد. سال 2005 اي سوز توانست موفقيت خود را تکرار کند بطوريکه از 105 ميليون مادربرد فروخته شده در اين سال 52 ميليون برد متعلق به اي سوز بود و اين در حالي اتفاق افتاد که رقيب اي سوز گيگابايت تنها موفق به فروش 16 ميليون برد از محصولات خود شده بود. در سال 2006 اي سوز موفق به فروش 60 ميليون مادربرد در بازار کشورهاي مختلف شد. اي سوز همچنين بخشي از قطعات سخت افزاري دستگاه هاي سوني ( پلي استيشن 2) ، اپل (ipod،MacBook) ، اچ پي ، کامپک را توليد و تامين مي کند. تعداد کارکنان اين کمپاني در پايان سال 2006 به 62000 نفر و سرمايه ي آن به نزديک به 17 ميليارد دلار مي رسيد. ورود به عرصه هاي جديد ورود اي سوز به عرصه هاي جديد توليد محصولات ديجيتال از جمله ساخت اولين گوشيهاي تلفن همراه J100 در سال 2003 مجهز به تکنولوژي Apoxi وساخت تلويزيون LCD مدل TLW32001 براي بازار تايوان در سال 2007 از تجارب جديدي است که اين کمپاني در دوران فعاليت خود کسب کرده است . نوت بوک هاي اي سوز كمپاني اي سوز از سال 1997 شروع به توليد و ساخت نوت بوك نموده و توانسته با بكارگيري متخصصين بين المللي در زمينه طراحي و بهره گيري از تكنولوژيهاي روز در توليدات خود موفق به كسب مقامهاي جهاني و دريافت گواهينامههاي معتبر بين المللي از جمله Red dot Design ,Good Designو iF Award در سالهاي متوالي 2005,2004,2003 براي مدلهاي سري W2,W3,W5,W1,A3 گرديده است. كيفيت تصوير از مهمترين ويژگي هاي يك نوت بوك محسوب ميشود بر همين اساس تمامي نوت بوكهاي اي سوز منحصراً مجهز به LCD پانل هاي برخوردار از استاندارد TCO99 بوده و بطور خاص مدلهاي W5,M6,V6,W2,W1 از تكنولوژي منحصر به فرد ديگر ZBD (Zero bright Dot) بهره برده اند به طوري كه حتي يك پيکسل خراب در تصوير صفحه نمايش نوت بوك اي سوز بچشم نمي خورد. از طرفي اي سوز برخوردار از يك تكنولوژي مهم ديگر به نام Power 4 gearاست كه مدت زمان استفاده از نوت بوك توسط باطري را افزايش مي دهد. توسط اين تكنولوژي كاربر بدون نگراني از دشارژ باطري تا ساعتها مي تواند نيازهاي خود را برطرف كند . اين تكنولوژي مصرف كننده را در 8 حالت كاري مختلف ، از كار با office گرفته تا شنيدن موسيقي وکنفرانس و ... كنترل و مديريت ميكند تا مدت زمان استفاده از باطري بهينه گردد. جالب است بدانيد که نام لپ تاپ W5Fe و همچنين مادبرد Crosshair از سري محصولات اي سوز در بين 100 محصول برتر آي تي در سال 2007 قرار گرفتند و همچنين 2 لپ تاپ توليد اي سوز براي مدت 600 روز در ايستگاه فضايي مير بدون هيچ اشکالي کار کردند. • وضعيت اي سوز در بازار ايران آمارهاي گمرك و وزارت صنايع ايران دراعلام غير رسمي حاكي از رشد 35 درصدي بازار نوت بوك ايران طي سال گذشته است، به گونه اي كه رقم كل فروش نوت بوک در پايان سال ياد شده به حدود 43 هزار دستگاه رسيده است.البته بازار نوت بوک مانند آمار برخي ديگر از بخشهاي توزيع بازار کشور شفاف نيست و نمي توان به سادگي ميزان دقيقي از ظرفيت واقعي بازار ايران را اعلام كرد. اما در اين ميان شايد جالب باشد كه بدانيد در ميان برندهاي لپ تاپ موجود در بازار ايران ، هر کدام به چيزي شهرت دارند. آي بي ام به قيمت بالايش ، ساني به قابليت هاي گرافيکي اش، توشيبا امکانات صوتي و همچنين پردازنده هاي مناسب براي برنامه نويسان ، دل به ضريب اطمينان بالا و ظاهر زمختش ،کامپک به ظاهر زيبا و قيمت مناسبش براي جوانان و اي سوز در ميان 10 برند برتر فروش لپ تاپ در دنيا در ايران اگر شناخته شده ترين نباشد بواسطه ي خدمات پس از فروش و پشتيباني هايي که براي محصولاتش ارائه مي دهد آرامش و اطمينان زيادي براي کاربران خود به ارمغان دارد. در مورد ديگر محصولات اي سوز نظير سي دي و دي وي دي رامها، رايترها و رامهاي کمبو و همچنين مادربردهاي اي سوز که تا به امروز نزديک به 220 مدل از آنها را به بازار عرضه کرده است آمار استقبال کاربران ايراني مشابه نتايج بدست آمده در بازارهاي ديگر نقاط جهان بوده و اي سوز به يکي از پرطرفدارترين برندها در اين زمينه ها بدل شده است.وجود دفتر نمايندگي محصولات Asus در ايران امکان ارائه ي يک سرويس توانمند پشتيباني را براي کاربران کليه محصولات اين برند فراهم مي کند.
|
|
|